Vad har ni emot invandrare egentligen?
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från imEMO
Citat från LiBRA69
Citat från imEMO
det minskar tillväxten radikalt av invandrare, utan att skicka ut de som redan flyttat hit och börjat lära sig svenska
Och varför är detta bra?
för stora delar av utlänningarna begår mycket brott (särskilt personrån och misshandel) dock inte alla, men fler än svenskar.
de tar även våra jobb, arbetslösheten bara ökar och ökar
"De tar våra jobb" är ett så dumt argument. Man äger inte ett jobb. Den som får jobbet har jobbet.
Jah
Kille, 34 år
Citat från imEMO
men om de handlar på coop så tappas ju inte pengarna?
de är värre om de åker till sina hemländer och köper hus för våra skattepengar (socialbidraget)
det tappas pengar på coop....
"våra skattepengar" det är inte "era skattepengar", det är statens pengar, som de tagit från er, och hur de lägger upp budgeten är deras val.
jag är för övrigt riktigt trött på att diskutera invandring, it seems to have a tendency of repeating itself... alot and since i've been saying the same things since... this may or something i'm just gonna say fuck off.
u_suck_tbh
34 år
Citat från imEMO
Citat från SUZANAA
Citat från imEMO
Citat från LiBRA69
Citat från imEMO
Citat från LiBRA69
Citat från imEMO
stäng sveriges gränser för invandring så de inte kommer hit fler bara! och sätt en lag på att de max får skaffa 4 barn
Så.. Svenskar ska få skaffa hur många barn de vill, men inte invandrare?
-------------------------------------------------------------------------
inte nödvändigtvis,
Men det är en okej lösning eller? Oo
-------------------------------------------------------------------------
bättre än att skicka ut alla iaf, lr? ;O
fyfan vilket dumt jävla förslag
har du något bättre föslag för att minska misshandel rån mord, brott överhuvud taget. eftersom de flesta brott begås av invandrare.
även arbetslösheten, vad ska du göra mot den, mest rätt att vi svenskar får jobben eftersom de är våra förföder som byggt upp landet åt oss.
säg vad du tycker, vad är dina argument och synpunkter?
Deportera de som inte sköter sig.
Typ, tre prickar och du åker UT
Eller om det är något grovt så åker du ut direkt
Om "vi svenskar" inte ens försöker få jobben så har vi ju ingen rätt till dom?
Det är inte precis som om att folk anställer invandrare bara för att de är invandrare. De går ju efter meriter liksom.
KLICKAINTE
Tjej, 31 år
Citat från LiBRA69
Citat från imEMO
Citat från LiBRA69
Citat från imEMO
det minskar tillväxten radikalt av invandrare, utan att skicka ut de som redan flyttat hit och börjat lära sig svenska
Och varför är detta bra?
för stora delar av utlänningarna begår mycket brott (särskilt personrån och misshandel) dock inte alla, men fler än svenskar.
de tar även våra jobb, arbetslösheten bara ökar och ökar
"De tar våra jobb" är ett så dumt argument. Man äger inte ett jobb. Den som får jobbet har jobbet.
precis!
KLICKAINTE
Tjej, 31 år
Citat från u_suck_tbh
Citat från imEMO
Citat från SUZANAA
Citat från imEMO
Citat från LiBRA69
Citat från imEMO
Citat från LiBRA69
Citat från imEMO
stäng sveriges gränser för invandring så de inte kommer hit fler bara! och sätt en lag på att de max får skaffa 4 barn
Så.. Svenskar ska få skaffa hur många barn de vill, men inte invandrare?
-------------------------------------------------------------------------
inte nödvändigtvis,
Men det är en okej lösning eller? Oo
-------------------------------------------------------------------------
bättre än att skicka ut alla iaf, lr? ;O
fyfan vilket dumt jävla förslag
har du något bättre föslag för att minska misshandel rån mord, brott överhuvud taget. eftersom de flesta brott begås av invandrare.
även arbetslösheten, vad ska du göra mot den, mest rätt att vi svenskar får jobben eftersom de är våra förföder som byggt upp landet åt oss.
säg vad du tycker, vad är dina argument och synpunkter?
Deportera de som inte sköter sig.
Typ, tre prickar och du åker UT
Eller om det är något grovt så åker du ut direkt
Om "vi svenskar" inte ens försöker få jobben så har vi ju ingen rätt till dom?
Det är inte precis som om att folk anställer invandrare bara för att de är invandrare. De går ju efter meriter liksom.
har dom fått tillstånd att stanna i sverige så kan dom inte åka ut (:
och vad ska man göra med svenskarna som gör grova brott ?
Anklever
Kille, 34 år
Citat från LiBRA69
Rasism sker också alltid oavsett, pedofilbrott med.
Inget konstigt med det. Låt det fortsätta!
Lite grov jämförelse men jag hoppas du fattar poängen.
Klart det är så om alla resonerar som du, det handlar om att försöka förändra till det bättre.
Det handlar inte om diskriminering. Att döma en förstagångstjuv lägre än en tjuv som dömts för samma brott tio gånger tidigare är inte negativt, det är bara en del av ett flexibelt rättsystem.
pSilent
Kille, 32 år
Suzanaa: jo, eftersom hade sverige inte haft så många invandrare, så hade de funnits jobb kvar till de svenska ungdomarna som försöker komma ut i arbetslivet.
vad ska du göra mot invandrarbrottsligheten, jag vill höra vad du tycker man ska göra
KLICKAINTE
Tjej, 31 år
Citat från imEMO
Suzanaa: jo, eftersom hade sverige inte haft så många invandrare, så hade de funnits jobb kvar till de svenska ungdomarna som försöker komma ut i arbetslivet.
vad ska du göra mot invandrarbrottsligheten, jag vill höra vad du tycker man ska göra
men nej -.-
samma sak som svenskarna? fortfarande! alla människor är lika mycket värda, man ska inte behandla ivandrana annorlunda :s dom är ju förfan också människor
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från _Mange_
Du påstår ju att alla ska få stanna i sverige oavsett vad de gör pga att de länder de bor i är fattiga länder med krig i, så om man skulle få igenom det du vill så skulle man ta emot alla flyktingar som vill komma hit (pga alla krig i världen så är det jävligt många!) sen när jag jag sa "hur ska alla få plats här?" så sa du "har aldrig påståt att alla ska vara i sverige"
Woaw, jävligt komiskt att du påstår dig förespråka fred! sen säger du att det är svenskars eget fel att vi blir rånade/misshandlade/disskriminerade av en stor del invandrare?
Det handlar inte bara om vad jag varit med om, där finns de svenskar som varit med om mycket värre grejer än mig (där invandrare är gärningsmän)
så du påstår i princip att pga att där finns en liten skara nynazister så förtjänar alla svenskar att vara med om sådana här händelser? Och jag vet att du tror att jag är en nynazist som bara umgås med nazister och rasister så det skulle vara drf jag råkat ut för grejer, dock är det ganska totalt fel! jag slår vad om att jag lärt känna mer invandrare än dig under mina 19 år i Malmö...känner även invandrare som tänker rösta på Sverige Demokraterna, vad säger du om det?[/i]
Nej, jag vill att de vi tar in ska få bo kvar, klart vi inte kan massflytta alla som har det dåligt till Sverige. Det har jag aldrig påstått, tror du annorlunda är du välkommen att posta citaten.
Men gud, sluta hitta på att jag säger saker. Jag har aldrig sagt att vi förtjänar att vara med om sådant. Jag förklarade varför jag tror att det är så och vad som kan vara en lösning på problemet.
Jag har bott i Vårby gård i hela mitt liv tills väldigt nyligen så hela min vänskapskrets är invandrare.
..Försökte du allvarligt talat triumfera med argumentet "känner även invandrare som tänker rösta på Sverige Demokraterna, vad säger du om det?" så skrattar jag..
Jag skulle säga att de invandrarna som vill rösta på SD har lika osmarta och hatskapande åsikter som dej?
Värst vad du kategoriserar dem.
u_suck_tbh
34 år
Citat från SUZANAA
har dom fått tillstånd att stanna i sverige så kan dom inte åka ut (:
och vad ska man göra med svenskarna som gör grova brott ?
Invandrare som fått tillstånd samt svenskar som gör grova brott får åka in i fängelset precis som alla andra!
Citat från imEMO
Suzanaa: jo, eftersom hade sverige inte haft så många invandrare, så hade de funnits jobb kvar till de svenska ungdomarna som försöker komma ut i arbetslivet.
vad ska du göra mot invandrarbrottsligheten, jag vill höra vad du tycker man ska göra
Varför så specifik?
Invandrarna har ingenting med den dåliga ekonomin att göra...
pSilent
Kille, 32 år
Citat från SUZANAA
Citat från imEMO
Suzanaa: jo, eftersom hade sverige inte haft så många invandrare, så hade de funnits jobb kvar till de svenska ungdomarna som försöker komma ut i arbetslivet.
vad ska du göra mot invandrarbrottsligheten, jag vill höra vad du tycker man ska göra
men nej -.-
samma sak som svenskarna? fortfarande! alla människor är lika mycket värda, man ska inte behandla ivandrana annorlunda :s dom är ju förfan också människor
men invandrare begår fler brott en vad svenskarna gör.
vad ska vi göra åt de tycker du?
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från Anklever
Citat från LiBRA69
Rasism sker också alltid oavsett, pedofilbrott med.
Inget konstigt med det. Låt det fortsätta!
Lite grov jämförelse men jag hoppas du fattar poängen.
Klart det är så om alla resonerar som du, det handlar om att försöka förändra till det bättre.
Det handlar inte om diskriminering. Att döma en förstagångstjuv lägre än en tjuv som dömts för samma brott tio gånger tidigare är inte negativt, det är bara en del av ett flexibelt rättsystem.
Well, det är diskriminerande att döma olika människor olika pga av etniskt ursprung.
KLICKAINTE
Tjej, 31 år
Citat från imEMO
Citat från SUZANAA
Citat från imEMO
Suzanaa: jo, eftersom hade sverige inte haft så många invandrare, så hade de funnits jobb kvar till de svenska ungdomarna som försöker komma ut i arbetslivet.
vad ska du göra mot invandrarbrottsligheten, jag vill höra vad du tycker man ska göra
men nej -.-
samma sak som svenskarna? fortfarande! alla människor är lika mycket värda, man ska inte behandla ivandrana annorlunda :s dom är ju förfan också människor
men invandrare begår fler brott en vad svenskarna gör.
vad ska vi göra åt de tycker du?
läs en jävla gång till idiot!
pSilent
Kille, 32 år
Citat från u_suck_tbh
Citat från SUZANAA
har dom fått tillstånd att stanna i sverige så kan dom inte åka ut (:
och vad ska man göra med svenskarna som gör grova brott ?
Invandrare som fått tillstånd samt svenskar som gör grova brott får åka in i fängelset precis som alla andra!
Citat från imEMO
Suzanaa: jo, eftersom hade sverige inte haft så många invandrare, så hade de funnits jobb kvar till de svenska ungdomarna som försöker komma ut i arbetslivet.
vad ska du göra mot invandrarbrottsligheten, jag vill höra vad du tycker man ska göra
Varför så specifik?
Invandrarna har ingenting med den dåliga ekonomin att göra...
jag pratar inte ekonomi..
och jo de har dom, hade inte dom funnits här hade vi sluppit bygga massa byggnader sluppit betala skola för dom, sluppid betala socialbidrag till de som behöver de bland invandrare.
massa pengar hade sparats
Rosquist
Kille, 33 år
_Mange_: Satt du inte missar så står mitt svar på sida 352 och jag vill även passa på att repetera "Slingra mej ur mina egna påståenden? Nu får du förklara dej. "
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet