Vegetarisk och Vegansk kost
Låter som Gamla Uppsala, eller vad det heter, dit tvåan går iafl. :I
Jodå, Gränby bör ha det mesta, fast lutis är bättre på att ha konstiga saker av någon anledning. :o
Citat från natsukashi
Låter som Gamla Uppsala, eller vad det heter, dit tvåan går iafl. :I
Jodå, Gränby bör ha det mesta, fast lutis är bättre på att ha konstiga saker av någon anledning. :o
Well, Löten.
Och det är mycket sant att tvåan åker förbi där.
Jag får se till att ta mig tilll Lutis någondag! :>
Oj, löten har jag festat i. Somnat i en lägenhet som blev söndersprutat med släckningspulver you know. Fina grejer. :D
Dra till Lutis, lutis är bra! <:
HAHAha, mycket fint! :D
Yees! :>
Citat från maddie
tips på någon enkel god rätt?
couscous, paprika, broccoli, gullök, råa tomatbitar och tahinisås.
tahinisåsen gör man på tahini, lika mycket citronsaft som tahini. 1 msk soja, en vitlöksklyfta. Den görs kall så det är bara att blanda. <:
Tänker laga ris + tomat och bönsås till middag.
Vet inte hur såsen kommer att bli då jag inte utgår från något recept utan bara en idé i mitt huvud, haha.
Tänkte iallafall ha i krossade tomater, tomtatpuré, lök, vita bönor + kryddor. Möjligtvis vatten ifall den blir för tjock.
Själv ska jag göra min alggryta igen, den är så jävla god helt enkelt
Jag tar gärna emot fler tips på goda grejer att göra med tahini! Är inte så förtjust i det egentligen, men har en stor burk hemma som skulle behöva användas.
Någon som vet om man bör koka vita bönor före man använder dem i tomatsås..?
Det ska inte behövas, om det inte är torkade bönor vi pratar om.
Det blir bara frukt idag! :D
Det blir mackor med guacamole, koffein och socker idag. Livet leker inte men jag måste se till att inte somna vid 18.00 typ utan vid 22.00 istället.
Jag vill ha te. :(
Och avokadon är slut.. typiskt.
Hade inget att ha på mackan i morse, var tvungen att göra guacamole. Fick mig att bli typ 20 min försenad. :I
Avokado<3
Havrechokladmjölk, är det gott? Köpte en idag så hoppas det var värt det.
Jag hade bara gurka, paprika och purjolök (JA, purjolök!) på min macka.
Det var inte lika gott utan avokado...
Jag tänkte för övrigt shoppa på lush idag, men försov mig med tre timmar så jag stannade hemma istället. :(
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet