Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
420Bitchez Kille, 36 år

1 634 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:04
420Bitchez Kille, 36 år

woooow, det är mitt i natten nu, ni ska vara dyngraka och redo att sova, palla håla på att skrive uppsatesr nuvaa!

Soldier Kille, 33 år

1 730 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:11
Soldier Kille, 33 år

Citat från Ecstasytrip


woooow, det är mitt i natten nu, ni ska vara dyngraka och redo att sova, palla håla på att skrive uppsatesr nuvaa!

+1

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:21
beatyourkids Kille, 38 år

det är bara sommar en gång om året

420Bitchez Kille, 36 år

1 634 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:23
420Bitchez Kille, 36 år

Citat från Terrorstorm


det är bara sommar en gång om året

jag meeenare!

OnT, Tycker att det är riktigt löjligt hur ett riksdagsparti kan "mobbas" så, alla ska få ha sina åsikter, oberoende hur mycket man gillar de eller ej.
"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."
-Voltaire

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:26
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Ecstasytrip


OnT, Tycker att det är riktigt löjligt hur ett riksdagsparti kan "mobbas" så, alla ska få ha sina åsikter, oberoende hur mycket man gillar de eller ej.
"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."
-Voltaire



Alla riksdagspartier mobbar de som de är emot, det är bara det att SD vill ha sympati och aftonbladet förstår att de kan sälja lösnummer på att uppmärksamma SDs rop på uppmärksamhet. Ingen vill läsa om "Lars Ohly kallade Reinfeldt för dum och elak" och inte heller gnäller Reinfeldt om det 24/7.

Precis som att muslimer står för en väldigt liten del av terrordåden, men ändå uppmärksammas mest, för det är lättare att sälja lösnummer med "muslim bombade" än "ateist bombade" och det är lite tabu att kalla USA för terrorister.

420Bitchez Kille, 36 år

1 634 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:28
420Bitchez Kille, 36 år

Citat från footfoot


Citat från Ecstasytrip

OnT, Tycker att det är riktigt löjligt hur ett riksdagsparti kan "mobbas" så, alla ska få ha sina åsikter, oberoende hur mycket man gillar de eller ej.
"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."
-Voltaire

Alla riksdagspartier mobbar de som de är emot, det är bara det att SD vill ha sympati och aftonbladet förstår att de kan sälja lösnummer på att uppmärksamma SDs rop på uppmärksamhet. Ingen vill läsa om "Lars Ohly kallade Reinfeldt för dum och elak" och inte heller gnäller Reinfeldt om det 24/7.


Mycket möjligt, men nu är det inte bara riksdagspartierna som mobbar ut de, utan över 90% av Sveriges befolkning, men palla snacka sånt nu, godnatt.
jalla bye!

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:29
Jah Kille, 34 år

90% av Sveriges befolkning kanske har insett hur löjligt det är att hata på dom utsatta?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:29
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Ecstasytrip


Mycket möjligt, men nu är det inte bara riksdagspartierna som mobbar ut de, utan över 90% av Sveriges befolkning, men palla snacka sånt nu, godnatt.
jalla bye!



För att majoriteten av Sveriges befolkning ogillar SD. Kritiken är ju oftast proportionell till antalet som ogillar något.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:30
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot



Kina är en kommunistisk diktatur, och likaså NK.
Japan är ett nationalistiskt, demokratiskt land. och japansk kvinnosyn har inget med sverige att göra. sverige har några rabiata feminister som skapat en agenda där det numera är förbjudet för små barn att kalla varandra hon och han, där "hen" istället bör användas. Detta är ett extremt exempel men visar tydligt hur svensk jämställdhet och feminism är just unikt svensk. Svensk jämtställdhet är inget eftersträvande i vissa andra länder. I japan är det mycket sällsynt med våldtäkter, vad skulle japan tjäna på att importera kvinnosyner från världens alla hörn där runt 70-80 olika kulturer existerade i något slags, som, Maud kallar det, lyckorike.

i tokyo är det mycket sällsynt att, för att ge ett exempel, skåda ett slagsmål trots sena nätter mitt i nattvimlet. Japan behöver inget spritmonopol eftersom du får tag i starksprit dygnet runt, och ändå existerar inga fotbollshulliganer eller större alkoholrelaterade problem och landet på 130 miljoner människor är bebott av världens högsta medelålder bland de utvecklade länderna. småbrott existerar knappt och de låga antalet brott visar sig tydligt i statistiken, och vad som även utmärker stormakten. Skulle man ta in, säg, 1 miljon invandrare utan utbildning i landet, hade man ju sett exakt det som händer i EU, no-go-zoner, ökad kriminalitet, getton, utanförskap. Så kasta inte sten i glashus med ditt mångkultursnack, särskilt oförskämd är du när du menar att nationalism medför självdestruktivism, "en smutsfläck", bakåtsträvande, etc, otroligt rasistiskt sagt mot Japan och dess 130 miljoner människor som demokratiskt röstat in de partier som idag är och har varit en del av japan.

du pratar om att "utbilda bort" muslimsk kvinnosyn... och samtidigt förespråkar integration...vad är det du vill säga?

"Du lägger skulden på fel faktorer och drar en hel del felslut. Det är till största del inte kulturer i sig som ligger bakom den höga brottsligheten hos invandrare utan snarare socioekonomiska faktorer."

BRÅ:s rapporter visar, just som Paulina neuding nämnde i videon jag gav dig från igår, och enligt rapporten själv, att socioekonomiska faktorer inte alls är avgörande för invandrares överrepresentation i brottstatistiken, utan det börjar mer och mer bli uppenbart att det är kulturarv det handlar om. för hur förklarar man att andra grupper som är minst lika outbildade och har knappa ekonomiska förhållanden INTE begår brott i samma omfattning? Oerhört tydligt i frankrike som har cirka 500 000 vietnameser och kineser. Inte ett pip hörs från dom. Deras barn integreras blixtsnabbt och har betyg långt över medel. den enda gången som den viet-kinesiska gruppen utmärkt sig var när dom fick nog av brottsligheten riktad mot dom . Arabiska och afrikanska gäng som rånar, misshandlar och trakasserar dom. Då gick dom ut demonstrerade. och deras förutsättningar är oftast ännu sämre än övriga invandrare i Franrike (som till största del kommer från frankofona länder). Asiaterna har inte ens språket. Kommer från oerhört fattiga förhållanden och har låg utbildning.
Men likt förbannat låg brottslighet, lågt bidragstagande, inga krav på det franska samhället. Och så ser det ut i hela väst - från Australien via USA till Sverige ...varför inte bara lägga alla korten på bordet, mångkultur hade kunnat vara något bra, om man insett de stora problem med den allt för långtgående massinvandringen till sverige.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 03:44
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Kina är en kommunistisk diktatur, och likaså NK.
Japan är ett nationalistiskt, demokratiskt land. och japansk kvinnosyn har inget med sverige att göra. sverige har några rabiata feminister som skapat en agenda där det numera är förbjudet för små barn att kalla varandra hon och han, där "hen" istället bör användas. Detta är ett extremt exempel men visar tydligt hur svensk jämställdhet och feminism är just unikt svensk. Svensk jämtställdhet är inget eftersträvande i vissa andra länder. I japan är det mycket sällsynt med våldtäkter, vad skulle japan tjäna på att importera kvinnosyner från världens alla hörn där runt 70-80 olika kulturer existerade i något slags, som, Maud kallar det, lyckorike.

i tokyo är det mycket sällsynt att, för att ge ett exempel, skåda ett slagsmål trots sena nätter mitt i nattvimlet. Japan behöver inget spritmonopol eftersom du får tag i starksprit dygnet runt, och ändå existerar inga fotbollshulliganer eller större alkoholrelaterade problem och landet på 130 miljoner människor är bebott av världens högsta medelålder bland de utvecklade länderna. småbrott existerar knappt och de låga antalet brott visar sig tydligt i statistiken, och vad som även utmärker stormakten. Skulle man ta in, säg, 1 miljon invandrare utan utbildning i landet, hade man ju sett exakt det som händer i EU, no-go-zoner, ökad kriminalitet, getton, utanförskap. Så kasta inte sten i glashus med ditt mångkultursnack, särskilt oförskämd är du när du menar att nationalism medför självdestruktivism, "en smutsfläck", bakåtsträvande, etc, otroligt rasistiskt sagt mot Japan och dess 130 miljoner människor som demokratiskt röstat in de partier som idag är och har varit en del av japan.

du pratar om att "utbilda bort" muslimsk kvinnosyn... och samtidigt förespråkar integration... ja.. det hela är ett mysterium. Du vill alltså införa assimilering?

"Du lägger skulden på fel faktorer och drar en hel del felslut. Det är till största del inte kulturer i sig som ligger bakom den höga brottsligheten hos invandrare utan snarare socioekonomiska faktorer."

BRÅ:s rapporter visar, just som Paulina neuding nämnde i videon jag gav dig från igår, och enligt rapporten själv, att socioekonomiska faktorer inte alls är avgörande för invandrares överrepresentation i brottstatistiken, utan det börjar mer och mer bli uppenbart att det är kulturarv det handlar om. för hur förklarar man att andra grupper som är minst lika outbildade och har knappa ekonomiska förhållanden INTE begår brott i samma omfattning? Oerhört tydligt i frankrike som har cirka 500 000 vietnameser och kineser. Inte ett pip hörs från dom. Deras barn integreras blixtsnabbt och har betyg långt över medel. den enda gången som den viet-kinesiska gruppen utmärkt sig var när dom fick nog av brottsligheten riktad mot dom . Arabiska och afrikanska gäng som rånar, misshandlar och trakasserar dom. Då gick dom ut demonstrerade. och deras förutsättningar är oftast ännu sämre än övriga invandrare i Franrike (som till största del kommer från frankofona länder). Asiaterna har inte ens språket. Kommer från oerhört fattiga förhållanden och har låg utbildning.
Men likt förbannat låg brottslighet, lågt bidragstagande, inga krav på det franska samhället. Och så ser det ut i hela väst - från Australien via USA till Sverige ...



Och det besvarar fortfarande inte min fråga. De är båda väldigt homogena och stängda länder, och trots detta så är de inte särskilt utvecklade när det gäller kvinnors rättigheter, demokrati och jämställdhet. Varken Kina eller Nordkorea är för övrigt kommunistiska. Kina har blandekonomi med större delar kapitalism än planekonomi, de är inte ens socialistiska. Nordkorea är ett juchestyrt land och har inte heller det uppnått kommunism.

Den där "feministiska agendan" du pratar om är ju knappast standard inom svensk jämställdhetssyn.
Japan är ett väldigt sexistiskt land med stenhårda könsroller och har en av de högsta nivåerna av självmord av i-länderna, troligen en hel del på grund av heder, så det är inte precis tipptopp.

Det är inte rasistiskt att vara emot en ideologi bara för att ett land innehar den, och att du påstår det gör att du själv är rasist enligt dina egna definitioner.

Det är stor skillnad på utbildning och assimilering. Självklart ska invandrare anpassa sin kvinnosyn och sin syn på jämställdhet efter svenska värderingar, det är ingen som påstår något annat. Vad integration innebär, till skillnad från assimilering, är att de får behålla sina egna kulturella traditioner, sina egna högtider etc etc. Islam ska självklart inte ha någon speciell rättighet till att utöva förtryck mot kvinnor, precis som att kristendomen inte har någon sådan speciell rättighet, och åter igen så är det ingen som påstår det.

Du får gärna länka dessa BRÅ-rapporter som visar på att en kvinnlig överklassinvandrare har lika stor chans att begå brott som en manlig arbetarklassinvandrare. Socioekonomiska faktorer spelar stor roll. De öst-asiatiska invandrarna har oftast inte lika stora ekonomiska problem och är oftast inte lika diskriminerade på arbetsmarknaden som folk från mellanöstern. Det du kommer hitta i varenda undersökning är att unga, lågutbildade, arbetslösa män är den största riskgruppen. Du kan aldrig hitta statistik som säger att äldre, rika, högutbildade kvinnor har större chans att begå brott än unga, lågutbildade, arbetslösa män även om kvinnorna skulle vara invandrare och männen svenska.

Som sagt så går det inte enbart att förklara med socioekonomiska faktorer, men det finns inga kulturer som uppmanar till t.ex. stöld, så det mesta beror verkligen inte på kultur. Det du vill kalla kulturella faktorer har med med utbildningsnivå att göra än kultur.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 04:07
masaton Kille, 56 år

släpp svensk jämställdhet, den är unik för Sverige och en väg sverige tagit. jag kan med all säkerhet säga att den svenska modellen inte är särskilt attraktiv för det japanska samhället. Japan utvecklas på sitt sätt och svensk jämställdhet existerar inte överhuvudtaget i Japan. du får gärna se lilla sverige som ett föredöme dock. kanske dags för dig att svara på mina frågor angående vietnameser i Frankrike. Du vet nog mycket väl från vilken socioekonomisk fattigdom de vietnameser och kineser som bor i Frankrike härstammar ifrån.

jag ska lära dig något nytt, för du verkar inte ha annat än fördomar om japan, beträffande kulturen så kan jp beskyllas för att vara ett av de mest inskränkta folken i hela världen, MEN i Japan finns det gott om dyra västerländska märkesbutiker. Tokyo har fler krogar med Michelinstjärnor än självaste Paris, många multinationella företag finns, halloween är en del av den japanska kulturn, och H&M och IKEA säljer som smör. Med anledning av detta är det svårt att hävda att Japan – åtminstone det planet – försöker hålla omvärlden på en armlängds avstånd. man håller sitt levnadssätt som högsta ideal – trots stora influenser från andra kulturer (mode, musik, mat, film, etc.) men man gör det inte på bekostnad av en traditionell värdegrund. väldigt många åker utomlands varje år, men inte bara för att ta med sig positiva intryck hem, utan även för att bekräfta, att det är eländigt utomlands och bättre hemmavid.

jag vet inte vad självmord har med bristen på en misslyckad svensk mångkultur att göra. Självmordsfaktorer är oerhört komplext. Sedan har jag hört att svenska ungdomar inte mår särskilt bra heller, men det är klart- svenskar är säkert jättelyckliga, men jag vet inte vad detta har med saken att göra...

Jag vet vad assimilering innebär, min mor kom till Sverige då, precis som de tusentals italienare, och andra grupper. du pratar om att "självklart ska invandrae anpassa sin kvinnosyn efter svenska värderingar", jag håller med, men tyvärr är detta inte verklighet, och jag har ju redan förklarat varför.
googla denna text för mer info:
ny Brå-rapport: Förhållandena i Sverige kan inte förklara skillnaderna mellan olika invandrargrupper. På onsdag presenterar Brottsförebyggande rådet rapporten "Brott bland svenskar och invandrare". Den visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas.
Ingen har kritiserat rapporten för att vara "felaktig", däremot har Rojas lämnat landet efter alla rasistanklagelser efter att ha presenterat fakta, vilket säger lite om hur infekterad hela den här debatten är

jag är för fan själv andra generationens invandrare, men tillräckligt politiskt inkorrekt att inse värdet i att prata om problemen istället för att mörka dem. Over and out.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 09:06
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Ecstasytrip


Mycket möjligt, men nu är det inte bara riksdagspartierna som mobbar ut de, utan över 90% av Sveriges befolkning, men palla snacka sånt nu, godnatt.
jalla bye!


Om 90% av Sveriges befolkning tycker de är tillräckligt förhatliga för att utmobba är det ju sannolikt att det finns skäl till det.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 09:18
Lalala1234 Tjej, 31 år

Ang. Japan och brottslighet är det inte någon "nationalism" eller monokultur som ligger till grund för den. Dels är Japan inte monokulturellt, om du inte med "monokultur" menar "monoetnicitet". Finns mängder med kulturer i Japan, de är ju dock inte etniskt baserade.

Oavsett, till brottslighet: Skälet att dels brottsligheten är låg och dels att mörkertalen är stora är att man under Tokugawa-shogunatet tillämpade stenhårda kollektiva bestraffning i 250 år; om någon stal något kunde denne och hela dennes familj (eller hela dennes by) bli straffade. Detta framtvingade en slags hederskultur där man inom familjen straffar varandra för beteenden istället, så att det inte ska spridas utåt. Man tillämpade även en slags princip av "aldrig en som bråkar", där alla som anmälde något sågs som medskyldiga på något plan, vilket gjorde att folk slutade anmäla saker. Dessa tendenser finns fortfarande kvar, och det anses fult att anmäla någon man har en personlig relation till.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 09:20
Lalala1234 Tjej, 31 år

Och "politiskt inkorrekt" är världens mest efterblivna uttryck. Det tillämpas av högerradikaler om alla som inte håller med dem. Jag har blivit kallad PK av Sverigedemokrater, för att strax efter kallas galen terrorist och att de säger att de är "som vilket parti som helst". Shit, make up your mind.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
8 juli 2011 kl. 16:12
masaton Kille, 56 år

Citat från Stringburka


Ang. Japan och brottslighet är det inte någon "nationalism" eller monokultur som ligger till grund för den. Dels är Japan inte monokulturellt, om du inte med "monokultur" menar "monoetnicitet". Finns mängder med kulturer i Japan, de är ju dock inte etniskt baserade.

Oavsett, till brottslighet: Skälet att dels brottsligheten är låg och dels att mörkertalen är stora är att man under Tokugawa-shogunatet tillämpade stenhårda kollektiva bestraffning i 250 år; om någon stal något kunde denne och hela dennes familj (eller hela dennes by) bli straffade. Detta framtvingade en slags hederskultur där man inom familjen straffar varandra för beteenden istället, så att det inte ska spridas utåt. Man tillämpade även en slags princip av "aldrig en som bråkar", där alla som anmälde något sågs som medskyldiga på något plan, vilket gjorde att folk slutade anmäla saker. Dessa tendenser finns fortfarande kvar, och det anses fult att anmäla någon man har en personlig relation till.


hej, ja, japan är definitivt inte mångkulturellt, det räcker med det faktum att jag inte sett en människa i slöja under en tidsperiod på ungefär 3 år. hmmm så du påstår att det egentligen är oerhört otryggt att gå på japanska gator, våldtäkter är en del av vardagen, och det faktum att jag aldrig sett ett slagsmål efter år och helger av blöta nätter mitt i shinjuku-shibuya-och vimlet mitt i tokyo bara är en illusion? att jag slipper "kaxiga" ungdomar, högljudda människor på tåg som talar öppet i telefon, spelar musik, spottar på gatorna, röker öppet, våldsamma huliganer, alkoholrelaterade bråk, möjligheten att betala kontant på nattbussar (inte möjligt i sthlm, pga rånrisk) allt det här är påhitt, jag skulle vilja veta vad japan hade tjänat på den svenska, oansvariga, massinvandringspolitik likt den som bedrivs i sverige, förmodligen inget, då nya ghetton, mer utanförskap, högre kriminalitet, hade blivit en del av samhället. jag skulle påstå att japan lyckats väldigt bra med att skapa ett tryggt samhälle och att detta är starkt kopplat till den homoetniska samhällsformen som du talar om. nej, jag tror inte på att upp till hundra olika kulturer kan samexistera i ett och samma land, räcker med att ta en titt på vad som händer i EU. Assimilering är the way to go, alla kan bli svenskar. En vanlig missuppfattning med assimilering är att man ska ge upp sin egna kultur, vilket är helt felaktigt


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet