Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Lasermalin Tjej, 31 år

1 764 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:13
Lasermalin Tjej, 31 år

Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:14
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Lasermalin


Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.

Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?

Lasermalin Tjej, 31 år

1 764 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:16
Lasermalin Tjej, 31 år

Citat från Quidproquo


Citat från Lasermalin

Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.

Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?


Något annat än sverigedemokraterna? De är ju faktiskt ett nytt parti, de har inte alls samma åsikter som de ursprungliga sverigedemokraterna.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:20
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Quidproquo


Citat från Lasermalin

Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.

Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?



Nationalkonservatisterna? Konservativa partiet? Partiet-för-folk-som-ogillar-ickevita-men-inte-riktigt-vågar-säga-det? Antiislampartiet?

Finns mycket de kunde hetat istället för Sverigedemokraterna. Tycker det är hemskt tråkigt med rasister, nazister, nationalister, smygrasister och främlingsfientliga som snor namnet Sverige, vår flagga och våra olika symboler. Det är nästan som om deras mål är att alla vettiga ska ogilla alla svenska symboler. Man kan inte längre använda den svenska flaggan, runskrift eller gamla nordiska symboler utan att känna sig smutsig för att nationalisterna har förstört vårt kulturarv genom sin äckliga propaganda.

Det är hemskt att höra hur Sverigedemokraterna påstår sig vilja bevara vårt kulturarv, när de bara bidrar till att smutsa ner det med sin tramsiga nationalism.

Johan Kille, 31 år

4 360 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:21
Johan Kille, 31 år

Citat från Lasermalin


Citat från Quidproquo

Citat från Lasermalin

Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.

Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?

Något annat än sverigedemokraterna? De är ju faktiskt ett nytt parti, de har inte alls samma åsikter som de ursprungliga sverigedemokraterna.


xD

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:21
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Lasermalin


Citat från Quidproquo

Citat från Lasermalin

Deras åsikter är bra. MEN varför byter de inte namn? Hade de haft samma åsikter fast ett annat namn hade folk inte sett dom som rasister. "sverigedemokraterna" var ju från början nasister. Så är det ju faktiskt inte längre.

Vad ska de heta då? "Nationalkonservativa värdegrundspartiet"?

Något annat än sverigedemokraterna? De är ju faktiskt ett nytt parti, de har inte alls samma åsikter som de ursprungliga sverigedemokraterna.



Fast de påstår ju i intervjuer att de har i stort sett samma åsikter sedan starten och att nazisterna och rasisterna inom partiet alltid varit en yttepytteliten minoritet.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:23
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


Nationalkonservatisterna? Konservativa partiet? Partiet-för-folk-som-ogillar-ickevita-men-inte-riktigt-vågar-säga-det? Antiislampartiet?

Finns mycket de kunde hetat istället för Sverigedemokraterna. Tycker det är hemskt tråkigt med rasister, nazister, nationalister, smygrasister och främlingsfientliga som snor namnet Sverige, vår flagga och våra olika symboler. Det är nästan som om deras mål är att alla vettiga ska ogilla alla svenska symboler.


Tror det klingar ganska illa, nationalkonservatisterna. Rimmar ju fint med något annat. Konservativa partiet skulle jag kunna skriva under på, även om jag inte ser något behov av att byta.

För du brukar väl sjunga svenska nationalsången och vifta med flaggan annars hörrödu.

10101001010 Tjej, 35 år

306 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:24
10101001010 Tjej, 35 år

Jag är fortfarande nyfiken på partiets officiella förklaring till varför de motsätter sig adoption av utomeuropeiska barn.
Argumenterar de fortfarande med den där "Vi gör det av humanistiska skäl, då statistiken pekar på att dessa barn löper högre risk att utveckla psykisk sjukdom"-gojan som fundament?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:27
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Liberatio


Jag är fortfarande nyfiken på partiets officiella förklaring till varför de motsätter sig adoption av utomeuropeiska barn.
Argumenterar de fortfarande med den där "Vi gör det av humanistiska skäl, då statistiken pekar på att dessa barn löper högre risk att utveckla psykisk sjukdom"-gojan som fundament?



Japp, det är det argumentet. De är för fega för att berätta sin egentliga anledning till det.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:30
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Quidproquo


För du brukar väl sjunga svenska nationalsången och vifta med flaggan annars hörrödu.


Nationalsången är jag inte förtjust i, men det är mest för att den har en rätt korkad text. Fin melodi dock, men melodin är ju äldre.

Däremot så håller jag på med svensk folkmusik en hel del, och det är rätt tråkigt när Sverigedemokraterna vill förknippa det med sig. De flesta folkmusiker jag träffat är för mångkultur, och den svenska folkmusiken har växt något enormt tack vare just mångkulturen.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:34
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


Nationalsången är jag inte förtjust i, men det är mest för att den har en rätt korkad text. Fin melodi dock, men melodin är ju äldre.

Däremot så håller jag på med svensk folkmusik en hel del, och det är rätt tråkigt när Sverigedemokraterna vill förknippa det med sig. De flesta folkmusiker jag träffat är för mångkultur, och den svenska folkmusiken har växt något enormt tack vare just mångkulturen.


Ditt val, för min del sjunger jag den rätt ofta då jag går på hockey under säsongen och då sjungs nationalsången.

Det är väl klart att de som sysslar med folkmusik gillar mångkultur, det är ju kulturbidrag som betalar deras mat. Dagdriveri är vad det är.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:37
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Quidproquo


Ditt val, för min del sjunger jag den rätt ofta då jag går på hockey under säsongen och då sjungs nationalsången.

Det är väl klart att de som sysslar med folkmusik gillar mångkultur, det är ju kulturbidrag som betalar deras mat. Dagdriveri är vad det är.



Tror att ytterst få klarar av att leva på kulturbidrag, du.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:38
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


Tror att ytterst få klarar av att leva på kulturbidrag, du.

Bra, då skaffar de sig ett riktigt jobb.

10101001010 Tjej, 35 år

306 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:51
10101001010 Tjej, 35 år

Citat från footfoot


Citat från Liberatio

Jag är fortfarande nyfiken på partiets officiella förklaring till varför de motsätter sig adoption av utomeuropeiska barn.
Argumenterar de fortfarande med den där "Vi gör det av humanistiska skäl, då statistiken pekar på att dessa barn löper högre risk att utveckla psykisk sjukdom"-gojan som fundament?


Japp, det är det argumentet. De är för fega för att berätta sin egentliga anledning till det.



Så humant av blåsipporna.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 23:54
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Quidproquo


Citat från footfoot

Tror att ytterst få klarar av att leva på kulturbidrag, du.

Bra, då skaffar de sig ett riktigt jobb.



De enda som klarar av att leva på kulturbidrag och sådant är den kulturella eliten som får t.ex. författarlön. Tror faktiskt inte någon inom folkmusikssektorn får tillräckligt mycket bidrag för att kunna försörja sig på (förutom om de råkar få socialbidrag då :P).

Vad skiljer författare från mobiltillverkare? Varför skulle det ena vara ett mer riktigt jobb än det andra?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet