Varför äta kött?
jag sa aldrig bodybuilding utan mer att jag äter kött därför du blir större av det helt enkelt än vad man blir då man äter vege/vegan kost :)
+ det finns inget jag älskar mer än bacon
Citat från DumFan
Citat från natsukashi
Citat från DumFan
Men nu utgår du ju från att det finns något rätt att fel att tycka känns det som.
Våldtäkt är försvarsbart
okey.
I alla fall enligt dig!
Citat från natsukashi
Citat från DumFan
Citat från natsukashi
Citat från DumFan
Men nu utgår du ju från att det finns något rätt att fel att tycka känns det som.
Våldtäkt är försvarsbart
okey.
I alla fall enligt dig!
Kan inte komma på ett argument. Men vad vet jag, det kanske finns nåt;)
Man får inte större muskler av att äta kött, man får snarare mer onödigt fett.
Citat från SnappleBapple
Man får inte större muskler av att äta kött, man får snarare mer onödigt fett.
Troll?
jag tränade förut 4-5 ggr i veckan i 4 mån gick från 60 kg till 70 kg bara muskler.
Det jag åt var kött och grönsaker.
sen proteindrinkar efter träning.
Så onödigt fett?
inte på min kropp iaf.
Och fettet gör du om till muskelmassa, vilket leder till att du blir större
Citat från Thias
Troll?
jag tränade förut 4-5 ggr i veckan i 4 mån gick från 60 kg till 70 kg bara muskler.
Det jag åt var kött och grönsaker.
sen proteindrinkar efter träning.
Så onödigt fett?
inte på min kropp iaf.
Du hade säkerligen kunnat uppnå samma resultat utan köttet, om du käkade bra vegetariskt.
Menade bara att man inte får större muskler genom att äta massa kött.
Och du kan ju inte säga emot att det finns väldigt mycket mättat fett i kött och dylikt och att kroppen inte behöver väldigt mycket av det då det kan leda till massa dålig shit :(
Citat från Violaz0r
Citat från Terrorstorm
Fast det är klart man mår bättre när man bara äter näringsfulls mat hela dagarna. Ändrar man bara sin vanliga allroundkost till en med lite mer grönsaker men fortfarande med kött så mår man säkert bättre med.
Är man ointresserad i sin kost så äter man ju vad som helst och då kan man ju må som man mår.
Förutsatt att man äter under all kritik till en början, eller hur?
Jag har varit vegetarian sedan tidiga tonåren och aldrig tidigare var jag en storslagen kött-och-potatis-goffare heller, kan nästan räkna på två händer gångerna jag käkat snabbmat i mitt liv liksom. Så går det om man är uppväxt i en new age-vegofamilj. Efter att i år ha tagit ett steg längre och helt uteslutit animalierna så mår jag bättre. Det handlar inte om att helt plötsligt ha styrt upp mig själv, såpass medveten självbild har jag. Som sagt - jag talar för mig själv.
Precis som det nämndes för några sidor sedan, kroppen smälter animalier långsammare än vegetabilisk föda. Alltså är det inte det minsta konstigt att man känner sig uppsvälld, seg, trött och smygäcklig när man käkar det. Testa att käka veganskt ett par månader själva så kan vi diskutera sen.
Jag vet inte vad det är du vill komma fram till. Och det finns ingen van köttätare som mår dåligt av att äta kött.
kött är mums!
Citat från Terrorstorm
Citat från Violaz0r
Citat från Terrorstorm
Fast det är klart man mår bättre när man bara äter näringsfulls mat hela dagarna. Ändrar man bara sin vanliga allroundkost till en med lite mer grönsaker men fortfarande med kött så mår man säkert bättre med.
Är man ointresserad i sin kost så äter man ju vad som helst och då kan man ju må som man mår.
Förutsatt att man äter under all kritik till en början, eller hur?
Jag har varit vegetarian sedan tidiga tonåren och aldrig tidigare var jag en storslagen kött-och-potatis-goffare heller, kan nästan räkna på två händer gångerna jag käkat snabbmat i mitt liv liksom. Så går det om man är uppväxt i en new age-vegofamilj. Efter att i år ha tagit ett steg längre och helt uteslutit animalierna så mår jag bättre. Det handlar inte om att helt plötsligt ha styrt upp mig själv, såpass medveten självbild har jag. Som sagt - jag talar för mig själv.
Precis som det nämndes för några sidor sedan, kroppen smälter animalier långsammare än vegetabilisk föda. Alltså är det inte det minsta konstigt att man känner sig uppsvälld, seg, trött och smygäcklig när man käkar det. Testa att käka veganskt ett par månader själva så kan vi diskutera sen.
Jag vet inte vad det är du vill komma fram till. Och det finns ingen van köttätare som mår dåligt av att äta kött.
Jag tänker faktiskt säga emot, och ta min kära moder som exempel. Hon har ätit kött i hela sitt liv men har haft problem med magen de senare åren. Så hon bestämde sig för att lägga om kosten till en vegetarisk sådan, och hennes magproblem var som bortblåsta.
Citat från Celine
Jag tänker faktiskt säga emot, och ta min kära moder som exempel. Hon har ätit kött i hela sitt liv men har haft problem med magen de senare åren. Så hon bestämde sig för att lägga om kosten till en vegetarisk sådan, och hennes magproblem var som bortblåsta.
Hände precis likadant för mig!
Själv mår jag dåligt när jag äter Proviva och allt annat inom god magbakteriekultur-yoghurtar och soppor.
Så jag la om min kost och slutade dricka sånt och nu mår jag bättre.
Så kan jag som anti-provivare därmed säga att proviva är dåligt för alla. Som hon sa.
Citat från Terrorstorm
Jag vet inte vad det är du vill komma fram till. Och det finns ingen van köttätare som mår dåligt av att äta kött.
Hur menar du med van då? Menar du att alla som blir vegetarianer för att de mår dåligt av att äta kött är ovana köttätare?
Citat från Thias
Citat från SnappleBapple
Man får inte större muskler av att äta kött, man får snarare mer onödigt fett.
Troll?
jag tränade förut 4-5 ggr i veckan i 4 mån gick från 60 kg till 70 kg bara muskler.
Det jag åt var kött och grönsaker.
sen proteindrinkar efter träning.
Så onödigt fett?
inte på min kropp iaf.
Hur vet du att det bara var muskler? Det låter i mina öron ganska omöjligt. Många, inklusive mig själv, vill tro att ens viktuppgång i samband med träning bara är muskler. Men större delen är faktiskt fett. Många har svårt att skilja på fett och muskler, därav varför många tror att de tappar muskler när de tex blir veganer, när vad som i själva verket sker är att de tappar fett, varav det syns hur lite muskler de faktiskt har.
Jag har en bekant som blev vegetarian, men slutade för att kände att han gjorde just det, "tappade muskler". När han började äta kött igen så menade han att det började "strama åt mer i skjortärmarna". Det är precis vad jag menar. Kött bygger inte muskler, träning gör. Och vad som många tror är muskler är bara fett, som får dem att se mer biffiga ut.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
