Sverigedemokraterna
Citat från Quidproquo
Citat från footfoot
Nationalsången är jag inte förtjust i, men det är mest för att den har en rätt korkad text. Fin melodi dock, men melodin är ju äldre.
Däremot så håller jag på med svensk folkmusik en hel del, och det är rätt tråkigt när Sverigedemokraterna vill förknippa det med sig. De flesta folkmusiker jag träffat är för mångkultur, och den svenska folkmusiken har växt något enormt tack vare just mångkulturen.
Ditt val, för min del sjunger jag den rätt ofta då jag går på hockey under säsongen och då sjungs nationalsången.
Det är väl klart att de som sysslar med folkmusik gillar mångkultur, det är ju kulturbidrag som betalar deras mat. Dagdriveri är vad det är.
Hehe, bitter gårdare.
Citat från footfoot
De enda som klarar av att leva på kulturbidrag och sådant är den kulturella eliten som får t.ex. författarlön. Tror faktiskt inte någon inom folkmusikssektorn får tillräckligt mycket bidrag för att kunna försörja sig på (förutom om de råkar få socialbidrag då :P).
Vad skiljer författare från mobiltillverkare? Varför skulle det ena vara ett mer riktigt jobb än det andra?
De kulturarbetare som producerar kultur som allmänheten vill ta del av kommer tjäna pengar, somliga ohyggliga mängder dessutom. Såna som producerar modern konst med ett gummidäck runt en get kommer inte tjäna något (förhoppningsvis) och bör söka sig vidare till annat arbete.
Som sagt, en författare som skriver böcker folk vill läsa och är redo att betala för, kommer inte behöva leva på bidrag.
Citat från DumFan
Hehe, bitter gårdare.
Börjar bli om säsongen ska se ut så här hela våren och sommaren.
Citat från Quidproquo
Börjar bli om säsongen ska se ut så här hela våren och sommaren.[/i]
Förståeligt förståeligt..
Såg dom träna här om dagen.... :/
Citat från DumFan
Förståeligt förståeligt..
Såg dom träna här om dagen.... :/
Saknar offensiva yttermittar som kan ta löpningarna och då och då dra en spelare själv. Typ Källström. Väldigt OT dock :P
Citat från Quidproquo
Saknar offensiva yttermittar som kan ta löpningarna och då och då dra en spelare själv. Typ Källström. Väldigt OT dock :P[/i]
Saknar Jan Tauer:PpPpPP
Källström ja, fan mycket hellre hnom än taco..
Vem bryr sig, det här är ju bara SD-tråden:)
Citat från Quidproquo
Citat från footfoot
Då skiljer sig din människosyn väldigt grovt från min.
Jag ser hellre att staten finansierar moskéer än att wahhabianhängare gör det, ja, men det vill verkligen inte SD. Däremot ser jag inte varför man skulle ställa krav på vad som predikas i moskéer då man inte gör det med kyrkor och synagogor. Så länge det inte bryter mot lagen (exempelvis hets mot folkgrupp) så bör man få predika vad man vill.
Det gör den nog ja.
Sant. Imamen får predika det han vill, frihet under ansvar. Så fort det uppdagas att wahabbism eller i övrigt icke acceptabla tolkningar av islam har förekommit, ska imamen förbjudas att för all framtid predika inom Sveriges gränser, sker det igen i samma moské stängs den igen och används som grisslakteri.
Å andra sidan så går personer som Åke Green fria från HMF med stöd i "religionsfrihet" och jag har inte sett SD direkt kämpa med näbbar och klor för att förbjuda pingskyrkan.
Citat från Stringburka
Å andra sidan så går personer som Åke Green fria från HMF med stöd i "religionsfrihet" och jag har inte sett SD direkt kämpa med näbbar och klor för att förbjuda pingskyrkan.
Jag har inte sett SD kämpa med näbbar och klor för att förbjuda islam heller.
Citat från Quidproquo
Citat från Stringburka
Å andra sidan så går personer som Åke Green fria från HMF med stöd i "religionsfrihet" och jag har inte sett SD direkt kämpa med näbbar och klor för att förbjuda pingskyrkan.
Jag har inte sett SD kämpa med näbbar och klor för att förbjuda islam heller.
Nej, men du tycktes förespråka förbud mot kyrkor som predikar radikala tolkningar av diverse religioner, och tycktes förespråka att SD skulle göra detsamma. Nu vet jag att du inte är SDare, men i den här tråden tycks du ju debattera från deras synvinkel och det var därför jag formulerade mig så.
Men du ser väl att det är ganska stor skillnad i hur SD bemöter galna kristna och galna muslimer?
Citat från Stringburka
Nej, men du tycktes förespråka förbud mot kyrkor som predikar radikala tolkningar av diverse religioner, och tycktes förespråka att SD skulle göra detsamma. Nu vet jag att du inte är SDare, men i den här tråden tycks du ju debattera från deras synvinkel och det var därför jag formulerade mig så.
Men du ser väl att det är ganska stor skillnad i hur SD bemöter galna kristna och galna muslimer?
Jag skulle inte ha några problem med att Åke Green skulle förbjudas att predika inom rikets gränser för all framtid, och det gäller för alla, rabbis, imamer som präster om de predikar hatbudskap eller ej acceptabla tolkningar av sin tro.
Definitivt, SD måste bli mer konsekventa.
Citat från Quidproquo
Jag skulle inte ha några problem med att Åke Green skulle förbjudas att predika inom rikets gränser för all framtid, och det gäller för alla, rabbis, imamer som präster om de predikar hatbudskap eller ej acceptabla tolkningar av sin tro.
Ja, skitbra idé. Åsså gärna ett rejält fängelsestraff på det också, så har du uppfyllt den våtaste drömmen för varje radikal imam/rabbi/whatever i Sverige: en helt failsafe möjlighet att bli förföljd för sin tro av hela etablissemanget och därmed cementera sin vi-mot-dom-skit. Givetvis ivrigt påhejade av SD från sin sida, eftersom de håller på med exakt samma grej.
Citat från 2qt2bstr8
Ja, skitbra idé.
Tack. De kan få cementera sin tro så mycket de vill, om de sen agerar på den så kan man slänga ut dem. I varje fall om jag fick bestämma, vilket nästan är förutsättningen för att förslaget ska komma på tal till att börja med.
Det är klart, är personen i fråga från Sverige till att börja med så blir det bara ett väldigt långt fängelsestraff.
det jag menade är att sånt nästan alltid motverkar sitt syfte eftersom religiösa (och sverigedemokrater) oundvikligen reagerar med "kolla, samhället försöker tysta oss, det måste betyda att vi har rätt! kör på grabbar!"
högsta prioriteten är även fortsättningsvis att ta ifrån svenska kyrkan all dess resterande politiska makt, för då blir det mycket svårare för muslimer att göra anspråk på att få sin egen sen.
Citat från 2qt2bstr8
det jag menade är att sånt nästan alltid motverkar sitt syfte eftersom religiösa (och sverigedemokrater) oundvikligen reagerar med "kolla, samhället försöker tysta oss, det måste betyda att vi har rätt! kör på grabbar!"
högsta prioriteten är även fortsättningsvis att ta ifrån svenska kyrkan all dess resterande politiska makt, för då blir det mycket svårare för muslimer att göra anspråk på att få sin egen sen.
Möjligt. Är lösningen att bekämpa kristendomen som redan är helt utdöd i Sverige och samtidigt ge muslimerna det de vill ha för att de ska bli mätta?
Citat från Quidproquo
Möjligt. Är lösningen att bekämpa kristendomen som redan är helt utdöd i Sverige och samtidigt ge muslimerna det de vill ha för att de ska bli mätta?
Va? Nej, jag sa just att ingen av dem ska ha någon politisk makt och att ingen av dem ska förbjudas.
Citat från 2qt2bstr8
Va? Nej, jag sa just att ingen av dem ska ha någon politisk makt och att ingen av dem ska förbjudas.
Då är vi överrens, även om detta är en väldigt överblick över hela frågan. I detaljerna tror jag vi inte är lika ense.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet