Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
30 mars 2011 kl. 11:47
Anklever Kille, 34 år

Citat från Liberte


Tror dessutom att de är ganska trötta på ignorans ifrån personer med SD-mentalitet. Vi har rätt gott om sådana här.

Vilken tur att det inte finns några sådana rasister i England då.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
30 mars 2011 kl. 11:56
Viridian Kille, 36 år

Citat från Anklever


Citat från Liberte

Tror dessutom att de är ganska trötta på ignorans ifrån personer med SD-mentalitet. Vi har rätt gott om sådana här.

Vilken tur att det inte finns några sådana rasister i England då.



Skillnaden är att i Storbrittanien så står den stora massan upp mot sån rasismskit. De har blivit förlöjligade och kommer inte få stora siffror i framtida val. De är en sidparantes.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
30 mars 2011 kl. 22:26
Anklever Kille, 34 år

Citat från Viridian


Skillnaden är att i Storbrittanien så står den stora massan upp mot sån rasismskit. De har blivit förlöjligade och kommer inte få stora siffror i framtida val. De är en sidparantes.

Ingen förlöjligar, marginaliserar eller står upp mot SD här i Sverige menar du?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 13:52
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Viridian


Skillnaden är att i Storbrittanien så står den stora massan upp mot sån rasismskit. De har blivit förlöjligade och kommer inte få stora siffror i framtida val. De är en sidparantes.

Kvalificerat skitsnack. Du har väl förmodligen inga grunder för det där utan förlitar dig på att folk kommer ta ditt ord på det?

Orsaken till att BNP kommer bli mindre och mindre är att de är fullkomliga puckon som ligger på nationaldemokraternas nivå och ännu lägre. Det finns ett väldigt utbrett missnöje med framförallt Labour party i hur de har skött invandringen med parollen "Öppna kranar" och hur de är totala dhimmis till islam (som orsakar mycket mer friktion i England än här i Sverige). Så att engelsmän på något sätt skulle stå upp mot partier som är enligt allmän nomenklatura skulle kallas främlingsfientliga är bara taget ur röven.


Jag är inte helt hundra på om det är genomklubbat eller endast ett förslag, men att illegala invandrare ska få sjukvård (var det till och med skolgång?) är ju helt jävla befängt. Det innebär att man som skattebetalare, samtidigt som man betalar polisens lön för att få ut dessa människor, betalar deras sjukvård och skolgång. Bisarrt är vad det är. Snacka om att belöna brottslingarna.

eax Kille, 41 år

1 691 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 13:57
eax Kille, 41 år

anger issues

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:02
Akterskytt Kille, 34 år

Tycker också att det är sjukt att illegala invandrare ska ha rätt till vård och skolgång, en ILLEGAL invandrare ska inte ha samma rätt som legala invandrare/svenskar som bott här i hela livet. Ett jävla skämt är vad det är.
F.ö så finns det gott om organisationer som står mot islamisering precis som SD; t.ex. English Defence League vilka har tio tusentals medlemmar (i Luton dök det upp cirka 3000 människor) och då är det fortfarande många som inte öppet visar sitt stöd för EDL.
(Försök hitta en SD-demonstration med lika många människor, trots att SD har 339 000 röstare)
Så jo, SD-mentalitet finns det säkerligen i storbritannien.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:34
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Jag är inte helt hundra på om det är genomklubbat eller endast ett förslag, men att illegala invandrare ska få sjukvård (var det till och med skolgång?) är ju helt jävla befängt. Det innebär att man som skattebetalare, samtidigt som man betalar polisens lön för att få ut dessa människor, betalar deras sjukvård och skolgång. Bisarrt är vad det är. Snacka om att belöna brottslingarna.


Det handlade väl bara om akutsjukvård?

Landsgränser är ändå bara linjer på en karta för att underlätta maktutövande, varför ska de spela roll när det gäller fundamentala saker som mat, sjukvård och utbildning?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:37
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot



Det handlade väl bara om akutsjukvård?

Landsgränser är ändå bara linjer på en karta för att underlätta maktutövande, varför ska de spela roll när det gäller fundamentala saker som mat, sjukvård och utbildning?

Ja, jag har ju svårt att tro att man som illegal kan boka tid hos sin husläkare, men om jag fattade det rätt så handlade det även om tandvård. Är inte ens för att de ska få akutvård. Om de ska vara här illegalt så ska de få tand om sig själva också.

Om gränser bara är linjer på en karta kan vi väl åka till Somalia och tömma deras land på resurser och använda dessa till att betala för hela kalaset, de har ju inte mer rätt till sina resurser än vi, då det bara är linjer på en karta som skiljer oss.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:41
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Citat från footfoot

Det handlade väl bara om akutsjukvård?

Landsgränser är ändå bara linjer på en karta för att underlätta maktutövande, varför ska de spela roll när det gäller fundamentala saker som mat, sjukvård och utbildning?

Ja, jag har ju svårt att tro att man som illegal kan boka tid hos sin husläkare, men om jag fattade det rätt så handlade det även om tandvård. Är inte ens för att de ska få akutvård. Om de ska vara här illegalt så ska de få tand om sig själva också.

Om gränser bara är linjer på en karta kan vi väl åka till Somalia och tömma deras land på resurser och använda dessa till att betala för hela kalaset, de har ju inte mer rätt till sina resurser än vi, då det bara är linjer på en karta som skiljer oss.



Själv är jag för gratis sjukvård och tandvård för alla, oavsett om de är illegala invandrare eller inte.

Vad tror du USA gör? :)
Självklart blir folk inte särskilt glada, då de tror på dessa linjer. Sen tror jag att Somalia behöver sina resurser mer än Sverige gör, då vi är ett väldigt rikt land.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:44
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot



Själv är jag för gratis sjukvård och tandvård för alla, oavsett om de är illegala invandrare eller inte.

Vad tror du USA gör? :)[/i]

Nähä, det trodde jag aldrig om dig.

Ja, då borde ju du tycka att USA sätter ett exempel med deras respektlöshet för gränser?

Anthonestmistake Kille, 34 år

Citat från Quidproquo



Ja, jag har ju svårt att tro att man som illegal kan boka tid hos sin husläkare, men om jag fattade det rätt så handlade det även om tandvård. Är inte ens för att de ska få akutvård. Om de ska vara här illegalt så ska de få tand om sig själva också.

Om gränser bara är linjer på en karta kan vi väl åka till Somalia och tömma deras land på resurser och använda dessa till att betala för hela kalaset, de har ju inte mer rätt till sina resurser än vi, då det bara är linjer på en karta som skiljer oss.


Som om Afrika inte mer än väl betalat för sig här i världen?

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:46
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Nähä, det trodde jag aldrig om dig.

Ja, då borde ju du tycka att USA sätter ett exempel med deras respektlöshet för gränser?



USA gör det ju i profitens namn, för egen vinning, så något bra exempel är de inte. Att däremot ignorera gränser för att hjälpa andra är något positivt.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:47
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Liberte


Som om Afrika inte mer än väl betalat för sig här i världen?[/i]

Verkligen inte. Bidrar inte med något förutom HIV och krig. Afrika är väl den kontinent som minst av alla drar sitt strå i stacken.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:48
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från footfoot



USA gör det ju i profitens namn, för egen vinning, så något bra exempel är de inte. Att däremot ignorera gränser för att hjälpa andra är något positivt.[/i]

Vadå, så du tror inte att Irakinvasionen var till gagn för folket? ;) Det heter ju till och med "operation iraqi freedom" (LOOOL)

Här kommer du och jag helt enkelt aldrig komma överens, jag tror starkt på gränser och du gör det inte.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
31 mars 2011 kl. 14:51
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Vadå, så du tror inte att Irakinvasionen var till gagn för folket? ;) Det heter ju till och med "operation iraqi freedom" (LOOOL)

Här kommer du och jag helt enkelt aldrig komma överens, jag tror starkt på gränser och du gör det inte.



Du måste hålla med om att det klingar mycket bättre än "operation get that oil".

Troligen inte, nej.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet