Varför äta kött?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 10:30
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Citat från iTranscend


Menar du att alla som blir vegetarianer för att de mår dåligt av att äta kött är ovana köttätare?[/i]

Nej, de är svaga köttätare.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 10:36
Mynta Tjej, 34 år

Citat från Hybris


Nej, de är svaga köttätare.


Haha. Du får det att låta som att köttätande är någon sorts kamp mot ens fysik och instinkter. Det säger ju en del om människan i så fall :P

Celine Tjej, 34 år

9 285 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 10:44
Celine Tjej, 34 år

Citat från Terrorstorm


Själv mår jag dåligt när jag äter Proviva och allt annat inom god magbakteriekultur-yoghurtar och soppor.

Så jag la om min kost och slutade dricka sånt och nu mår jag bättre.

Så kan jag som anti-provivare därmed säga att proviva är dåligt för alla. Som hon sa.


Först och främst så skriver du hemskt ologiskt, det är jättesvårt att förstå vad du har för egentligt budskap. Men som du ser, ingen mage fungerar precis som någon annans.

Därför kan du inte på stå att "ingen van köttätare mår dåligt av att äta kött", eller hur?

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 11:47
Thias Kille, 38 år

Citat från iTranscend


Citat från Thias

Citat från SnappleBapple

Man får inte större muskler av att äta kött, man får snarare mer onödigt fett.

Troll?
jag tränade förut 4-5 ggr i veckan i 4 mån gick från 60 kg till 70 kg bara muskler.
Det jag åt var kött och grönsaker.
sen proteindrinkar efter träning.
Så onödigt fett?
inte på min kropp iaf.


Hur vet du att det bara var muskler? Det låter i mina öron ganska omöjligt. Många, inklusive mig själv, vill tro att ens viktuppgång i samband med träning bara är muskler. Men större delen är faktiskt fett. Många har svårt att skilja på fett och muskler, därav varför många tror att de tappar muskler när de tex blir veganer, när vad som i själva verket sker är att de tappar fett, varav det syns hur lite muskler de faktiskt har.

Jag har en bekant som blev vegetarian, men slutade för att kände att han gjorde just det, "tappade muskler". När han började äta kött igen så menade han att det började "strama åt mer i skjortärmarna". Det är precis vad jag menar. Kött bygger inte muskler, träning gör. Och vad som många tror är muskler är bara fett, som får dem att se mer biffiga ut.


Om du skulle lyssna på vad jag har skrivit förut till dig så hade du förstått.
Jag kan slänga i mig 3 pizzor om dagen, spelar ingen roll under hur lång tid det är utan att gå upp nånting i vikt någonstans.
Jag har en enorm ämnesomsättning och går inte upp i vikt därför resulterar det i att jag bara gick upp i muskelmassa:-)

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 11:55
Mynta Tjej, 34 år

Citat från Thias


Om du skulle lyssna på vad jag har skrivit förut till dig så hade du förstått.
Jag kan slänga i mig 3 pizzor om dagen, spelar ingen roll under hur lång tid det är utan att gå upp nånting i vikt någonstans.
Jag har en enorm ämnesomsättning och går inte upp i vikt därför resulterar det i att jag bara gick upp i muskelmassa:-)



Hur vet du att det bara var muskler? Baserar du det bara på din idé om din ämnesomsättning, eller gjorde du faktiskt någon mätning av ditt kroppsfett?

hannahsoderberg Tjej, 31 år

441 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 11:58
hannahsoderberg Tjej, 31 år

Jag äter inte kött, jag är nöjd. Tjolahopp!

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 12:01
Thias Kille, 38 år

Citat från iTranscend


Citat från Thias

Om du skulle lyssna på vad jag har skrivit förut till dig så hade du förstått.
Jag kan slänga i mig 3 pizzor om dagen, spelar ingen roll under hur lång tid det är utan att gå upp nånting i vikt någonstans.
Jag har en enorm ämnesomsättning och går inte upp i vikt därför resulterar det i att jag bara gick upp i muskelmassa:-)


Hur vet du att det bara var muskler? Baserar du det bara på din idé om din ämnesomsättning, eller gjorde du faktiskt någon mätning av ditt kroppsfett?


Men herregud......jag blev starkare, fick större kropp i sig och kände mig starkare och blev starkare.
Det behövs inte göra en mätning av kropps fett på mig för jag har inget fett och hade inget fett då heller och nu väger jag mellan 50-60 kg och det är inget fett någonstans och jag är 1,80 lång , behöver jag säga nått mer elr ska jag lägga upp bild på hur jag ser ut nu så du.ska förstå?


Ser du nått fett ? Det där var när jag tränade.
Du kanske förstår nu

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 12:28
natsukashi Kille, 60 år

Det ser ju inte ens ut som muskler haha

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 13:06
Mynta Tjej, 34 år

Det är svårt att säga. Du kan ju helt enkelt bara ha varit ännu smalare innan. Självklart gick du upp i muskler, men jag tvivlar på att du kan ha gått upp 10kg muskler då det är otroligt mycket. Om du är så smal som du var där så lär utan tvekan en hel del ha varit fett.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 13:11
golfwang Tjej, 30 år

Finner ingen mening i att äta kött. Så jag gör det ej.

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 13:48
beatyourkids Kille, 38 år

Citat från Celine


Citat från Terrorstorm

Själv mår jag dåligt när jag äter Proviva och allt annat inom god magbakteriekultur-yoghurtar och soppor.

Så jag la om min kost och slutade dricka sånt och nu mår jag bättre.

Så kan jag som anti-provivare därmed säga att proviva är dåligt för alla. Som hon sa.

Först och främst så skriver du hemskt ologiskt, det är jättesvårt att förstå vad du har för egentligt budskap. Men som du ser, ingen mage fungerar precis som någon annans.

Därför kan du inte på stå att "ingen van köttätare mår dåligt av att äta kött", eller hur?


Vi sätter in en parantes efter "ingen" med texten "förutom några olyckliga själar" så är hela den här diskussionen löst.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 15:05
Mynta Tjej, 34 år

Tate, snälla. Sånt där är så jävla irelevant och onödigt.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 15:14
Sharon Tjej, 34 år

Såååå, tog bort det!

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 15:16
AlexNoir Tjej, 32 år

Haha, gulligt att killar tycker att det är så viktigt att kunna bygga muskler, lol.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 16:04
natsukashi Kille, 60 år

Citat från MadameNoir


Haha, gulligt att killar tycker att det är så viktigt att kunna bygga muskler, lol.

Tycker inte att det är viktigt, vill bara inte att min ölkagge ska bli mycket större. :(


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet