Tjejsnack.
Citat från SaraLouise
Citat från Reviendra
Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!
jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.
För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.
Citat från Cornis
Citat från SaraLouise
jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.
För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.
Men akut P-piller är ju en annan sak. Det kan man ju inte boka tid för eftersom man inte vet när kondomen spricker exempelvis.
Citat från Cornis
Citat från SaraLouise
Citat från Reviendra
Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!
jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.
För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.
Gillar ironin i det hela. Att behöva boka ett möte för ett akutärende.
Jämför vi det med akuten på den övriga sjukvården skulle det ju vara skamligt att neka ett akutfall vård då det inte har bokat en tid. Hahahaha.
Citat från Cornis
Citat från SaraLouise
Citat från Reviendra
Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!
jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.
För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.
Vet mycket väl att man ska boka tid för at få "RIKTIGA" p-piller, men akuta ska man inte behöva boka tid för.
Citat från SaraLouise
Citat från Cornis
Citat från SaraLouise
Citat från Reviendra
Nu är jag arg på UM igen!
de har LUNCHSTÄNGT
mellan tolv och ett.
så om man nu vill passa på att besöka ungdomsmottagningen på lunchrasten i skolan (och slippa skolka eller whatever) så går det inte!
jag gick dit i julas och behövde ett akut p-piller, men då sa hon som jobbade där att dom bara släppte in bokade besök eller akuta, sen la hon på luren. vi ringde upp igen och sa att det var ganska akut eftersom att det var två dagar sen, svaret vi fick var att hon "inte orkade" och att vi gott fick traska till apoteket och betala 160:-. Blev lite lagom arg.
För att få p-piller måste man alltid boka möte först, de kan inte bara dela ut p-piller hej vilt.
Vet mycket väl att man ska boka tid för at få "RIKTIGA" p-piller, men akuta ska man inte behöva boka tid för.
Jag behövde inte boka för ett akut p-piller men när jag skulle få mina p-piller så behövde jag boka.
Jag bokar aldrig tid på UM. Inte ens när jag ska ha p-piller.
Hallå jag har ett problem.
Jag orkar inte ställa mig och laga mat, så jag ska knalla över till pizzerian tänkte jag.
Men vad ska jag äta!?
Kyckling/kebab-rulle, pasta med kyckling och curry eller en pizza!?
HJÄLP!
KEBAB1!!!!!!!!!
vet inte riktigt hur det är med akut, men har hört från kompisar att man måste boka för vanliga.
själv så köper jag alltid mina, så har inte så stor koll :)
Citat från SaraLouise
KEBAB1!!!!!!!!!
en vikingkebab eller en kebab/kyckling-rulle?
Citat från Cornis
vet inte riktigt hur det är med akut, men har hört från kompisar att man måste boka för vanliga.
själv så köper jag alltid mina, så har inte så stor koll :)
för vanliga ska man boka :)
Citat från imparishilton
Citat från SaraLouise
KEBAB1!!!!!!!!!
en vikingkebab eller en kebab/kyckling-rulle?
viking lät maffigt, kör på det!
Citat från SaraLouise
viking lät maffigt, kör på det![/i]
Det är fan asgott! Okej tack så mycket!
fan vad sugen jag blev på kebab med vitsås :( eller spicy :(
Citat från SaraLouise
fan vad sugen jag blev på kebab med vitsås :( eller spicy :(
Kebab. Gott.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet