Sverigedemokraterna
Citat från Akterskytt
Alltså, det jag försökte säga är att mängden oanmälda brott i japan inte är särskilt stor.
Har du någon källa för det? Finns ju jävligt starka skäl till att så skulle vara fallet och tunga instanser såsom Human Rights Watch och Amnesty International har uppmärksammat det. Låt mig gissa, Sverigedemokraterna har låtit någon avdankad företagsekonom hitta på lite randomsiffror som skulle motbevisa vad alla seriösa källor säger?
Citat från yarouze
vad skulle japan tjäna på en kostsam, misslyckad, segregerande, marginaliserande, dödfödd och totalt havererad svensk massinvandring som skapar ökad kriminalitet? inget
relevant hur? fortfarande förklarar det inte varför japan har så få anmälda brott, vilket du har fått förklarat för dig här ovan. deal with it.
sen är det inte relevant hur invandrare är överrepresenterade inom brottstatistik i sverige, utan hur fattiga är det.
String:
inte direkt, men det vad ett enkelt exempel. i japan finns det en hel del kineser, koreaner, som man aldrig direkt kan urskilja, men jämfört med extrema länder som tex. sverige, och även sett till folk per capita, bor det en försvinnande mängd utlänningar i japan. förklaringen ligger i att folket värderar sin kultur mycket högt, medan man i sverige skäms över att sjunga nationalsången, vilket är helt fel väg att gå. jag tror att vägen till "framgång" ligger i att skapa en stark nationell identitet, och istället för att töntifiera (Sahlin) svenska traditioner, bör man omfamna dom och vara stolt över det, begränsa inflödet och sedan införa assimilering, det har visat sig fungera väl tidigare och just nu går utvecklingen bakåt... alla kan bli svenskar.
som sagt min mor kom till sverige under assimileringsprincipen precis som många av de andra invandrare som kom på den tiden, jag skulle knappast påstå att hon "övergivit" sin kultur, däremot har hon omfamnat den svenska kulturen, kommit in i samhället på en väldigt kort tid, och sett upp till det svenska levnadssättet. när hon under ena halvåret bor i Kyoto, anpassar hon sig kravlöst till de japanska värderingarna och kultur. assimilering handlar ju om att absorbera en kulturell grupp i "harmoni" med varandra. och detta är omöjligt om man importerar hundratals kulturer och förväntar sig att det friktionsfritt med svensk en extrem och havererad integrationspolitik.
du jämför saudiarabien med japan, ja, jag låter det vara där. Ut o res pojk =)
Citat från Tour
Citat från yarouze
vad skulle japan tjäna på en kostsam, misslyckad, segregerande, marginaliserande, dödfödd och totalt havererad svensk massinvandring som skapar ökad kriminalitet? inget
relevant hur? fortfarande förklarar det inte varför japan har så få anmälda brott, vilket du har fått förklarat för dig här ovan. deal with it.
sen är det inte relevant hur invandrare är överrepresenterade inom brottstatistik i sverige, utan hur fattiga är det.
troll, brå har ju påvisat som jag nämnt tidigare att socioekonomiska faktorer inte alls är avgörande för överrepresentationen
Alltså, jag tycker att sveriges invandringspolitik är helt knullad, men inte fan tänker jag rösta SD för det... Dom tänker fel.
Citat från footfoot
Många Sverigedemokrater och andra nationalister skulle troligen kalla mig för svenskfientlig, trots att jag firar svenska högtider, spelar svensk folkmusik och till och med funderar på att sy upp en häradsdräkt så fort jag hittat en bild på den dräkt som tillhör den härad jag växte upp i.
För erkänn nu, "PK" och "svenskfientlig" är bara omskrivningar av "en som inte hatar invandrare och mångkultur".
kan inte uttrycka mig för hur mycket jag bara helt och hållet håller med dig på alla punkter du har skrivit! fy fan va glad jag blir av att läsa det här!
Citat från yarouze
Citat från Tour
Citat från yarouze
vad skulle japan tjäna på en kostsam, misslyckad, segregerande, marginaliserande, dödfödd och totalt havererad svensk massinvandring som skapar ökad kriminalitet? inget
relevant hur? fortfarande förklarar det inte varför japan har så få anmälda brott, vilket du har fått förklarat för dig här ovan. deal with it.
sen är det inte relevant hur invandrare är överrepresenterade inom brottstatistik i sverige, utan hur fattiga är det.
troll, brå har ju påvisat som jag nämnt tidigare att socioekonomiska faktorer inte alls är avgörande för överrepresentationen
ja det var du! hahahah
jag visade också att socioekonomiska faktorer faktiskt VAR avgörande faktorer enligt BRÅ och andra undersökningar och statistik, du fick slut på argument och lämnade tråden för diskussionen blev "barnslig" eller något sådant. jag minns.
tänker inte diskutera det en gång till, känns som det finns bättre saker att sysselsätta sig med.
vet inte hur många gånger jag måste säga det, men enligt BRÅ:s rapporter kan INTE förhållandena i Sverige inte förklara skillnaderna mellan olika invandrargrupper. rapporten visar att vissa grupper av invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. för grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. i media säger man att ungefär halva anledningen är ekonomi, och andra delen "individuell", men vad dom säger är egentligen just kulturarv, även om det är tabu att tala om. bara nu på senare tid när debatten blivit öppnare har man hört detta... går i rätt riktining iaf
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url=/dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf
Citat från yarouze
inte direkt, men det vad ett enkelt exempel. i japan finns det en hel del kineser, koreaner, som man aldrig direkt kan urskilja, men jämfört med extrema länder som tex. sverige, och även sett till folk per capita, bor det en försvinnande mängd utlänningar i japan. förklaringen ligger i att folket värderar sin kultur mycket högt, medan man i sverige skäms över att sjunga nationalsången, vilket är helt fel väg att gå. jag tror att vägen till "framgång" ligger i att skapa en stark nationell identitet, och istället för att töntifiera (Sahlin) svenska traditioner, bör man omfamna dom och vara stolt över det, begränsa inflödet och sedan införa assimilering, det har visat sig fungera väl tidigare och just nu går utvecklingen bakåt... alla kan bli svenskar.
som sagt min mor kom till sverige under assimileringsprincipen precis som många av de andra invandrare som kom på den tiden, jag skulle knappast påstå att hon "övergivit" sin kultur, däremot har hon omfamnat den svenska kulturen, kommit in i samhället på en väldigt kort tid, och sett upp till det svenska levnadssättet. när hon under ena halvåret bor i Kyoto, anpassar hon sig kravlöst till de japanska värderingarna och kultur. assimilering handlar ju om att absorbera en kulturell grupp i "harmoni" med varandra. och detta är omöjligt om man importerar hundratals kulturer och förväntar sig att det friktionsfritt med svensk en extrem och havererad integrationspolitik.
Vet du varför folk är "rädda" för att sjunga den inofficiella nationalsången? Protip: Det är inte på grund av att de blir hotade av muslimer.
Svaret? Alla nationalister och rasister som försöker ta den svenska kulturen bort från de övriga 93% av Sverige som inte är rasister. Hur många tror du stolt visar upp järnkorset i Tyskland efter att nazisterna tagit över den symbolen?
Sverige har en stark kultur och som sagt så är det fler och fler som tar del av den. Det är vanligt att invandrare, speciellt barn, tar del i Svenska högtider. Till exempel så anordnar SFI ett midsommarfirande, och midsommar är väl så svenskt det kan bli?
Bara för att det finns ett fåtal politiker som skäms över den svenska kulturen för att rasister försökt sno den, så betyder inte det att folk har övergett svenska traditioner.
Om hon inte har övergett sin gamla kultur så har hon inte assimilerats, utan då har hon integrerats, alltså tagit del av svenska värderingar, men behållt sina egna kulturella traditioner. För övrigt, om du nu förespråkar homoetnicitet så kanske du inte ska bo här? Lev som du lär.
Integration handlar inte om att folk inte ska anpassa sig till Sverige. Det uppstår inte ett enda problem av att en person äter falafel och firar eid al-fitr och en annan äter svartsoppa och firar påsk.
Citat från yarouze
vet inte hur många gånger jag måste säga det, men enligt BRÅ:s rapporter kan INTE förhållandena i Sverige inte förklara skillnaderna mellan olika invandrargrupper. rapporten visar att vissa grupper av invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. för grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. i media säger man att ungefär halva anledningen är ekonomi, och andra delen "individuell", men vad dom säger är egentligen just kulturarv, även om det är tabu att tala om. bara nu på senare tid när debatten blivit öppnare har man hört detta... går i rätt riktining iaf
Jag förklarade detta för dig tidigare i tråden, men skillnaderna mellan invandrargrupperna kan visst förklaras av socioekonomiska faktorer. Det är väl självklart att danskar, som har generellt sett har bättre ekonomi än folk från fattiga länder, kommer tillhöra en högre samhällsklass och troligen möta mindre diskriminering på arbetsmarknaden. Det är inte heller någon som är rädd för danskar på grund av medias nidbild av dessa.
Det är uppenbart att dina tidigare åsikter ligger ivägen när du försöker dra slutsatser från BRÅs rapporter.
Citat från yarouze
vet inte hur många gånger jag måste säga det, men enligt BRÅ:s rapporter kan INTE förhållandena i Sverige inte förklara skillnaderna mellan olika invandrargrupper. rapporten visar att vissa grupper av invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. för grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. i media säger man att ungefär halva anledningen är ekonomi, och andra delen "individuell", men vad dom säger är egentligen just kulturarv, även om det är tabu att tala om. bara nu på senare tid när debatten blivit öppnare har man hört detta... går i rätt riktining iaf
http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url=/dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf
notera att detta är det sista svaret du får av mig, är inte direkt på humör att diskutera.
anledningen är mycket simpel till varför t ex engelska invandrare och en irakisk invandrare faktiskt har olika risk att begå brott. den engelska invandraren är vit och har ett västerländskt namn, och får därför lättare jobb och anpassar sig därför lättare till samhället. det finns faktiskt en ganska utbredd svenssonrasism här i sverige, vilket även gäller många företagare.
jag känner en kille som heter erik, tidigare hette han mohammed. han fick byta namn för att ens komma på arbetsintervju, trots högskoleutbildning inom ett område där det är ganska stor personalbrist. det är tyvärr så det ser ut i dagens samhälle. genom att förbättra integrationspolitiken genom att tvinga kommunerna att ge sociala myndigheterna mer pengar och sprida ut invandrare i alla stadsdelar och inte bara där det är billigast så kommer integrationen förbättras avsevärt, och svenssonrasismen förminskas avsevärt.
jag säger inte att viss brottslighet inte förekommer pga extremism, dock är det inte särskilt vanligt förekommande, syftar då på hedersmord och liknande.
sen är detta faktiskt ett ganska uppblåst "problem" då svenskar står för den mesta kriminaliteten, dock så är det något som definitivt bör tas tag i genom att minska alla former av utanförskap för såväl svenskar som utrikes födda.
Citat från footfoot
ingen har påstått det första du sa heller. "alla nationalister och rasister som försöker ta den svenska kulturen bort från de övriga 93% av Sverige som inte är rasister." vad är rasism? sd:s politik är definitivt inte rasistisk, om du har invändningar får du gärna vara konkret (då menar jag inte att du ska länka till aftonbladet eller expressens anti-sd-kampanjer). det är definitivt fler än 8% av sveriges befolkning som håller med om delar av/helt sd:s politik, de övriga röstade på andra partier helt enkelt/inte hämtat tillräckligt med förtroende/än tveksamma/vill begränsa inv, men inte utvisa krim. utl./andra skäl. i norge vill tex 50% av befolkningen att norge bör stoppa invandringen helt enligt en färsk rapport. är 50% av norrmännen rasister? Naturligtvis inte.
"Det är vanligt att invandrare, speciellt barn, tar del i Svenska högtider. Till exempel så anordnar SFI ett midsommarfirande, och midsommar är väl så svenskt det kan bli?"
det är jättebra, men samtidigt brinner polisbilar i förorter, segregationen ökar, utanförskapet likaså, skattepengar går åt att finansiera livstidsarbetslösa, krav på särlagsstiftning hos minoritetsgrupper, ökad kriminalitet, just till följd av att väldigt många kulturer lever tillsammans vilket skapat massiva problem och påfrestningar för samhället.
"Om hon inte har övergett sin gamla kultur så har hon inte assimilerats, utan då har hon integrerats"
Hon är svensk, ser sig som svensk, i Sverige. åker hon till sitt hemland anpassar hon sig till landet. Dvs hon har inte gett upp sin kultur. Hon klarade precis som de andra som kom under den tiden, av att anpassa sig till ett nytt liv i ett nytt land, utan att tappa respekten för varken sitt ursprung eller sitt nya land. byggde italienarna som kom på 60-70 talet upp ett new italy på svensk mark? nej, de är svenskar idag.
Du måste inte, men, pk-sverige reagerade på denna debatt där tre invandrare pratar om assimilering från i förrgår: http://www.axess.se/Tv/program.aspx?id=2494
Och för övrigt, yarouze, enligt engelska wikipedias artikel om patriotism så är svenskar i regel mer stolta över att vara svenskar än japaner är att vara japaner. Så mycket för din "starka nationella identitet".
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet