Varför äta kött?
Det sa jag inte att du sa. Du sa "Jag hoppas att du tänker så om du blir våldtagen"....alltså hoppas du att jag bara lugnt ska slappna av i det, för det är naturligt, för vi är djur, för det har jag själv sagt I get the point. Men what ever...as I said, you win.
Blir aldrig dålig.
Citat från Tate
Citat från Tour
mah, känner personligen inget behov av att helt sluta käka kött. har dragit ner på det ganska mycket däremot, av miljömässiga skäl framförallt.
Det mesta för mig handlar även om hur min flickväns kost kommer se ut. Om hon vill fortsätta att äta kött så får vi variera, då två middagar per dag blir alldeles för dyrt. Men jag blir det köttätande så är jag bestämd om att det är viltkött (vilket är lätt att få tag på uppe i Norrland) eller ekologiskt kött.
helt klart sant. man kan ju dock anpassa middagen lite så att båda är nöjda
Grisar kan användas för vegetariska skäl. :-(
Tryffelgrisar!
^
|
WIN!
FancyRat är det bästa som har hänt i den här tråden.
Människan är i grunden en kött- och växtätare. Vi behöver både kött och grönsaker för att våra kroppar ska må bra.
Varför ska vi överge våra mest primitiva instinkter att äta det vi behöver för att må bra?
En fundering är om det här bara gäller människor eller om det gäller alla djur.
Vargar äter kött, björnar äter kött, väldigt många småkryp äter mindre kryp.
Ska vi utrota dom för att dom dödar andra djur, eller är det bara människor som inte får äta kött?
Människor är djur men vi har inte samma rättighet att äta kött som andra djur?
Citat från mikke85
Människan är i grunden en kött- och växtätare. Vi behöver både kött och grönsaker för att våra kroppar ska må bra.
Varför ska vi överge våra mest primitiva instinkter att äta det vi behöver för att må bra?
En fundering är om det här bara gäller människor eller om det gäller alla djur.
Vargar äter kött, björnar äter kött, väldigt många småkryp äter mindre kryp.
Ska vi utrota dom för att dom dödar andra djur, eller är det bara människor som inte får äta kött?
Människor är djur men vi har inte samma rättighet att äta kött som andra djur?
Nej, i dagens läge är inte kött nödvändigt för att överleva.
Du menar på att en vegan mår dåligt?
Dessa djur är köttätare och inte allätare, det är en storskillnad.
De är i behov av att äta kött gentemot oss. Och gentemot oss så massproducerar dem inte djur för att äta.
Människor är djur men vi har inte samma rättigheter att vara kannibaler och att våldta? FAN VAD FEL!!!!!
Du kan inte jämföra människan och vår köttindustrialism med en
Citat från Tate
Citat från mikke85
Människan är i grunden en kött- och växtätare. Vi behöver både kött och grönsaker för att våra kroppar ska må bra.
Varför ska vi överge våra mest primitiva instinkter att äta det vi behöver för att må bra?
En fundering är om det här bara gäller människor eller om det gäller alla djur.
Vargar äter kött, björnar äter kött, väldigt många småkryp äter mindre kryp.
Ska vi utrota dom för att dom dödar andra djur, eller är det bara människor som inte får äta kött?
Människor är djur men vi har inte samma rättighet att äta kött som andra djur?
Nej, i dagens läge är inte kött nödvändigt för att överleva.
Du menar på att en vegan mår dåligt?
Dessa djur är köttätare och inte allätare, det är en storskillnad.
De är i behov av att äta kött gentemot oss. Och gentemot oss så massproducerar dem inte djur för att äta.
Människor djur men vi har inte samma rättigheter att vara kannibaler och att våldta? FAN VAD FEL!!!!!
Du kan inte jämföra människan och vår köttindustrialism med en björns liv.
Bitch please.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Björnar#F.C3.B6da
Citat från DumFan
Citat från Tate
Citat från mikke85
Människan är i grunden en kött- och växtätare. Vi behöver både kött och grönsaker för att våra kroppar ska må bra.
Varför ska vi överge våra mest primitiva instinkter att äta det vi behöver för att må bra?
En fundering är om det här bara gäller människor eller om det gäller alla djur.
Vargar äter kött, björnar äter kött, väldigt många småkryp äter mindre kryp.
Ska vi utrota dom för att dom dödar andra djur, eller är det bara människor som inte får äta kött?
Människor är djur men vi har inte samma rättighet att äta kött som andra djur?
Nej, i dagens läge är inte kött nödvändigt för att överleva.
Du menar på att en vegan mår dåligt?
Dessa djur är köttätare och inte allätare, det är en storskillnad.
De är i behov av att äta kött gentemot oss. Och gentemot oss så massproducerar dem inte djur för att äta.
Människor djur men vi har inte samma rättigheter att vara kannibaler och att våldta? FAN VAD FEL!!!!!
Du kan inte jämföra människan och vår köttindustrialism med en
Bitch please.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Björnar#F.C3.B6da
Jag satt faktiskt och tänkte på det efter! Ändrar därför till vargs liv!
:)
Citat från Tate
Citat från mikke85
Människan är i grunden en kött- och växtätare. Vi behöver både kött och grönsaker för att våra kroppar ska må bra.
Varför ska vi överge våra mest primitiva instinkter att äta det vi behöver för att må bra?
En fundering är om det här bara gäller människor eller om det gäller alla djur.
Vargar äter kött, björnar äter kött, väldigt många småkryp äter mindre kryp.
Ska vi utrota dom för att dom dödar andra djur, eller är det bara människor som inte får äta kött?
Människor är djur men vi har inte samma rättighet att äta kött som andra djur?
Nej, i dagens läge är inte kött nödvändigt för att överleva.
Du menar på att en vegan mår dåligt?
Dessa djur är köttätare och inte allätare, det är en storskillnad.
De är i behov av att äta kött gentemot oss. Och gentemot oss så massproducerar dem inte djur för att äta.
Människor djur men vi har inte samma rättigheter att vara kannibaler och att våldta? FAN VAD FEL!!!!!
Du kan inte jämföra människan och vår köttindustrialism med en björns liv.
Jag menar inte att alla veganer mår dåligt.. jag menar bara att människans kropp behöver kött för att fungera normalt.
Visst nu finns det massa tillsatser och skit man kan äta som ersätter kött men varför ska jag ersätta något som finns att få tag på överallt och dessutom är mycket billigare och nyttigare än massproducerad kosttillskott?
Jag tycker att människor är idioter och borde dö ut men det finns inte så mycket jag kan göra åt det så jag äter det jag behöver för att må bra. Det känns lite onödigt att jag ska sluta äta kött bara för att jag inte tycker om mänskligheten.
Jag tänker inte lida för att människor massproducerar djur. Därför äter jag det som finns och är glad att jag har mat så jag överlever.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet