Sverigedemokraterna
Citat från Quidproquo
Eller det med njuren, vilket är det jag sagt många gånger här innan jag tröttnade på att diskutera med folk på EC som påstod att alla var lika värda rent objektivt.
Alla är lika mycket värda rent objektivt, inom rimliga gränser.
Dock så har alla ett subjektivt värde, om man inte är en jävla eremit såklart.
Citat från ErikSchwartz
Alla är lika mycket värda rent objektivt, inom rimliga gränser.
Dock så har alla ett subjektivt värde, om man inte är en jävla eremit såklart.
Alla är inte lika värda rent objektivt, vilket är uppenbart utifrån exemplet. Om man sen säger "inom rimliga gränser", så är de ju inte längre lika värda. Därför tycker jag det du säger är ganska motsägelsefullt.
Människor har inget värde, samtidigt som de är värda hur mycket som helst.
Försök sätta en människa jämte ett pris.
Alla människor är inte värda hur mycket som helst för mig, vilket är vad jag förhåller mig efter.
Citat från Quidproquo
Alla är inte lika värda rent objektivt, vilket är uppenbart utifrån exemplet. Om man sen säger "inom rimliga gränser", så är de ju inte längre lika värda. Därför tycker jag det du säger är ganska motsägelsefullt.
Jag är sjuk och orkar inte vara precis i min skrift.
Objektivt sätt så är din mor och din granne lika mycket värda, subjektivt sätt är en annan sak.
Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?
Citat från Quidproquo
Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?
Du får väl lära dig att skilja på om man pratar om en enskild individ eller en hel grupp med människor. Argumentet "du tycker inte att invandrare är lika mycket värda som din mor" är därför helt jävla värdelöst. Man kan därför inte heller dra en parallell mellan att hjälpa folk att invandra mot att donera ett organ. Det är två helt olika saker.
Citat från Quidproquo
Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?
Fuck if I know, jag tyckte bara att ditt påstående var felaktigt.
Citat från Kenmaster
Du får väl lära dig att skilja på om man pratar om en enskild individ eller en hel grupp med människor. Argumentet "du tycker inte att invandrare är lika mycket värda som din mor" är därför helt jävla värdelöst. Man kan därför inte heller dra en parallell mellan att hjälpa folk att invandra mot att donera ett organ. Det är två helt olika saker.
Beror väl på vad man använder argumentet till. Ja, det är två olika saker.
Citat från Quidproquo
Beror väl på vad man använder argumentet till. Ja, det är två olika saker.
Jag menar mer att pratar man om människor som en grupp så är alla lika mycket värda, = objektiv bedömning.
Pratar man om en enskild individ så kan människor ha olika värde för en själv, = subjektiv bedömning.
Det gäller att inte blanda ihop dessa.
Citat från Quidproquo
Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?
För att man inte alltid kan utgå efter subjektiva uppfattningar.
Du måste till exempel kunna vara objektiv i beslut som påverkar många människor.
halleluja!
Hur tror ni det kommer gå för Sverigedemokraterna med omvalet i västra götaland och i örebro?
Enligt media och samhällsvetare så säger dom att dom kommer gynnas för dom 5,7% var kärnväljare och partiet har ökat i opinionsundersökningar. Jag tror att dom kommer öka då 1,2 miljoner medborgare ska rösta. Om nu alla gör det.
Dom hade typ 5 supporters som var och tittade på Jimmie när han var i Örebro.
Deras fattiga närvaro i median sen valet 2010 kommer inte gynna dom inför omvalen.
Om man dessutom räknar in att många riksdagsledamöter har hoppat av så tror jag inte att deras chanser är så jättestora tbh
Men vi får väl se
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
