Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 20:15
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Eller det med njuren, vilket är det jag sagt många gånger här innan jag tröttnade på att diskutera med folk på EC som påstod att alla var lika värda rent objektivt.

Alla är lika mycket värda rent objektivt, inom rimliga gränser.
Dock så har alla ett subjektivt värde, om man inte är en jävla eremit såklart.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 20:22
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från ErikSchwartz


Alla är lika mycket värda rent objektivt, inom rimliga gränser.
Dock så har alla ett subjektivt värde, om man inte är en jävla eremit såklart.


Alla är inte lika värda rent objektivt, vilket är uppenbart utifrån exemplet. Om man sen säger "inom rimliga gränser", så är de ju inte längre lika värda. Därför tycker jag det du säger är ganska motsägelsefullt.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 20:25
u_suck_tbh 34 år

Människor har inget värde, samtidigt som de är värda hur mycket som helst.

Försök sätta en människa jämte ett pris.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 20:32
Quidproquo Kille, 34 år

Alla människor är inte värda hur mycket som helst för mig, vilket är vad jag förhåller mig efter.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 21:15
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Alla är inte lika värda rent objektivt, vilket är uppenbart utifrån exemplet. Om man sen säger "inom rimliga gränser", så är de ju inte längre lika värda. Därför tycker jag det du säger är ganska motsägelsefullt.

Jag är sjuk och orkar inte vara precis i min skrift.

Objektivt sätt så är din mor och din granne lika mycket värda, subjektivt sätt är en annan sak.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 21:26
Quidproquo Kille, 34 år

Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 21:28
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Quidproquo


Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?

Du får väl lära dig att skilja på om man pratar om en enskild individ eller en hel grupp med människor. Argumentet "du tycker inte att invandrare är lika mycket värda som din mor" är därför helt jävla värdelöst. Man kan därför inte heller dra en parallell mellan att hjälpa folk att invandra mot att donera ett organ. Det är två helt olika saker.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 21:28
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?

Fuck if I know, jag tyckte bara att ditt påstående var felaktigt.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 21:51
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Kenmaster


Du får väl lära dig att skilja på om man pratar om en enskild individ eller en hel grupp med människor. Argumentet "du tycker inte att invandrare är lika mycket värda som din mor" är därför helt jävla värdelöst. Man kan därför inte heller dra en parallell mellan att hjälpa folk att invandra mot att donera ett organ. Det är två helt olika saker.

Beror väl på vad man använder argumentet till. Ja, det är två olika saker.

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 22:05
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Quidproquo


Beror väl på vad man använder argumentet till. Ja, det är två olika saker.

Jag menar mer att pratar man om människor som en grupp så är alla lika mycket värda, = objektiv bedömning.
Pratar man om en enskild individ så kan människor ha olika värde för en själv, = subjektiv bedömning.

Det gäller att inte blanda ihop dessa.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 22:40
u_suck_tbh 34 år

Citat från Quidproquo


Och vad har vi för användning av att säga att båda är objektivt lika mycket värda när vi uppenbarligen inte tycker det eftersom vi har vår subjektiv uppfattning?


För att man inte alltid kan utgå efter subjektiva uppfattningar.
Du måste till exempel kunna vara objektiv i beslut som påverkar många människor.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 maj 2011 kl. 22:42
E_Schwartz Kille, 36 år

It's like these boys understand me!

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
11 maj 2011 kl. 06:51
Tour Kille, 38 år

halleluja!

GOLDDlGGER Kille, 33 år

397 forumsinlägg

Skrivet:
11 maj 2011 kl. 14:43
GOLDDlGGER Kille, 33 år

Hur tror ni det kommer gå för Sverigedemokraterna med omvalet i västra götaland och i örebro?
Enligt media och samhällsvetare så säger dom att dom kommer gynnas för dom 5,7% var kärnväljare och partiet har ökat i opinionsundersökningar. Jag tror att dom kommer öka då 1,2 miljoner medborgare ska rösta. Om nu alla gör det.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
11 maj 2011 kl. 21:17
u_suck_tbh 34 år

Dom hade typ 5 supporters som var och tittade på Jimmie när han var i Örebro.
Deras fattiga närvaro i median sen valet 2010 kommer inte gynna dom inför omvalen.
Om man dessutom räknar in att många riksdagsledamöter har hoppat av så tror jag inte att deras chanser är så jättestora tbh

Men vi får väl se


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet