Sverigedemokraterna
Rökgranater och rökgranater... Det är salpeter/sockerburkar, sånna man byggde för skojs skull när man var tolv. Kändes dock lite... onödigt. Eller liksom, poänglöst. Nåväl.
Skrikande är jättebra. Gillade även att motdemon var jävligt blandat folk. Det faktum att SDU fick jobba hårt för att få ihop 50 pers medan motdemon hade 12 gånger så många utan att svettas säger väl en hel del om hur mycket struntprat det är när SD säger att "vi säger det svenskarna tänker".
Dessutom Anklever, även om jag nu känner förakt för högern, hur vet du att det bara är vänsterfolk? Finns gott om liberaler, särskilt unga, som avskyr sverigedemokraterna.
Citat från Stringburka
Dessutom Anklever, även om jag nu känner förakt för högern, hur vet du att det bara är vänsterfolk? Finns gott om liberaler, särskilt unga, som avskyr sverigedemokraterna.
Hur ofta ser du moderater och folkpartister demonstrera tillsammans med kommunisterna i RS?
Citat från Anklever
Citat från Stringburka
Dessutom Anklever, även om jag nu känner förakt för högern, hur vet du att det bara är vänsterfolk? Finns gott om liberaler, särskilt unga, som avskyr sverigedemokraterna.
Hur ofta ser du moderater och folkpartister demonstrera tillsammans med kommunisterna i RS?
När det gäller att demonstrera mot SD så ser jag folk från hela den politiska skalan på demonstrationerna. Allt från kristdemokrater till kommunister.
Citat från Anklever
Citat från Stringburka
Dessutom Anklever, även om jag nu känner förakt för högern, hur vet du att det bara är vänsterfolk? Finns gott om liberaler, särskilt unga, som avskyr sverigedemokraterna.
Hur ofta ser du moderater och folkpartister demonstrera tillsammans med kommunisterna i RS?
Den stora massan av motdemonstrationen var ju en normal motdenomstration, sen att några random idioter kastar rökgranater ändrar ju inte faktumet att många står emot det som SD säger, många normala ickepolitiska människor, som endast är engagerade inom antirasism etc.
Sen så är det förståeligt att SDare tvekar när det kommer till demonstrationer, men aggressiva vänsterpack så ska man väl vara försiktig ;D
Citat från Viridian
Citat från Anklever
Citat från Stringburka
Dessutom Anklever, även om jag nu känner förakt för högern, hur vet du att det bara är vänsterfolk? Finns gott om liberaler, särskilt unga, som avskyr sverigedemokraterna.
Hur ofta ser du moderater och folkpartister demonstrera tillsammans med kommunisterna i RS?
Den stora massan av motdemonstrationen var ju en normal motdenomstration, sen att några random idioter kastar rökgranater ändrar ju inte faktumet att många står emot det som SD säger, många normala ickepolitiska människor, som endast är engagerade inom antirasism etc.
^This^
Vill dock tillägga att RS knappast kastar rökburkar, de tenderar att vara väldigt fredliga.
HAHAHAHA......... ^
Citat från Viridian
Den stora massan av motdemonstrationen var ju en normal motdenomstration, sen att några random idioter kastar rökgranater ändrar ju inte faktumet att många står emot det som SD säger, många normala ickepolitiska människor, som endast är engagerade inom antirasism etc.
En normal motdemonstration som anordnades av extrema socialister...
Visst finns det många högermänniskor som ogillar SD också, men det är inte dom som går ut på gator och torg med visselpipor och rökgranater och viftar med röda fanor.
wow, vänsteraktivister som demonstrerar mot högern, mycket ovanligt. stoppa pressarna. det är ju förfan standardutförande att det finns sådana när SD har demo, get over it.
Citat från Comalive
jevla vensterpakk!!!
--------------------------------------------------------------------------
Fast motdemonstrationer är ju precis vad de är ute efter. Hela SDs pr-taktik bygger ju på martyrskap.
Anklever: är ju tydligen oklart om vem som gjorde vad i artikeln. och bara för att 1 person langar en rök -"bomb" så innebär ju inte det att hela t.ex RS vill demonstrera på det viset? Gäller ju oavsett vilka det är som demonstrerar, man kan inte dra alla demonstranterna och hela rörelsen över en kam.
Rökbomber mot rasister är aningen ineffektivt. Annars tycker jag att det är ganska rättfärdigat.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet