Tjejsnack.

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Cornis Tjej, 36 år

1 394 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:08
Cornis Tjej, 36 år

Citat från SaraLouise


Citat från Reviendra

Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!

jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.


För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.

IsItMedicine Tjej, 34 år

5 351 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:09
IsItMedicine Tjej, 34 år

Citat från Cornis


Citat från SaraLouise

jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.

För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.


Men akut P-piller är ju en annan sak. Det kan man ju inte boka tid för eftersom man inte vet när kondomen spricker exempelvis.

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:10
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från Cornis


Citat från SaraLouise

Citat från Reviendra

Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!

jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.

För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.


Gillar ironin i det hela. Att behöva boka ett möte för ett akutärende.
Jämför vi det med akuten på den övriga sjukvården skulle det ju vara skamligt att neka ett akutfall vård då det inte har bokat en tid. Hahahaha.

SaraLouise 31 år

4 883 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:10
SaraLouise 31 år

Citat från Cornis


Citat från SaraLouise

Citat från Reviendra

Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!

jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.

För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.


Vet mycket väl att man ska boka tid för at få "RIKTIGA" p-piller, men akuta ska man inte behöva boka tid för.

Nilla Tjej, 31 år

638 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:25
Nilla Tjej, 31 år

Citat från SaraLouise


Citat från Cornis

Citat från SaraLouise

Citat från Reviendra

Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!

jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.

För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.

Vet mycket väl att man ska boka tid för at få "RIKTIGA" p-piller, men akuta ska man inte behöva boka tid för.


Jag behövde inte boka för ett akut p-piller men när jag skulle få mina p-piller så behövde jag boka.

waterhag Tjej, 35 år

2 417 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:27
waterhag Tjej, 35 år

Jag bokar aldrig tid på UM. Inte ens när jag ska ha p-piller.

Kvinnan Tjej, 34 år

4 265 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:28
Kvinnan Tjej, 34 år

Hallå jag har ett problem.
Jag orkar inte ställa mig och laga mat, så jag ska knalla över till pizzerian tänkte jag.
Men vad ska jag äta!?
Kyckling/kebab-rulle, pasta med kyckling och curry eller en pizza!?
HJÄLP!

SaraLouise 31 år

4 883 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:28
SaraLouise 31 år

KEBAB1!!!!!!!!!

Cornis Tjej, 36 år

1 394 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:30
Cornis Tjej, 36 år

vet inte riktigt hur det är med akut, men har hört från kompisar att man måste boka för vanliga.
själv så köper jag alltid mina, så har inte så stor koll :)

Kvinnan Tjej, 34 år

4 265 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:30
Kvinnan Tjej, 34 år

Citat från SaraLouise


KEBAB1!!!!!!!!!

en vikingkebab eller en kebab/kyckling-rulle?

SaraLouise 31 år

4 883 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:31
SaraLouise 31 år

Citat från Cornis


vet inte riktigt hur det är med akut, men har hört från kompisar att man måste boka för vanliga.
själv så köper jag alltid mina, så har inte så stor koll :)


för vanliga ska man boka :)

SaraLouise 31 år

4 883 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:31
SaraLouise 31 år

Citat från imparishilton


Citat från SaraLouise

KEBAB1!!!!!!!!!

en vikingkebab eller en kebab/kyckling-rulle?


viking lät maffigt, kör på det!

Kvinnan Tjej, 34 år

4 265 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:32
Kvinnan Tjej, 34 år

Citat från SaraLouise


viking lät maffigt, kör på det![/i]

Det är fan asgott! Okej tack så mycket!

SaraLouise 31 år

4 883 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:33
SaraLouise 31 år

fan vad sugen jag blev på kebab med vitsås :( eller spicy :(

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
3 oktober 2010 kl. 13:35
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från SaraLouise


fan vad sugen jag blev på kebab med vitsås :( eller spicy :(

Kebab. Gott.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet