Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hannesfoerfan 36 år

860 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 21:33
Hannesfoerfan 36 år

Citat från u_suck_tbh


Kyrkor är väl sekulärt? Det är ju trots allt bara tradition, inte religion.

Klart det är religion som släpat hit skiten, används för religiösa syften också, bort med det bara. :3 Fram med mer universitet och idrottshallar för faaan. ^.^

Cykelpedal Kille, 34 år

228 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 21:33
Cykelpedal Kille, 34 år

Citat från footfoot


Citat från Anklever

Citat från DumFan

http://www.dn.se/sthlm/ny-moske-i-skarholmen-snart-verklighet

Yey! Fler moskéer och mer islam! Vem behöver sekularism och vetenskap när man har Allah och Koranen?


Inte sett dig klaga på att det byggs kyrkor dock....


Byggs det kyrkor i Sverige?

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 21:43
u_suck_tbh 34 år

Citat från Cykelpedal


Byggs det kyrkor i Sverige?


Ohja. Fick utstå några veckors bankande och hamrande 2008 när ett gäng frivilliga slog upp ett nytt "Rikets Sal" sisådär 100m från min dåvarande bostad.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 21:44
u_suck_tbh 34 år

Citat från Yagami


Klart det är religion som släpat hit skiten, används för religiösa syften också, bort med det bara. :3 Fram med mer universitet och idrottshallar för faaan. ^.^


Riv allt!

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 22:50
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot


Inte sett dig klaga på att det byggs kyrkor dock....

Varför skulle han klaga på det?

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 22:54
u_suck_tbh 34 år

Citat från Quidproquo


Citat från footfoot

Inte sett dig klaga på att det byggs kyrkor dock....

Varför skulle han klaga på det?



För att han förespråkar sekularism och vetenskap?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 22:58
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från u_suck_tbh


För att han förespråkar sekularism och vetenskap?

Jaha? Och? Vi har tusentals kyrkor i Sverige och vi är ändå sekulära, ergo, kristendomen i Sverige är sekulär. Islam är på många mer sätt än kristendomen en politisk ideologi. Kanske inte i bibelbältet men i Sverige så.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 23:01
u_suck_tbh 34 år

Citat från Quidproquo


Citat från u_suck_tbh

För att han förespråkar sekularism och vetenskap?

Jaha? Och? Vi har tusentals kyrkor i Sverige och vi är ändå sekulära, ergo, kristendomen i Sverige är sekulär. Islam är på många mer sätt än kristendomen en politisk ideologi. Kanske inte i bibelbältet men i Sverige så.



Så sekularismen är inte i fara om det byggs fler kyrkor, men om det byggs en ny moské så är den i princip redan förlorad?

Politiskt ideologi? Jag ser inte att Islam har ett eget parti i riksdagen (annat än sossarna HÖHÖ).

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
16 april 2011 kl. 23:13
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från u_suck_tbh


Så sekularismen är inte i fara om det byggs fler kyrkor, men om det byggs en ny moské så är den i princip redan förlorad?

Politiskt ideologi? Jag ser inte att Islam har ett eget parti i riksdagen (annat än sossarna HÖHÖ).


Jag är inte emot att bygga en moské. Men om man säger att en moské = en kyrka så har man fel. Om vi skulle ha lika många moskéer som kyrkor skulle Sverige i stort sett vara muslimskt redan och vi hade fått se en hel del lagändringar.

Muslimer i Sverige är veritabla kravmaskiner. Inte alla, men många. Eftersom islam inte genomgått en upplysning är islam inte alls lika sekulärt som kristendomen i Sverige.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 02:18
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Quidproquo


Njae, stör mig väl mest på att en mätning på framgång för en konstnär eller kulturarbetare idag är att tänja så många gränser som möjligt. Alla normer är inte negativa.

Typ Lars Vilks då eller? Hehe. Det är ju helt enkelt inte sant och en ganska typisk grej man brukar höra från folk som över huvud taget inte verkar gilla konst. Det här är förstås inget jag tänker försöka börja battla om, men dig och ditt eget samvete emellan: vet du verkligen vad du snackar om nu?

För övrigt håller jag helt med om att alla normer inte är negativa, det är ju bra att det finns en norm som säger att man inte går runt och knivar ihjäl folk på gatan till exempel. Mindre bra att det finns en som säger att jag inte får knulla med en annan snubbe.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 02:35
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Citat från Quidproquo

Njae, stör mig väl mest på att en mätning på framgång för en konstnär eller kulturarbetare idag är att tänja så många gränser som möjligt. Alla normer är inte negativa.

Typ Lars Vilks då eller? Hehe. Det är ju helt enkelt inte sant och en ganska typisk grej man brukar höra från folk som över huvud taget inte verkar gilla konst. Det här är förstås inget jag tänker försöka börja battla om, men dig och ditt eget samvete emellan: vet du verkligen vad du snackar om nu?

För övrigt håller jag helt med om att alla normer inte är negativa, det är ju bra att det finns en norm som säger att man inte går runt och knivar ihjäl folk på gatan till exempel. Mindre bra att det finns en som säger att jag inte får knulla med en annan snubbe.


Haha, finns väl undantag. Men Joanna Rytel skulle jag inte hävda är en framgångsrik konstnär, bara ett jävla nutjob som tyvärr får mediautrymme tack vare hennes meningsfränder på kulturredaktionerna. Sen kan man ju tycka som man vill om hennes "konst" men hon lyckas ju precis med det hon vill.

Addamussein Kille, 32 år

1 692 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 10:01
Addamussein Kille, 32 år

nejtack.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 12:18
Anklever Kille, 34 år

Bra artikel: Kriminella utlänningar har ingen plats i Sverige


Citat från BukkakeTsunami


Vem tvingar dig att gå dit och be?

Ingen? Jag tycker ändå inte att det ska byggas massa moskéer och kyrkor överallt. Speciellt inte i fattiga förorter där pengarna borde gå till något annat.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 12:36
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Anklever


Bra artikel: Kriminella utlänningar har ingen plats i Sverige


Citat från BukkakeTsunami

Vem tvingar dig att gå dit och be?

Ingen? Jag tycker ändå inte att det ska byggas massa moskéer och kyrkor överallt. Speciellt inte i fattiga förorter där pengarna borde gå till något annat.



Bra? Visar bara mer på hur deras människosyn ser ut. Brottslingar bör få rehabilitering och har även de rätt till att inte bli sönderskjutna eller torterade i sitt föredetta hemland. Det är inte precis som att Ekeroth bryr sig om Nisse som slår sin fru och blivit tagen för både fortkörning och rattfylleri. Men Achmed som blev tagen med att röka braj, han ska minsann ut.

Vi vet ju att i SDs ögon så är invandrare inte finnar eller danskar precis. Varför tar han inte ett exempel där någon dansk upprepade gånger begått väpnat rån? eller en finne som våldtagit sin fru?

Då kanske det glädjer dig att de flesta moskébyggen är privat finansierade. Det är inte precis som att staten har en egen moskébyggarbudget, även om SD vill få det till det.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
17 april 2011 kl. 12:47
Anklever Kille, 34 år

Citat från footfoot


Det är inte precis som att Ekeroth bryr sig om Nisse som slår sin fru och blivit tagen för både fortkörning och rattfylleri.

Det är klart han gör. Det är därför Ekeroth och SD förespråkar hårdare straff för våldsbrott begångna av alla typer av människor.


Citat från footfoot

Då kanske det glädjer dig att de flesta moskébyggen är privat finansierade. Det är inte precis som att staten har en egen moskébyggarbudget, även om SD vill få det till det.

Oavsett om det är staten eller någon annan (=Saudiarabien) som betalar bygget skulle pengarna kunna gå till något vettigare.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet