Sverigedemokraterna
Anklever
Kille, 34 år
Citat från Cykelpedal
Men get the point bakom inlägget. Det är oron i sig som kan nynna nationalistiska partier, vilket inte alls är konstigt. Vid sådanahär attentat blir nationen viktig.
Precis. Bara att lyssna på Jens Stoltenberg som så fort han fick möjlighet började tala om att Norge är en *stolt nation* vars *folk* inte kan tystas eller skrämmas av våld.
RealShady
Tjej, 30 år
Citat från Terrorstorm
(Video från igår)
Jag har bara sett 13 minuter in nu, men är det så här det funkar i riksdagen? Fyfan vilket skit.
Kent Ekeroth lallar som den stora Sverigedemokrat han är, "UT MED SKITEN"-mentalitet.
Samtidigt står Kristdemokratsubban och vägrar svara på frågorna och bara klankar på SD, precis som alla andra poitiker. Ett tydlig tecken på att ingen vågar ta tag i frågan i Sverige.
Grejen att "ta hänsyn till offret och offrets anhöriga":
Om en finsk man våldtar en brud och han utvisas så har man enligt SD
tagit hänsyn till offret och offrets anhöriga.
Om en svensk man hade gjort samma sak, hade han utvisats då?
Fattar ingenting av SD.
Det handlar ju inte vad de kommer ifrån.
Det handlar inte om de är irakier, finnar, norrmän eller svenskar.
Det som spelar nån roll är ju vad de gör och vad de får för straff.
Jag vill ju såklart ha hårdare straff i Sverige.
Oavsett vilken etnicitet brottslingen har.
Tr0ubled
Kille, 33 år
"Terroristen" i norge är med i SD-Partiet!
hurr fucking durr.
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från SonOfSam
"Terroristen" i norge är med i SD-Partiet!
hurr fucking durr.
Förlåt men vilket parti pratar du om? Fremskrittspartiet?
Tr0ubled
Kille, 33 år
Citat från Quidproquo
Citat från SonOfSam
"Terroristen" i norge är med i SD-Partiet!
hurr fucking durr.
Förlåt men vilket parti pratar du om? Fremskrittspartiet?
Notera: Hurr fucking durr.
Tour
Kille, 38 år
Citat från INCESTmowgli
Citat från Terrorstorm
Grejen att "ta hänsyn till offret och offrets anhöriga":
Om en finsk man våldtar en brud och han utvisas så har man enligt SD
tagit hänsyn till offret och offrets anhöriga.
Om en svensk man hade gjort samma sak, hade han utvisats då?
Fattar ingenting av SD.
Det handlar ju inte vad de kommer ifrån.
Det handlar inte om de är irakier, finnar, norrmän eller svenskar.
Det som spelar nån roll är ju vad de gör och vad de får för straff.
Jag vill ju såklart ha hårdare straff i Sverige.
Oavsett vilken etnicitet brottslingen har.
du har rätt i väldigt mycket av det du skriver helt enkelt. dock hårdare straff löser dock inga problem nånstans.
Tr0ubled
Kille, 33 år
^sluta skriva dock så mycket i en mening, räcker med en gång.
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Tour
du har rätt i väldigt mycket av det du skriver helt enkelt. dock hårdare straff löser dock inga problem nånstans.
Inte sant. Cesare Mori lyckades i stort sett utrota maffian på Sicilien under Mussolini, något Italien inte klarar av på långa vägar med dagens lagar.
RealShady
Tjej, 30 år
Citat från Tour
Citat från INCESTmowgli
Citat från Terrorstorm
Grejen att "ta hänsyn till offret och offrets anhöriga":
Om en finsk man våldtar en brud och han utvisas så har man enligt SD
tagit hänsyn till offret och offrets anhöriga.
Om en svensk man hade gjort samma sak, hade han utvisats då?
Fattar ingenting av SD.
Det handlar ju inte vad de kommer ifrån.
Det handlar inte om de är irakier, finnar, norrmän eller svenskar.
Det som spelar nån roll är ju vad de gör och vad de får för straff.
Jag vill ju såklart ha hårdare straff i Sverige.
Oavsett vilken etnicitet brottslingen har.
du har rätt i väldigt mycket av det du skriver helt enkelt. dock hårdare straff löser dock inga problem nånstans.
Klart det inte löser problemen i efterhand.
Men det kan avskräcka från att begå brott och får de ett hårt straff gör de nog inte
om det igen.
Tour
Kille, 38 år
Citat från Quidproquo
Citat från Tour
du har rätt i väldigt mycket av det du skriver helt enkelt. dock hårdare straff löser dock inga problem nånstans.
Inte sant. Cesare Mori lyckades i stort sett utrota maffian på Sicilien under Mussolini, något Italien inte klarar av på långa vägar med dagens lagar.
det är en sak att plocka bort toppersoner i en organisation så att den faller, rent allmänt så hjälper inte hårdare straff ett skit. annars hade det inte begåtts några mord överhuvudtaget i många delstater i USA eftersom de har de hårdaste straff man kan ha, nämligen dödstraff, men det hjälper inte ett skit. sånt händer helt enkelt, vad man än gör, hjälper inte att sätta hårdare straff på brott.
Tour
Kille, 38 år
Citat från INCESTmowgli
Citat från Tour
Citat från INCESTmowgli
Citat från Terrorstorm
Grejen att "ta hänsyn till offret och offrets anhöriga":
Om en finsk man våldtar en brud och han utvisas så har man enligt SD
tagit hänsyn till offret och offrets anhöriga.
Om en svensk man hade gjort samma sak, hade han utvisats då?
Fattar ingenting av SD.
Det handlar ju inte vad de kommer ifrån.
Det handlar inte om de är irakier, finnar, norrmän eller svenskar.
Det som spelar nån roll är ju vad de gör och vad de får för straff.
Jag vill ju såklart ha hårdare straff i Sverige.
Oavsett vilken etnicitet brottslingen har.
du har rätt i väldigt mycket av det du skriver helt enkelt. dock hårdare straff löser dock inga problem nånstans.
Klart det inte löser problemen i efterhand.
Men det kan avskräcka från att begå brott och får de ett hårt straff gör de nog inte
om det igen.
som jag skrev, så hjälper hårdare straff inte alls, all statistik visar på att det inte hjälper. det enda man får är större utgifter på "kriminalvård"
RealShady
Tjej, 30 år
Citat från Tour
Citat från INCESTmowgli
Citat från Tour
Citat från INCESTmowgli
Citat från Terrorstorm
Grejen att "ta hänsyn till offret och offrets anhöriga":
Om en finsk man våldtar en brud och han utvisas så har man enligt SD
tagit hänsyn till offret och offrets anhöriga.
Om en svensk man hade gjort samma sak, hade han utvisats då?
Fattar ingenting av SD.
Det handlar ju inte vad de kommer ifrån.
Det handlar inte om de är irakier, finnar, norrmän eller svenskar.
Det som spelar nån roll är ju vad de gör och vad de får för straff.
Jag vill ju såklart ha hårdare straff i Sverige.
Oavsett vilken etnicitet brottslingen har.
du har rätt i väldigt mycket av det du skriver helt enkelt. dock hårdare straff löser dock inga problem nånstans.
Klart det inte löser problemen i efterhand.
Men det kan avskräcka från att begå brott och får de ett hårt straff gör de nog inte
om det igen.
som jag skrev, så hjälper hårdare straff inte alls, all statistik visar på att det inte hjälper. det enda man får är större utgifter på "kriminalvård"
Det må vara hänt, och du har säkert rätt i det du säger.
Men jag står fast vid min åsikt.
Tycker dödsstraff inte vore helt fel.
Tour
Kille, 38 år
Citat från INCESTmowgli
Citat från Tour
som jag skrev, så hjälper hårdare straff inte alls, all statistik visar på att det inte hjälper. det enda man får är större utgifter på "kriminalvård"
Det må vara hänt, och du har säkert rätt i det du säger.
Men jag står fast vid min åsikt.
Tycker dödsstraff inte vore helt fel.
vad är det som är så bra med dödsstraff då? är det inte väldigt mycket dubbelmoral i det hela egentligen?
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Tour
det är en sak att plocka bort toppersoner i en organisation så att den faller, rent allmänt så hjälper inte hårdare straff ett skit. annars hade det inte begåtts några mord överhuvudtaget i många delstater i USA eftersom de har de hårdaste straff man kan ha, nämligen dödstraff, men det hjälper inte ett skit. sånt händer helt enkelt, vad man än gör, hjälper inte att sätta hårdare straff på brott.
Klart att endast införandet av dödsstraff på t.ex såna brott som nu skett i Norge inte kommer hjälpa ett dyft, såna här galningar gör dessa illdåd oavsett eventuell påföljd. Om man däremot inför dödsstraff på en majoritet av de grövre brotten (t.ex gruppvåldtäkt, grovt narkotikabrott, grov förskingring av statliga finanser) samt inför ordentligt utökade befogenheter för polisen i bekämpning av organiserad brottslighet så kommer man nog mycket längre än vad Carin Götblad gör idag med sina AINA-bilar och dialogpoliser.
Tour
Kille, 38 år
Citat från Quidproquo
Citat från Tour
det är en sak att plocka bort toppersoner i en organisation så att den faller, rent allmänt så hjälper inte hårdare straff ett skit. annars hade det inte begåtts några mord överhuvudtaget i många delstater i USA eftersom de har de hårdaste straff man kan ha, nämligen dödstraff, men det hjälper inte ett skit. sånt händer helt enkelt, vad man än gör, hjälper inte att sätta hårdare straff på brott.
Klart att endast införandet av dödsstraff på t.ex såna brott som nu skett i Norge inte kommer hjälpa ett dyft. Om man däremot inför dödsstraff på en majoritet av de grövre brotten (t.ex gruppvåldtäkt, grovt narkotikabrott, grov förskingring av statliga finanser) samt inför ordentligt utökade befogenheter för polisen i bekämpning av organiserad brottslighet så kommer man nog mycket längre än vad Carin Götblad gör idag med sina AINA-bilar och dialogpoliser.
jag förstår verkligen inte hur det skulle hjälpa, då all statistik visar på att det just inte gör det.
just organiserad brottslighet kan man tackla på ett helt annat sätt som du säger, dock så är de som är medlemmar i sådana organisationer under ganska hård press som det redan är, de stannas ständigt i poliskontroller, blir utsatta för razzior, avlyssning med mera, det är inte särskilt lätt att tacklas med brottslighet förutom i förebyggande syfte då brottslighet faktiskt är ett symptom, inte en sjukdom.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet