Sverigedemokraterna
Bortsett från vad du röstar på, vilket av de politiska partierna tycker du driver
denna fråga bäst just nu?
Arbetslöshet:
Moderaterna 27,3 % och störst.
Ekonomi
Moderaterna 55,5%
Sjukvård:
Socialdemorkaterna 23,1%
Vet ej 32,6%
Flykting- och invandringspolitik
Sverigedemokraterna 57,8%
Källa: http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2011/04/YouGovOpinion-V%C3%A4ljaropinion-April-2011.pdf
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Och du tror att SD är det magiska svaret på alla integrationsproblem?
SD har iallafall insett två viktiga saker. Dels att vi behöver minska invandringen för att kunna hantera all den arbetslöshet och kriminallitet som invandrare och barn till invandrare hamnar i. Och dels att integrationspolitiken bör utgå från att invandrare ska anpassa sig efter det svenska samhället, och inte tvärtom.
Vad vi behöver är inte en minskning av invandringen, det är en vettigt förd politik. Istället för att göra som SD vill och göra SFI mindre tillgängligt, så gör SFI både bättre och mer tillgängligt. Se sedan till att bygga billiga hyresrätter i fler områden än bara förorterna och kämpa för att motarbeta rasism så att folk kan känna sig hemma även i mestadels "svenska" områden.
Dessutom så bygger vår politik på att invandrare ska anpassa sig efter det svenska samhället. Det som skiljer sig är att SD vill att de dessutom släpper sin kultur och börjar dansa runt midsommarstången och äta fläsk på julafton.
Jag utgår nu från att du då inte menar den stora invandringen från norden, vilket SD aldrig menar.
http://www.qx.se/poll.php?id=3308&random=3726d4105bfc86a47fed6c6dacd3f73b&vote=0
SD 9% på gay-sajt.
Citat från SweGabber
Fru Talman: "Om motverkande av svenskfientlighet i skolan"
kändes förvånande att höra någon annan än SD säga det ordet
En mätning som visade att Sverigedemokraterna skulle få 3,4% i omvalet i Västra Götaland.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.625380-juholt-effekt-i-regionvalet-
Detta är vad som blev i praktiken i omvalet idag. 5,8%. En ökning med 3,1%
http://www.val.se/val/om2011/valnatt/L/lan/14/index.html
En värd notering så minskade Kommunistiska Partiet med 0.2%
Citat från footfoot
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Och du tror att SD är det magiska svaret på alla integrationsproblem?
SD har iallafall insett två viktiga saker. Dels att vi behöver minska invandringen för att kunna hantera all den arbetslöshet och kriminallitet som invandrare och barn till invandrare hamnar i. Och dels att integrationspolitiken bör utgå från att invandrare ska anpassa sig efter det svenska samhället, och inte tvärtom.
Vad vi behöver är inte en minskning av invandringen, det är en vettigt förd politik. Istället för att göra som SD vill och göra SFI mindre tillgängligt, så gör SFI både bättre och mer tillgängligt. Se sedan till att bygga billiga hyresrätter i fler områden än bara förorterna och kämpa för att motarbeta rasism så att folk kan känna sig hemma även i mestadels "svenska" områden.
Med deras politik så skulle ju givetvis SFI bli mindre tillgängligt eftersom den skulle användas mindre. Enkel logik. Tar man inte in fler invandrare så behöver ju inte fler lära sig svenska (än dom som redan lär sig).
Sen vet jag inte vart man annars ska bygga billiga hyresrätter i en stad än i förorterna. Man bygger ju inte nya lägenheter mitt i stan och säljer ut dom till låginkomsttagare. Men oavsett om du bygger hyresrätterna utspritt i olika förorter så kommer ändå ha rätten och viljan att bo precis vart dom vill, och en nyinflyttad invandrare bor väl givetvis i närheten av människor i samma sits, av tusen skäl, än i ett område där allting är nytt för hn.
Citat från Terrorstorm
Sen vet jag inte vart man annars ska bygga billiga hyresrätter i en stad än i förorterna. Man bygger ju inte nya lägenheter mitt i stan och säljer ut dom till låginkomsttagare. Men oavsett om du bygger hyresrätterna utspritt i olika förorter så kommer ändå ha rätten och viljan att bo precis vart dom vill, och en nyinflyttad invandrare bor väl givetvis i närheten av människor i samma sits, av tusen skäl, än i ett område där allting är nytt för hn.
Givetvis är det mitt i stan man ska bygga billiga lägenheter, samt i de extremt segregerade områdena som Danderyd och Askim. Expropriera några områden där och smäll upp 15 000 billiga hyresrätter så jävlar kommer du få se på integration.
Som det är nu KAN de bara bo i socialt utsatta områden. Även om de fortfarande har valet att göra det sen står då valet mellan områden med hög kriminalitet och områden med låg kriminalitet (eller inne i stan, där kriminaliteten är hög men ja... Det är mitt inne i stan med alla fördelar som finns för det). Då blir det ju nog en märkbar andel som flyttar till det som nu är snobbområden.
Bostadspolitiken är själva kärnan i integrationspolitiken, inget annat spelar så stor roll som vilken bostadspolitik som förs. Jo, stark välfärd gynnar integrationen något enormt också, men de två hänger ju ihop.
SD ökade med 1,1 % i Örebro.
DRA PÅ TRISSOR
SD:s framgång grumlar glädjen
"Strategin att stoppa SD:s framfart genom att ta debatten med partiet har inte visat sig framgångsrik. SD är det enda parti som kan notera väsentliga valframgångar både i valet i september 2010 och i omvalet nu."
Citat från Stringburka
Citat från Terrorstorm
Sen vet jag inte vart man annars ska bygga billiga hyresrätter i en stad än i förorterna. Man bygger ju inte nya lägenheter mitt i stan och säljer ut dom till låginkomsttagare. Men oavsett om du bygger hyresrätterna utspritt i olika förorter så kommer ändå ha rätten och viljan att bo precis vart dom vill, och en nyinflyttad invandrare bor väl givetvis i närheten av människor i samma sits, av tusen skäl, än i ett område där allting är nytt för hn.
Givetvis är det mitt i stan man ska bygga billiga lägenheter, samt i de extremt segregerade områdena som Danderyd och Askim. Expropriera några områden där och smäll upp 15 000 billiga hyresrätter så jävlar kommer du få se på integration.
Som det är nu KAN de bara bo i socialt utsatta områden. Även om de fortfarande har valet att göra det sen står då valet mellan områden med hög kriminalitet och områden med låg kriminalitet (eller inne i stan, där kriminaliteten är hög men ja... Det är mitt inne i stan med alla fördelar som finns för det). Då blir det ju nog en märkbar andel som flyttar till det som nu är snobbområden.
Bostadspolitiken är själva kärnan i integrationspolitiken, inget annat spelar så stor roll som vilken bostadspolitik som förs. Jo, stark välfärd gynnar integrationen något enormt också, men de två hänger ju ihop.
Låter som något oerhört ogenomförbart, ologiskt och orealistiskt.
Att rika bor där de bor och "segregerar" sig själva, det är något som troligtvis har varit fakta i alla städer i alla länder i alla tider. Jag tror inte det är rätt väg att blanda nyinflyttade invandrare med höginkomsttagare, det är ganska orealistiskt att tro att det löser alla problem, speciellt med rasism, det skulle snarare ha motsatt effekt.
Citat från Terrorstorm
Låter som något oerhört ogenomförbart, ologiskt och orealistiskt.
Att rika bor där de bor och "segregerar" sig själva, det är något som troligtvis har varit fakta i alla städer i alla länder i alla tider. Jag tror inte det är rätt väg att blanda nyinflyttade invandrare med höginkomsttagare, det är ganska orealistiskt att tro att det löser alla problem, speciellt med rasism, det skulle snarare ha motsatt effekt.
Tror snarare att det skulle öka fientligheten mellan höginkomst- och låginkomsttagare (och bidragstagare, hoho) då de sistnämnda bara kommer bli mer avundsjuka, och vandalismen kommer säkerligen öka.
Citat från Viruset
Citat från Terrorstorm
Låter som något oerhört ogenomförbart, ologiskt och orealistiskt.
Att rika bor där de bor och "segregerar" sig själva, det är något som troligtvis har varit fakta i alla städer i alla länder i alla tider. Jag tror inte det är rätt väg att blanda nyinflyttade invandrare med höginkomsttagare, det är ganska orealistiskt att tro att det löser alla problem, speciellt med rasism, det skulle snarare ha motsatt effekt.
Tror snarare att det skulle öka fientligheten mellan höginkomst- och låginkomsttagare (och bidragstagare, hoho) då de sistnämnda bara kommer bli mer avundsjuka, och vandalismen kommer säkerligen öka.
Klassmedvetenhet är en bonus.
Är dock inte bara genomförbart eller realistiskt, det är rätt enkelt egentligen.
Varför skulle man behöva placera in invandrare i höginkomst-områden?
Det räcker väll med att undvika att skapa getton genom att placera ut dom i alla sorters områden i hela Sverige?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet