Varför äta kött?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
FancyRat Tjej, 31 år

118 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:38
FancyRat Tjej, 31 år

Tate. Kan du inte bara nöja dig med att du vann den extremt oseriösa diskussionen? Jag ger fulla fan i skuld och empatikänslor. Det var inget jag förväntade mig. Gå och krama ett träd eller nåt.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:38
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Tour



jag är väldigt trött på överdriven propaganda angående det här ämnet, hela tråden är fylld av den från båda håll. :/

ja, jag kan väl också tycka att djur alltid kan behandlas bättre, och att vi bör minska konsumtionen och produktionen, och gå tillbaka till en mer naturlig djurhållning som vi hade förr, återigen, ekologiskt som jag tjatar så mkt om. lovar att sluta.[/i]

Det var faktiskt inte överdrivet med flit, utan det bara blev så! Och kanske lite väl missledande.

Jag tycker att det är bra att du äter ekologiskt. För om man prompt inte vill sluta äta kött så är ju ekologiskt och vilt det man bör äta.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:39
Tour Kille, 38 år

Citat från AkiraFuri


Citat från Tour

ohja, grisar har högre intelligens, no doubt. hänvisar så gärna till ekologisk djurhållning återigen, som är fan så mkt bättre än den generella standarden alla djur har. anser dock inte att grisar generellt sett har det så värst dåligt, det är såklart olika från gård till gård. grisbönder har även stor press på sig med lönsamheten. men i mina ögon är det bästa bäst, och därför gillar jag ekologiskt.

Fast sen har det även kommit upp fall där bönderna inte följt lagarna för djurhållning, även alla de extra tillsatser etc för att göda grisarna leder till ett sämre liv för dem.

Yes, om något så eko (Y)



ohja, det är förjävligt helt klart. har själv jobbat på grisgård ett tag, men det var bra på det stället. lugna fina djur utan stressymptom eller som påvisade något annat för den delen heller. stor lösdrift för gödsvinen med leksaker och skydd så de kunde gömma sig och få lite privatliv när de så ville. ett praktexempel på hur en grisgård ska skötas helt enkelt.

och ja, eko is the shit!

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:39
Sharon Tjej, 34 år

Citat från FancyRat


Tate. Kan du inte bara nöja dig med att du vann den extremt oseriösa diskussionen? Jag ger fulla fan i skuld och empatikänslor. Det var inget jag förväntade mig. Gå och krama ett träd eller nåt.

Och du kan inte nöja dig med att bara påpeka att du har blivit våldtagen utan måste dramatisera allt och påpeka ålder, att han knarkar och att han har två barn?

Mithrandir Kille, 33 år

1 069 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:39
Mithrandir Kille, 33 år

Ät kött, var glad. OKEJ?!

FancyRat Tjej, 31 år

118 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:41
FancyRat Tjej, 31 år

Det är detaljer jag gärna tar med yes. Det hade inte blivit lika effektfullt att bara skriva "Snubben som våldtog mig" och jag gillar effekter.

Obaka Tjej, 33 år

881 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:41
Obaka Tjej, 33 år

Citat från Tour


ohja, det är förjävligt helt klart. har själv jobbat på grisgård ett tag, men det var bra på det stället. lugna fina djur utan stressymptom eller som påvisade något annat för den delen heller. stor lösdrift för gödsvinen med leksaker och skydd så de kunde gömma sig och få lite privatliv när de så ville. ett praktexempel på hur en grisgård ska skötas helt enkelt.

och ja, eko is the shit![/i]

Härligt att höra exempel om bra djurhållning ^^, alla gårdar har inte råd att köra på samma stil som japanerna och sitt kobe. Men still good.

(Y)

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:41
Tour Kille, 38 år

Citat från Tate


Citat från Tour


jag är väldigt trött på överdriven propaganda angående det här ämnet, hela tråden är fylld av den från båda håll. :/

ja, jag kan väl också tycka att djur alltid kan behandlas bättre, och att vi bör minska konsumtionen och produktionen, och gå tillbaka till en mer naturlig djurhållning som vi hade förr, återigen, ekologiskt som jag tjatar så mkt om. lovar att sluta.

Det var faktiskt inte överdrivet med flit, utan det bara blev så! Och kanske lite väl missledande.

Jag tycker att det är bra att du äter ekologiskt. För om man prompt inte vill sluta äta kött så är ju ekologiskt och vilt det man bör äta.



jafan, du är en av få vettiga att diskutera ämnet med, alltför många nötter i den här tråden.

håller fullständigt med dig. det viktigaste är kanske att dra ner sin köttkonsumtion, inte nödvändigtvis sluta helt. det är den storskaliga konsumtionen i kombination med både konkurrens och monopolliknande situationer som gör köttindustrin dålig.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:43
Tour Kille, 38 år

Citat från Tate


Citat från FancyRat

Tate. Kan du inte bara nöja dig med att du vann den extremt oseriösa diskussionen? Jag ger fulla fan i skuld och empatikänslor. Det var inget jag förväntade mig. Gå och krama ett träd eller nåt.

Och du kan inte nöja dig med att bara påpeka att du har blivit våldtagen utan måste dramatisera allt och påpeka ålder, att han knarkar och att han har två barn?


varför nämna att man blivit våldtagen överhuvudtaget pga ett exempel? :P

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:44
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Tour


jafan, du är en av få vettiga att diskutera ämnet med, alltför många nötter i den här tråden.

håller fullständigt med dig. det viktigaste är kanske att dra ner sin köttkonsumtion, inte nödvändigtvis sluta helt. det är den storskaliga konsumtionen i kombination med både konkurrens och monopolliknande situationer som gör köttindustrin dålig.

Precis! Jag tänker själv sluta äta kött när jag flyttar hemifrån, tänker däremot inte kalla mig vegetarian då jag inte tänker förbjuda mig själv att äta kött, utan om jag känner att jag verkligen vill så tänker jag unna mig själv det.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:45
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Tour


varför nämna att man blivit våldtagen överhuvudtaget pga ett exempel? :P[/i]

Håller med, faktiskt. Och om det ska påpekas så behöver man inte skriva ut halva händelsen.

FancyRat Tjej, 31 år

118 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:45
FancyRat Tjej, 31 år

för att han skrev "hoppas att du...."

varför hoppas man att någon ska acceptera sin våldtäkt om det händer?

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:47
Sharon Tjej, 34 år

Citat från FancyRat


för att han skrev "hoppas att du...."

varför hoppas man att någon ska acceptera sin våldtäkt om det händer?


Nej, jag skrev att jag hoppas att du tänker på det OM du blir våldtagen.
Jag skrev inte att jag hoppas på att du blir våldtagen.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:47
Tour Kille, 38 år

Citat från Tate


Citat från Tour

jafan, du är en av få vettiga att diskutera ämnet med, alltför många nötter i den här tråden.

håller fullständigt med dig. det viktigaste är kanske att dra ner sin köttkonsumtion, inte nödvändigtvis sluta helt. det är den storskaliga konsumtionen i kombination med både konkurrens och monopolliknande situationer som gör köttindustrin dålig.

Precis! Jag tänker själv sluta äta kött när jag flyttar hemifrån, tänker däremot inte kalla mig vegetarian då jag inte tänker förbjuda mig själv att äta kött, utan om jag känner att jag verkligen vill så tänker jag unna mig själv det.



mah, känner personligen inget behov av att helt sluta käka kött. har dragit ner på det ganska mycket däremot, av miljömässiga skäl framförallt.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
7 oktober 2011 kl. 01:48
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Tour


mah, känner personligen inget behov av att helt sluta käka kött. har dragit ner på det ganska mycket däremot, av miljömässiga skäl framförallt.

Det mesta för mig handlar även om hur min flickväns kost kommer se ut. Om hon vill fortsätta att äta kött så får vi variera, då två middagar per dag blir alldeles för dyrt. Men jag blir det köttätande så är jag bestämd om att det är viltkött (vilket är lätt att få tag på uppe i Norrland) eller ekologiskt kött.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet