Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
10 januari 2010 kl. 23:42
natsukashi Kille, 60 år

Låter som Gamla Uppsala, eller vad det heter, dit tvåan går iafl. :I

Jodå, Gränby bör ha det mesta, fast lutis är bättre på att ha konstiga saker av någon anledning. :o

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
10 januari 2010 kl. 23:49
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från natsukashi


Låter som Gamla Uppsala, eller vad det heter, dit tvåan går iafl. :I

Jodå, Gränby bör ha det mesta, fast lutis är bättre på att ha konstiga saker av någon anledning. :o


Well, Löten.
Och det är mycket sant att tvåan åker förbi där.

Jag får se till att ta mig tilll Lutis någondag! :>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 00:04
natsukashi Kille, 60 år

Oj, löten har jag festat i. Somnat i en lägenhet som blev söndersprutat med släckningspulver you know. Fina grejer. :D

Dra till Lutis, lutis är bra! <:

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 00:10
AlexNoir Tjej, 32 år

HAHAha, mycket fint! :D

Yees! :>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 06:52
natsukashi Kille, 60 år

Citat från maddie


tips på någon enkel god rätt?

couscous, paprika, broccoli, gullök, råa tomatbitar och tahinisås.

tahinisåsen gör man på tahini, lika mycket citronsaft som tahini. 1 msk soja, en vitlöksklyfta. Den görs kall så det är bara att blanda. <:

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 14:09
sten Tjej, 32 år

Tänker laga ris + tomat och bönsås till middag.
Vet inte hur såsen kommer att bli då jag inte utgår från något recept utan bara en idé i mitt huvud, haha.
Tänkte iallafall ha i krossade tomater, tomtatpuré, lök, vita bönor + kryddor. Möjligtvis vatten ifall den blir för tjock.

crashed Tjej, 33 år

7 121 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 14:50
crashed Tjej, 33 år

Själv ska jag göra min alggryta igen, den är så jävla god helt enkelt

Jag tar gärna emot fler tips på goda grejer att göra med tahini! Är inte så förtjust i det egentligen, men har en stor burk hemma som skulle behöva användas.

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 15:25
sten Tjej, 32 år

Någon som vet om man bör koka vita bönor före man använder dem i tomatsås..?

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 15:32
KratzPMA Kille, 37 år

Det ska inte behövas, om det inte är torkade bönor vi pratar om.

bombchu Kille, 34 år

867 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 15:34
bombchu Kille, 34 år

Det blir bara frukt idag! :D

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 15:58
natsukashi Kille, 60 år

Det blir mackor med guacamole, koffein och socker idag. Livet leker inte men jag måste se till att inte somna vid 18.00 typ utan vid 22.00 istället.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:14
QWERDF 33 år

Jag vill ha te. :(
Och avokadon är slut.. typiskt.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:14
natsukashi Kille, 60 år

Hade inget att ha på mackan i morse, var tvungen att göra guacamole. Fick mig att bli typ 20 min försenad. :I

KratzPMA Kille, 37 år

3 914 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:18
KratzPMA Kille, 37 år

Avokado<3

Havrechokladmjölk, är det gott? Köpte en idag så hoppas det var värt det.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
11 januari 2010 kl. 16:19
QWERDF 33 år

Jag hade bara gurka, paprika och purjolök (JA, purjolök!) på min macka.
Det var inte lika gott utan avokado...

Jag tänkte för övrigt shoppa på lush idag, men försov mig med tre timmar så jag stannade hemma istället. :(


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet