Sverigedemokraterna
Citat från Terrorstorm
Citat från Viridian
Citat från Terrorstorm
Och då vill hon att vi ska lösa det först och främst, att det ska ske mindre brott.. Och för att fixa mindre brott krävs hårdare straff.. Och vilket parti har den tuffaste brottspolitiken i Sverige?
Jo, SD.
USA! USA! USA!, nej men seriöst, de länder med hårdast straff har också oftast mest brott, vilket bara visar på hur jävla bra en lång fängelsetid fungerar!
Men USA är ju ett ganska speciellt fall. Mest brott sker det ju i korrupta länder där poliserna mutas med en femma.
Nej, mest brott sker i länder där folket är ojämställt, där folk är mindre ojämställt, där sker mindre brott. Polisen har dessutom ingenting att göra med hur grovt brotslingar döms, däremot har det inte haft någon som helst effekt i just USA, england, eller de 10-tal andra länder som har överdrivet höga straff.
Såg en dokumentär om hur det fungerar i huvudstaden i Liberia i Afrika. En snubbe sitter i fängelse dr för.. Ja, vad sitter han INTE inne för? Han är ledare över en grupp som mördar folk dagligen. Ett filmteam kommer dit och vill göra en intervju, men cellen är för mörk..
Dom betalar polisen en mindre summa pengar och gör intervjun utanför på ett hustak, bara för att ryktet gick ut på några minuter att det finns folk med """stora""" summor pengar på sig i närheten.
Citat från DinGud
Citat från Terrorstorm
Tycker det är luddigt alltihopa, utvisning är inget jag vill argumentera för på något vis, om det inte gäller riktigt grova brott eller att brotten återkommer.
Men sen kommer Federley och drar upp exempel på brottslingar som kommer från länder som är blablabla-klassade och inte KAN skickas hem.
Och hur många sånna fall har vi i Sverige om året? Inte ens en handfull. Skulle det hända så får man ju ta och specialisera sig just för de fallet vilka åtgärder som ska tas. Men dom ska givetvis inte få vara kvar om det är grova brott för då blir ju Sverige som en jävla frizon för dom.
Problemet att utvisa är som sagt att de flesta länder i världen inte vill ha fler brottslingar. Skulle vara sverige som kämpat skitänge för att få hit den där Annika.
Ja, den stackarn. Har en gammal polare vars bror suttit i fängelse i USA i xx antal år med.. Han hade träffat han typ 3 gånger på en 15 års period.. Helt stört.
Citat från Terrorstorm
Såg en dokumentär om hur det fungerar i huvudstaden i Liberia i Afrika. En snubbe sitter i fängelse dr för.. Ja, vad sitter han INTE inne för? Han är ledare över en grupp som mördar folk dagligen. Ett filmteam kommer dit och vill göra en intervju, men cellen är för mörk..
Dom betalar polisen en mindre summa pengar och gör intervjun utanför på ett hustak, bara för att ryktet gick ut på några minuter att det finns folk med """stora""" summor pengar på sig i närheten.
Ja nu hoppas jag inte att vi bor i Liberia, Afrika, utan i Sverige där rättssystemet är rättvist.
Citat från Viridian
Citat från Terrorstorm
Citat från Viridian
Citat från Terrorstorm
Och då vill hon att vi ska lösa det först och främst, att det ska ske mindre brott.. Och för att fixa mindre brott krävs hårdare straff.. Och vilket parti har den tuffaste brottspolitiken i Sverige?
Jo, SD.
USA! USA! USA!, nej men seriöst, de länder med hårdast straff har också oftast mest brott, vilket bara visar på hur jävla bra en lång fängelsetid fungerar!
Men USA är ju ett ganska speciellt fall. Mest brott sker det ju i korrupta länder där poliserna mutas med en femma.
Nej, mest brott sker i länder där folket är ojämställt, där folk är mindre ojämställt, där sker mindre brott. Polisen har dessutom ingenting att göra med hur grovt brotslingar döms, däremot har det inte haft någon som helst effekt i just USA, england, eller de 10-tal andra länder som har överdrivet höga straff.
Korrupta länder är väl oftast ojämställda till att börja med..
Befolkningen och invandringen ökar ju i de flesta länder så det där är svårt att veta. Jag tror det är en bra början iallafall, men sen får man ju se det långsiktigt med. Folk kör ju inte saktare för man höjer böterna. Det är först efter några år, när man kankse t.o.m. fått känna på böterna själv som förändringen sker if you know what i mean.
omg kent ekeroth looks possessed xD
Citat från Terrorstorm
Nej, mest brott sker i länder där folket är ojämställt, där folk är mindre ojämställt, där sker mindre brott. Polisen har dessutom ingenting att göra med hur grovt brotslingar döms, däremot har det inte haft någon som helst effekt i just USA, england, eller de 10-tal andra länder som har överdrivet höga straff.
Korrupta länder är väl oftast ojämställda till att börja med..
Befolkningen och invandringen ökar ju i de flesta länder så det där är svårt att veta. Jag tror det är en bra början iallafall, men sen får man ju se det långsiktigt med. Folk kör ju inte saktare för man höjer böterna. Det är först efter några år, när man kankse t.o.m. fått känna på böterna själv som förändringen sker if you know what i mean.
Jag ber dig bara komma med nån statistik på att just det funkar med det som SD föreslår, nej för det finns inte, höga fängelsestraff sjunker aldrig antalet brott som begås, det höjer bara mängden i fängelser och sänker antalet pengar som kan sättas in på hjälp för de som behöver hjälp att komma tillbaka in i samhället. Finns inga bevis på att höga straff = extremt lågt antal med folk som begår brott. I sverige är det relativt lite brott, inget är perfekt men förstå att vi antagligen är att av de bästa länderna i världen när det gäller få brott per capita.Speciellt de grova brotten.
i USA är man en idiot om man inte älskar sitt hemland - i sverige är man rasist om man är patriot.
jag är för SD och jag tycker inte att det är så extremt många fel på dom som folk påstår, tanken på att SD skulle slänga ut ALLA människor utan 100% svenskt blod ur sverige är ju helt absurd!
Citat från AndrEMO
i USA är man en idiot om man inte älskar sitt hemland - i sverige är man rasist om man är patriot.
jag är för SD och jag tycker inte att det är så extremt många fel på dom som folk påstår, tanken på att SD skulle slänga ut ALLA människor utan 100% svenskt blod ur sverige är ju helt absurd!
frågan kvarstår dock... vem är svensk egentligen?
Citat från EnKannaSaft
Citat från AndrEMO
i USA är man en idiot om man inte älskar sitt hemland - i sverige är man rasist om man är patriot.
jag är för SD och jag tycker inte att det är så extremt många fel på dom som folk påstår, tanken på att SD skulle slänga ut ALLA människor utan 100% svenskt blod ur sverige är ju helt absurd!
frågan kvarstår dock... vem är svensk egentligen?
det är en bra fråga. till slut, om man skulle leta genom historien skulle det antagligen inte finnas en människa kvar i det här landet isf
Citat från AndrEMO
i USA är man en idiot om man inte älskar sitt hemland - i sverige är man rasist om man är patriot.
jag är för SD och jag tycker inte att det är så extremt många fel på dom som folk påstår, tanken på att SD skulle slänga ut ALLA människor utan 100% svenskt blod ur sverige är ju helt absurd!
Det är lustigt, jag har aldrig hört någon kallas rasist för att denne älskat sitt land. I de flesta fall när folk säger så tenderar det att vara folk som visar sig vara rasister dock. Jag har själv sagt att jag älskar det geografiska området Sverige mängder med gånger både IRL och här på forumet, och aldrig kallats rasist för det.
Sen är ju amerikaner rätt tardiga när det gäller patridiotism för den delen...
Skulle aldrig kalla någon rasist för att denne "älskar sitt hemland" - skulle däremot kalla någon för idiot om denne "var patriot". Patriotism är efterblivet.
Citat från Stringburka
Citat från AndrEMO
i USA är man en idiot om man inte älskar sitt hemland - i sverige är man rasist om man är patriot.
jag är för SD och jag tycker inte att det är så extremt många fel på dom som folk påstår, tanken på att SD skulle slänga ut ALLA människor utan 100% svenskt blod ur sverige är ju helt absurd!
Det är lustigt, jag har aldrig hört någon kallas rasist för att denne älskat sitt land. I de flesta fall när folk säger så tenderar det att vara folk som visar sig vara rasister dock. Jag har själv sagt att jag älskar det geografiska området Sverige mängder med gånger både IRL och här på forumet, och aldrig kallats rasist för det.
Sen är ju amerikaner rätt tardiga när det gäller patridiotism för den delen...
Skulle aldrig kalla någon rasist för att denne "älskar sitt hemland" - skulle däremot kalla någon för idiot om denne "var patriot". Patriotism är efterblivet.
du har en poäng där, tillslut bryr man sig inte längre om några andra än sig själv och dom i sitt hemland, och stänger också ute andra ur sina tankar.
Citat från AndrEMO
Citat från Stringburka
Citat från AndrEMO
i USA är man en idiot om man inte älskar sitt hemland - i sverige är man rasist om man är patriot.
jag är för SD och jag tycker inte att det är så extremt många fel på dom som folk påstår, tanken på att SD skulle slänga ut ALLA människor utan 100% svenskt blod ur sverige är ju helt absurd!
Det är lustigt, jag har aldrig hört någon kallas rasist för att denne älskat sitt land. I de flesta fall när folk säger så tenderar det att vara folk som visar sig vara rasister dock. Jag har själv sagt att jag älskar det geografiska området Sverige mängder med gånger både IRL och här på forumet, och aldrig kallats rasist för det.
Sen är ju amerikaner rätt tardiga när det gäller patridiotism för den delen...
Skulle aldrig kalla någon rasist för att denne "älskar sitt hemland" - skulle däremot kalla någon för idiot om denne "var patriot". Patriotism är efterblivet.
du har en poäng där, tillslut bryr man sig inte längre om några andra än sig själv och dom i sitt hemland, och stänger också ute andra ur sina tankar.
Va? Det var absolut inte vad jag sade på något vis alls.
Citat från Stringburka
Citat från AndrEMO
Citat från Stringburka
Citat från AndrEMO
i USA är man en idiot om man inte älskar sitt hemland - i sverige är man rasist om man är patriot.
jag är för SD och jag tycker inte att det är så extremt många fel på dom som folk påstår, tanken på att SD skulle slänga ut ALLA människor utan 100% svenskt blod ur sverige är ju helt absurd!
Det är lustigt, jag har aldrig hört någon kallas rasist för att denne älskat sitt land. I de flesta fall när folk säger så tenderar det att vara folk som visar sig vara rasister dock. Jag har själv sagt att jag älskar det geografiska området Sverige mängder med gånger både IRL och här på forumet, och aldrig kallats rasist för det.
Sen är ju amerikaner rätt tardiga när det gäller patridiotism för den delen...
Skulle aldrig kalla någon rasist för att denne "älskar sitt hemland" - skulle däremot kalla någon för idiot om denne "var patriot". Patriotism är efterblivet.
du har en poäng där, tillslut bryr man sig inte längre om några andra än sig själv och dom i sitt hemland, och stänger också ute andra ur sina tankar.
Va? Det var absolut inte vad jag sade på något vis alls.
isf missförstod jag
Citat från Terrorstorm
(Video från igår)
Jag har bara sett 13 minuter in nu, men är det så här det funkar i riksdagen? Fyfan vilket skit.
Kent Ekeroth lallar som den stora Sverigedemokrat han är, "UT MED SKITEN"-mentalitet.
Samtidigt står Kristdemokratsubban och vägrar svara på frågorna och bara klankar på SD, precis som alla andra poitiker. Ett tydlig tecken på att ingen vågar ta tag i frågan i Sverige.[/i]
Haha, såg den på riktigt. Kent piskade skiten ut ur Ulf och Federly och den andra tanten. Kent är som en kuk, liten men hård.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet