Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
ttulkas Kille, 30 år

658 forumsinlägg

Skrivet:
11 april 2011 kl. 23:41
ttulkas Kille, 30 år

^epic

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 07:55
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Anthonestmistake


Fast motdemonstrationer är ju precis vad de är ute efter. Hela SDs pr-taktik bygger ju på martyrskap.

Nja, även om det stämmer att de är ute efter martyrskap får de inte många martyrpoäng av motdemos - deras martyrskap handlar främst om att "etablissemanget hatar dem". De vill precis som alla andra känna sig accepterade, inte minst bland vanliga svenssons, och så länge man visar dem tydligt att de inte är det så är det en bra sak.

När de inte får vara med i TV kan de gnälla om att de är "förföljda" och att "det är ett hån mot demokratin" och fan vet allt trams de sysslar med. När vanliga människor säger emot dem kan de inte göra det på samma sätt.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 13:56
Viridian Kille, 36 år

Citat från Anklever


Citat från Viridian

Den stora massan av motdemonstrationen var ju en normal motdenomstration, sen att några random idioter kastar rökgranater ändrar ju inte faktumet att många står emot det som SD säger, många normala ickepolitiska människor, som endast är engagerade inom antirasism etc.

En normal motdemonstration som anordnades av extrema socialister...

[url=http://gt.expressen.se/nyheter/1.2397801/fick-benet-brannskadat-av-knallskott]
[/ur

Visst finns det många högermänniskor som ogillar SD också, men det är inte dom som går ut på gator och torg med visselpipor och rökgranater och viftar med röda fanor.


Extrema socialister skulle nog haft lite svårare att få ihop folk nog, kul i sådana fall att det finns mer extremsocialister i den stan än vad det finns otroligt många fler "extremsocialister" än SDare. Det är precis som i England nyligen när flera hundratusen demonstrerade mot en idiotisk regering o deras nedskärningar, så koncentrerar sig konservativa på de 40-50 pers som förstörde skyltfönster. Klassiskt knep för att ta blicken av ens egna fel o misstag och istället rikta det mot några idioter som inte har någonting med vad den stora massan tycker att göra.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 13:59
Viridian Kille, 36 år

istället kan vi snacka om SD och deras tydligt rasistiska åsikter.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rasism-pa-sd-ledamots-blogg_6080419.svd

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 14:01
Akterskytt Kille, 34 år

Fast att invandrare överrepresenterar våldtäkter är ju sant, fast han sa det på ett dåligt sätt.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 14:04
Viridian Kille, 36 år

Citat från Akterskytt


Fast att invandrare överrepresenterar våldtäkter är ju sant, fast han sa det på ett dåligt sätt.

Fast nu är de ju så att våldtäkter då de sker i hemmet, mellan personer som känner varandra etc nästan aldrig anmäls, vilket leder till ett stort mörkertal, alltså kan man inte kommer med en sån generalisering när inte ens nära av all fakta ligger på bordet.

biskvi Kille, 34 år

46 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 16:32
biskvi Kille, 34 år

Citat från Viridian


Citat från Akterskytt

Fast att invandrare överrepresenterar våldtäkter är ju sant, fast han sa det på ett dåligt sätt.

Fast nu är de ju så att våldtäkter då de sker i hemmet, mellan personer som känner varandra etc nästan aldrig anmäls, vilket leder till ett stort mörkertal, alltså kan man inte kommer med en sån generalisering när inte ens nära av all fakta ligger på bordet.


Du kan ju inte kalla det rasistiskt när han uttrycker fakta? Enligt all fakta som finns tillgänglig så har han ju rätt? Då kan du ju lika gärna anklaga BRÅ för rasism, för att de skriver ut brottstatistik där invandrare är överrepresenterade. Att gruppvåldtäktsmän har en näst intill sjuklig människosyn måste du väl också hålla med om.

Det enda i hans blogginlägg som är anmärkningsvärt är väl: Hur många är förvånade över att dessa personer var kända av polisen sedan tidigare?Hur många är förvånade över att de har invandrarbakgrund?”

Det stycket är cyniskt och generaliserande, men samtidigt ingen rasistisk åsikt. Det är stor skillnad på att säga att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, mot att till exempel säga att alla blattar våldtar.

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 16:35
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från biskvi


Du kan ju inte kalla det rasistiskt när han uttrycker fakta? Enligt all fakta som finns tillgänglig så har han ju rätt? Då kan du ju lika gärna anklaga BRÅ för rasism, för att de skriver ut brottstatistik där invandrare är överrepresenterade. Att gruppvåldtäktsmän har en näst intill sjuklig människosyn måste du väl också hålla med om.

Det enda i hans blogginlägg som är anmärkningsvärt är väl: Hur många är förvånade över att dessa personer var kända av polisen sedan tidigare?Hur många är förvånade över att de har invandrarbakgrund?”

Det stycket kan ses som cyniskt och generaliserande, men samtidigt ingen rasistisk åsikt. Det är stor skillnad på att säga att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, mot att till exempel säga att alla blattar våldtar.[/i]

När sa han att det var rasistiskt?

biskvi Kille, 34 år

46 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 16:36
biskvi Kille, 34 år

Citat från Nagasaki


Citat från biskvi

Du kan ju inte kalla det rasistiskt när han uttrycker fakta? Enligt all fakta som finns tillgänglig så har han ju rätt? Då kan du ju lika gärna anklaga BRÅ för rasism, för att de skriver ut brottstatistik där invandrare är överrepresenterade. Att gruppvåldtäktsmän har en näst intill sjuklig människosyn måste du väl också hålla med om.

Det enda i hans blogginlägg som är anmärkningsvärt är väl: Hur många är förvånade över att dessa personer var kända av polisen sedan tidigare?Hur många är förvånade över att de har invandrarbakgrund?”

Det stycket kan ses som cyniskt och generaliserande, men samtidigt ingen rasistisk åsikt. Det är stor skillnad på att säga att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, mot att till exempel säga att alla blattar våldtar.

När sa han att det var rasistiskt?


"istället kan vi snacka om SD och deras tydligt rasistiska åsikter.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rasism-pa-sd-ledamots-blogg_6080419.svd"

Trodde originalinlägget fanns med i mitt citat.

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 16:37
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från biskvi


"istället kan vi snacka om SD och deras tydligt rasistiska åsikter.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rasism-pa-sd-ledamots-blogg_6080419.svd"

Trodde originalinlägget fanns med i mitt citat.[/i]

Jag trodde du menade inlägget han hade skrivit. För just det har ingen rasistanklagelse i sig.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 20:21
Lalala1234 Tjej, 31 år

Äh, inlägget var tardigt och bara ett allmänt kasst blogginlägg. Ser inte hur det var rasistiskt dock.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 20:23
Legilimency 27 år

Blir så trött på dem och deras tjafs. Antingen går de ut med vad de verkligen tycker, eller så håller de tyst. Äckligt att gömma sig bakom fin retorik.. Blö.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 20:25
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Bagheera


Blir så trött på dem och deras tjafs. Antingen går de ut med vad de verkligen tycker, eller så håller de tyst. Äckligt att gömma sig bakom fin retorik.. Blö.

De måste ju använda "fin retorik" eftersom deras åsikter alltid blir utsatta för halmgubbar och påhitt, lite svårt att kunna stå för det man säger när det man "sagt" inte är sagt av en själv.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 20:26
Anklever Kille, 34 år

Citat från ttulkas


Anklever: är ju tydligen oklart om vem som gjorde vad i artikeln. och bara för att 1 person langar en rök -"bomb" så innebär ju inte det att hela t.ex RS vill demonstrera på det viset? Gäller ju oavsett vilka det är som demonstrerar, man kan inte dra alla demonstranterna och hela rörelsen över en kam.

Men alla sverigedemokrater kan man dra över samma kam, bara för att det finns ett fåtal rasister inom SD?
Nej, självklart är inte alla SD:are rasister och självklart är inte alla RS:are rökbombare.



Btw, från dagens Metro:

SD fjärde största parti i Sverige

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
12 april 2011 kl. 20:29
Quidproquo Kille, 34 år

Centern borde upphöra som parti och helt absorberas in i (m). Totalt osjälvständiga och har tappat allt med detta samarbete. Profillöst.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet