Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 12:22
Viridian Kille, 36 år


Citat från Anklever


Förutom att vår misslyckade integrationspolitik gör att tusentals invandrare och barn till invandrare hamnar i långvarig arbetslöshet, kriminalitet och utanförskap varje år, så leder den även till att fler barn misshandlas av sina föräldrar.

Fast Viridian tycker väl det är helt acceptabelt, för invandrare betalar faktiskt skatt!!

BRIS: Invandrare slår sina barn mera och allvarligare än infödda svenskar


"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 15:07
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Viridian


"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."


Detta^

Barnaga är bara förbjudet i en handfull länder och är tillåtet i många EU-länder. Det är självklart att det är större chans att man slår sina barn om man kommer från ett land där barnaga är lagligt.

Men inte gnäller ni över att britter och amerikaner slår sina barn....

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:01
Anklever Kille, 34 år

Citat från Viridian


"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."

Jaha? Så det är helt okej att misshandla sina barn, så länge man är invandrare och har flyttat från ett land som inte respekterar barns rättigheter?

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:02
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Anklever


Citat från Viridian

"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."

Jaha? Så det är helt okej att misshandla sina barn, så länge man är invandrare och har flyttat från ett land som inte respekterar barns rättigheter?


Nej, men det förklarar överrepresentationen.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:07
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från s3xnio


Citat från Anklever

Citat från Viridian

"Det här, menar Eva-Maria Annerbäck, är egentligen inte så konstigt: På 60-talet uppgav de flesta föräldrar att de ibland slog sina barn, men sen dess har vi haft många år på oss att omvärdera vår syn på aga. För många nyinflyttade däremot, kommer förbudet som en nyhet."

Jaha? Så det är helt okej att misshandla sina barn, så länge man är invandrare och har flyttat från ett land som inte respekterar barns rättigheter?

Nej, men det förklarar överrepresentationen.


Precis. Som sagt så var det vanligt med barnaga innan lagen kom igenom här i Sverige.
So u fail.

Viruset Kille, 33 år

14 891 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:13
Viruset Kille, 33 år

En förklaring är ändå ingen ursäkt.

Om jag bor i mellanöstern och är van vid att nita mina barn redlösa, men flyttar till ett land där det är förbjudet och fortsätter, gör det inte saken mer okej "För att jag är van vid det".

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:14
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Viruset


En förklaring är ändå ingen ursäkt.

Om jag bor i mellanöstern och är van vid att nita mina barn redlösa, men flyttar till ett land där det är förbjudet och fortsätter, gör det inte saken mer okej "För att jag är van vid det".


Ingen säger att det är en ursäkt. Skrev "Nej" när Anklever fågade exakt samma sak precis ovan.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:15
Viridian Kille, 36 år

Citat från Viruset


En förklaring är ändå ingen ursäkt.

Om jag bor i mellanöstern och är van vid att nita mina barn redlösa, men flyttar till ett land där det är förbjudet och fortsätter, gör det inte saken mer okej "För att jag är van vid det".


Ingen som påstår att det är "okej" heller, bara att man förstår varför det är så, man kan inte förvänta sig att alla som kommer hit förstår våra seder och lagar sekunden de kommer i land, därför också integrationen behöver förbättras, men samtidigt ingen här som säger att det är okej.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:15
Anklever Kille, 34 år

Citat från s3xnio


Nej, men det förklarar överrepresentationen.

Förklaringen är alltså att alldeles för många invandrare håller fast vid sina föråldrade värderingar och sin barnmisshandelskultur, trots att de har kommit till ett modernt land som inte tillåter barnmisshandel? Det är precis den sortens förklaringen som ger SD röster.

Men hur ni än försöker bortförklara och negligera den här överrepresentationen så är faktumet att invandrare oftare slår sina barn bara ett av alla exempel på hur integrationspolitiken har misslyckats.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:17
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Anklever



Förklaringen är alltså att alldeles för många invandrare håller fast vid sina föråldrade värderingar och barnmisshandelskultur, trots att de har kommit till ett modernt land som inte tillåter barnmisshandel? Det är precis den förklaringen SD skulle ge.

Men hur ni än försöker bortförklara och negligera den här överrepresentationen så är faktumet att invandrare oftare slår sina barn bara ett av alla exempel på hur integrationspolitiken har misslyckats.


Jag håller med om att integrationen har misslyckats.

Det problematiska är alla i SD som använder sådana uppgifter som du precis länkade för att lite subtilt påstå något i stil med att invandrare har en genetisk defekt som gör att de slår barn.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:21
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Anklever


Citat från s3xnio

Nej, men det förklarar överrepresentationen.

Förklaringen är alltså att alldeles för många invandrare håller fast vid sina föråldrade värderingar och sin barnmisshandelskultur, trots att de har kommit till ett modernt land som inte tillåter barnmisshandel? Det är precis den sortens förklaringen som ger SD röster.

Men hur ni än försöker bortförklara och negligera den här överrepresentationen så är faktumet att invandrare oftare slår sina barn bara ett av alla exempel på hur integrationspolitiken har misslyckats.



Och du tror att SD är det magiska svaret på alla integrationsproblem?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:21
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Men inte gnäller ni över att britter och amerikaner slår sina barn....

Typisk BRIS att bara gnälla på muslimer hela tiden. Eller va...?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:22
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Anklever


Citat från footfoot

Men inte gnäller ni över att britter och amerikaner slår sina barn....

Typisk BRIS att bara gnälla på muslimer hela tiden. Eller va...?



Med tanke på att det är en tråd om SD så är det självklart att det inte är britter och amerikaner ni skyller på, trots att även de misshandlar sina barn. SD omfamnar ju amerikaniseringen av samhället.

Amerikaniseringen är det absolut största hotet mot den svenska kulturen.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:25
Viridian Kille, 36 år

Citat från Anklever


Citat från footfoot

Men inte gnäller ni över att britter och amerikaner slår sina barn....

Typisk BRIS att bara gnälla på muslimer hela tiden. Eller va...?


BRIS gnäller inte på någon de ger tillomed en förklaring till varför de slår sina barn oftare än svenskar, för att det är bara ett fåtal länder där det faktiskt är olagligt!

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
14 maj 2011 kl. 16:49
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Och du tror att SD är det magiska svaret på alla integrationsproblem?

SD har iallafall insett två viktiga saker. Dels att vi behöver minska invandringen för att kunna hantera all den arbetslöshet och kriminallitet som invandrare och barn till invandrare hamnar i. Och dels att integrationspolitiken bör utgå från att invandrare ska anpassa sig efter det svenska samhället, och inte tvärtom.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet