Sverigedemokraterna
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Tour
jag förstår verkligen inte hur det skulle hjälpa, då all statistik visar på att det just inte gör det.
just organiserad brottslighet kan man tackla på ett helt annat sätt som du säger, dock så är de som är medlemmar i sådana organisationer under ganska hård press som det redan är, de stannas ständigt i poliskontroller, blir utsatta för razzior, avlyssning med mera, det är inte särskilt lätt att tacklas med brottslighet förutom i förebyggande syfte då brottslighet faktiskt är ett symptom, inte en sjukdom.
All statistik? Återigen, det funkade under Mussolini, det skulle funka idag med.
Polisen vet precis vilka som begår brotten men har inte befogenheter att traska in och gripa svinen. T.ex finns det inte en enda medlem av HA som inte är kraftigt kriminellt belastad. Marschera fram svinen framför en tegelvägg och skjut dem helt sonika. Problem solved.
Tour
Kille, 38 år
konstruktiv lösning, jag gillar din fascistiska ådra
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Tour
konstruktiv lösning, jag gillar din fascistiska ådra
Allt blir så mycket lättare när man sett det kryptofascistiska ljuset, inget mer hit och dit, man ser lösningar istället för problem. Som Alexander när han löste den gordiska knuten.
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Breeze
Människor som begår sådana grova brott tänker inte längre på konsekvenserna, det är därför inte dödsstraff har någon effekt.
Precis som jag sa. Det minsta samhället kan göra är att belöna svinen med ett adekvat straff. Där har Sverige och de flesta andra länderna mycket att lära av den spanska inkvisitionen.
Tour
Kille, 38 år
haha omg
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Tour
haha omg
Ni rödingar är ju lite fascistiskt lagda också med ert erkännande av nödvändigheten för ett proletariatets diktatur. Så långt steg är det inte, även om jag inte håller med er där.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Quidproquo
Citat från Tour
haha omg
Ni rödingar är ju lite fascistiskt lagda också med ert erkännande av nödvändigheten för ett proletariatets diktatur. Så långt steg är det inte, även om jag inte håller med er där.
Proletariatets diktatur har ju dock tolkats som allt mellan direktdemokrati, arbetarråd och total diktatur. Fascism har ju t.ex. ett helt annat ekonomiskt system, och diktatur är inte precis ett fascistiskt drag. Men allt det visste du nog redan.
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från footfoot
Proletariatets diktatur har ju dock tolkats som allt mellan direktdemokrati, arbetarråd och total diktatur. Fascism har ju t.ex. ett helt annat ekonomiskt system, och diktatur är inte precis ett fascistiskt drag. Men allt det visste du nog redan.
Kalla det vad du vill men i slutändan handlar det ändå om att delar av befolkningens rättigheter åsidosätts för majoritetens välbefinnande.
Och att tolka Marx mening med proletariatets diktatur som direkt demokrati är bara önsketänkande.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Quidproquo
Citat från footfoot
Proletariatets diktatur har ju dock tolkats som allt mellan direktdemokrati, arbetarråd och total diktatur. Fascism har ju t.ex. ett helt annat ekonomiskt system, och diktatur är inte precis ett fascistiskt drag. Men allt det visste du nog redan.
Kalla det vad du vill men i slutändan handlar det ändå om att delar av befolkningens rättigheter åsidosätts för majoritetens välbefinnande.
Och att tolka Marx mening med proletariatets diktatur som direkt demokrati är bara önsketänkande.
Det står i motsättning till det nuvarande bourgeoisins diktatur, där där majoritetens rättigheter åsidosätts för minoritetens välbefinnande.
Alla kommunister är inte marxister.
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från footfoot
Det står i motsättning till det nuvarande bourgeoisins diktatur, där där majoritetens rättigheter åsidosätts för minoritetens välbefinnande.
Alla kommunister är inte marxister.
Precis. Framförallt alla mediamoguler och bankbaroner världen runt. Rothschild-familjen t.ex. Jag har inget emot att dessa skulle få det straff de förtjänar, dvs expropriering av alla deras egendomar som sedan sprids ut över länder som drabbats av deras avancerade pyramidsspel för att betala av statsskulder, sedan ska de familjemedlemmar som deltagit i dessa ekonomiska brott mot mänskligheten bli guro.
RealShady
Tjej, 30 år
Citat från Tour
Citat från INCESTmowgli
Citat från Tour
som jag skrev, så hjälper hårdare straff inte alls, all statistik visar på att det inte hjälper. det enda man får är större utgifter på "kriminalvård"
Det må vara hänt, och du har säkert rätt i det du säger.
Men jag står fast vid min åsikt.
Tycker dödsstraff inte vore helt fel.
vad är det som är så bra med dödsstraff då? är det inte väldigt mycket dubbelmoral i det hela egentligen?
Klart det är dubbelmoral, men då blir man ju av med fittorna iallafall.
Viridian
Kille, 36 år
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13379160.ab Inte direkt förvånad
Kolmodajn
Kille, 35 år
Citat från Viridian
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13379160.ab Inte direkt förvånad
Att aftonbladet horar runt, eller att 'blåögdhet' har skapat en person som inte orkade titta på längre?
Anklever
Kille, 34 år
Citat från Viridian
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13379160.ab Inte direkt förvånad
Bara för att den där SD-politikern och Breivik ogillar mångkultur båda två behöver de inte ha något annat gemensamt.
"I like to breathe oxygen, Hitler liked to breathe oxygen. HOLY SHIT, I'M HITLER!"
MakeECGreatAgain
38 år
Citat från Anklever
"I like to breathe oxygen, Hitler liked to breathe oxygen. HOLY SHIT, I'M HITLER!"
Smart sakt :pppppp
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet