Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 19:41
Sharon Tjej, 34 år

Nu tycker jag att vi alla tar varandra i händerna och sjunger "We shall overcome"

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 19:42
spiskummin Kille, 35 år

Jag förstår inte varför rasister och främlingsfientliga försöker vara så självdestruktiva. Om ni tycker något så stå för era åsikter.

Jag hymlar inte med att jag är kommunist, trots att det är tabu...

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 19:43
spiskummin Kille, 35 år

Om du tycker att homoetnicitet är eftersträvansvärt, yarouze, varför bor du i Sverige?

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:08
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


Nej, det är inte främlingsfientligt att påstå att många Norrmän är främlingsfientliga för att de totalt vill stänga sina gränser. Snälla, kolla upp begrepp innan du försöker dig på att använda dom.

*SD vill minska den utomeuropeiska invandringen och på sikt även den övriga icke-nordiska.
*SD hade i sitt partiprogram till 2010: "självklart kan nationalismen aldrig vara multietnisk".
*SD förespråkar återvandring.
*Hur många SD-politiker som helst har uttalat sig främlingsfientligt och direkt rasistiskt, samt att många av deras väljare är uppenbart rasistiska. Det verkar som om de som debatterar för SD inte har någon koll på SD överhuvudtaget.



SD ligger kvar på samma siffra som i valet, så nej.[/i]

"*SD vill minska den utomeuropeiska invandringen och på sikt även den övriga icke-nordiska.
*SD hade i sitt partiprogram till 2010: "självklart kan nationalismen aldrig vara multietnisk".
*SD förespråkar återvandring.
*Hur många SD-politiker som helst har uttalat sig främlingsfientligt och direkt rasistiskt, samt att många av deras väljare är uppenbart rasistiska. Det verkar som om de som debatterar för SD inte har någon koll på SD överhuvudtaget."

SD anser att det finns en svensk folkgrupp och kultur. däremot anser man att folk som kommer utifrån kan uppgå i nationen, dvs assimilering. dvs alla kan bli svenskar (till skillnad från det rasistiska partiet ND eller SP eller vad dessa försvinnande partier nu heter). ang återvandring, vill ju partiet utöka återvandringsbidraget för de invandrare som vill återvända till sina hemländer men som ekonomiskt inte kan det, ser inget fel i det.
det sista du talar om tänker jag inte ens gå in på, räcker med att konstatera att dessa drägg finns i alla partier, samt att de citat du förmodligen vill länka till Aftonbladet är i många fall rena felciteringar. Men jag förstår vad du menar, vill verkligen inte att rasistsnack ska finnas, men inser samtidigt att det finns fel människor i alla partier, bara för att media bedriver häxjakt mot just sd. kolla uppdrag g, valstugerepotage för mer info. mer perspektiv: jan guillou: sd är inga rasister (http://www.youtube.com/watch?v=7dwmYzZwxrQ)

"Du kollar på den tiden genom någon form av "det var bättre förr"-glasögon. Det fanns ghetton på den tiden också. Visst har vår integrationspolitik gått dåligt, men det är för att politiker tror att "släng in alla på ett ställe och skit sen i dom" är en bra metod. "

märks hur tydligt du bara förnekar dig och till vilket pris som helst försvarar den svenska extrema massinvandringen, vi kommer ingenvart. Uppenbarligen är assimilation den enda vägen att ena folket under en och samma kultur, som dessutom skapar mindre problem, du kan gärna fortsätta att förneka det.

"SD ligger kvar på samma siffra som i valet, så nej."
Isåfall då motsäger du dig även sossar, moderater, samhällsdebattörer som hela tiden konstaterar att sd ökar i opinionen: http://status.st/

Dionysus_ Kille, 29 år

5 460 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:11
Dionysus_ Kille, 29 år

Citat från TheOskar


Citat från yarouze

"Nej, om man kollar på SDs nuvarande och tidigare partiprogram"
exempel? ständigt detta påstående men aldrig något konkret exempel.. jag vill veta vad som är rasistiskt i SD:s partiprogram, shoot.

Sverigedemokraterna anser ju att människor som inte kommer ifrån Sverige/Europa(?) inte har rätt att ta skydd i Sverige i syfte att överleva.
Då tycker de alltså att människoliv är olika mycket värt beroende på vart man är född.
Det är rasistiskt.


Rasism är att värdera raser

Inte av avsäga asyler endast i grund av att minska bidragsbistånden

Det är skillnad

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:12
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


Om du tycker att homoetnicitet är eftersträvansvärt, yarouze, varför bor du i Sverige?

jag tänker inte prata om mitt liv på ett öppet forum. oavsett om jag bor i sverige eller inte. du kan få en ledtråd: jag är på semester i sverige, och har två pass. jag har heller inte sagt att jag förespråkar homoetnicitet, vet inte vart du fått det ifrån? precis som med alla andra partier finns det delar i partiprogram jag inte stödjer till 100%. Jag hade tex röstat på S om de inte varit blinda med den extrema invandringspolitiken, därför sökte jag mig ett alternativ.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:16
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


Jag förstår inte varför rasister och främlingsfientliga försöker vara så självdestruktiva. Om ni tycker något så stå för era åsikter.

Jag hymlar inte med att jag är kommunist, trots att det är tabu...


typiska epitet för att slippa debatten, problemet är väl bara att det tycks bli allt färre lyssnar till och bryr sig om den sorts demagogiska knep. låter ju helt absurt ifall jag skulle vara rasist när hela min släkt är "utlänningar", jag intresserar mig av språk och kultur, studerat på internationella skolor under 6 år (grundskola och ett år in på gymnasiet).. ja, jag är nog dyngrasist.

TheOskar Kille, 32 år

2 848 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:23
TheOskar Kille, 32 år

Citat från Nordkorea


Rasism är att värdera raser

Inte av avsäga asyler endast i grund av att minska bidragsbistånden

Det är skillnad


Ja, och det är ju det de gör genom att inte vilja hjälpa en människa som är född utanför norden.

FN definierar rasism såhär:
"...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet."

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:24
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


typiska epitet för att slippa debatten, problemet är väl bara att det tycks bli allt färre lyssnar till och bryr sig om den sorts demagogiska knep. låter ju helt absurt ifall jag skulle vara rasist när hela min släkt är "utlänningar", jag intresserar mig av språk och kultur, studerat på internationella skolor under 6 år (grundskola och ett år in på gymnasiet).. ja, jag är nog dyngrasist.


Det är snarare så att debatten inte kommer någonvart, då du inte ens försöker förstå vad jag skriver, då det går emot din världsbild. Istället fortsätter du tjata om aftonbladet..

Om vi ska prata om demagogi så är dina argument minst lika demagogiska, och vi ska inte ens börja tala om SDs argument.

Du påstod att homoetnicitet var en stor faktor i att göra ett land bra (i ditt exempel om Japan), och det låter ganska så främlingsfientligt. Dessutom så var det inlägget inte riktat specifikt till dig.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:26
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


svammel...
hoppas du såg Axess-videon? Är dom dyngrasister hela bunten?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 20:29
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


hoppas du såg Axess-videon? Är dom dyngrasister hela bunten?


Jag har inte påstått att varken du eller dom är rasister. Dock så drar ni båda logiska felslut baserade på fördomar.

Om du undviker att inta en sådan defensiv ställning så blir du tagen mer seriöst.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
10 juli 2011 kl. 13:14
Viridian Kille, 36 år

SD sjunker till 4.2 procent !

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
10 juli 2011 kl. 13:20
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från Viridian


SD sjunker till 4.2 procent !

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13302514.ab

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
10 juli 2011 kl. 14:21
Anklever Kille, 34 år

Som vanligt kan man inte stirra sig blind på en enda opinionsundersökning.

Jämför man Skops resultat med andra undersökningar får man helt andra siffror.



Från: status.st

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
10 juli 2011 kl. 15:51
Akterskytt Kille, 34 år

"Väljarbarometern bygger på telefonintervjuer med 1 059 personer gjorda under tiden mellan den 17 juni och 3 juli. De svarade på frågan: "Vilket politiskt parti tycker du bäst om i rikspolitiken?""


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet