Sverigedemokraterna
masaton
Kille, 56 år
Citat från footfoot
Och för övrigt, yarouze, enligt engelska wikipedias artikel om patriotism så är svenskar i regel mer stolta över att vara svenskar än japaner är att vara japaner. Så mycket för din "starka nationella identitet".
du pratar om wikipedia...suck...om du påstår att japanerna inte är stolta figurer som värderar sin kultur lika högt som sina egna barn i större utsträckning än länder som sverige, då behöver du verkligen ut o resa. hade Rosengård eller liknande områden med liknande händelser existerat, med skolbränder, stenkastning mot polisen, hade alla dessa människor på två röda sekunder blivit fänglsade, och hemskickade. hela japan är ett land bebott av stolta figurer, stolt över sitt land och sitt folk. låter det nytt för dig? inte en chans på jorden att det skulle kunna växa fram arabiska ”no-go”-zoner runt Tokyo till exempel, där infödda själva inte skulle våga visa sig. Det är helt enkelt uteslutet, finns inte, och det förstår alla som spenderat lite tid i landet. all typ av antijapansk propaganda utrotas direkt.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från yarouze
ingen har påstått det första du sa heller. "alla nationalister och rasister som försöker ta den svenska kulturen bort från de övriga 93% av Sverige som inte är rasister." vad är rasism? sd:s politik är definitivt inte rasistisk, om du har invändningar får du gärna vara konkret (då menar jag inte att du ska länka till aftonbladet eller expressens anti-sd-kampanjer). det är definitivt fler än 8% av sveriges befolkning som håller med om delar av/helt sd:s politik, de övriga röstade på andra partier helt enkelt/inte hämtat tillräckligt med förtroende/än tveksamma/vill begränsa inv, men inte utvisa krim. utl./andra skäl. i norge vill tex 50% av befolkningen att norge bör stoppa invandringen helt enligt en färsk rapport. är 50% av norrmännen rasister? Naturligtvis inte.
"Det är vanligt att invandrare, speciellt barn, tar del i Svenska högtider. Till exempel så anordnar SFI ett midsommarfirande, och midsommar är väl så svenskt det kan bli?"
det är jättebra, men samtidigt brinner polisbilar i förorter, segregationen ökar, utanförskapet likaså, skattepengar går åt att finansiera livstidsarbetslösa, krav på särlagsstiftning hos minoritetsgrupper, ökad kriminalitet, just till följd av att väldigt många kulturer lever tillsammans vilket skapat massiva problem och påfrestningar för samhället.
"Om hon inte har övergett sin gamla kultur så har hon inte assimilerats, utan då har hon integrerats"
Hon är svensk, ser sig som svensk, i Sverige. åker hon till sitt hemland anpassar hon sig till landet. Dvs hon har inte gett upp sin kultur. Hon klarade precis som de andra som kom under den tiden, av att anpassa sig till ett nytt liv i ett nytt land, utan att tappa respekten för varken sitt ursprung eller sitt nya land.
Du måste inte, men, pk-sverige reagerade på denna debatt där tre invandrare pratar om assimilering från i förrgår: http://www.axess.se/Tv/program.aspx?id=2494
Rasism är när man anser att en "ras" eller etnicitet är bättre än en annan. SD har ständigt uppvisat tendenser till det sistnämnda. Att de fram till 2010 hade med i sitt partiprogram att de ville ha ett homoetniskt Sverige gör saken ännu mer uppenbar. Länka gärna till den undersökningen, för det låter ju onekligen som att Norge har en hel del rasister.
Nej, det är inte till följd av att många kulturer lever tillsammans, det är en följd av en dåligt förd integrationspolitik. SD skulle göra integrationspolitiken ännu sämre.
Hon har fortfarande inte assimilerats om hon inte har gett upp sin gamla kultur. Det är inte någon som motsäger att man ska ha respekt för svenska värderingar....
Ska kolla på videon.
Viridian
Kille, 36 år
Citat från yarouze
Citat från footfoot
Och för övrigt, yarouze, enligt engelska wikipedias artikel om patriotism så är svenskar i regel mer stolta över att vara svenskar än japaner är att vara japaner. Så mycket för din "starka nationella identitet".
du pratar om wikipedia...suck...om du påstår att japanerna inte är stolta figurer som värderar sin kultur lika högt som sina egna barn i större utsträckning än länder som sverige, då behöver du verkligen ut o resa. hade Rosengård eller liknande områden med liknande händelser existerat, med skolbränder, stenkastning mot polisen, hade alla dessa människor på två röda sekunder blivit fänglsade, och hemskickade. hela japan är ett land bebott av stolta figurer, stolt över sitt land och sitt folk. låter det nytt för dig? inte en chans på jorden att det skulle kunna växa fram arabiska no-go-zoner runt Tokyo till exempel, där infödda själva inte skulle våga visa sig. Det är helt enkelt uteslutet, finns inte, och det förstår alla som spenderat lite tid i landet. all typ av antijapansk propaganda utrotas direkt.
du kommer ju med pro-japansk propaganda som inte ens verkar bra på något sätt, bara skrämmande, visst japan är ett jättebra land om man ser till brottslighet men vad fan har de med deras nationella identitet att göra? jag har aldrig misshandlat någon, jag har aldrig begått något direkt stort brott av något slag ändå har jag inte en stark nationell identitet, så är det för otroligt många andra i detta land med som inte begår brott, du får de o låta som varenda utlänning i detta land begår brott när det inte alls är många!
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från yarouze
du pratar om wikipedia...suck...om du påstår att japanerna inte är stolta figurer som värderar sin kultur lika högt som sina egna barn i större utsträckning än länder som sverige, då behöver du verkligen ut o resa. hade Rosengård eller liknande områden med liknande händelser existerat, med skolbränder, stenkastning mot polisen, hade alla dessa människor på två röda sekunder blivit fänglsade, och hemskickade. hela japan är ett land bebott av stolta figurer, stolt över sitt land och sitt folk. låter det nytt för dig? inte en chans på jorden att det skulle kunna växa fram arabiska no-go-zoner runt Tokyo till exempel, där infödda själva inte skulle våga visa sig. Det är helt enkelt uteslutet, finns inte, och det förstår alla som spenderat lite tid i landet. all typ av antijapansk propaganda utrotas direkt.
Wikipedia länkar dock vidare till en undersökning. Bara för att det motsäger dig betyder inte det att det är falskt. Svenskar är mer stolta över Sverige än Japaner är över Japan.
Jag bor i ett invandrartätt område och jag har varit i flera invandrartäta förorter. Det är långt ifrån lika hemskt som media vill få det att framstå som. Det finns verkligen inga s.k. "no go zoner" i Sverige. Det är nog snarare du som borde resa mer.
All typ av antijapansk propaganda utrotas direkt? Menar du att Japan saknar yttrandefrihet?
masaton
Kille, 56 år
Citat från footfoot
Rasism är när man anser att en "ras" eller etnicitet är bättre än en annan. SD har ständigt uppvisat tendenser till det sistnämnda. Att de fram till 2010 hade med i sitt partiprogram att de ville ha ett homoetniskt Sverige gör saken ännu mer uppenbar. Länka gärna till den undersökningen, för det låter ju onekligen som att Norge har en hel del rasister.
Nej, det är inte till följd av att många kulturer lever tillsammans, det är en följd av en dåligt förd integrationspolitik. SD skulle göra integrationspolitiken ännu sämre.
Hon har fortfarande inte assimilerats om hon inte har gett upp sin gamla kultur. Det är inte någon som motsäger att man ska ha respekt för svenska värderingar....
Ska kolla på videon.[/i]
Norge
"Det är Integreringsbarometeret 2010, framtagen av TNS Gallup för Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, som visar med klar tydlighet att norrmännen fått nog av mångkulturen. Hela 53,7 procent uppger att de vill stänga gränserna helt och inte släppa in fler invandrare i landet. 2005 var motsvarande siffra 45,8 procent. Samtidigt menar 48,7 procent att integrationen går ganska eller mycket dåligt, en ökning på 12 procent på fem år." http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080136
"SD har ständigt uppvisat tendenser till det sistnämnda."
Enligt Aftonbladet?
"Nej, det är inte till följd av att många kulturer lever tillsammans, det är en följd av en dåligt förd integrationspolitik. SD skulle göra integrationspolitiken ännu sämre. "
sd vill inte ha integration.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från yarouze
"Det är Integreringsbarometeret 2010, framtagen av TNS Gallup för Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, som visar med klar tydlighet att norrmännen fått nog av mångkulturen. Hela 53,7 procent uppger att de vill stänga gränserna helt och inte släppa in fler invandrare i landet. 2005 var motsvarande siffra 45,8 procent. Samtidigt menar 48,7 procent att integrationen går ganska eller mycket dåligt, en ökning på 12 procent på fem år." http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080136
"SD har ständigt uppvisat tendenser till det sistnämnda."
Enligt Aftonbladet?
"Nej, det är inte till följd av att många kulturer lever tillsammans, det är en följd av en dåligt förd integrationspolitik. SD skulle göra integrationspolitiken ännu sämre. "
sd vill inte ha integration.
Jo, då kan jag inte dra en annan slutsats än att det antingen finns väldigt många lättlurade eller väldigt många främlingsfientliga människor i Norge.
Nej, om man kollar på SDs nuvarande och tidigare partiprogram, lyssnar på vad deras politiker säger, debatterar med dom etc etc
Aftonbladet är en skittidning, och det hade du vetat att jag tyckte om du faktiskt tagit dig tid att läsa igenom mina inlägg.
Jag vet, men invandringspolitiken i stort skulle bli katastrofal. Invandrare hade blivit ännu mer segregerade och brottsligheten hade snarare ökat om SD hade fått makt över invandringspolitiken. Lyckligtvis kommer de ju aldrig få det.
masaton
Kille, 56 år
Citat från footfoot
Wikipedia länkar dock vidare till en undersökning. Bara för att det motsäger dig betyder inte det att det är falskt. Svenskar är mer stolta över Sverige än Japaner är över Japan.
Jag bor i ett invandrartätt område och jag har varit i flera invandrartäta förorter. Det är långt ifrån lika hemskt som media vill få det att framstå som. Det finns verkligen inga s.k. "no go zoner" i Sverige. Det är nog snarare du som borde resa mer.
All typ av antijapansk propaganda utrotas direkt? Menar du att Japan saknar yttrandefrihet?[/i]
"Svenskar är mer stolta över Sverige än Japaner är över Japan. "
okej, i japan är man inte stolt över sin egna kultur. Vi säger så.
du kastar påståenden på mig... du pratar om no go-zoner (syftade på frankrike, men som kommer att uppstå i sverige om detta integrationsgalenskap forsätter) men glömmer helt utanförskapet, den ökade kriminalitet, etc, som skulle uppstå i tex. Japan om man tog in 1 miljon flyktingar i landet. Jag frågar dig igen, vad skulle jp tjäna på detta?
Sharon
Tjej, 34 år
Att vara stolt över sin kultur, är inte samma sak som att vara stolt över sitt land.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från yarouze
"Svenskar är mer stolta över Sverige än Japaner är över Japan. "
okej, i japan är man inte stolt över sin egna kultur. Vi säger så.
du kastar påståenden på mig... du pratar om no go-zoner (syftade på frankrike, men som kommer att uppstå i sverige om detta integrationsgalenskap forsätter) men glömmer helt utanförskapet, den ökade kriminalitet, etc, som skulle uppstå i tex. Japan om man tog in 1 miljon flyktingar i landet. Jag frågar dig igen, vad skulle jp tjäna på detta?
För att Japan är ett i allmänhet främlingsfientligt land, medan Sverige snarare avskyr de nationalister som försöker ta vår kultur.
Du kan ju ge exempel på ställen i frankrike där varken polis eller militär har makt....
Jag har inte påstått att Japan skulle tjäna på att ta in en miljon flyktingar, så du får gärna peka på var jag skrev det. Vad jag vill påstå är att invandringen i sig inte är skadlig för Sverige och att mångkultur inte är dåligt.
masaton
Kille, 56 år
Citat från footfoot
Jo, då kan jag inte dra en annan slutsats än att det antingen finns väldigt många lättlurade eller väldigt många främlingsfientliga människor i Norge.
Nej, om man kollar på SDs nuvarande och tidigare partiprogram, lyssnar på vad deras politiker säger, debatterar med dom etc etc
Aftonbladet är en skittidning, och det hade du vetat att jag tyckte om du faktiskt tagit dig tid att läsa igenom mina inlägg.
Jag vet, men invandringspolitiken i stort skulle bli katastrofal. Invandrare hade blivit ännu mer segregerade och brottsligheten hade snarare ökat om SD hade fått makt över invandringspolitiken. Lyckligtvis kommer de ju aldrig få det.[/i]
ganska främlingsfientligt och oförskämt av dig att påstå att väldigt många norrmän är främlingsfientliga...
"Nej, om man kollar på SDs nuvarande och tidigare partiprogram"
exempel? ständigt detta påstående men aldrig något konkret exempel.. jag vill veta vad som är rasistiskt i SD:s partiprogram, shoot.
"Invandrare hade blivit ännu mer segregerade och brottsligheten hade snarare ökat om SD hade fått makt över invandringspolitiken."
Hur stor var segregationen under assimilerings-Sverige? Då fanns inga framväxande ghetton. Kriminaliteten var betydligt lägre. 10 skottlossningar i malmö på ett år, medan vi idag kan njuta av drygt tresiffrigt antal runt om i landet idag.
"Lyckligtvis kommer de ju aldrig få det". sd ökar ju successivt sedan valet, precis på samma sätt såg det ut i danmark, o norge, och några mandatperioder senare har de kritiska partierna övergripande ansvar av invandringspolitiken i respektive länder...
Sharon
Tjej, 34 år
Citat från Viridian
Citat från Tate
Att vara stolt över sin kultur, är inte samma sak som att vara stolt över sitt land.
Ganska efterblivet att vara stolt över något man själv inte gjort ett skit för, lite jord och lagstiftning.
Jo, ja. Jag påpekade det pga.
""Svenskar är mer stolta över Sverige än Japaner är över Japan. "
okej, i japan är man inte stolt över sin egna kultur. Vi säger så. "
FootFoot påpekade att japaner inte är stoltare över Japan än vad svenskar är över Japan - Och svaret blev ang. kultur.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från yarouze
ganska främlingsfientligt och oförskämt av dig att påstå att väldigt många norrmän är främlingsfientliga...
"Nej, om man kollar på SDs nuvarande och tidigare partiprogram"
exempel? ständigt detta påstående men aldrig något konkret exempel.. jag vill veta vad som är rasistiskt i SD:s partiprogram, shoot.
"Invandrare hade blivit ännu mer segregerade och brottsligheten hade snarare ökat om SD hade fått makt över invandringspolitiken."
Hur stor var segregationen under assimilerings-Sverige? Då fanns inga framväxande ghetton. Kriminaliteten var betydligt lägre. 10 skottlossningar i malmö på ett år, medan vi idag kan njuta av drygt tresiffrigt antal runt om i landet idag.
"Lyckligtvis kommer de ju aldrig få det". sd ökar ju successivt sedan valet, precis på samma sätt såg det ut i danmark, o norge, och några mandatperioder senare har de övergripande ansvar av invandringspolitiken i respektive länder...
Nej, det är inte främlingsfientligt att påstå att många Norrmän är främlingsfientliga för att de totalt vill stänga sina gränser. Snälla, kolla upp begrepp innan du försöker dig på att använda dom.
*SD vill minska den utomeuropeiska invandringen och på sikt även den övriga icke-nordiska.
*SD hade i sitt partiprogram till 2010: "självklart kan nationalismen aldrig vara multietnisk".
*SD förespråkar återvandring.
*Hur många SD-politiker som helst har uttalat sig främlingsfientligt och direkt rasistiskt, samt att många av deras väljare är uppenbart rasistiska. Det verkar som om de som debatterar för SD inte har någon koll på SD överhuvudtaget.
Du kollar på den tiden genom någon form av "det var bättre förr"-glasögon. Det fanns ghetton på den tiden också. Visst har vår integrationspolitik gått dåligt, men det är för att politiker tror att "släng in alla på ett ställe och skit sen i dom" är en bra metod.
SD ligger kvar på samma siffra som i valet, så nej.
TheOskar
Kille, 32 år
Citat från yarouze
"Nej, om man kollar på SDs nuvarande och tidigare partiprogram"
exempel? ständigt detta påstående men aldrig något konkret exempel.. jag vill veta vad som är rasistiskt i SD:s partiprogram, shoot.
Sverigedemokraterna anser ju att människor som inte kommer ifrån Sverige/Europa(?) inte har rätt att ta skydd i Sverige i syfte att överleva.
Då tycker de alltså att människoliv är olika mycket värt beroende på vart man är född.
Det är rasistiskt.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet