Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
SvartSvart Kille, 35 år

754 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 13:25
SvartSvart Kille, 35 år

Citat från footfoot


Citat från Itachiii

Jag är extrem gällande invandringen. Ut med allihopa. Nej okej, kanske inte så extrem. Men den erfarenheten jag har är att sk invandrare har gett sej på mina vänner, min pojkvän, min familj m.m. Det har vart rätt brutala saker som har hänt, så jag är inte så jävla positiv till invandrare. Därför gillar jag Sverigedemokraterna och tycker att det är rätt bra ändå att dom kom in i riksdagen.


Så om det hade varit en infödd svensk så hade du tyckt att vi skulle slänga ut alla svenskar?

Bara för att det finns ett fåtal invandrare som är idioter betyder inte det att invandrare är en homogen grupp.


Men har hon bara haft dåliga erfarenheter av invandrare så har hon inget annat att gå efter än just det, dåliga erfarenheter. Svenskar har hon vuxit upp med och fått erfarenhet av både idioter och lite mer normala och hyggliga så det är inte samma sak.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 13:32
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


Så om det hade varit en infödd svensk så hade du tyckt att vi skulle slänga ut alla svenskar?

Bara för att det finns ett fåtal invandrare som är idioter betyder inte det att invandrare är en homogen grupp.


Hon har varit med om missöden där invandrare gett sig på väldigt många i hennes närhet, enligt henne. Klart hon grundar sin uppfattning efter det, framförallt om det uteslutande varit invandrare som gjort illdåden. När hon sitter där och hennes bror eller syster är nedslagen, hennes kompis våldtagen, hennes pojkvän rånad, alla av invandrare så kan hon ju rapa "det kunde varit en svensk också" men det gör bara disillusionerade pisshumanister.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 13:34
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Quidproquo


Hon har varit med om missöden där invandrare gett sig på väldigt många i hennes närhet, enligt henne. Klart hon grundar sin uppfattning efter det, framförallt om det uteslutande varit invandrare som gjort illdåden. När hon sitter där och hennes bror eller syster är nedslagen, hennes kompis våldtagen, hennes pojkvän rånad, alla av invandrare så kan hon ju rapa "det kunde varit en svensk också" men det gör bara disillusionerade pisshumanister.


För alla vet ju att 100% av Sveriges brottslighet utförs av den väldigt homogena gruppen invandrare som alla är genetiskt onda.

Eller?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 13:38
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


För alla vet ju att 100% av Sveriges brottslighet utförs av den väldigt homogena gruppen invandrare som alla är genetiskt onda.

Eller?


Nej. Men att riksdagspartierna skiter i den importerade brottsligheten har de gjort klart gång på gång genom att inte ta tag i problemet med invandrares från främst Afrika och mellanösterns överrisk att begå brott. Därför vänder sig folk i desperation till Sverigedemokraterna, sen kan ju du förneka det här hur mycket det vill och begrava huvudet i sanden precis som riksdagspartierna.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 13:41
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Quidproquo


Citat från footfoot

För alla vet ju att 100% av Sveriges brottslighet utförs av den väldigt homogena gruppen invandrare som alla är genetiskt onda.

Eller?

Nej. Men att riksdagspartierna skiter i den importerade brottsligheten har de gjort klart gång på gång genom att inte ta tag i problemet med invandrares från främst Afrika och mellanösterns överrisk att begå brott. Därför vänder sig folk i desperation till Sverigedemokraterna, sen kan ju du förneka det här hur mycket det vill och begrava huvudet i sanden precis som riksdagspartierna.



Men du tror att de har överrisk att begå brott för att de är invandrare, och inte för att de är arbetarklass och ofta lågutbildade?

Bättre då att satsa på utbildning, istället för att göra som högern och skära ner på den. Eller t.ex. bygga fler billiga hyresrätter på fler ställen än bara förorterna.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 13:44
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


Men du tror att de har överrisk att begå brott för att de är invandrare, och inte för att de är arbetarklass och ofta lågutbildade?

Bättre då att satsa på utbildning, istället för att göra som högern och skära ner på den. Eller t.ex. bygga fler billiga hyresrätter på fler ställen än bara förorterna.


Jag bryr mig inte. Om man kommer hit och begår brott innan man ens fått medborgarskap så bevisar man hur pass hederlig man är, då blir det båten hem dit man kom ifrån, oavsett om man lyckats skaffa flickvän eller t.om barn. Det ansvaret får man ta. Den dogmatiska marxismen kan ni vänstermänniskor få stå för.

Det bästa sättet för att integrera människor i landet som faktiskt vill göra rätt för sig är att erbjuda utmärkt språkutbildning som är obligatorisk.

eax Kille, 41 år

1 691 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 14:07
eax Kille, 41 år

BLA BLA BLA

TheDaysOfMisery Kille, 32 år

världelösa!

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 19:34
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Quidproquo


det gör bara disillusionerade pisshumanister.

Det heter desillusionerad, och vad har det med saken att göra? Vet du vad ordet ens betyder och varför använder du det här?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 22:50
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Det heter desillusionerad, och vad har det med saken att göra? Vet du vad ordet ens betyder och varför använder du det här?

Mm, det gör det.

Ta han miljöpartisten som blev kuttad i Alby, han kommer aldrig dra några slutsatser om demografin i Alby och varför det är säkrare i Danderyd samma tid på natten. Han är desillusionerad av hans uppfattning av mångkulturen, allt är frid och fröjd i den här smältdegeln och han kunde lika gärna blivit knivskuren av en svensk.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 23:07
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Quidproquo


Citat från Stringburka

Det heter desillusionerad, och vad har det med saken att göra? Vet du vad ordet ens betyder och varför använder du det här?

Mm, det gör det.

Ta han miljöpartisten som blev kuttad i Alby, han kommer aldrig dra några slutsatser om demografin i Alby och varför det är säkrare i Danderyd samma tid på natten. Han är desillusionerad av hans uppfattning av mångkulturen, allt är frid och fröjd i den här smältdegeln och han kunde lika gärna blivit knivskuren av en svensk.


Men... Desillusionerad betyder att man INTE har några illusioner, att man bara ser saker för vad de är (underförstått att det gjort en cynisk och/eller bitter). Det känns som om du använder ordet totalt motsatt mot vad du vill ha fram, att han har illusioner.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 23:10
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Men... Desillusionerad betyder att man INTE har några illusioner, att man bara ser saker för vad de är (underförstått att det gjort en cynisk och/eller bitter). Det känns som om du använder ordet totalt motsatt mot vad du vill ha fram, att han har illusioner.

Det tycks så vid närmare granskning. Tack för rättelsen.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 23:11
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Quidproquo


Citat från footfoot

Men du tror att de har överrisk att begå brott för att de är invandrare, och inte för att de är arbetarklass och ofta lågutbildade?

Bättre då att satsa på utbildning, istället för att göra som högern och skära ner på den. Eller t.ex. bygga fler billiga hyresrätter på fler ställen än bara förorterna.

Jag bryr mig inte. Om man kommer hit och begår brott innan man ens fått medborgarskap så bevisar man hur pass hederlig man är, då blir det båten hem dit man kom ifrån, oavsett om man lyckats skaffa flickvän eller t.om barn. Det ansvaret får man ta. Den dogmatiska marxismen kan ni vänstermänniskor få stå för.

Det bästa sättet för att integrera människor i landet som faktiskt vill göra rätt för sig är att erbjuda utmärkt språkutbildning som är obligatorisk.


Tror även att du använder ordet marxism fel här. Vill inte vara en besserwisser, men känns som du rätt ofta använder ord på ett knepigt om inte rakt av inkorrekt sätt. Säg gärna till mig när jag använder termer fel, det gör jag nog ofta.

Och utbildning faller platt jämfört med att faktiskt utsättas för språket. Jämför någon som pluggat tyska i skolan tre år och någon som bott i tyskland ett år - en ENORM skillnad. Löser vi bostadsproblemen löser vi språkproblemen. Sen är undervisning i svenska för invandrare absolut en bra sak, så länge den sköts rätt, men den räcker inte.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 23:15
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Tror även att du använder ordet marxism fel här. Vill inte vara en besserwisser, men känns som du rätt ofta använder ord på ett knepigt om inte rakt av inkorrekt sätt. Säg gärna till mig när jag använder termer fel, det gör jag nog ofta.

Och utbildning faller platt jämfört med att faktiskt utsättas för språket. Jämför någon som pluggat tyska i skolan tre år och någon som bott i tyskland ett år - en ENORM skillnad. Löser vi bostadsproblemen löser vi språkproblemen. Sen är undervisning i svenska för invandrare absolut en bra sak, så länge den sköts rätt, men den räcker inte.


Snarare generaliserar jag väl mer på ett domderande sätt, jag är medveten om att marxism inte passar in i sammanhanget, men oftast är det just marxister (såssar, vänsterpartister) som snackar om att det är fattigdomen som orsakar kriminaliteten.

Ja, självklart lär man sig mycket mer genom att faktiskt beblanda sig och "utsättas" för den inhemska befolkningen. Men när man kan leva i kulturellt homogena enklaver i förorterna och i stort sett endast använda sitt hemspråk så förhindrar ju det detta. Därför är jag för att man tvångsplacerar invandrare i olika delar av landet och inte bara slussar ut dem i förorten.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
2 maj 2011 kl. 23:36
Lalala1234 Tjej, 31 år

Det är i min erfarenhet väldigt få sossar som har marxistisk samhällsåskådning. En del finns, men de flesta marxister brukar vara vänsterpartister eller längre ut (däremot inte sagt att de inte för en socialdemokratisk politik). Och att fattigdom och kriminalitet har starka band mellan varandra är inte en åsikt, det är ett väletablerat faktum. De fattiga förorterna var inga säkra områden på 60-talet heller ska du veta. Sen kan man ju vara historiematerialist utan att vara marxist, och koppla fattigdom och kriminalitet utan att vara historiematerialist med för den delen.

Delvis håller jag med dig om att det faller sig naturligt att man dras till likasinnade och likaspråkade, men förorterna är ju inte kulturellt homogena; långt mindre än snobbområdena. Främsta skälet att folk flyttar till förorterna är ju att det är billigt att bo där. Om du har fyra orter, 3/4 svenskar, 1/12 araber, 1/12 bosnier och 1/12 turkar borde ju, om kulturell homogenitet var det högst prioriterade, folk bosätta sig så att du har en svensk, en svensk/arabisk, en svensk/bosnisk och en svensk/turkisk ort. I praktiken blir det ju dock 3 svenska orter och en arabisk/turkisk/bosnisk ort, trots att det då blir inte bara två utan TRE kulturer på samma ställe. Och du kan vara säker på att området med sämst läge, gråast hus och lägst nivå på infrastruktur är den som invandrarna hamnar på. Det finns ju en uppenbar orsak till detta, och det är priset.

Det är därför man förespråkar att bygga billiga hus i dyra områden, då finns ett ekonomiskt skäl att integrera sig. Om man inte har 10000 billiga lägenheter på ett ställe och 10000 dyra på ett annat, utan 50/50, ska du se att integrationen kommer gå långt bättre.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet