Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
26 juli 2011 kl. 23:58
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Ninefootsubway


Citat från Tate

Citat från NatalieFFS

Fattar inte vad dödstraff ger egentligen. Då kommer ju brottslingarna undan. Låt dom sitta å ruttna i fängelset istället.
anywho, så tycker jag att SD är ett bra parti. Jag röstade på dom i det senaste valet. Och det står jag för.

Jag antar att du tänker på svenska brottslingar, för utländska ska ju UT!

Varför ska jag ( I framtiden eller hypotetiskt sett ) betala för att någon jävel har bestämt sig att bryta mot lagen. Jag anser att vi ska ta livet utav alla som gör grova brott, synd att fysiska straff är olagliga, skulle man förlora handen för stöld så skulle vi ha fan så mycket mindre tjuvar, t.ex.


Kul att du säger det, var har du bevis för att brottsprevention genom att avskräcka med hårda straff fungerar?

Ninefootsubway Kille, 31 år

985 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:00
Ninefootsubway Kille, 31 år

Citat från Deadly_Delusion


Citat från Ninefootsubway

Varför ska jag ( I framtiden eller hypotetiskt sett ) betala för att någon jävel har bestämt sig att bryta mot lagen. Jag anser att vi ska ta livet utav alla som gör grova brott, synd att fysiska straff är olagliga, skulle man förlora handen för stöld så skulle vi ha fan så mycket mindre tjuvar, t.ex.

Förutom att dödstraff, tro det eller ej, rent generellt kostar mer än en livstid i fängelse. Detta på grund av att den rättsliga processen tar längre tid och mer resurser, då man måste vara extra säker på att den misstänkta verkligen har begått brottet. Sen kostar sjävla avrättningen en del också, om man inte bara sätter en kula i pannan på brottslingen.


Mjo, men jag snackar inte; Hepp nu skaru åka framför domarn.

Utan snarare; Du blir tagen utav polisen på spot, han åker till en bestämd plats för där allat detta händer. De sätter en kula i pannan på honom och åker iväg och får en liten bonus på lönen pga hans arbete.

Ninefootsubway Kille, 31 år

985 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:01
Ninefootsubway Kille, 31 år

Citat från mRosquist


Citat från Ninefootsubway

Citat från Tate

Citat från NatalieFFS

Fattar inte vad dödstraff ger egentligen. Då kommer ju brottslingarna undan. Låt dom sitta å ruttna i fängelset istället.
anywho, så tycker jag att SD är ett bra parti. Jag röstade på dom i det senaste valet. Och det står jag för.

Jag antar att du tänker på svenska brottslingar, för utländska ska ju UT!

Varför ska jag ( I framtiden eller hypotetiskt sett ) betala för att någon jävel har bestämt sig att bryta mot lagen. Jag anser att vi ska ta livet utav alla som gör grova brott, synd att fysiska straff är olagliga, skulle man förlora handen för stöld så skulle vi ha fan så mycket mindre tjuvar, t.ex.

Kul att du säger det, var har du bevis för att brottsprevention genom att avskräcka med hårda straff fungerar?


Logik.

Ninefootsubway Kille, 31 år

985 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:02
Ninefootsubway Kille, 31 år

Citat från Tour


Citat från Ninefootsubway

Citat från Tate

Citat från NatalieFFS

Fattar inte vad dödstraff ger egentligen. Då kommer ju brottslingarna undan. Låt dom sitta å ruttna i fängelset istället.
anywho, så tycker jag att SD är ett bra parti. Jag röstade på dom i det senaste valet. Och det står jag för.

Jag antar att du tänker på svenska brottslingar, för utländska ska ju UT!

Varför ska jag ( I framtiden eller hypotetiskt sett ) betala för att någon jävel har bestämt sig att bryta mot lagen. Jag anser att vi ska ta livet utav alla som gör grova brott, synd att fysiska straff är olagliga, skulle man förlora handen för stöld så skulle vi ha fan så mycket mindre tjuvar, t.ex.


trodde det var såna lagar som liknar sharialagar ni tyckte var barbariska och inte skulle få ta över sverige för vi hade en civiliserad kultur and so on



Dem lagarna fanns tusentals år innan islam hittades på.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:12
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Ninefootsubway


Citat från mRosquist

Kul att du säger det, var har du bevis för att brottsprevention genom att avskräcka med hårda straff fungerar?

Logik.


Fakta säger dock motsatsen.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:13
Akterskytt Kille, 34 år

Citat från mRosquist


Citat från Ninefootsubway

Citat från mRosquist

Kul att du säger det, var har du bevis för att brottsprevention genom att avskräcka med hårda straff fungerar?

Logik.

Fakta säger dock motsatsen.



Vilket land tar dom faktan ifrån?

Ninefootsubway Kille, 31 år

985 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:16
Ninefootsubway Kille, 31 år

Det är VÄLDIGT logiskt att fysiska straff är avskräckande. Om din polare får sitt öga utskuret för något straff, så är det inte så att du tänker gå att göra samma sak.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:18
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Ninefootsubway


Det är VÄLDIGT logiskt att fysiska straff är avskräckande. Om din polare får sitt öga utskuret för något straff, så är det inte så att du tänker gå att göra samma sak.

Eftersom vi har kriminalitet (och eftersom det finns kriminella i land som har så pass hårda straff) så faller ditt resonemang.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:18
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Akterskytt


Citat från mRosquist

Citat från Ninefootsubway

Citat från mRosquist

Kul att du säger det, var har du bevis för att brottsprevention genom att avskräcka med hårda straff fungerar?

Logik.

Fakta säger dock motsatsen.


Vilket land tar dom faktan ifrån?


Har sett stuidier från flera men länder bla USA och Sverige.

Ninefootsubway Kille, 31 år

985 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:19
Ninefootsubway Kille, 31 år

Nej men att införa sådanna straff in i vår 'civiliserade' kultur skulle avskräcka vilken Svensson att gå och nalla i någons fickor. Du kan inte motsäga den logiken, om du ens försöker bevisar bara vilken idiot du är.

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Citat från Ninefootsubway


Mjo, men jag snackar inte; Hepp nu skaru åka framför domarn.

Utan snarare; Du blir tagen utav polisen på spot, han åker till en bestämd plats för där allat detta händer. De sätter en kula i pannan på honom och åker iväg och får en liten bonus på lönen pga hans arbete.


... du måste vara ett troll.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:21
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Ninefootsubway


Nej men att införa sådanna straff in i vår 'civiliserade' kultur skulle avskräcka vilken Svensson att gå och nalla i någons fickor. Du kan inte motsäga den logiken, om du ens försöker bevisar bara vilken idiot du är.

Genom att säga "bevisar vilken idiot du är" verkar du antyda till att jag är en idiot, skippa ad hominem.

Eftersom det finns hårda straff i "civiliserade kulturer" som har fortsatt hög kriminalitet så faller ditt resonemang fortfarande, dessvärre.

Ninefootsubway Kille, 31 år

985 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:26
Ninefootsubway Kille, 31 år

@ Deadly_delusion. I assure you not. Jag trollar inte runt, utan jag ifrågasätter vår nuvarande kultur och kritiserar. Ett troll är någon som försöker att starta en ensidig diskussion för att bråka. Jag bråkar inte, utan att delar med mig min åsikt.

@mRosquist. Jag staterade aldrig indirekt att du var en idiot, bara sålänge du ifrågasätter en ordentlig logik. Aja, skulle jag kunna få namnet på ett land som man kan kalla civiliserat ( västervärlden, TYP ) där man utövar fysiska skador på spot för att göra ett exempel utav en misstänkt?

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:27
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Ninefootsubway


@ Deadly_delusion. I assure you not. Jag trollar inte runt, utan jag ifrågasätter vår nuvarande kultur och kritiserar. Ett troll är någon som försöker att starta en ensidig diskussion för att bråka. Jag bråkar inte, utan att delar med mig min åsikt.

@mRosquist. Jag staterade aldrig indirekt att du var en idiot, bara sålänge du ifrågasätter en ordentlig logik. Aja, skulle jag kunna få namnet på ett land som man kan kalla civiliserat ( västervärlden, TYP ) där man utövar fysiska skador på spot för att göra ett exempel utav en misstänkt?


På spot har jag aldrig pratat om, jag pratar om hårda straff, tex dödstraff. Där är ju USA ett lysande exempel.

Ninefootsubway Kille, 31 år

985 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 00:30
Ninefootsubway Kille, 31 år

Anser du att USA's straffsystem är hårt?

Behöver jag ens påstå att jag anser att du är pantad vid dethär laget? Jämför du deras dödstraff med; Skjuta någon i ansiktet?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet