Sverigedemokraterna
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Anklever
Förutom att vår misslyckade integrationspolitik gör att tusentals invandrare och barn till invandrare hamnar i långvarig arbetslöshet, kriminalitet och utanförskap varje år, så leder den även till att fler barn misshandlas av sina föräldrar.
Fast Viridian tycker väl det är helt acceptabelt, för invandrare betalar faktiskt skatt!!
BRIS: Invandrare slår sina barn mera och allvarligare än infödda svenskar
"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Viridian
"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."
Detta^
Barnaga är bara förbjudet i en handfull länder och är tillåtet i många EU-länder. Det är självklart att det är större chans att man slår sina barn om man kommer från ett land där barnaga är lagligt.
Men inte gnäller ni över att britter och amerikaner slår sina barn....
Anklever
Kille, 34 år
Citat från Viridian
"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."
Jaha? Så det är helt okej att misshandla sina barn, så länge man är invandrare och har flyttat från ett land som inte respekterar barns rättigheter?
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från Anklever
Citat från Viridian
"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."
Jaha? Så det är helt okej att misshandla sina barn, så länge man är invandrare och har flyttat från ett land som inte respekterar barns rättigheter?
Nej, men det förklarar överrepresentationen.
TopicPlease
Kille, 38 år
Citat från s3xnio
Citat från Anklever
Citat från Viridian
"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."
Jaha? Så det är helt okej att misshandla sina barn, så länge man är invandrare och har flyttat från ett land som inte respekterar barns rättigheter?
Nej, men det förklarar överrepresentationen.
Precis. Som sagt så var det vanligt med barnaga innan lagen kom igenom här i Sverige.
So u fail.
Viruset
Kille, 33 år
En förklaring är ändå ingen ursäkt.
Om jag bor i mellanöstern och är van vid att nita mina barn redlösa, men flyttar till ett land där det är förbjudet och fortsätter, gör det inte saken mer okej "För att jag är van vid det".
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från Viruset
En förklaring är ändå ingen ursäkt.
Om jag bor i mellanöstern och är van vid att nita mina barn redlösa, men flyttar till ett land där det är förbjudet och fortsätter, gör det inte saken mer okej "För att jag är van vid det".
Ingen säger att det är en ursäkt. Skrev "Nej" när Anklever fågade exakt samma sak precis ovan.
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Viruset
En förklaring är ändå ingen ursäkt.
Om jag bor i mellanöstern och är van vid att nita mina barn redlösa, men flyttar till ett land där det är förbjudet och fortsätter, gör det inte saken mer okej "För att jag är van vid det".
Ingen som påstår att det är "okej" heller, bara att man förstår varför det är så, man kan inte förvänta sig att alla som kommer hit förstår våra seder och lagar sekunden de kommer i land, därför också integrationen behöver förbättras, men samtidigt ingen här som säger att det är okej.
Anklever
Kille, 34 år
Citat från s3xnio
Nej, men det förklarar överrepresentationen.
Förklaringen är alltså att alldeles för många invandrare håller fast vid sina föråldrade värderingar och sin barnmisshandelskultur, trots att de har kommit till ett modernt land som inte tillåter barnmisshandel? Det är precis den sortens förklaringen som ger SD röster.
Men hur ni än försöker bortförklara och negligera den här överrepresentationen så är faktumet att invandrare oftare slår sina barn bara ett av alla exempel på hur integrationspolitiken har misslyckats.
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från Anklever
Förklaringen är alltså att alldeles för många invandrare håller fast vid sina föråldrade värderingar och barnmisshandelskultur, trots att de har kommit till ett modernt land som inte tillåter barnmisshandel? Det är precis den förklaringen SD skulle ge.
Men hur ni än försöker bortförklara och negligera den här överrepresentationen så är faktumet att invandrare oftare slår sina barn bara ett av alla exempel på hur integrationspolitiken har misslyckats.
Jag håller med om att integrationen har misslyckats.
Det problematiska är alla i SD som använder sådana uppgifter som du precis länkade för att lite subtilt påstå något i stil med att invandrare har en genetisk defekt som gör att de slår barn.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Anklever
Citat från s3xnio
Nej, men det förklarar överrepresentationen.
Förklaringen är alltså att alldeles för många invandrare håller fast vid sina föråldrade värderingar och sin barnmisshandelskultur, trots att de har kommit till ett modernt land som inte tillåter barnmisshandel? Det är precis den sortens förklaringen som ger SD röster.
Men hur ni än försöker bortförklara och negligera den här överrepresentationen så är faktumet att invandrare oftare slår sina barn bara ett av alla exempel på hur integrationspolitiken har misslyckats.
Och du tror att SD är det magiska svaret på alla integrationsproblem?
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Men inte gnäller ni över att britter och amerikaner slår sina barn....
Typisk BRIS att bara gnälla på muslimer hela tiden. Eller va...?
Med tanke på att det är en tråd om SD så är det självklart att det inte är britter och amerikaner ni skyller på, trots att även de misshandlar sina barn. SD omfamnar ju amerikaniseringen av samhället.
Amerikaniseringen är det absolut största hotet mot den svenska kulturen.
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Men inte gnäller ni över att britter och amerikaner slår sina barn....
Typisk BRIS att bara gnälla på muslimer hela tiden. Eller va...?
BRIS gnäller inte på någon de ger tillomed en förklaring till varför de slår sina barn oftare än svenskar, för att det är bara ett fåtal länder där det faktiskt är olagligt!
Anklever
Kille, 34 år
Citat från footfoot
Och du tror att SD är det magiska svaret på alla integrationsproblem?
SD har iallafall insett två viktiga saker. Dels att vi behöver minska invandringen för att kunna hantera all den arbetslöshet och kriminallitet som invandrare och barn till invandrare hamnar i. Och dels att integrationspolitiken bör utgå från att invandrare ska anpassa sig efter det svenska samhället, och inte tvärtom.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet