Sverigedemokraterna
Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.
Citat från Lasermalin
Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.
Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?
Citat från Quidproquo
Citat från Lasermalin
Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.
Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?
Något annat än sverigedemokraterna? De är ju faktiskt ett nytt parti, de har inte alls samma åsikter som de ursprungliga sverigedemokraterna.
Citat från Quidproquo
Citat från Lasermalin
Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.
Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?
Nationalkonservatisterna? Konservativa partiet? Partiet-för-folk-som-ogillar-ickevita-men-inte-riktigt-vågar-säga-det? Antiislampartiet?
Finns mycket de kunde hetat istället för Sverigedemokraterna. Tycker det är hemskt tråkigt med rasister, nazister, nationalister, smygrasister och främlingsfientliga som snor namnet Sverige, vår flagga och våra olika symboler. Det är nästan som om deras mål är att alla vettiga ska ogilla alla svenska symboler. Man kan inte längre använda den svenska flaggan, runskrift eller gamla nordiska symboler utan att känna sig smutsig för att nationalisterna har förstört vårt kulturarv genom sin äckliga propaganda.
Det är hemskt att höra hur Sverigedemokraterna påstår sig vilja bevara vårt kulturarv, när de bara bidrar till att smutsa ner det med sin tramsiga nationalism.
Citat från Lasermalin
Citat från Quidproquo
Citat från Lasermalin
Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.
Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?
Något annat än sverigedemokraterna? De är ju faktiskt ett nytt parti, de har inte alls samma åsikter som de ursprungliga sverigedemokraterna.
xD
Citat från Lasermalin
Citat från Quidproquo
Citat från Lasermalin
Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.
Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?
Något annat än sverigedemokraterna? De är ju faktiskt ett nytt parti, de har inte alls samma åsikter som de ursprungliga sverigedemokraterna.
Fast de påstår ju i intervjuer att de har i stort sett samma åsikter sedan starten och att nazisterna och rasisterna inom partiet alltid varit en yttepytteliten minoritet.
Citat från footfoot
Nationalkonservatisterna? Konservativa partiet? Partiet-för-folk-som-ogillar-ickevita-men-inte-riktigt-vågar-säga-det? Antiislampartiet?
Finns mycket de kunde hetat istället för Sverigedemokraterna. Tycker det är hemskt tråkigt med rasister, nazister, nationalister, smygrasister och främlingsfientliga som snor namnet Sverige, vår flagga och våra olika symboler. Det är nästan som om deras mål är att alla vettiga ska ogilla alla svenska symboler.
Tror det klingar ganska illa, nationalkonservatisterna. Rimmar ju fint med något annat. Konservativa partiet skulle jag kunna skriva under på, även om jag inte ser något behov av att byta.
För du brukar väl sjunga svenska nationalsången och vifta med flaggan annars hörrödu.
Jag är fortfarande nyfiken på partiets officiella förklaring till varför de motsätter sig adoption av utomeuropeiska barn.
Argumenterar de fortfarande med den där "Vi gör det av humanistiska skäl, då statistiken pekar på att dessa barn löper högre risk att utveckla psykisk sjukdom"-gojan som fundament?
Citat från Liberatio
Jag är fortfarande nyfiken på partiets officiella förklaring till varför de motsätter sig adoption av utomeuropeiska barn.
Argumenterar de fortfarande med den där "Vi gör det av humanistiska skäl, då statistiken pekar på att dessa barn löper högre risk att utveckla psykisk sjukdom"-gojan som fundament?
Japp, det är det argumentet. De är för fega för att berätta sin egentliga anledning till det.
Citat från Quidproquo
För du brukar väl sjunga svenska nationalsången och vifta med flaggan annars hörrödu.
Nationalsången är jag inte förtjust i, men det är mest för att den har en rätt korkad text. Fin melodi dock, men melodin är ju äldre.
Däremot så håller jag på med svensk folkmusik en hel del, och det är rätt tråkigt när Sverigedemokraterna vill förknippa det med sig. De flesta folkmusiker jag träffat är för mångkultur, och den svenska folkmusiken har växt något enormt tack vare just mångkulturen.
Citat från footfoot
Nationalsången är jag inte förtjust i, men det är mest för att den har en rätt korkad text. Fin melodi dock, men melodin är ju äldre.
Däremot så håller jag på med svensk folkmusik en hel del, och det är rätt tråkigt när Sverigedemokraterna vill förknippa det med sig. De flesta folkmusiker jag träffat är för mångkultur, och den svenska folkmusiken har växt något enormt tack vare just mångkulturen.
Ditt val, för min del sjunger jag den rätt ofta då jag går på hockey under säsongen och då sjungs nationalsången.
Det är väl klart att de som sysslar med folkmusik gillar mångkultur, det är ju kulturbidrag som betalar deras mat. Dagdriveri är vad det är.
Citat från Quidproquo
Ditt val, för min del sjunger jag den rätt ofta då jag går på hockey under säsongen och då sjungs nationalsången.
Det är väl klart att de som sysslar med folkmusik gillar mångkultur, det är ju kulturbidrag som betalar deras mat. Dagdriveri är vad det är.
Tror att ytterst få klarar av att leva på kulturbidrag, du.
Citat från footfoot
Tror att ytterst få klarar av att leva på kulturbidrag, du.
Bra, då skaffar de sig ett riktigt jobb.
Citat från footfoot
Citat från Liberatio
Jag är fortfarande nyfiken på partiets officiella förklaring till varför de motsätter sig adoption av utomeuropeiska barn.
Argumenterar de fortfarande med den där "Vi gör det av humanistiska skäl, då statistiken pekar på att dessa barn löper högre risk att utveckla psykisk sjukdom"-gojan som fundament?
Japp, det är det argumentet. De är för fega för att berätta sin egentliga anledning till det.
Så humant av blåsipporna.
Citat från Quidproquo
Citat från footfoot
Tror att ytterst få klarar av att leva på kulturbidrag, du.
Bra, då skaffar de sig ett riktigt jobb.
De enda som klarar av att leva på kulturbidrag och sådant är den kulturella eliten som får t.ex. författarlön. Tror faktiskt inte någon inom folkmusikssektorn får tillräckligt mycket bidrag för att kunna försörja sig på (förutom om de råkar få socialbidrag då :P).
Vad skiljer författare från mobiltillverkare? Varför skulle det ena vara ett mer riktigt jobb än det andra?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet