Varför äta kött?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Obaka Tjej, 33 år

881 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 23:37
Obaka Tjej, 33 år

Citat från Tate


Självklart, bland andra djur. Men då kan vi likaväl rättfärdiga det i vårt samhälle med, inte sant? För vi är djur liksom lejonen.
Jag anser att alla djur har rätt till ett naturligt liv, jag pratar inte om rättigheter om att bli advokater. Utan att djuren ska ha rätt till att leva.
Ska det sedan finnas en köttindustri så ska det vara ekologiskt eller vilt, allt annat är jag emot.

Jag anser det på mord då mord enligt mig är att mörda en annan varelse. även om det handlar om en syrsa. Och människan behöver inte en köttkost. Så vi behöver inte äta kött, faktiskt, vilket du antagligen förstå.

Jag uppmanar inte folk till att sluta äta kött utan främst att tänka över alternativen, äta vilt, äta ekologiskt eller i alla fall variera sin kost, för hälsoskäl och miljöskäl.[/i]

Ofc, men de djur som vi genom generationer av avel har tämjt klarar sig inte på egenhand längre, man kan säga att vi och boskapsdjuren numera lever i en sorts symbios där vi är beroende av dem och dem av oss.
Håller helt och hållet med, jag bor själv, studerar, jobbar inte. Ekonomin är stram men köper jag något animaliskt så ska det fanemig vara ekologiskt.

Fast jag kan inte se i vilken värld där du skulle för din egen överlevnads skull behöva döda en syrsa. Men förstår din poäng. Jag ser det som att jakt för troféer är fel, men jakt i syfte för att skaffa mat är ok. Jag förstår, vi behöver inte kött, men i många fall är det vegetariska alternativen dyrare, och i fallet med den billigare maten så är det helt enkelt något man kanske inte tycker om (t.ex. broccoli, böner etc). Sen så händer det att jag äter vegetariskt vissa dagar och rätter med kött andra.

Very true (Y)

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
8 oktober 2011 kl. 00:21
Sharon Tjej, 34 år

Citat från AkiraFuri


Ofc, men de djur som vi genom generationer av avel har tämjt klarar sig inte på egenhand längre, man kan säga att vi och boskapsdjuren numera lever i en sorts symbios där vi är beroende av dem och dem av oss.
Håller helt och hållet med, jag bor själv, studerar, jobbar inte. Ekonomin är stram men köper jag något animaliskt så ska det fanemig vara ekologiskt.

Fast jag kan inte se i vilken värld där du skulle för din egen överlevnads skull behöva döda en syrsa. Men förstår din poäng. Jag ser det som att jakt för troféer är fel, men jakt i syfte för att skaffa mat är ok. Jag förstår, vi behöver inte kött, men i många fall är det vegetariska alternativen dyrare, och i fallet med den billigare maten så är det helt enkelt något man kanske inte tycker om (t.ex. broccoli, böner etc). Sen så händer det att jag äter vegetariskt vissa dagar och rätter med kött andra.

Very true (Y)[/i]

Sannerligen. Men vi massproducerar fortfarande boskapsdjuren, för vårt köttätande, så vi är mer beroende av dem än vad de är av oss. Men ja, en sorts symbios lever i allt i. Det är synd att den inte kunde vara finare dock.

Den vegetariska kosten är egentligen ganska revolutionär i dagens läge, speciellt när det kommer till köttliknande rätter så som quorn- och sojamat, vilket gör den ganska dyr. Men det kommer nog minskas i längden. Sedan kan man ju, om man har tid, ork eller vill att göra köttliknande rätter helt själv. Jag provade för ett tag sedan att ge mig far lite av min egna böntacos och sa att det var vanlig tacos, han kände ingen skillnad. Jag har gjort likadant med bönburgare där han kände skillnad men ingen markant. Så med rätt kryddor kan man få vegetariskt att smaka som kött, även om det är något man egentligen inte gillar!

Angerfist Kille, 33 år

329 forumsinlägg

Skrivet:
8 oktober 2011 kl. 00:21
Angerfist Kille, 33 år

så jävla gött

Str00mp Kille, 31 år

1 504 forumsinlägg

Skrivet:
8 oktober 2011 kl. 00:23
Str00mp Kille, 31 år

Vissa gillar't och vissa inte.

Obaka Tjej, 33 år

881 forumsinlägg

Skrivet:
8 oktober 2011 kl. 00:26
Obaka Tjej, 33 år

Citat från Tate


Sannerligen. Men vi massproducerar fortfarande boskapsdjuren, för vårt köttätande, så vi är mer beroende av dem än vad de är av oss. Men ja, en sorts symbios lever i allt i. Det är synd att den inte kunde vara finare dock.

Den vegetariska kosten är egentligen ganska revolutionär i dagens läge, speciellt när det kommer till köttliknande rätter så som quorn- och sojamat, vilket gör den ganska dyr. Men det kommer nog minskas i längden. Sedan kan man ju, om man har tid, ork eller vill att göra köttliknande rätter helt själv. Jag provade för ett tag sedan att ge mig far lite av min egna böntacos och sa att det var vanlig tacos, han kände ingen skillnad. Jag har gjort likadant med bönburgare där han kände skillnad men ingen markant. Så med rätt kryddor kan man få vegetariskt att smaka som kött, även om det är något man egentligen inte gillar![/i]

True.

Om fler börjar konsumera den så hade priserna gått ned något. ^^ Min syster är vegetarian och när jag levde tillsammans med min familj så var det lättare att göra en rätt än två om man säger så, och blev därför ofta vegetariskt.
Och som sagt är jag studerande, tid är det minsta jag har. Men ofc. så kan man det, jag har personligen inget emot bönor och annat utan tycker det är väldigt gott. Though, kyckling är en smak som aldrig kommer kunna ersättas </3.

KIKIsnus Tjej, 31 år

7 346 forumsinlägg

Skrivet:
8 oktober 2011 kl. 14:46
KIKIsnus Tjej, 31 år

ward Tjej, 36 år

2 331 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 20:51
ward Tjej, 36 år

AkiraFuri:

Fast Quorn smakar ju typ exakt som kyckling och har nästan samma konsistens också XD

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 20:56
Bloodbath 33 år

Citat från ward


AkiraFuri:

Fast Quorn smakar ju typ exakt som kyckling och har nästan samma konsistens också XD


Men så gör det inte det :PPpppPPpPpp

Colitas Tjej, 31 år

1 244 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 20:57
Colitas Tjej, 31 år

det är gott.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 20:57
spiskummin Kille, 35 år

Citat från ward


AkiraFuri:

Fast Quorn smakar ju typ exakt som kyckling och har nästan samma konsistens också XD



Quorn smakar hemskt och har samma konsistens som tvättsvamp :)

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:01
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från spiskummin


Quorn smakar hemskt och har samma konsistens som tvättsvamp :)

Seconded.

ward Tjej, 36 år

2 331 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:03
ward Tjej, 36 år

Citat från spiskummin


Quorn smakar hemskt och har samma konsistens som tvättsvamp :)[/i]


Precis som Kyckling ;)

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:10
Sharon Tjej, 34 år

Jag tycker att okryddad quorn påminner lite om stekt bröd!

Neophyte Kille, 31 år

476 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:10
Neophyte Kille, 31 år

Människan är ett rovdjur och kommer alltid vara! Men alla har ett val!
Men vad alla än väljer, så kommer människan alltid fortfarande behöva äta kött, sorry vegetarianer/veganer

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
10 oktober 2011 kl. 21:19
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Utouchedme


Människan är ett rovdjur och kommer alltid vara! Men alla har ett val!
Men vad alla än väljer, så kommer människan alltid fortfarande behöva äta kött, sorry vegetarianer/veganer


På vad grundar du ditt påstående?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet