Sverigedemokraterna
Citat från Kolmodajn
Citat från Stringburka
Citat från Kolmodajn
Inte för att vara den som är den, men ang att "Invandrare har blivit den nya arbetarklassen." så blev jag smått ursinnig
http://sv.wikipedia.org/wiki/Roseng%C3%A5rd
"Arbetslöshet [redigera]
I hela Rosengård har 38 procent av invånarna mellan 20-64 år ett arbete.[2] . I Rosengård får 21 % av invånarna socialbidrag (försörjningsstöd)."
Varför blev du ursinnig? Blev du arg på dig själv för att du uppenbarligen inte har någon jävla koll på vad ordet arbetarklass innebär?
Jag håller inte alltid med footfoot - långtifrån - men i detta har han hundra procent rätt och du gör bort dig själv.
"Arbetarklass är en traditionell benämning på den samhällsklass som omfattar arbetare." snodde jag lite kvickt från wiki, där jag även hittade
"Enligt författaren och debattören Göran Greider omfattar arbetarklassen, enligt ovanstående klassifikationssätt, 55-60 procent av den arbetande svenska befolkningen."
Om endast 38 % i rosengård har ett arbete, och att arbetarklassen av dom människorna är då mindre då några förmodas vara medel/överklass, så är svenskar fortfarande en klar majoritet av arbetarklassen
Arbetarklassen inkluderar alla som inte livnär sig på ägande av produktionsmedel eller får maktpositioner från ägandeklassen, den inkluderar även det alltmer växande trasproletariatet. Att bara de med jobb skulle vara arbetarklass är sånt nyspråk att det är inte klokt. Och en föga uppdaterad wiki-artikel från (rätt dåliga) svenska wikipedia. Engelska wikis artikel är långt bättre:
http://en.wikipedia.org/wiki/Working_class#Marxist_definitions
okejdå, hade väll lite dålig info om arbetarklassen i dagens samhälle, men nu när man inkluderar folk som inte har jobb så kan jag förstå att invandrade då kan vara den nya arbetarklassen, you sir, win
Både och
Citat från Kolmodajn
okejdå, hade väll lite dålig info om arbetarklassen i dagens samhälle, men nu när man inkluderar folk som inte har jobb så kan jag förstå att invandrade då kan vara den nya arbetarklassen, you sir, win
he always does, you can't fight the almighty Stringburka!
Citat från RaggeKan
Citat från Kolmodajn
okejdå, hade väll lite dålig info om arbetarklassen i dagens samhälle, men nu när man inkluderar folk som inte har jobb så kan jag förstå att invandrade då kan vara den nya arbetarklassen, you sir, win
he always does, you can't fight the almighty Stringburka!
(h)
hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..
Dåligt som fan.
Citat från mackanvga
hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..
Åh gud, hur blir människor så efterblivna? Rakad-skalle-bonnläpp med knogjärnströja som inte kan stava för fem öre men lyssnar på Eddie Meduza och Ulthima Thule och säkert har lika djup samhällsanalys som en pudel. Åh, just to round it off... "Intresse - Motor".
Citat från Stringburka
Citat från mackanvga
hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..
Åh gud, hur blir människor så efterblivna? Rakad-skalle-bonnläpp med knogjärnströja som inte kan stava för fem öre men lyssnar på Eddie Meduza och Ulthima Thule och säkert har lika djup samhällsanalys som en pudel. Åh, just to round it off... "Intresse - Motor".
HAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAH +1
Citat från Stringburka
Citat från mackanvga
hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..
Åh gud, hur blir människor så efterblivna? Rakad-skalle-bonnläpp med knogjärnströja som inte kan stava för fem öre men lyssnar på Eddie Meduza och Ulthima Thule och säkert har lika djup samhällsanalys som en pudel. Åh, just to round it off... "Intresse - Motor".
Vilket svar där! Här sitter vi och föraktar alla som röstar/har en viss åsikt på ett demokratiskt parti, i ett land som har just... ja demokrati. Sen går vi över till personangrepp när smaken inte passar! Undrar vilka som egentligen är värre. De som håller på som du, att svara och motarbeta hårt, eller själva partiet. Jag har svårt att välja.
Citat från Stringburka
Citat från mackanvga
hade lätt röstat på sd! tycker de är ett bra parti, inte rasistiskt... utan dom släpper in utlänningar som behöver det.. inte dom som åker hit för att leva på soc.. sen så har dom bra politik när de gäller äldre..
Åh gud, hur blir människor så efterblivna? Rakad-skalle-bonnläpp med knogjärnströja som inte kan stava för fem öre men lyssnar på Eddie Meduza och Ulthima Thule och säkert har lika djup samhällsanalys som en pudel. Åh, just to round it off... "Intresse - Motor".
ja inte konstigt när man blir sådan, när dom utlänningarna som bor i byn, mobbar småbarnen,röker på, snor, och beter sig som svin... vi får inte ens sjunga nationalsången på skolavslutningen längre -.- eller gå med sverige tröjja... vi får inte ha keps i klassrummet, men muslimerna får ha slöjja... sverige är ett kristet land.. jag vill kunna sjunga nationalsången när mina brorssöner slutar skolan, och slippa sitta i rättegång för att en 14 årig utlänning tagit stryptag på en 8a åring... utlänningen ville ha 10 tusen för att jag gav han en örfil..
^Sverige är inte ett kristet land, det är i alla fall inte vår stadsreligion längre. Inte sedan 2000.
Har du förresten ifrågasatt och diskuterat med din/dina rektor/rektorer om beslutet att inte få sjunga nationalsången? Visserligen sjöng inte vi den, utan vi körde med andra psalmer, men skulle jag vilja sjunga den och min rektor svarade nej skulle jag vilja ha en bra anledning till det.
Citat från VashtaNerada
^Sverige är inte ett kristet land, det är i alla fall inte vår stadsreligion längre. Inte sedan 2000.
Har du förresten ifrågasatt och diskuterat med din/dina rektor/rektorer om beslutet att inte få sjunga nationalsången? Visserligen sjöng inte vi den, utan vi körde med andra psalmer, men skulle jag vilja sjunga den och min rektor svarade nej skulle jag vilja ha en bra anledning till det.
Sant. Sekulariserat heter det.
Den sjöng vi glatt, och det är jag jävligt glad över. Det är bara rena jävla idioter som tycker det är "rasistiskt" att sjunga sitt egets lands nationalsång. Vad är det som är så rasistiskt med det? Är det en vitmakt sång vi sjunger? Nej jag skulle inte tro det.
Har bara hört från andra att dem inte ska sjunga nationalsången för att skolan är helt enkelt för rädd att bli skriven / omtalad i media och för att få kritik för att "tvinga" folk att sjunga nationalsången på avslutningar.
Citat från VashtaNerada
^Sverige är inte ett kristet land, det är i alla fall inte vår stadsreligion längre. Inte sedan 2000.
Har du förresten ifrågasatt och diskuterat med din/dina rektor/rektorer om beslutet att inte få sjunga nationalsången? Visserligen sjöng inte vi den, utan vi körde med andra psalmer, men skulle jag vilja sjunga den och min rektor svarade nej skulle jag vilja ha en bra anledning till det.
----------------------------------------------------------------------
den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..
Citat från RobzInadEz
Sant. Sekulariserat heter det.
Den sjöng vi glatt, och det är jag jävligt glad över. Det är bara rena jävla idioter som tycker det är "rasistiskt" att sjunga sitt egets lands nationalsång. Vad är det som är så rasistiskt mot det? Är det en vitmakt sång vi sjunger? Nej jag skulle inte tro det.
Har bara hört från andra att dem inte ska sjunga nationalsången för att skolan är helt enkelt för rädd att bli skriven / omtalad i media och för att få kritik för att "tvinga" folk att sjunga nationalsången på avslutningar.[/i]
Yes, precis. Hursomhaver är det inkorrekt att kalla Sverige för ett kristet land.
Det är det jag menar. Jag kan förstå varför folk drar paralleller mellan nationalsången och vitmaktslåtar, men det är vår nationalsång och eh, själva poängen med en nationalsång är väl att lyfta fram landet i dess mest positiva bemärkelse? Personligen får folk sjunga den bäst fasen de vill, men så länge den används inom högerextrema grupper kommer folk att associera den med nazism, nationalsocialism etc etc.
Orkar inte ens kommentera mediarädslan.
Citat från mackanvga
den är rasistisk tydligen... och vi får inte heller ha skolavslutning i kyrkan..[/i]
jag hade då skolavslutning i kyrkan, men antar att det skiftar mellan olika delar av Sverige.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet