Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:10
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från mackanvga


Citat från Stringburka

Citat från mackanvga

hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..

Åh gud, hur blir människor så efterblivna? Rakad-skalle-bonnläpp med knogjärnströja som inte kan stava för fem öre men lyssnar på Eddie Meduza och Ulthima Thule och säkert har lika djup samhällsanalys som en pudel. Åh, just to round it off... "Intresse - Motor".

ja inte konstigt när man blir sådan, när dom utlänningarna som bor i byn, mobbar småbarnen,röker på, snor, och beter sig som svin... vi får inte ens sjunga nationalsången på skolavslutningen längre -.- eller gå med sverige tröjja... vi får inte ha keps i klassrummet, men muslimerna får ha slöjja... sverige är ett kristet land.. jag vill kunna sjunga nationalsången när mina brorssöner slutar skolan, och slippa sitta i rättegång för att en 14 årig utlänning tagit stryptag på en 8a åring... utlänningen ville ha 10 tusen för att jag gav han en örfil..



Jag är seriöst konfunderad. Är du allvarlig eller försöker du få SDare att framstå som fullkomliga idioter? Inte för att de inte klarar det bra på egen hand, men det här är ju lite mer hardcore i felknullad kovältare än t.om. David von Arnold.

mackanvga Kille, 32 år

56 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:12
mackanvga Kille, 32 år

Citat från mackanvga


Citat från VashtaNerada

^Sverige är inte ett kristet land, det är i alla fall inte vår stadsreligion längre. Inte sedan 2000.

Har du förresten ifrågasatt och diskuterat med din/dina rektor/rektorer om beslutet att inte få sjunga nationalsången? Visserligen sjöng inte vi den, utan vi körde med andra psalmer, men skulle jag vilja sjunga den och min rektor svarade nej skulle jag vilja ha en bra anledning till det.
----------------------------------------------------------------------
den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..


och ni tycker de är fel att rösta på sd... vänta bara 10 år och se hur sverige kommer se ut, och hur lagarna är då.. inte kommer de bli ett vackrare land.. och antalet lediga jobb kommer inte öka..

RobzInadEz Kille, 34 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:12
RobzInadEz Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Citat från mackanvga

Citat från Stringburka

Citat från mackanvga

hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..

Åh gud, hur blir människor så efterblivna? Rakad-skalle-bonnläpp med knogjärnströja som inte kan stava för fem öre men lyssnar på Eddie Meduza och Ulthima Thule och säkert har lika djup samhällsanalys som en pudel. Åh, just to round it off... "Intresse - Motor".

ja inte konstigt när man blir sådan, när dom utlänningarna som bor i byn, mobbar småbarnen,röker på, snor, och beter sig som svin... vi får inte ens sjunga nationalsången på skolavslutningen längre -.- eller gå med sverige tröjja... vi får inte ha keps i klassrummet, men muslimerna får ha slöjja... sverige är ett kristet land.. jag vill kunna sjunga nationalsången när mina brorssöner slutar skolan, och slippa sitta i rättegång för att en 14 årig utlänning tagit stryptag på en 8a åring... utlänningen ville ha 10 tusen för att jag gav han en örfil..


Jag är seriöst konfunderad. Är du allvarlig eller försöker du få SDare att framstå som fullkomliga idioter? Inte för att de inte klarar det bra på egen hand, men det här är ju lite mer hardcore i felknullad kovältare än t.om. David von Arnold.


Läs mitt svar på föreg. sida.

MakeECGreatAgain 38 år

8 762 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:12

Citat från mackanvga


den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..



Ja snart har vi skolavslutningar i moskéer. BUHUHUHUHUH! It's all about bein' in the church.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:13
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från RobzInadEz


Citat från VashtaNerada

^Sverige är inte ett kristet land, det är i alla fall inte vår stadsreligion längre. Inte sedan 2000.

Har du förresten ifrågasatt och diskuterat med din/dina rektor/rektorer om beslutet att inte få sjunga nationalsången? Visserligen sjöng inte vi den, utan vi körde med andra psalmer, men skulle jag vilja sjunga den och min rektor svarade nej skulle jag vilja ha en bra anledning till det.

Sant. Sekulariserat heter det.
Den sjöng vi glatt, och det är jag jävligt glad över. Det är bara rena jävla idioter som tycker det är "rasistiskt" att sjunga sitt egets lands nationalsång. Vad är det som är så rasistiskt med det? Är det en vitmakt sång vi sjunger? Nej jag skulle inte tro det.
Har bara hört från andra att dem inte ska sjunga nationalsången för att skolan är helt enkelt för rädd att bli skriven / omtalad i media och för att få kritik för att "tvinga" folk att sjunga nationalsången på avslutningar.


Och vem är det som faktiskt säger att det är rasistiskt? De enda man hör gnälla om det där öht är ju diverse semi-naziboys som säger att "andra" ser det som rasistiskt. Har aldrig träffat någon som faktiskt sagt "man är rasist om man gillar nationalsången" (möjligen "man är efterbliven om man gillar nationalsången", men det är ju en annan sak) och vet inte en enda skola som har förbjudit eleverna från att sjunga den, annat än i specifika fall där det funnits LIIIIITE mer än bara sången att gå på.

RobzInadEz Kille, 34 år

2 511 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:13
RobzInadEz Kille, 34 år

Citat från BukkakeTsunami


Citat från mackanvga

den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..



Ja snart har vi skolavslutningar i moskéer. BUHUHUHUHUH! It's all about bein' in the church.


Haha hade vägrat gått till något av dem. Avslutningar ska inte ha med religion att göra. Över huvudtaget, inte heller nationalsången.

glencoco 31 år

6 238 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:14
glencoco 31 år

Citat från mackanvga


och ni tycker de är fel att rösta på sd... vänta bara 10 år och se hur sverige kommer se ut, och hur lagarna är då.. inte kommer de bli ett vackrare land.. och antalet lediga jobb kommer inte öka..[/i]

Jag fattar inte, sa du inte alldeles nyss att du ville ha ut invandrarna som levde på soc?

Dessutom har jag aldrig sagt att det är fel att rösta på SD, det enda jag har gjort är diskuterat ang. traditioner på skolavslutningen. Hur menar du att lagarna kommer att ändras?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:16
spiskummin Kille, 35 år

Citat från mackanvga


den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..


Det är ingen som påstår att Du Gamla Du Fria (vilken för övrigt inte är vår nationalsång) är rasistisk, snarare än att den innehåller rader om att man ska slåss för Sverige i Guds namn... Melodin är bra, men den är ju även snodd från en äldre svensk låt. Sverige har bra och sekulär musik som kan sjungas istället för Du Gamla Du Fria.

Sverige är sekulärt. Skolavslutning i kyrkan är bakåtsträvande.

mackanvga Kille, 32 år

56 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:16
mackanvga Kille, 32 år

Citat från BukkakeTsunami


Citat från mackanvga

den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..



Ja snart har vi skolavslutningar i moskéer. BUHUHUHUHUH! It's all about bein' in the church.


Citat från BukkakeTsunami

Citat från mackanvga

den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..



Ja snart har vi skolavslutningar i moskéer. BUHUHUHUHUH! It's all about bein' in the church.


japp, jag hade en vacker skolavslutning när jag slutade 5an iaf, sjöng fina sånger i kyrkan ute på landet..

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:17
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från RobzInadEz


Citat från Stringburka

Citat från mackanvga

hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..

Åh gud, hur blir människor så efterblivna? Rakad-skalle-bonnläpp med knogjärnströja som inte kan stava för fem öre men lyssnar på Eddie Meduza och Ulthima Thule och säkert har lika djup samhällsanalys som en pudel. Åh, just to round it off... "Intresse - Motor".

Vilket svar där! Här sitter vi och föraktar alla som röstar/har en viss åsikt på ett demokratiskt parti, i ett land som har just... ja demokrati. Sen går vi över till personangrepp när smaken inte passar! Undrar vilka som egentligen är värre. De som håller på som du, att svara och motarbeta hårt, eller själva partiet. Jag har svårt att välja.


1. Sverige är inte en demokrati.
2. Finns inget odemokratiskt i att förakta folk som röstar på diverse partier. Tror de flesta föraktar medlemmar i NÅGOT parti - om det inte är Svenskarnas Parti eller Kalle Anka-partiet så kan det väl vara KP eller något annat.

Alltså, jag brukar ju generellt inte gå till personangrepp, men vissa tar ju priset. Det är lite som om någon skulle komma in i hemstickad tröja med brajjan i ena näven, tofun i andra och en hel svärm smådjur sassandes efter och säga att han var miljöpartist när han tittade ut från under dreadsen. Svårt att inte kommentera. Nu skulle jag väl iofs kunna ha mer respekt för en skogstokig (bokstavligen) hippie än nått tard vars föräldrar var släkt INNAN de gifte sig.

glencoco 31 år

6 238 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:18
glencoco 31 år

Citat från footfoot


Det är ingen som påstår att Du Gamla Du Fria (vilken för övrigt inte är vår nationalsång) är rasistisk, snarare än att den innehåller rader om att man ska slåss för Sverige i Guds namn... Melodin är bra, men den är ju även snodd från en äldre svensk låt. Sverige har bra och sekulär musik som kan sjungas istället för Du Gamla Du Fria.

Sverige är sekulärt. Skolavslutning i kyrkan är bakåtsträvande.[/i]

Vafalls, är inte du gamla du fria vår nationalsång?

Upplys mig, tack!

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:18
spiskummin Kille, 35 år

Citat från mackanvga


och ni tycker de är fel att rösta på sd... vänta bara 10 år och se hur sverige kommer se ut, och hur lagarna är då.. inte kommer de bli ett vackrare land.. och antalet lediga jobb kommer inte öka..


Nej, om 10 år kommer nog Sverige att ha dragit rätt mycket åt höger när moderaterna styrt så pass länge. Om SD får större inflytande leder det bara till ökad segregation och att rättigheterna för homosexuella, kvinnor och invandrare går en sisådär 50-100 år bakåt i tiden.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:19
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från footfoot


[i]Citat från mackanvga

den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..


Det är ingen som påstår att Du Gamla Du Fria (vilken för övrigt inte är vår nationalsång) är rasistisk, snarare än att den innehåller rader om att man ska slåss för Sverige i Guds namn... Melodin är bra, men den är ju även snodd från en äldre svensk låt. Sverige har bra och sekulär musik som kan sjungas istället för Du Gamla Du Fria.

Jo, det är vår nationalsång. Bara för att det inte fastställts i lag betyder det inte att den inte är det. Jag som trodde du var anarkistiskt lagd :(

Men ja. Vill ha Dan Berglund - Kampens Väg som nationalsång. Finare, bättre och med bättre budskap. Eller så kan man dissa nationerna helt.

mackanvga Kille, 32 år

56 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:19
mackanvga Kille, 32 år

Citat från VashtaNerada


Citat från mackanvga

och ni tycker de är fel att rösta på sd... vänta bara 10 år och se hur sverige kommer se ut, och hur lagarna är då.. inte kommer de bli ett vackrare land.. och antalet lediga jobb kommer inte öka..

Jag fattar inte, sa du inte alldeles nyss att du ville ha ut invandrarna som levde på soc?

Dessutom har jag aldrig sagt att det är fel att rösta på SD, det enda jag har gjort är diskuterat ang. traditioner på skolavslutningen. Hur menar du att lagarna kommer att ändras?


jag syftade på den andra killen som trackade på mig för hurdan jag är.. och ja reglerna kommer ändras, som tillexempel här får vi inte sjunga nationalsången, eller fira i kyrkan, de kommer sprida sig,.. men de är bara början.. vad jag tror iaf, alla får tro vad dom vill..

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 juni 2011 kl. 03:20
Lalala1234 Tjej, 31 år

Eller ok, brukar personangrepp rätt ofta, men bara på folk som bevisat sig vara idioter. Ser inte varför jag ska tassa på tå kring det. Däremot hänger jag inte upp mina argument på personangrepp - jag ägnar mig alltså inte åt ad hominem - vilket torde vara det relevanta i sammanhanget.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet