Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 11:43
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Ramn


Dumheter. Privatisering är det absolut bästa som kan hända ett land. Ju friare marknad ju friare folk.

Okej, Hr. Galt.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 12:47
Tour Kille, 38 år

Citat från Ramn


Citat från Quidproquo


Dumheter. Privatisering är det absolut bästa som kan hända ett land. Ju friare marknad ju friare folk.



varför skulle folket bli firare av t ex avregleringen av apoteket? eller sjukvården?

föra tt man kan välja att handla på ett apotek som har samma varor fast ett annat namn eller?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 12:50
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Tour


varför skulle folket bli firare av t ex avregleringen av apoteket? eller sjukvården?

föra tt man kan välja att handla på ett apotek som har samma varor fast ett annat namn eller?


Avregleringen av apoteket berodde inte på borgarna. För allas info, som verkar tro det.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 12:56
Tour Kille, 38 år

Citat från Quidproquo


Citat från Tour

varför skulle folket bli firare av t ex avregleringen av apoteket? eller sjukvården?

föra tt man kan välja att handla på ett apotek som har samma varor fast ett annat namn eller?

Avregleringen av apoteket berodde inte på borgarna. För allas info, som verkar tro det.



det är skit samma vem som gjorde den, de uppenbara borgarna eller smygborgarna aka sossarna. jag kan hålla med om att det andas frihet att kunna välja var man handlar mat, men det har vi kunnat göra i hundratals år. däremot apoteken t ex, så bryr jag mig verkligen inte om var jag handlar medicin, om jag nu behöver det, det jag stör mig på är att den här "friheten" genom privatiseringen lett till att många läkemedel gått upp i pris. något jag anser vara ett utav bevisen på att privatisering och konkurrens inte alltid leder till att saker förbättras.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 13:01
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Tour


det är skit samma vem som gjorde den, de uppenbara borgarna eller smygborgarna aka sossarna. jag kan hålla med om att det andas frihet att kunna välja var man handlar mat, men det har vi kunnat göra i hundratals år. däremot apoteken t ex, så bryr jag mig verkligen inte om var jag handlar medicin, om jag nu behöver det, det jag stör mig på är att den här "friheten" genom privatiseringen lett till att många läkemedel gått upp i pris. något jag anser vara ett utav bevisen på att privatisering och konkurrens inte alltid leder till att saker förbättras.

Apoteket missbrukade sin position som dominerande aktör på marknaden och miste därför sitt monopol enligt EUs konkurrensregler. Det hade inte spelat någon roll vilka som satt vid makten, apoteket hade avskaffats ändå.

Sen att den nya "friheten" inte gagnar folk så mycket kan jag hålla med om.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 13:04
Tour Kille, 38 år

Citat från Quidproquo


Citat från Tour

det är skit samma vem som gjorde den, de uppenbara borgarna eller smygborgarna aka sossarna. jag kan hålla med om att det andas frihet att kunna välja var man handlar mat, men det har vi kunnat göra i hundratals år. däremot apoteken t ex, så bryr jag mig verkligen inte om var jag handlar medicin, om jag nu behöver det, det jag stör mig på är att den här "friheten" genom privatiseringen lett till att många läkemedel gått upp i pris. något jag anser vara ett utav bevisen på att privatisering och konkurrens inte alltid leder till att saker förbättras.

Apoteket missbrukade sin position som dominerande aktör på marknaden och miste därför sitt monopol enligt EUs konkurrensregler. Det hade inte spelat någon roll vilka som satt vid makten, apoteket hade avskaffats ändå.

Sen att den nya "friheten" inte gagnar folk så mycket kan jag hålla med om.



okej, dne diskussionen behöver man inte gå in på vidare här, men det låter ju väldigt intressant.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 14:41
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Quidproquo


Citat från Stringburka

CUF har ju å andra sidan en hel del sakfrågor... Legalisera prostitution, legalisera organhandel, fuck facket forever, tillsätt Urban Bäckström som ny regent, osv osv

Känner en som sitter i CUFs styrelse, det är otroligt roligt att mobba henne för att hennes parti inte har några riktiga profilfrågor. Att hon sen är riktig privatiseringsfangirl är nästan ännu roligare. Dessa galna nyliberaler som tror att privata alternativ alltid är bättre är nästan farliga, för de börjar få makt i och med att alliansen sitter kvar.


Det är inte Hanna Wagenius du känner? Och ja, CUF är helt sjuka i huvudet. Finns nog inget ungdomsförbund jag känner mer aversion för bland riksdagspartierna, utom möjligen SDU. Och inte ens där är det säkert - SDU känns mest efterblivna, CUF är ren ondska.

Citat från Quidproquo

Citat från Tour

det är skit samma vem som gjorde den, de uppenbara borgarna eller smygborgarna aka sossarna. jag kan hålla med om att det andas frihet att kunna välja var man handlar mat, men det har vi kunnat göra i hundratals år. däremot apoteken t ex, så bryr jag mig verkligen inte om var jag handlar medicin, om jag nu behöver det, det jag stör mig på är att den här "friheten" genom privatiseringen lett till att många läkemedel gått upp i pris. något jag anser vara ett utav bevisen på att privatisering och konkurrens inte alltid leder till att saker förbättras.

Apoteket missbrukade sin position som dominerande aktör på marknaden och miste därför sitt monopol enligt EUs konkurrensregler. Det hade inte spelat någon roll vilka som satt vid makten, apoteket hade avskaffats ändå.

Sen att den nya "friheten" inte gagnar folk så mycket kan jag hålla med om.


Källa? Vad jag vet så var det bara deras förmåga att välja att inte sälja vissa läkemedel som var godkända som dömdes ut som olaglig.

Sen är det ju väldigt olika saker att monopolet underkänns (vilket jag inte ens är säker på att det gjorde) och att allting måste säljas ut. Avskaffande av monopol =/= privatisering. Man hade kunnat behålla alla apotek som redan finns.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 15:13
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Källa? Vad jag vet så var det bara deras förmåga att välja att inte sälja vissa läkemedel som var godkända som dömdes ut som olaglig.

Sen är det ju väldigt olika saker att monopolet underkänns (vilket jag inte ens är säker på att det gjorde) och att allting måste säljas ut. Avskaffande av monopol =/= privatisering. Man hade kunnat behålla alla apotek som redan finns.


Roger Sandberg @ Internationella handelshögskolan i Jönköping.

Colitas Tjej, 31 år

1 244 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 15:19
Colitas Tjej, 31 år

alltså jag skulle inte vilja påstå mig att vara sdare. men massingvandringen är ett problem och alla andra partier är för rädda för att ta tag i saken

420Bitchez Kille, 36 år

1 634 forumsinlägg

Skrivet:
12 juni 2011 kl. 15:32
420Bitchez Kille, 36 år

Citat från Colitas


alltså jag skulle inte vilja påstå mig att vara sdare. men massingvandringen är ett problem och alla andra partier är för rädda för att ta tag i saken

Alla andra riksdagspartier ja.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
16 juni 2011 kl. 14:56
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Colitas


alltså jag skulle inte vilja påstå mig att vara sdare. men massingvandringen är ett problem och alla andra partier är för rädda för att ta tag i saken


Massinvandringen existerar inte (det finns ett flertal länder som tar in fler, och många av de vi tar in är yrkesinvandring och studenter, samt återvandrande svenskar), och de andra partierna har invandringspolitik, om än inte en som bygger på att ta in så få som möjligt och skicka tillbaka så många som möjligt samt ytterligare segregera Sverige så att kriminaliteten ökar. SD är ett riktigt skitparti att rösta på om man vill lösa invandringsproblemen.

Det vi måste göra är att bygga fler billiga hyresrätter i ALLA bostadsområden. Det ska inte bara vara billigt att bo i redan invandrartäta orter. Sen bör vi satsa mer på SFI, mer på att få in invandrare i arbetslivet etc och inte göra som SD och satsa mindre pengar på dessa, för att de inte har några som helst aspirationer på att lösa invandringsproblemen, utan på att få bort invandrarna från Sverige.

Sen kan vi ju dessutom sluta sälja vapen till diktaturer och krigiska pseudodemokratier som USA.

Grunden till problemet är inte kultur- eller etnicitetsbetingat utan socioekonomiskt. Invandrare har blivit den nya arbetarklassen.


En röst på SD eller något annat 1700-talsparti är en röst för ökad segregation och intolerans.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
16 juni 2011 kl. 14:59
Akterskytt Kille, 34 år

"Massutvisning" är enligt Ohly 15 personer, "massinvandring" är det där emot inte oavsett att vi tar in på tok för mycket folk :3

Kolmodajn Kille, 35 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
16 juni 2011 kl. 21:02
Kolmodajn Kille, 35 år

Citat från footfoot


Citat från Colitas

alltså jag skulle inte vilja påstå mig att vara sdare. men massingvandringen är ett problem och alla andra partier är för rädda för att ta tag i saken


Massinvandringen existerar inte (det finns ett flertal länder som tar in fler, och många av de vi tar in är yrkesinvandring och studenter, samt återvandrande svenskar), och de andra partierna har invandringspolitik, om än inte en som bygger på att ta in så få som möjligt och skicka tillbaka så många som möjligt samt ytterligare segregera Sverige så att kriminaliteten ökar. SD är ett riktigt skitparti att rösta på om man vill lösa invandringsproblemen.

Det vi måste göra är att bygga fler billiga hyresrätter i ALLA bostadsområden. Det ska inte bara vara billigt att bo i redan invandrartäta orter. Sen bör vi satsa mer på SFI, mer på att få in invandrare i arbetslivet etc och inte göra som SD och satsa mindre pengar på dessa, för att de inte har några som helst aspirationer på att lösa invandringsproblemen, utan på att få bort invandrarna från Sverige.

Sen kan vi ju dessutom sluta sälja vapen till diktaturer och krigiska pseudodemokratier som USA.

Grunden till problemet är inte kultur- eller etnicitetsbetingat utan socioekonomiskt. Invandrare har blivit den nya arbetarklassen.


En röst på SD eller något annat 1700-talsparti är en röst för ökad segregation och intolerans.


Inte för att vara den som är den, men ang att "Invandrare har blivit den nya arbetarklassen." så blev jag smått ursinnig

http://sv.wikipedia.org/wiki/Roseng%C3%A5rd

"Arbetslöshet [redigera]

I hela Rosengård har 38 procent av invånarna mellan 20-64 år ett arbete.[2] . I Rosengård får 21 % av invånarna socialbidrag (försörjningsstöd)."

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
16 juni 2011 kl. 21:22
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Kolmodajn


Inte för att vara den som är den, men ang att "Invandrare har blivit den nya arbetarklassen." så blev jag smått ursinnig

http://sv.wikipedia.org/wiki/Roseng%C3%A5rd

"Arbetslöshet [redigera]

I hela Rosengård har 38 procent av invånarna mellan 20-64 år ett arbete.[2] . I Rosengård får 21 % av invånarna socialbidrag (försörjningsstöd)."


Varför blev du ursinnig? Blev du arg på dig själv för att du uppenbarligen inte har någon jävla koll på vad ordet arbetarklass innebär?

Jag håller inte alltid med footfoot - långtifrån - men i detta har han hundra procent rätt och du gör bort dig själv.

Kolmodajn Kille, 35 år

1 327 forumsinlägg

Skrivet:
16 juni 2011 kl. 21:31
Kolmodajn Kille, 35 år

Citat från Stringburka


Citat från Kolmodajn

Inte för att vara den som är den, men ang att "Invandrare har blivit den nya arbetarklassen." så blev jag smått ursinnig

http://sv.wikipedia.org/wiki/Roseng%C3%A5rd

"Arbetslöshet [redigera]

I hela Rosengård har 38 procent av invånarna mellan 20-64 år ett arbete.[2] . I Rosengård får 21 % av invånarna socialbidrag (försörjningsstöd)."

Varför blev du ursinnig? Blev du arg på dig själv för att du uppenbarligen inte har någon jävla koll på vad ordet arbetarklass innebär?

Jag håller inte alltid med footfoot - långtifrån - men i detta har han hundra procent rätt och du gör bort dig själv.


"Arbetarklass är en traditionell benämning på den samhällsklass som omfattar arbetare." snodde jag lite kvickt från wiki, där jag även hittade
"Enligt författaren och debattören Göran Greider omfattar arbetarklassen, enligt ovanstående klassifikationssätt, 55-60 procent av den arbetande svenska befolkningen."

Om endast 38 % i rosengård har ett arbete, och att arbetarklassen av dom människorna är då mindre då några förmodas vara medel/överklass, så är svenskar fortfarande en klar majoritet av arbetarklassen


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet