Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Deerdiary Kille, 33 år

871 forumsinlägg

Skrivet:
27 mars 2011 kl. 23:33
Deerdiary Kille, 33 år

Citat från Bagheera



Jag förstår vad du menar. Jag tror dock att det är bristen på okunskap som är grunden för rasismen. Folk vill ha någon att skylla på när det går dåligt, för dem själva. Fast jag vet inte. Har lite svårt att välja sida in den här frågan, är kluvad.

Blir så trött på folk som bara ordbajsar :(
"Brist på okunskap"? Brist på okunskap är det samma som att inte ha någon brist på kunskap. Alltså att man har kunskap.

Så det du egentligen skriver, utan att du själv inser det, är att kunskap är grunden för rasism. Så istället för att försöka låta så otroligt fin, så kan du väl försöka förmedla din egentliga mening?

PS. Hoppas verkligen jag fick med något språkligt fel.
Och förlåt för att jag är så äckligt dryg, men om du tar en seriös debatt så är det viktiga att ditt inlägg har rätt innebörd, inte att det är vackert formulerat, IMO. :)

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 00:10
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Razordark


Citat från Bagheera


Jag förstår vad du menar. Jag tror dock att det är bristen på okunskap som är grunden för rasismen. Folk vill ha någon att skylla på när det går dåligt, för dem själva. Fast jag vet inte. Har lite svårt att välja sida in den här frågan, är kluvad.

Blir så trött på folk som bara ordbajsar :(
"Brist på okunskap"? Brist på okunskap är det samma som att inte ha någon brist på kunskap. Alltså att man har kunskap.

Så det du egentligen skriver, utan att du själv inser det, är att kunskap är grunden för rasism. Så istället för att försöka låta så otroligt fin, så kan du väl försöka förmedla din egentliga mening?

PS. Hoppas verkligen jag fick med något språkligt fel.
Och förlåt för att jag är så äckligt dryg, men om du tar en seriös debatt så är det viktiga att ditt inlägg har rätt innebörd, inte att det är vackert formulerat, IMO. :)


Eller så är det inte en fråga om ordbajsande utan att ett "o" smet in före, ett enkelt syftningsfel? Man skriver "okunskap", inser att det ser för aggressivt ut, ändrar till "bristen på" men glömmer ta bort "o"et? Ser mer ut som ett enkelt slarvfel än någon som försöker låta snoffsig.

Dr_Steiner Kille, 36 år

8 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 14:54
Dr_Steiner Kille, 36 år

Dom vågar ta frågor som invandringspolitiken. Invandringen är helt upp***.

Men jag tror inte sexige Jimmy kan styra Sverige.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 15:39
Legilimency 27 år

Citat från Razordark


Blir så trött på folk som bara ordbajsar :(
"Brist på okunskap"? Brist på okunskap är det samma som att inte ha någon brist på kunskap. Alltså att man har kunskap.

Så det du egentligen skriver, utan att du själv inser det, är att kunskap är grunden för rasism. Så istället för att försöka låta så otroligt fin, så kan du väl försöka förmedla din egentliga mening?

PS. Hoppas verkligen jag fick med något språkligt fel.
Och förlåt för att jag är så äckligt dryg, men om du tar en seriös debatt så är det viktiga att ditt inlägg har rätt innebörd, inte att det är vackert formulerat, IMO. :)[/i]


Förstår exakt vad innebörden av det jag skrev.
Stringburka har rätt dock. Glömde ta bort o:et bara.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 15:51
Akterskytt Kille, 34 år

Angående Japans låga kriminalitet så har jag en skoj berättelse att förmedla, jag fick höra den från min bror som i sin tur fick den från hans vän som pluggat i Japan i fyra år.

Historien förtäljer i alla fall hur en ung man (19-25) från en fattig familj snor en motorcykel av en västerlänning (en dyr Suzuki som nyligen var inköpt), när denne man senare kommer hem till sin familj och berättar för dom hur han stulit motorcykel så flippar familjen totalt. Mannen får välja på att lämna tillbaka motorcykel och be om ursäkt eller att helt enkelt kastas ut hemifrån, kastas ut som i: "Hör aldrig av dig till oss någonsin igen, du drar skam över våran familj".
Historien förtäljer då inte om mannen tänkt köra motorcykeln själv eller sälja den, men familjen vägrade i alla fall detta.
Djup respekt finns hos japanerna, särskilt för äldre, något som inte existerar i Sverige.

Japan har ett (som Stringburka sa) monokulturellt och även starkt fungerande samhälle som även Sverige skulle kunna uppnå.
Personligen önskar jag att Sverige kunde uppnå detsamma, men det förbli säkerligen en dröm som det ser ut idag.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 18:54
Tour Kille, 38 år

Citat från Akterskytt


Angående Japans låga kriminalitet så har jag en skoj berättelse att förmedla, jag fick höra den från min bror som i sin tur fick den från hans vän som pluggat i Japan i fyra år.

Historien förtäljer i alla fall hur en ung man (19-25) från en fattig familj snor en motorcykel av en västerlänning (en dyr Suzuki som nyligen var inköpt), när denne man senare kommer hem till sin familj och berättar för dom hur han stulit motorcykel så flippar familjen totalt. Mannen får välja på att lämna tillbaka motorcykel och be om ursäkt eller att helt enkelt kastas ut hemifrån, kastas ut som i: "Hör aldrig av dig till oss någonsin igen, du drar skam över våran familj".
Historien förtäljer då inte om mannen tänkt köra motorcykeln själv eller sälja den, men familjen vägrade i alla fall detta.
Djup respekt finns hos japanerna, särskilt för äldre, något som inte existerar i Sverige.

Japan har ett (som Stringburka sa) monokulturellt och även starkt fungerande samhälle som även Sverige skulle kunna uppnå.
Personligen önskar jag att Sverige kunde uppnå detsamma, men det förbli säkerligen en dröm som det ser ut idag.



ja, japan har en sund och bra inställning mot utlänningar, det har man ju sett rent historiskt. verkligen något att eftersträva.

vi får ju säkert mer respekt för våra äldre ifall det inte finns några svartingar här också, det har ju säkert med det att göra.
speciellt eftersom araber har 100 ggr större respekt för sina äldre än oss svenskar, föräldrarna bor hos barnen när dom blir gamla mm.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 20:57
Akterskytt Kille, 34 år



ja, japan har en sund och bra inställning mot utlänningar, det har man ju sett rent historiskt. verkligen något att eftersträva.

vi får ju säkert mer respekt för våra äldre ifall det inte finns några svartingar här också, det har ju säkert med det att göra.
speciellt eftersom araber har 100 ggr större respekt för sina äldre än oss svenskar, föräldrarna bor hos barnen när dom blir gamla mm.[/i]


Fast jag kör hellre på ett säkert kort än att chansa, monokultur lyckas där, mångkultur misslyckas på X andra platser i världen, varför välja det osäkra före det säkra?

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 21:18
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Akterskytt



Japan har ett (som Stringburka sa) monokulturellt och även starkt fungerande samhälle som även Sverige skulle kunna uppnå.
Personligen önskar jag att Sverige kunde uppnå detsamma, men det förbli säkerligen en dröm som det ser ut idag.


Öh, va? Misrepresentation much? Jag sade ju precis tvärtom, att när det var monokulturellt var det bakåtsträvande, hade mycket fattigdom och social misär, och var rent utvecklingsmässigt på efterkälken jämfört med västerländerna, och att det är först nu när sådant här frodas som de har blivit "framgångsrika".

Och som sagt, den "respekt" du talar om baseras på att om någon stulit en motorcykel under Tokugawa-shogunatet (om det nu funnits sådana) skulle hela familjen ha avrättats.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 21:32
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Akterskytt




ja, japan har en sund och bra inställning mot utlänningar, det har man ju sett rent historiskt. verkligen något att eftersträva.

vi får ju säkert mer respekt för våra äldre ifall det inte finns några svartingar här också, det har ju säkert med det att göra.
speciellt eftersom araber har 100 ggr större respekt för sina äldre än oss svenskar, föräldrarna bor hos barnen när dom blir gamla mm.


Fast jag kör hellre på ett säkert kort än att chansa, monokultur lyckas där, mångkultur misslyckas på X andra platser i världen, varför välja det osäkra före det säkra?


Monokultur storfailade där, och mångkultur har vi oavsett. Det du verkar emot är inte mångkultur utan mångetnicitet, vi har mångkultur i Sverige även utan invandrare. Denna snubbe och denna snubba och dessa snubbar har alla olika kultur.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 21:52
Tour Kille, 38 år

Citat från Akterskytt




ja, japan har en sund och bra inställning mot utlänningar, det har man ju sett rent historiskt. verkligen något att eftersträva.

vi får ju säkert mer respekt för våra äldre ifall det inte finns några svartingar här också, det har ju säkert med det att göra.
speciellt eftersom araber har 100 ggr större respekt för sina äldre än oss svenskar, föräldrarna bor hos barnen när dom blir gamla mm.


Fast jag kör hellre på ett säkert kort än att chansa, monokultur lyckas där, mångkultur misslyckas på X andra platser i världen, varför välja det osäkra före det säkra?



tycker verkligen inte den japanska kulturen kan kallas lyckad, du verkar inte särskilt insatt i japansk kultur, säger inte att jag är det heller, jag har tagit avstånd från det jävla skitlandet alltmer ju mer jag lärde mig om det.
visst respekterar man äldre, som jag sa gör även araber det i stor utsträckning, den folkgrupp du främst pekar på. det är svenskar som inte bryr sig om sina äldre, inte tvärtom.
araber uppmuntrar heller inte sina barn till brottslighet, brottslighet har inget med kultur att göra överhuvudtaget, det finns ett antal andra faktorer som är avgörande när det gäller den saken. utanförskap, fattigdom, missbruk osv.

nämn ett exempel på ett land som är monokulturellt och är "lyckat". i din definition, ett land med 0% brottslighet osv, och alla springer och kramar dalahästar eller vadfan man nu gör i ett monokulturellt land.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 21:58
Akterskytt Kille, 34 år

Japan och Singapore skulle jag nog kalla idealiska land, för mig som person. Hade jag haft pengar och en framtid där hade jag inte tvekat på att flytta dit genast. Kulturen i sig har säkerligen sina brister, men jag tror inte på mångkulturens mix av folkslag... och om man ser på Holland, Frankrike, Finland, Danmark och Tyskland som samtliga mer eller mindre fördömer mångkultur så går det efter mina tankar och tycke bättre för dessa länder.
Att mixa judar, muslimer, kristna och diverse andra kulturer/religioner har aldrig och kommer aldrig fungera, om det nu fungerat någon gång under historiens gång så får ni gärna upplysa mig om vilket land det är som lyckats.

Tack för mig.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 22:06
Tour Kille, 38 år

Citat från Akterskytt


Japan och Singapore skulle jag nog kalla idealiska land, för mig som person. Hade jag haft pengar och en framtid där hade jag inte tvekat på att flytta dit genast. Kulturen i sig har säkerligen sina brister, men jag tror inte på mångkulturens mix av folkslag... och om man ser på Holland, Frankrike, Finland, Danmark och Tyskland som samtliga mer eller mindre fördömer mångkultur så går det efter mina tankar och tycke bättre för dessa länder.
Att mixa judar, muslimer, kristna och diverse andra kulturer/religioner har aldrig och kommer aldrig fungera, om det nu fungerat någon gång under historiens gång så får ni gärna upplysa mig om vilket land det är som lyckats.

Tack för mig.



så du ska göra en klassiker: "flytta till ett land där dom inte tar emot invandrare"

och vad är det som gör att det inte fungerar att mixa kulturer/religioner/etniciteter? vad är det som går så otroligt fel när man gör det? inte nån jävla hittepåstatistik om isbjörnar helst.
faktum är att det går hurjävla bra som helst att mixa kulturer, när olika nationer försöker sno land från varandra funkar det mindre bra.
likaså de kristna korstågen var ju inte helt hundra.

Hitlers lilla Endlösung der Judenfrage är ju verkligen ett aktuellt argument, just för att Hitler gjorde precis det SD gör idag, nämligen skyller alla samhällsproblem på en minoritet. Monokultur suger röv med andra ord.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 22:09
Akterskytt Kille, 34 år

Ser ingen mångkulturell succé i din post, Tour.
Dom tar emot invandrare och studenter i både Japan och Singapore, fast med kontroll. :)

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 22:23
Viridian Kille, 36 år

Citat från Akterskytt


Ser ingen mångkulturell succé i din post, Tour.
Dom tar emot invandrare och studenter i både Japan och Singapore, fast med kontroll. :)


Några av de bästa länderna på jorden att bo på är mångkulturella. Förstår verkligen inte varför dessa länder suger enligt dig o alla andra eller inte klassar dom som succer, sen tror jag inte för fem öre att kultur har någonting med hur framgångsrikt ett land är, eller hur bra landet är att leva i, kultur är helt och hållet vad jag gör det till, jag skulle antagligen passa bättre i en storstad i ett helt annat land än vad jag skulle göra ute på landet i sverige, allt är individuellt.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
28 mars 2011 kl. 22:26
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Viridian


Några av de bästa länderna på jorden att bo på är mångkulturella.

Och då blir ju per definition några av de bästa länderna på jorden att bo i monokulturella, så det var väl ganska intetsägande. Dvs om mono och mångkultur är varandras motsatser, vilket man väl får förutsäga att de är.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet