Vad har ni emot invandrare egentligen?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:12
Rosquist Kille, 33 år

Citat från RostadHamster


Invandrare är som Svenskar: det finns dom som är schyssta, och dom som är allmänt dryga och otrevliga. Jag personligen har inget emot invandrare i förhållande till svenskar, förutom det att jag har lite mer fördomar om invandrare.
En av brorsans kompisar blev ihjälslagen av två invandrare för några år sedan så jag har mina skäl att ha fördomar.


Nej det har du inte.

Singingbell Tjej, 36 år

2 907 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:15
Singingbell Tjej, 36 år

Citat från LiBRA69


Men då särbehandlar du dem för att de hade oturen att födas utanför Sverige.
Vilket jag tycker är fel iaf. Jag värderar alla lika.[/i]

Du, jag har inte sagt att jag inte värderar dem lika. Jag tycker att : kommer jag in i ett land så ska jag följa deras lagar. Annars kan jag dra. Det handlar itne om värde utaom om handling och konsekvens. Kan man inte ta det så får man skylla sig själv.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:17
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Singingbell


Citat från LiBRA69

Men då särbehandlar du dem för att de hade oturen att födas utanför Sverige.
Vilket jag tycker är fel iaf. Jag värderar alla lika.

Du, jag har inte sagt att jag inte värderar dem lika. Jag tycker att : kommer jag in i ett land så ska jag följa deras lagar. Annars kan jag dra. Det handlar itne om värde utaom om handling och konsekvens. Kan man inte ta det så får man skylla sig själv.


Särbehandling nonetheless, vilket enligt mej är nervärderande mot ena parten iaf.
Vad tycker du att vi ska gör med andragenerationsinvandrare då?

Singingbell Tjej, 36 år

2 907 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:21
Singingbell Tjej, 36 år

Citat från LiBRA69


Citat från Singingbell

Citat från LiBRA69

Men då särbehandlar du dem för att de hade oturen att födas utanför Sverige.
Vilket jag tycker är fel iaf. Jag värderar alla lika.

Du, jag har inte sagt att jag inte värderar dem lika. Jag tycker att : kommer jag in i ett land så ska jag följa deras lagar. Annars kan jag dra. Det handlar itne om värde utaom om handling och konsekvens. Kan man inte ta det så får man skylla sig själv.

Särbehandling nonetheless, vilket enligt mej är nervärderande mot ena parten iaf.
Vad tycker du att vi ska gör med andragenerationsinvandrare då?


Exempel: Du vill vara med i en klubb, du läser igenom deras regler och säger att du ska följa dem. När du fått medlemsskap så bryter du mot någon/några regler. Du blir varnad men fortsätter. Då slängs du ut. Samma ska det gälla ett land.

VI kan inte ha ett sverige med invandrare som inte fattar att det inte är okej att begå brott. Dessutom är det redan nästan fullt i våra fängelser redan, både på invandrare och svenskar. Vi KAN inte spärra in alla. Alltså måste dessutom de som är invandrare ut om de begått ett brott. jag tycker det är rättvist. Har man gjort fel får man sota för det.

Andrahandsgererationsinvandrare, vad har det med saken att göra?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:22
Anklever Kille, 34 år

Citat från LiBRA69


Särbehandling nonetheless, vilket enligt mej är nervärderande mot ena parten iaf.

Särbehandling sker alltid oavsett. Olika människor som begår samma brott får ofta olika straff beroende på bakgrund, ekonomi, framtidsutsikter och så vidare.
Inget konstigt med det. Individer ska behandlas individuellt.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:24
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Singingbell


Citat från LiBRA69

Särbehandling nonetheless, vilket enligt mej är nervärderande mot ena parten iaf.
Vad tycker du att vi ska gör med andragenerationsinvandrare då?

Exempel: Du vill vara med i en klubb, du läser igenom deras regler och säger att du ska följa dem. När du fått medlemsskap så bryter du mot någon/några regler. Du blir varnad men fortsätter. Då slängs du ut. Samma ska det gälla ett land.

VI kan inte ha ett sverige med invandrare som inte fattar att det inte är okej att begå brott. Dessutom är det redan nästan fullt i våra fängelser redan, både på invandrare och svenskar. Vi KAN inte spärra in alla. Alltså måste dessutom de som är invandrare ut om de begått ett brott. jag tycker det är rättvist. Har man gjort fel får man sota för det.

Andrahandsgererationsinvandrare, vad har det med saken att göra?



Nej, det var en OTROLIGT dålig jämförelse. Klubbar är nöjesplatser, land ska du bo och leva i.

Well, jag tycker det är skitdumt att särbehandla folk pga av etnisk bakgrund, men står du för det så gör så.

Ja, du vill ju kasta ut invandrare som inte sköter sej. Gäller det andragenerationsinvandrare också? Trots att de är födda i Sveriga?

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:26
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Anklever


Citat från LiBRA69

Särbehandling nonetheless, vilket enligt mej är nervärderande mot ena parten iaf.

Särbehandling sker alltid oavsett. Olika människor som begår samma brott får ofta olika straff beroende på bakgrund, ekonomi, framtidsutsikter och så vidare.
Inget konstigt med det. Individer ska behandlas individuellt.


Rasism sker också alltid oavsett, pedofilbrott med.
Inget konstigt med det. Låt det fortsätta!
Lite grov jämförelse men jag hoppas du fattar poängen.

Klart det är så om alla resonerar som du, det handlar om att försöka förändra till det bättre.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:28
Rosquist Kille, 33 år

Citat från _Mange_


Andragenerationens invandrare är de som ställer till mest med skit! de ska utvisas klart som fan, spelar ingen roll om de är andra generations invandrare för de är ändå inte svenskar drf de kallas "andra generations invandrare" och inte svenskar...[/i]

Det är bara dumt. Vet inte vad mer jag kan säga.
Ni anser att de förtjänar att bo här mindre än grovt kriminella Svenskar.
Resonemanget är bar dumt och kränkande. Hoppas det är en mognadssak som du kommer över.

Singingbell Tjej, 36 år

2 907 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:29
Singingbell Tjej, 36 år

Citat från LiBRA69



Nej, det var en OTROLIGT dålig jämförelse. Klubbar är nöjesplatser, land ska du bo och leva i.

Well, jag tycker det är skitdumt att särbehandla folk pga av etnisk bakgrund, men står du för det så gör så.

Ja, du vill ju kasta ut invandrare som inte sköter sej. Gäller det andragenerationsinvandrare också? Trots att de är födda i Sveriga?[/i]

Nej, eftersom i båda fallen går du under regler. Om du ens bryr dig om att du ska bo i landet och vill stanna så fattar du att du måste följa lagarna och därefter inte begår brott.

Nej eftersom de inte har kommit från ett annat land från födseln som en invandrare. Då ska den sota för det i landet. Men såklart så skulle jag inte bry mig om andragenerationsinvandrare också blir utkickade om de begått brott. Jag är själv det och fattar inte hur vissa invandrare kan vara puckade och bryta mot lagarna. Otacksamt och idiotiskt

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:32
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Singingbell


Citat från LiBRA69


Nej, det var en OTROLIGT dålig jämförelse. Klubbar är nöjesplatser, land ska du bo och leva i.

Well, jag tycker det är skitdumt att särbehandla folk pga av etnisk bakgrund, men står du för det så gör så.

Ja, du vill ju kasta ut invandrare som inte sköter sej. Gäller det andragenerationsinvandrare också? Trots att de är födda i Sveriga?

Nej, eftersom i båda fallen går du under regler. Om du ens bryr dig om att du ska bo i landet och vill stanna så fattar du att du måste följa lagarna och därefter inte begår brott.

Nej eftersom de inte har kommit från ett annat land från födseln som en invandrare. Då ska den sota för det i landet. Men såklart så skulle jag inte bry mig om andragenerationsinvandrare också blir utkickade om de begått brott. Jag är själv det och fattar inte hur vissa invandrare kan vara puckade och bryta mot lagarna. Otacksamt och idiotiskt


Så konsekvenser på nöjesplatser och länder ska vara samma? Spännande styre. Betvivlar att det fungerar, känn dumt och långsökt.
Otacksamt? Snarare otacksamt av dej att all vår välfärd för givet.
Du skulle inte bry dej om att människor blir utskickade till länder där de kanske blir dödade?
Vilken vänlig och trevlig värld ni vill skapa <3

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:33
Jah Kille, 34 år

Förstår inte logiken med att "slänga ut" invandrare. Lika smart som att sopa dammet under mattan.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:34
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Jah


Förstår inte logiken med att "slänga ut" invandrare. Lika smart som att sopa dammet under mattan.

Precis, bara det att dammet lider i dethär fallet.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:36
Jah Kille, 34 år

Citat från LiBRA69


Precis, bara det att dammet lider i dethär fallet.

I alla fall, jag tvivlar på att det är särskilt trevligt att bo under en matta.

Singingbell Tjej, 36 år

2 907 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:36
Singingbell Tjej, 36 år

Citat från LiBRA69


Så konsekvenser på nöjesplatser och länder ska vara samma? Spännande styre. Betvivlar att det fungerar, känn dumt och långsökt.
Otacksamt? Snarare otacksamt av dej att all vår välfärd för givet.
Du skulle inte bry dej om att människor blir utskickade till länder där de kanske blir dödade?
Vilken vänlig och trevlig värld ni vill skapa <3[/i]

Det sa jag itne, jag sa att när man går under REGLER ska man följa dem.
Otacksamt av mig på vilket sätt?

Du läste visst itne vad jag skrev: flyktingar(RIKTIGA) tar itne risken att bryta mot lagarna(borde åtminstone inte det) då de vill stanna. Men andra som är otacksamma och kommer hit för att få pengar(jag menar inte att det är fel att bli rik, men tycker att flyktingar har STÖRRE rätt till vår gästfrihet) som begår brott har oftast inte kommit från ställen där de blir dödade.

Du fattar inte: Det ska finnas konsekvenser för att man begår brott. Så är det bara. Egentligen tycker jag att vanliga svenskar också skulle kickas ut om de begick större brott. Skulle vara rätt skönt om du frågar mig

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
24 december 2009 kl. 00:36
Rosquist Kille, 33 år

Citat från _Mange_


Citat från LiBRA69

Citat från _Mange_

Andragenerationens invandrare är de som ställer till mest med skit! de ska utvisas klart som fan, spelar ingen roll om de är andra generations invandrare för de är ändå inte svenskar drf de kallas "andra generations invandrare" och inte svenskar...

Det är bara dumt. Vet inte vad mer jag kan säga.
Ni anser att de förtjänar att bo här mindre än grovt kriminella Svenskar.
Resonemanget är bar dumt och kränkande. Hoppas det är en mognadssak som du kommer över.

Mognadssak? Haa för det första är jag 3 år äldre än dig, därmed har jag även mer livserfarenheter än dig :) anyway ifall du läst mitt inlägg innan så hade du inte behövt säga samma sak igen... bokstaverar det igen för dig: INVANDRARE SOM ÄR HÄR OCH BEGÅR BROTT SKA UTVISAS TILL DET LAND DE KOM FRÅN, PRECIS SOM SVENSKAR SOM BEGÅR BROTT I ETT ANNAT LAND SKA UTVISAS TILLBAKS TILL SVERIGE. Låter väll rättvisst va?



Mognad sitter inte i ålder utan i huvudet, det är en livserfarenhet jag har som du verkar sakna.

Nej, det är inte rättvist någonstans faktiskt. Att bli utvisad till Sverige vs bli utvisad till ett U-land i Afrika med innebördeskrig?
Vi ska dela med oss av våran välfärd. Att kasta ut folk skapar bara lidande och hat. Något som jag vill motverka om jag ska vara ärlig.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet