Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
RobzInadEz Kille, 34 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:20
RobzInadEz Kille, 34 år

Citat från Stringburka


1. Sverige är inte en demokrati.
2. Finns inget odemokratiskt i att förakta folk som röstar på diverse partier. Tror de flesta föraktar medlemmar i NÅGOT parti - om det inte är Svenskarnas Parti eller Kalle Anka-partiet så kan det väl vara KP eller något annat.

Alltså, jag brukar ju generellt inte gå till personangrepp, men vissa tar ju priset. Det är lite som om någon skulle komma in i hemstickad tröja med brajjan i ena näven, tofun i andra och en hel svärm smådjur sassandes efter och säga att han var miljöpartist när han tittade ut från under dreadsen. Svårt att inte kommentera. Nu skulle jag väl iofs kunna ha mer respekt för en skogstokig (bokstavligen) hippie än nått tard vars föräldrar var släkt INNAN de gifte sig.[/i]

1. Spelar du dum när du svarade sådär eller har jag missat något? När vart Sverige något annat än demokratiskt? Styrs vi av en diktator?
2. Jag tycker det är odemokratiskt att förakta och motverka demokratiska framhållningar och att vi har friheten att rösta på vilket jävla parti vi än vill.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:21
spiskummin Kille, 35 år

Citat från VashtaNerada


Vafalls, är inte du gamla du fria vår nationalsång?

Upplys mig, tack!



Den har aldrig antagits som officiell nationalsång. Frågan har dock varit uppe i riksdagen ett antal gånger.

Så den är rent officiellt sett lika mycket vår nationalsång som temalåten till Bamse är.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:21
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från mackanvga


Citat från VashtaNerada

Citat från mackanvga

och ni tycker de är fel att rösta på sd... vänta bara 10 år och se hur sverige kommer se ut, och hur lagarna är då.. inte kommer de bli ett vackrare land.. och antalet lediga jobb kommer inte öka..

Jag fattar inte, sa du inte alldeles nyss att du ville ha ut invandrarna som levde på soc?

Dessutom har jag aldrig sagt att det är fel att rösta på SD, det enda jag har gjort är diskuterat ang. traditioner på skolavslutningen. Hur menar du att lagarna kommer att ändras?

jag syftade på den andra killen som trackade på mig för hurdan jag är.. och ja reglerna kommer ändras, som tillexempel här får vi inte sjunga nationalsången, eller fira i kyrkan, de kommer sprida sig,.. men de är bara början.. vad jag tror iaf, alla får tro vad dom vill..


Kan du på något sätt stödja att ni inte FÅR sjunga nationalsången? Det skulle nämligen ganska snabbt åka upp i rätten som grundlagsbrott. Eller menar du bara att skolan inte TVINGAR er sjunga den? Är ju det alla "stolta svenskar" brukar få sand i fittan för.

glencoco 31 år

6 238 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:22
glencoco 31 år

Citat från mackanvga


jag syftade på den andra killen som trackade på mig för hurdan jag är.. och ja reglerna kommer ändras, som tillexempel här får vi inte sjunga nationalsången, eller fira i kyrkan, de kommer sprida sig,.. men de är bara början.. vad jag tror iaf, alla får tro vad dom vill..[/i]

Yerp, det är ganska onödigt. Personangrepp i politiska diskussioner. Jag är i och för sig likadan när jag diskuterar med mina kompisar ("käft hora, moderaterna suger") </3

Jag förstår inte hur det du säger gör Sverige till ett sämre land.
Får vi sämre utbildning pga. det?
Blir ekonomin lidande?
Förstör det kanske miljön?


Citat från footfoot

Den har aldrig antagits som officiell nationalsång. Frågan har dock varit uppe i riksdagen ett antal gånger.

Så den är rent officiellt sett lika mycket vår nationalsång som temalåten till Bamse är.[/i]

And now I know.
Tackar. Detta skall tas upp nästa gång då pinsamma tystnader läggs över umgängeskretsen.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:23
spiskummin Kille, 35 år

Citat från RobzInadEz


1. Spelar du dum när du svarade sådär eller har jag missat något? När vart Sverige något annat än demokratiskt? Styrs vi av en diktator?
2. Jag tycker det är odemokratiskt att förakta och motverka demokratiska framhållningar och att vi har friheten att rösta på vilket jävla parti vi än vill.



Vi får välja vilka som ska styra över oss, men vi får inte styra själva. Låter mer som diktatur än demokrati i mina öron. Folkomröstningar i andra saker än vilka som ska bestämma är inte ens bindande och har gåtts emot ett flertal gånger.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:23
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från RobzInadEz


Citat från Stringburka

1. Sverige är inte en demokrati.
2. Finns inget odemokratiskt i att förakta folk som röstar på diverse partier. Tror de flesta föraktar medlemmar i NÅGOT parti - om det inte är Svenskarnas Parti eller Kalle Anka-partiet så kan det väl vara KP eller något annat.

Alltså, jag brukar ju generellt inte gå till personangrepp, men vissa tar ju priset. Det är lite som om någon skulle komma in i hemstickad tröja med brajjan i ena näven, tofun i andra och en hel svärm smådjur sassandes efter och säga att han var miljöpartist när han tittade ut från under dreadsen. Svårt att inte kommentera. Nu skulle jag väl iofs kunna ha mer respekt för en skogstokig (bokstavligen) hippie än nått tard vars föräldrar var släkt INNAN de gifte sig.

1. Spelar du dum när du svarade sådär eller har jag missat något? När vart Sverige något annat än demokratiskt? Styrs vi av en diktator?
2. Jag tycker det är odemokratiskt att förakta och motverka demokratiska framhållningar och att vi har friheten att rösta på vilket jävla parti vi än vill.


1.Du är väl medveten om att det finns fler styrelseskick än demokrati och diktatur? Vårat är kapitalism med vissa inslag av parlamentarisk demokrati. Demokrati är folkstyre. Parlamentarisk demokrati är lite som viskleken-versionen av det. Vi bestämmer inte lagarna, vi väljer några som väljer några som väljer några som hyr in några som bestämmer lagarna via propagandaapparater, utredningar och konsultuppdrag inom offentlig sektor. Och just ja, även den "demokratin" omfattar bara en liten del av vårt samhälle.
2. Varför? Menar du alltså att man inte ska få motverka några partier eller åsikter? Du vet väl att det är själva grunden i demokrati? Yttrandefrihet, biatches, även när det inte passar er.

RobzInadEz Kille, 34 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:26
RobzInadEz Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Citat från RobzInadEz

Citat från Stringburka

1. Sverige är inte en demokrati.
2. Finns inget odemokratiskt i att förakta folk som röstar på diverse partier. Tror de flesta föraktar medlemmar i NÅGOT parti - om det inte är Svenskarnas Parti eller Kalle Anka-partiet så kan det väl vara KP eller något annat.

Alltså, jag brukar ju generellt inte gå till personangrepp, men vissa tar ju priset. Det är lite som om någon skulle komma in i hemstickad tröja med brajjan i ena näven, tofun i andra och en hel svärm smådjur sassandes efter och säga att han var miljöpartist när han tittade ut från under dreadsen. Svårt att inte kommentera. Nu skulle jag väl iofs kunna ha mer respekt för en skogstokig (bokstavligen) hippie än nått tard vars föräldrar var släkt INNAN de gifte sig.

1. Spelar du dum när du svarade sådär eller har jag missat något? När vart Sverige något annat än demokratiskt? Styrs vi av en diktator?
2. Jag tycker det är odemokratiskt att förakta och motverka demokratiska framhållningar och att vi har friheten att rösta på vilket jävla parti vi än vill.

1.Du är väl medveten om att det finns fler styrelseskick än demokrati och diktatur? Vårat är kapitalism med vissa inslag av parlamentarisk demokrati. Demokrati är folkstyre. Parlamentarisk demokrati är lite som viskleken-versionen av det. Vi bestämmer inte lagarna, vi väljer några som väljer några som väljer några som hyr in några som bestämmer lagarna via propagandaapparater, utredningar och konsultuppdrag inom offentlig sektor. Och just ja, även den "demokratin" omfattar bara en liten del av vårt samhälle.
2. Varför? Menar du alltså att man inte ska få motverka några partier eller åsikter? Du vet väl att det är själva grunden i demokrati? Yttrandefrihet, biatches, även när det inte passar er.


1. På pappret är det väl ändå demokratiskt? Det är väl det folket har röstat för ändå?
2. Men med dem orden kan ju jag anmäla dig för hets mot folkgrupp eller hur var det nu? Det går visst bra att sanda sönder på vissa sverigedemokrater / väljare, men inte på en annan del av folket? Luddiga lagar <3

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:27
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från RobzInadEz


Citat från Stringburka

Kan du på något sätt stödja att ni inte FÅR sjunga nationalsången? Det skulle nämligen ganska snabbt åka upp i rätten som grundlagsbrott. Eller menar du bara att skolan inte TVINGAR er sjunga den? Är ju det alla "stolta svenskar" brukar få sand i fittan för.

Blir ju bara värre och värre, förraktar du även nationalister eller folk som faktiskt är stolta över att leva just i lilla Sverige? Oj oj oj, när ska detta sluta... Listan kommer nog löpa vidare tills alla heter Stringburka på forum och vi styrs av en 23årings lagar här i Sverige


Ja, jag känner väl ett ringa förakt för folk som är stolta över något de inte påverkat för fem öre. Är väl dock knappast något jag hänger upp mig på så mycket, men de som kallar sig "stolta svenskar" brukar ju inte vara de som är stolta och svenska utan de som klibbar hakkors på busshållplatser när de inte dricker hembränt i laggården.

Och sen när har jag sagt att jag skulle vilja att alla tyckte som jag? Att jag ser ner på folk som är efterblivna betyder ju inte att jag ser ner på alla som är annorlunda än jag - du kan se att jag hyser respekt för många användare här som har åsikter ganska långt från mina.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:35
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från RobzInadEz


1. På pappret är det väl ändå demokratiskt? Det är väl det folket har röstat för ändå?
2. Men med dem orden kan ju jag anmäla dig för hets mot folkgrupp eller hur var det nu? Det går visst bra att sanda sönder på vissa sverigedemokrater / väljare, men inte på en annan del av folket? Luddiga lagar <3


1. På pappret är Burma och Kina båda folkrepubliker. Bara för att ett land kallar sig något betyder det inte att det är så.
2. Nej? Eller va? Vad har det med HMF att göra? Jag har inte här sagt något som kan klassas som HMF oavsett vilken grupp det riktats mot.

EDIT: Och vad gäller personangrepp - jag har inte sagt att ALLA som röstar SD är dumma i huvudet. Jag har sagt att folk som lyssnar på eddie meduza, har motorer som sin största hobby, rakar skallen, har tröjor med knogjärn på, och whinar över att de inte "får" sjunga nationalsången längre och röstar SD är dumma i huvudet. Detta beror sannolikt till stor del på inavel, inte SD som sådant. Att SD tenderar att dra till sig den typen av människor är ju en annan femma. Alltså, bara att någon lyssnar på Eddie Meduza är skäl nog att definiera denne som "dum i huvudet".

mackanvga Kille, 32 år

56 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:39
mackanvga Kille, 32 år

Citat från Stringburka


Citat från RobzInadEz

Citat från Stringburka

Kan du på något sätt stödja att ni inte FÅR sjunga nationalsången? Det skulle nämligen ganska snabbt åka upp i rätten som grundlagsbrott. Eller menar du bara att skolan inte TVINGAR er sjunga den? Är ju det alla "stolta svenskar" brukar få sand i fittan för.

Blir ju bara värre och värre, förraktar du även nationalister eller folk som faktiskt är stolta över att leva just i lilla Sverige? Oj oj oj, när ska detta sluta... Listan kommer nog löpa vidare tills alla heter Stringburka på forum och vi styrs av en 23årings lagar här i Sverige

Ja, jag känner väl ett ringa förakt för folk som är stolta över något de inte påverkat för fem öre. Är väl dock knappast något jag hänger upp mig på så mycket, men de som kallar sig "stolta svenskar" brukar ju inte vara de som är stolta och svenska utan de som klibbar hakkors på busshållplatser när de inte dricker hembränt i laggården.

Och sen när har jag sagt att jag skulle vilja att alla tyckte som jag? Att jag ser ner på folk som är efterblivna betyder ju inte att jag ser ner på alla som är annorlunda än jag - du kan se att jag hyser respekt för många användare här som har åsikter ganska långt från mina.


jag är inte en person som ristar hakkors och dricker hembränt i ladan... men vet folk som är sånna pågrund av småsaker som, ni kanske läste om den utlänska killen som våldtog en tjej, bröt hennes ben, och stenade henne till döds..? kan ju oxå säga, att inom islam finns de mycket kvinnomisshandel pga av att deras kultur inte är som den ska, tex att en far mördar sin dotter för att hon förlorade oskulden och förnedrar hans familj..

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:42
Lalala1234 Tjej, 31 år

Nä, läste inte det. Läser sällan aftonbladet.

Visst finns det hedersproblem inom islam. Det finns även inom den extrema macho-kultur som felknullade bonnläppar ofta anammar.

FÖR ATT CITERA DEN DU SJÄLV LYSSNAR PÅ:
"Karlar har fruntimmer för att köra kuken i
och nekar du, kärringajävel, då får du fan inte nån mat idag"
och vresa upp fetta, kärringajävel
Annars får du stryk, kärringajävel
Upp med fittan bara, kärring!"

Så du ska nog inte kasta bävrar i trähus.

mackanvga Kille, 32 år

56 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:48
mackanvga Kille, 32 år

Citat från Stringburka


Citat från RobzInadEz

1. På pappret är det väl ändå demokratiskt? Det är väl det folket har röstat för ändå?
2. Men med dem orden kan ju jag anmäla dig för hets mot folkgrupp eller hur var det nu? Det går visst bra att sanda sönder på vissa sverigedemokrater / väljare, men inte på en annan del av folket? Luddiga lagar <3

1. På pappret är Burma och Kina båda folkrepubliker. Bara för att ett land kallar sig något betyder det inte att det är så.
2. Nej? Eller va? Vad har det med HMF att göra? Jag har inte här sagt något som kan klassas som HMF oavsett vilken grupp det riktats mot.

EDIT: Och vad gäller personangrepp - jag har inte sagt att ALLA som röstar SD är dumma i huvudet. Jag har sagt att folk som lyssnar på eddie meduza, har motorer som sin största hobby, rakar skallen, har tröjor med knogjärn på, och whinar över att de inte "får" sjunga nationalsången längre och röstar SD är dumma i huvudet. Detta beror sannolikt till stor del på inavel, inte SD som sådant. Att SD tenderar att dra till sig den typen av människor är ju en annan femma. Alltså, bara att någon lyssnar på Eddie Meduza är skäl nog att definiera denne som "dum i huvudet".


och min musik smak och min hobby har inget med inavel att göra. och utan folk som mig hade folk fått köra omkring på trasiga bilar.. för blir lite svårt om inte någon gillar motorer.. vad kallar du alla äldre personer som åker 60tals bilar och lyssnar på eddie meduza? är dom oxå inavel? du bevisar ju själv att du är helt blåst... för du har tydligen aldrig hört talas om raggar kulturen.. en stor del av sverige tillhör den.. vad tror du är mest känt, powermeet i västerrås/elmia eller emocore/dreamhack? motornördar har funnits sen 1900 talet, datornördar har inte funnits så länge..

mackanvga Kille, 32 år

56 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:51
mackanvga Kille, 32 år

Citat från Stringburka


Nä, läste inte det. Läser sällan aftonbladet.

Visst finns det hedersproblem inom islam. Det finns även inom den extrema macho-kultur som felknullade bonnläppar ofta anammar.

FÖR ATT CITERA DEN DU SJÄLV LYSSNAR PÅ:
"Karlar har fruntimmer för att köra kuken i
och nekar du, kärringajävel, då får du fan inte nån mat idag"
och vresa upp fetta, kärringajävel
Annars får du stryk, kärringajävel
Upp med fittan bara, kärring!"

Så du ska nog inte kasta bävrar i trähus.


och om du nu är så kung på eddie meduza så borde du veta att hans ord i låtarna var påhitt och bara toner.. inte någon religion eller kultur..

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:53
Lalala1234 Tjej, 31 år

Raggarkulturen är något som borde avlivats och begravts för länge sen. Förövrigt ger dreamhack dubbelt så många träffar på google som powermeet gör. Vad fan nu det är. Inte för att jag är datornörd eller så då.

Och du vet, 1900-talet är hela elva/tolv år bakåt i tiden. Grattis.

Nä, tror du är ett troll, alternativt någon som låtsas vara ett tard för att ge SD dåligt rykte. Som om de behöver det.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:56
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från mackanvga



och om du nu är så kung på eddie meduza så borde du veta att hans ord i låtarna var påhitt och bara toner.. inte någon religion eller kultur..


Alla ord är påhitt, är inte som att de magiskt uppkommer i marken. Och vad för budskap man väljer att omge sig med och lyssna på säger ju en hel del om en själv.

Alltså, du är verkligen som en karikatyr. Om man ska driva med SDare beskriver man dem som du beskriver dig själv. Känns inte det lite pinsamt?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet