Varför äta kött?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:19
Tour Kille, 38 år

Citat från Utouchedme


Människan är ett rovdjur och kommer alltid vara! Men alla har ett val!
Men vad alla än väljer, så kommer människan alltid fortfarande behöva äta kött, sorry vegetarianer/veganer



människan är inte ett rovdjur, vi är däremot allätare.
så fel. människan behöver inte äta kött, annars hade ju veganer varit döda.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:27
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Tour


annars hade ju veganer varit döda.

Veganer är döda inombords, de saknar en del av sin själ. De har blivit separerade från den delen och längtar innerst inne efter att sätta tänderna i en saftig oxfilé.

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:30
Yaymudkip Kille, 32 år

Människan är tvärtom till vad många opålästa köttätare tror - INTE köttätare. Vi är omnivorer, vi "kan" leva på både animalisk och vegetabilisk kost. Våra tänder är omnivortänder, vi har både tänder för att slita kött från ben och för att mala grönsaksfibrer. Vårt tarmsystem är en växtätares tarmsystem. Enzymerna i våra tarmar bryter ner kött sakta, och hanterarvegetabilisk föda bättre. Animalisk kost innehåller fler onyttiga fetter än vegetabilisk kost och leder till många av vår tids folksjukdomar såsom blodproppar, hjärtproblem och fetma.



Sammanfattning

Att dra ner på köttätande är bra för folkhälsan ....ect ect...


Try to remain a little less biased, please. Detta får det att se ut som att om man äter kött så finns det bara negativa konsekvenser.

Så länge man har en bra balanserad kost så är det knappast bra för folkhälsan.

Varför kommenterar jag om detta? För samma anledning varför ni blir irriterade när man ger er bilder på anorexiska veganer och säger ''SE HUR LITE DE ÄTER, DE BEHÖVER KÖTT!''.

Violaz0r Tjej, 34 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2011 kl. 20:04
Violaz0r Tjej, 34 år

Jag personligen har aldrig mått så bra som jag gör på vegankost. I jämförelse mår man fan jävligt unket och segt på animalier.

brunte Tjej, 32 år

3 219 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2011 kl. 20:06
brunte Tjej, 32 år

speciesister hela bunten va

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2011 kl. 23:20
Thias Kille, 38 år

Citat från brunte


speciesister hela bunten va

They think that they know everything about everyone! :ppPPppPP

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 01:25
beatyourkids Kille, 38 år

Citat från Violaz0r


Jag personligen har aldrig mått så bra som jag gör på vegankost. I jämförelse mår man fan jävligt unket och segt på animalier.

Fast det är klart man mår bättre när man bara äter näringsfulls mat hela dagarna. Ändrar man bara sin vanliga allroundkost till en med lite mer grönsaker men fortfarande med kött så mår man säkert bättre med.
Är man ointresserad i sin kost så äter man ju vad som helst och då kan man ju må som man mår.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 01:35
Tour Kille, 38 år

Citat från Terrorstorm


Citat från Violaz0r

Jag personligen har aldrig mått så bra som jag gör på vegankost. I jämförelse mår man fan jävligt unket och segt på animalier.

Fast det är klart man mår bättre när man bara äter näringsfulls mat hela dagarna. Ändrar man bara sin vanliga allroundkost till en med lite mer grönsaker men fortfarande med kött så mår man säkert bättre med.
Är man ointresserad i sin kost så äter man ju vad som helst och då kan man ju må som man mår.


+1.

de flesta bryr sig inte om sin kost, sen väljer vissa att bli veganer, och börjar då tänka på vad de stoppar i sig, och mår bättre. exakt likadant för folk i allmänhet som lägger om sin kost. handlar bara om att äta nyttigare, man blir inte seg och trött av att äta kött, man blir seg och trött av att bara äta kött, sås och potatis och skita i grönsaker.

det är inte något revolutionerande och alldeles otroligt säreget för veganer/vegetarianer, utan gäller alla som gör en kostomläggning.

Kandagore Kille, 35 år

197 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 01:40
Kandagore Kille, 35 år

Sen kan det ju vara en del placebo inblandat också

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 01:41
Tour Kille, 38 år

Citat från Kandagore


Sen kan det ju vara en del placebo inblandat också


helt klart möjligt, men äter man nyttigare, så mår man bättre och får mer energi, det är bevisat också. men sannerligen är det en del placebo i många fall.

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 01:57
beatyourkids Kille, 38 år

Va grammatikfel jag hade i mitt inlägg såg jag nu löl.

Smala människor, folk som inte bantar och människor som skiter i vad de äter som plötsligt börjar bry sig om sin kost mår i princip alltid bättre. Att man blir bättre av att äta veganskt ter sig ju fullt naturligt och har ju inget som helst med att göra att man inte äter kött; som om kött är något farligt.
Så det är ju inte valet att sluta äta kött a.k.a att vara vegan som egentligen är anledningen till att man mår bättre. Det är snarare att man börjar bry sig om sin kost. If you guys get me.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 02:00
Tour Kille, 38 år

i get you, and i agree.

OMB Kille, 35 år

1 525 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 02:06
OMB Kille, 35 år

Jag har vart veg i 5 år (började äta kött igen förra julen). Jag har jobbat på restaurang sen jag tog studenten och har under den tiden gått miste om så mycket gott pga att jag va veg.
Sa alltid att "Man kan få exakt samma smat på grönsaker som på kött" men då ljög jag, det går inte att få samma goda smak på vegetarisk mat som kötträtter, tråkigt nog. Plus att om du inte äter något kött kommer du aldig få använda dina "reptila delar i käften" om ni hajar vad jag menar.

Jaja, Jag anser att man ska äta kött, inte bara för konsistensen och för smaken... Man behöver det oxå... efter att ha vart veg i 5 år och sedan börjat äta kött kan jag ju säga att du blir rejält mycket piggare med kött på talriken. Livet blir ett helt annat liv än det jag hade när jag var veg, var altid trött och grinig utan kött... men med kött orkade jag mer och nu kommer jag inte sluta äta kött, inte äns om jag får en mille.

ÄT KÖTT, MEN INTE DE KÖTT SOM "SLAGTATS" PÅ ETT DÅLIGT SÄTT.

(srry, är trött, så om texten är lite knepig så skyller jag på detta;-)

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 02:13
beatyourkids Kille, 38 år

Snart kommer det veganer och berättar om vad du SKULLE ha ätit för att hålla dig pigg...

Själv skulle jag bara säga; ät rätt, ät smart.

OMB Kille, 35 år

1 525 forumsinlägg

Skrivet:
12 oktober 2011 kl. 02:18
OMB Kille, 35 år

Men dom kan ta sig själva för jag talar bara om att det är värt att äta kött.. från egen erfarenhet...
Inte nog med att det är sjukt gött, det är nyttigt för dig oxå, lika nyttigt som det gröna.

Så kommer någon och säger något om "vad jag skulle ätit" är det ju bara att svara "och du bör äta kött, men ha lite mer koll på vad för kött du äter" för det är inte så värt svårt att ta reda på hur "slakten är gjord". Och det var av den anledningen jag blev veg, för att jag tyckte synd om djuren.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet