Sverigedemokraterna
Låter ju lite trevligt med en mansdag.
Citat från Terrorstorm
Mansdag = jämställdhet.
Varför ska kvinnorna få sin egna dag men inte männen? Män är också människor som kan bli behandlade precis likadant som kvinnorna, fast sällan i samma utbredning.
Helt klart in med en mans-dag. Bort med all jävla feminism.
Alltså det efterblivna är ju dels vad han säger och dels att det redan finns en mansdag. Jag är inte emot en mansdag i teorin, det finns områden där män blir diskriminerade, men om du kollar vad han säger så är det inte direkt jämställdhet han propagerar. Han är ju galet sexistisk.
Citat från monkeyslut
Låter ju lite trevligt med en mansdag.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_mansdagen
Citat från Terrorstorm
Mansdag = jämställdhet.
Varför ska kvinnorna få sin egna dag men inte männen? Män är också människor som kan bli behandlade precis likadant som kvinnorna, fast sällan i samma utbredning.
Helt klart in med en mans-dag. Bort med all jävla feminism.
Du får ju inte bort "feminismen" genom att fira en mansdag. Kvinnodagen kommer ju isåfall bara att bli ännu större. Bort med alla jävla dagar istället. Varför kan människor inte uppskatta kvinnor och män alla årets 365 dagar istället för endast en baserat på vilket kön man råkar tillhöra? Tramsigt.
Hela anledningen till att kvinnodagen existerar från första början var ju för att kvinnorna skulle få rösträtt, och ja då behövdes den.
Sverigedemokraterna är det sämsta partiet som finns! Det är faan pinsamt att ett sånt parti lyckats komma in i riksdagen i ett land som ska vara så "snälla" när det gäller invandrare! Vad faaaan har hänt med Sverige?! Detta är sjukt.
Citat från Jazzmin
Sverigedemokraterna är det sämsta partiet som finns! Det är faan pinsamt att ett sånt parti lyckats komma in i riksdagen i ett land som ska vara så "snälla" när det gäller invandrare! Vad faaaan har hänt med Sverige?! Detta är sjukt.
Vi har varit lite för snälla kan jag tycka
men nu blir jag klassad som rasist. fan också
Bevara Sverige Svenskt (BSS) var en rasistisk kampanjorganisation med syfte att begränsa invandringen till Sverige och verka för repatriering av i Sverige boende invandrare.
Slutligen upphörde BSS den 16 november 1986 sedan man kommit överens med Framstegspartiet om att gå ihop och bilda Sverigepartiet. Sammanslagningen skedde under partiledarskap av framstegspartisten Stefan Herrmann, som efter vissa avhopp förde med sig sin Stockholmsavdelning men däremot inte den starka Motalaavdelningen. Totalt förde Framstegspartiet med sig cirka 80 medlemmar i boet, medan antalet BSS:are var väsentligt fler. Efter hårda interna strider och ömsesidiga uteslutningar (den 27 oktober 1987) slutade Sverigepartiet att existera, och därför samlades de gamla BSS:arna 1988 och bildade Sverigedemokraterna. Parollen "Bevara Sverige svenskt" användes sedan av Sverigedemokraterna, exempelvis som text på klistermärken och i rubriker i partiorganet SD-Kuriren. Föreningshistoriken BSS – ett försök att väcka debatt marknadsfördes av Sverigedemokraterna fram till 2003/04.
Nejdå, SD är inte alls rasistiska :))))))))
Citat från SvartSvart
Citat från Jazzmin
Sverigedemokraterna är det sämsta partiet som finns! Det är faan pinsamt att ett sånt parti lyckats komma in i riksdagen i ett land som ska vara så "snälla" när det gäller invandrare! Vad faaaan har hänt med Sverige?! Detta är sjukt.
Vi har varit lite för snälla kan jag tycka
men nu blir jag klassad som rasist. fan också
hur har vi varit lite för snälla?
Citat från mickel
Bevara Sverige Svenskt (BSS) var en rasistisk kampanjorganisation med syfte att begränsa invandringen till Sverige och verka för repatriering av i Sverige boende invandrare.
Slutligen upphörde BSS den 16 november 1986 sedan man kommit överens med Framstegspartiet om att gå ihop och bilda Sverigepartiet. Sammanslagningen skedde under partiledarskap av framstegspartisten Stefan Herrmann, som efter vissa avhopp förde med sig sin Stockholmsavdelning men däremot inte den starka Motalaavdelningen. Totalt förde Framstegspartiet med sig cirka 80 medlemmar i boet, medan antalet BSS:are var väsentligt fler. Efter hårda interna strider och ömsesidiga uteslutningar (den 27 oktober 1987) slutade Sverigepartiet att existera, och därför samlades de gamla BSS:arna 1988 och bildade Sverigedemokraterna. Parollen "Bevara Sverige svenskt" användes sedan av Sverigedemokraterna, exempelvis som text på klistermärken och i rubriker i partiorganet SD-Kuriren. Föreningshistoriken BSS ett försök att väcka debatt marknadsfördes av Sverigedemokraterna fram till 2003/04.
Nejdå, SD är inte alls rasistiska :))))))))
Själv personligen tycker jag inte ens man behöver använda SDs historia för att bevisa att partiet är rasistiskt, det är mer i den politik de framför.
Viridian: håller med dig. Men eftersom att många tydligen inte ser deras extremhöger-vridna propaganda så far man dra till med ren fakta istället.
Citat från Terrorstorm
Citat från Viridian
Citat från lilyxo
dåligt förutom att dom e det ända partiet som vågar ta upp invandraingsfrågan :)
Nej, alla partier tar upp den frågan, bara att dom inte gör det på det sättet som SD gör. SD skriker "hallå varför säger ingen att invandring är dåligt:c".
hahahahaha
Ja vad SD har att säga i frågan är ju faktiskt irrelevent. Nu sa hon ju att det var det enda partiet som tar upp invandringsfrågan, vilket inget parti har gjort sen tidiga 90-talet.
Eh, om du påstår att det räcker med att ett parti tar upp det så har faktiskt flera partier tagit upp frågan långt innan ny demokrati och även efter. De som röstar på SD är rädda för främmande saker, har alltid funnits sådana människor och kommer antagligen alltid finnas, folk som är rädda för saker som inte existerar.
Citat från Viridian
Citat från SvartSvart
Citat från Jazzmin
Sverigedemokraterna är det sämsta partiet som finns! Det är faan pinsamt att ett sånt parti lyckats komma in i riksdagen i ett land som ska vara så "snälla" när det gäller invandrare! Vad faaaan har hänt med Sverige?! Detta är sjukt.
Vi har varit lite för snälla kan jag tycka
men nu blir jag klassad som rasist. fan också
hur har vi varit lite för snälla?
Exakt VAD är för snällt med sd?
Citat från Nemelisis
Citat från Terrorstorm
Mansdag = jämställdhet.
Varför ska kvinnorna få sin egna dag men inte männen?
Du förstår väl att det är för att resterande 264/365 dagar är, underförstått, mansdagar?
Nä skämt åsido, antingen har man en kvinnodag eller en mansdag tycker jag, men jag förstår tanken. Kvinnor har länge ansetts mindre värda än män och så vidare, så därför ville man väl betona kvinnors rättigheter eller så, men jag tycker inte att det är rätt sätt att göra det på.
Åh, facebook-skämt.
Ska det finnas det ena så ska det finnas det andra. Men helst kan vi ju ta bort all sån här skit. Och då snackar jag om "låtsas-dagar"
Citat från Stringburka
Citat från Terrorstorm
Mansdag = jämställdhet.
Varför ska kvinnorna få sin egna dag men inte männen? Män är också människor som kan bli behandlade precis likadant som kvinnorna, fast sällan i samma utbredning.
Helt klart in med en mans-dag. Bort med all jävla feminism.
Alltså det efterblivna är ju dels vad han säger och dels att det redan finns en mansdag. Jag är inte emot en mansdag i teorin, det finns områden där män blir diskriminerade, men om du kollar vad han säger så är det inte direkt jämställdhet han propagerar. Han är ju galet sexistisk.
Ingen aning, läste aldrig artikeln. tl;dr.
Citat från Jazzmin
Sverigedemokraterna är det sämsta partiet som finns! Det är faan pinsamt att ett sånt parti lyckats komma in i riksdagen i ett land som ska vara så "snälla" när det gäller invandrare! Vad faaaan har hänt med Sverige?! Detta är sjukt.
Här har vi en sann socialdemokrat som inte kan se problemen förrens dom har slagit igenom.
Ett snällt och bra Sverige sett utifrån > Svenskarnas egna bästa ?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet