Vad har ni emot invandrare egentligen?
Citat från trashwhoore
Citat från MurderMyDoll
Citat från trashwhoore
90 % av alla våldsbrott begås av invandrare.
ba-dum-chi!
Kul att slänga ut lite siffror hur som helst? (:
Läste det i skolan. Kolla upp det själv om du inte tror på mig. Är säkert inte 100 % korrekt med just 90 % men mellan 80-90% är det. Och det r årets brottstatistik.
"Invandrare begår fler brott än svenskar, jämfört med sin andel av befolkningen.
Av 100 anmälda brott står invandrarna för 16 trots att de bara utgör 10 procent av befolkningen."
- aftonbladet
Kanske inte den mest trovärdiga källan, men det är iaf långt ifrån 80-90%
Det är jävlig långt ifrån 90%.. Det är knappt 10%
Nej precis. Det är helt omöjligt att det skulle vara 80-90%
Precis..
Tanke med att dem är färre än oss så har dem en högre statistik än "svenskar" procentuellt.
Citat från lickybumbum
Jag gillar inte att Sverige tar in invandrare. Det hade varit mycket bättre om vi stänger och tar hand om "vårat eget folk" istället.
Min mamma hade dött om inte hon hade kommit till Sverige. hon var sjuk och mormor var änka och hade inte råd med medicin. Så hon fick komma till Sverige och bo hos en familj.
Man ska inte dra alla över samma kam. Vissa behöver det, andra inte. Säger inte att man ska låta alla stanna men...
men asså , förlåt om jag kommer och lägger mej i , men om vi säger såhär ,
ngn random människa här på ec , som är svensk , INte var det ,
och kom till sverige . du är kille , du kan inte svenska , folk stirrar på dej blablabla .
lixom , vilken människa hade hålt käften då ?
det är la fan klart att dem kaxar till sig , speciellt killar .
om ngt hotar deras "manlighet" så är det som mögelost på pannkaka .
oavsett om du är svensk eller har annat ursprung .
tack för mej (a) .
Alltså man kan kolla på hur många statistiker som helst, det kommer fortfarande visa att personer med invandrar bakgrund begår fler brott än personer med svensk bakgrund.
Spelar ingen roll om det är 1% det är fortfarande 1% mer än svenskar.
Jag förstår inte varför folk inte bara vågar hålla med om detta, varför försöka motbevisa något?
Som sagt det finns hur mycket statistiker som helst.
Dessutom är det ingen som nekar att svenskar inte begår brott, för det gör dem, sjukt mycket. Men det är fortfarande personer med invandrar bakgrund som begår fler brott.
Är det så svårt att inse?
Detta behöver inte betyda att man inte gillar invandrare för det.
(jag har inga som helst rasistiska åsikter då jag faktiskt själv inte har någon svensk bakgrund)
Citat från S4FTB4RN
men asså , förlåt om jag kommer och lägger mej i , men om vi säger såhär ,
ngn random människa här på ec , som är svensk , INte var det ,
och kom till sverige . du är kille , du kan inte svenska , folk stirrar på dej blablabla .
lixom , vilken människa hade hålt käften då ?
det är la fan klart att dem kaxar till sig , speciellt killar .
om ngt hotar deras "manlighet" så är det som mögelost på pannkaka .
oavsett om du är svensk eller har annat ursprung .
tack för mej (a) .
Om jag kommer till ett nytt främmande land, men en helt annan kultur än den jag växt upp i, skulle jag nog försöka ligga lågt, och inte hamna i trubbel.
Citat från ahorkadig
Alltså man kan kolla på hur många statistiker som helst, det kommer fortfarande visa att personer med invandrar bakgrund begår fler brott än personer med svensk bakgrund.
Spelar ingen roll om det är 1% det är fortfarande 1% mer än svenskar.
Jag förstår inte varför folk inte bara vågar hålla med om detta, varför försöka motbevisa något?
Som sagt det finns hur mycket statistiker som helst.
Dessutom är det ingen som nekar att svenskar inte begår brott, för det gör dem, sjukt mycket. Men det är fortfarande personer med invandrar bakgrund som begår fler brott.
Är det så svårt att inse?
(jag har inga som helst rasistiska åsikter då jag faktiskt själv inte har någon svensk bakgrund)
jomen , jag håller med dej , tycker framför allt att invandrare borde ta och tagge ner lite , eftersom dem inte är födda här ,eller något sånt .
själv är jag inte heller svensk , men jag menar , alla invandrare är ju inte såna .
man kan ju lix ta ett exempel :
det finns en kille i min skola , en av mina parallel (?) klasser , och han e typ från thailand .
killen kan nästan inte söga hej på svenska , och han e så tyst av sig , men ändå försöker han skaffa vänner .
han lixom hälsar på en , sådär lite blygt , och sen kan man inte låta bli att tycka synd om honom .
brukar typ stanna för att snacka med honom , jag menar , lite vänner skadar ju aldrig ju :D
jag är själv inte av helt svenskt ursprung men inte gillar jag då alla invandrares beteende för det.
Dock hatar jag när folk säger till morsan:
"Men oj, är du inte svensk? men du kan ju svenska riktigt, riktigt bra!" suck...
Citat från Hereticcc
Citat från S4FTB4RN
men asså , förlåt om jag kommer och lägger mej i , men om vi säger såhär ,
ngn random människa här på ec , som är svensk , INte var det ,
och kom till sverige . du är kille , du kan inte svenska , folk stirrar på dej blablabla .
lixom , vilken människa hade hålt käften då ?
det är la fan klart att dem kaxar till sig , speciellt killar .
om ngt hotar deras "manlighet" så är det som mögelost på pannkaka .
oavsett om du är svensk eller har annat ursprung .
tack för mej (a) .
Om jag kommer till ett nytt främmande land, men en helt annan kultur än den jag växt upp i, skulle jag nog försöka ligga lågt, och inte hamna i trubbel.
jo , men det e ju kanske så du tänker .
alla är vi ju olika , ellerhur ?
på den punkten , kan jag hålla med dej om . det hade jag också gjort ;>
jag har inget emot invandrare, men när de bråkar tycker jag att de gör bort sig.
word .
totally agreeable :3
Citat från shrimpo
ehm... jag är inte invandrare men jag är blatte ! och jag har inget emot andra blattar/invandrare.
men jag blir lite äcklad utan dom ''ny importerade'' invandrarna som är i stan å raggar på tjejer som är typ 14 år.
Du är visst invandrare / blatte är samma sak såååååå..
Citat från S4FTB4RN
jo , men det e ju kanske så du tänker .
alla är vi ju olika , ellerhur ?
på den punket , kan jag hålla med dej om . det hade jag också gjort ;>[/i]
Ja, vi är alla olika. Men om vi tar invandrare från t.ex. mellanöstern, där barnen uppfostras på ett helt annat sätt än här i Sverige. Som min vän (han är kosovo-alban btw) sa, att han sett barn i kosovo kasta stenar på hundar etc. som tidsfördriv. Det vore helt ju oacceptabelt här i Sverige, och jag tycker att dom borde anpassa sig lite bättre till våran kultur. ...Fast nu när jag sitter här och skriver, inser jag, att hur kan dom veta att det är så, när dom inte kan språket, inte vet någonting om landet dom befinner sig i, och anser att sådant beteende är helt normalt? Hm...
Citat från Viiickyy
Citat från shrimpo
ehm... jag är inte invandrare men jag är blatte ! och jag har inget emot andra blattar/invandrare.
men jag blir lite äcklad utan dom ''ny importerade'' invandrarna som är i stan å raggar på tjejer som är typ 14 år.
Du är visst invandrare / blatte är samma sak såååååå..
invandrare - folk som inte är födda i sverige
blatte - förmodligen vad man kan kalla person med utländskt ursprung som är född här ;>
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet