Sverigedemokraterna
Citat från u_suck_tbh
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Fast senast jag såg Jimmie i en debatt på SVT så snackade han om homogenitet.
Kulturell homogenitet iofs, men homogenitet.
Jag ba "that's a buzzword!!!"
Tyvärr är detta föga förvånande.
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Du har en väldigt skev och orealistiskt världsuppfattning men nej, det är inte bara nazister som pratar om homogenitet? Vet du äns själv vad det betyder?
En homogen kultur betyder INTE ett "renrasigt" samhälle med folk med blåa ögon och vit hy
Gör om gör rätt efter att du läst detta t ex
http://caffertyfile.blogs.cnn.com/2011/03/15/why-is-there-no-looting-in-japan/
Du nämnde inte ordet "kultur" i din första post. Ber om ursäkt för att jag missuppfattade, ogillar främlingsfientlighet och rasism/nazism att jag automatiskt reagarar när jag hör ordet "homogent".
Ja,m jag förstår vad ordet homogent har för innebörd.
Citat från Gravedigger
Det han menar är att i ett samhälle där alla har samma etnicitet kommer
problemet med rasism inte existera.[/i]
Okej, jag förstår. Tack!
Citat från Bagheera
Citat från u_suck_tbh
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Fast senast jag såg Jimmie i en debatt på SVT så snackade han om homogenitet.
Kulturell homogenitet iofs, men homogenitet.
Jag ba "that's a buzzword!!!"
Tyvärr är detta föga förvånande.
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Du har en väldigt skev och orealistiskt världsuppfattning men nej, det är inte bara nazister som pratar om homogenitet? Vet du äns själv vad det betyder?
En homogen kultur betyder INTE ett "renrasigt" samhälle med folk med blåa ögon och vit hy
Gör om gör rätt efter att du läst detta t ex
http://caffertyfile.blogs.cnn.com/2011/03/15/why-is-there-no-looting-in-japan/
Du nämnde inte ordet "kultur" i din första post. Ber om ursäkt för att jag missuppfattade, ogillar främlingsfientlighet och rasism/nazism att jag automatiskt reagarar när jag hör ordet "homogent".
Ja,m jag förstår vad ordet homogent har för innebörd.
Som sagt, just därför du måste ändra din förståelse för begreppet av termen.
Homogenitet när vi pratar om etnicitet handlar såklart om "raser" och pursvenskar och allt sådant kul.
Homogenitet i samhället och kultur handlar däremot om en slags symbios och en sammanhållning som alla kan rätta sig till
Tyvärr måste jag konstatera att den växande främlingsfientligheten faktiskt inte har huvudorsaken liggandes i extremhögern eller SD, alternativt de som förespråkar sådant.
Utan framförallt ligger skulden hos vänstern som har försökt skohorna ned en främmande kultur vid sidan om en annan, och på en parallell, försöka anpassa den ena kulturen efter den andra. Det är DET som skapar segregering, det är DET som har präglat främlingsfientlighet och det är framförallt just DET som har gjort att detta hopkok av olika värderingar som inte är kompatibla med ett modernt civiliserat samhälle, har rasat ned som ett hus av kort i vinden.
Citat från Gravedigger
Citat från Bagheera
Föråt, jag kanske missuppfattade det du skrev isf. Men jag håller med dig, det är liknande scenario som forna Tyskland.
Men jag tror vi skiljer oss åt genom våra åsikter om hur man ska lösa problemet. Jag tror att det bästa är att ge dem en sysselsättning, ett jobb och placera människorna lite här och var i Sverige för att lättare kunna lära sig språket och ta till sig svenska kulturen och det svenska samhället.
Håller med dig till 100% förutom en invändning oavsett detta så skulle de inte ta bort problemet med att välfärden monteras ner och grogrunden finns kvar, samma problem skulle kunna existera, då Judarna beskylldes för sin framgång, nu är det tvärtom.
Jag förstår vad du menar. Jag tror dock att det är bristen på okunskap som är grunden för rasismen. Folk vill ha någon att skylla på när det går dåligt, för dem själva. Fast jag vet inte. Har lite svårt att välja sida in den här frågan, är kluvad.
Citat från Zalbeyx
Som sagt, just därför du måste ändra din förståelse för begreppet av termen.
Homogenitet när vi pratar om etnicitet handlar såklart om "raser" och pursvenskar och allt sådant kul.
Homogenitet i samhället och kultur handlar däremot om en slags symbios och en sammanhållning som alla kan rätta sig till[/i]
Okej, då förstår jag! Ordets innebörd beror väldigt mycket på i vilket sammanhang man använder det i.
Citat från Bagheera
Citat från Gravedigger
Citat från Bagheera
Föråt, jag kanske missuppfattade det du skrev isf. Men jag håller med dig, det är liknande scenario som forna Tyskland.
Men jag tror vi skiljer oss åt genom våra åsikter om hur man ska lösa problemet. Jag tror att det bästa är att ge dem en sysselsättning, ett jobb och placera människorna lite här och var i Sverige för att lättare kunna lära sig språket och ta till sig svenska kulturen och det svenska samhället.
Håller med dig till 100% förutom en invändning oavsett detta så skulle de inte ta bort problemet med att välfärden monteras ner och grogrunden finns kvar, samma problem skulle kunna existera, då Judarna beskylldes för sin framgång, nu är det tvärtom.
Jag förstår vad du menar. Jag tror dock att det är bristen på okunskap som är grunden för rasismen. Folk vill ha någon att skylla på när det går dåligt, för dem själva. Fast jag vet inte. Har lite svårt att välja sida in den här frågan, är kluvad.
Och anledningen till den bristen av okunskap är att vänstern ser det som ett känsligt ämne att tas upp om det inte vinklas värre än pythagoras-sats.
Dvs vi får felakting information om naturen av olika kulturer, och just därför skapas rasism eftersom folk blir upprörda över att höra lögner från etablissemanget, att bli vilseledda och tvingade in i något främmande de inte får en chans till att säga ifrån eller försöka resonera med.
Det är liksom en våt konformistdröm att helt enkelt: Tolerera eller bli stämplad som rasist.
Citat från Bagheera
Jag förstår vad du menar. Jag tror dock att det är bristen på okunskap som är grunden för rasismen. Folk vill ha någon att skylla på när det går dåligt, för dem själva. Fast jag vet inte. Har lite svårt att välja sida in den här frågan, är kluvad.
Betvivlar starkt att 5.5% av Sveriges befolkning är dumma nog för att inte förstå
att Sverigedemokraterna är dåliga.
Tro att de är fördummade är väl om något diskriminerande och främlingsfientligt (om än inte mot invandrare) ;)
Citat från Gravedigger
Citat från Bagheera
Jag förstår vad du menar. Jag tror dock att det är bristen på okunskap som är grunden för rasismen. Folk vill ha någon att skylla på när det går dåligt, för dem själva. Fast jag vet inte. Har lite svårt att välja sida in den här frågan, är kluvad.
Betvivlar starkt att 5.5% av Sveriges befolkning är dumma nog för att inte förstå
att Sverigedemokraterna är dåliga.
Tro att de är fördummade är väl om något diskriminerande och främlingsfientligt (om än inte mot invandrare) ;)
Exakt, allting är inte så svart och vitt att man antingen är supertolerant konformisthora 2.0beta eller dasüberrasist 1.0alpha >_>
Det finns många pålästa människor och högutbildade som röstar på SD utan att dela deras politiska ståndpunkter.
Jag själv stödjer partiet, inte i den form av att jag håller med om deras politik då jag tycker det är absolut efterblivet att säga: "Herp derp, vi ska integrera invandrarna genom att, TADA!! Segregera dem mer! fucking gg <_>"
Dock kan jag hålla ett stöd i den form av att de behandlas odemokratiskt och att deras politik inte får någon konkret respons eller att etablissemanget blundar för problemen som är riktiga som de faktiskt tar upp(även om de då har fel infallsvinkell)
Citat från Zalbeyx
Exakt, allting är inte så svart och vitt att man antingen är supertolerant konformisthora 2.0beta eller dasüberrasist 1.0alpha >_>
Det finns många pålästa människor och högutbildade som röstar på SD utan att dela deras politiska ståndpunkter.
Jag själv stödjer partiet, inte i den form av att jag håller med om deras politik då jag tycker det är absolut efterblivet att säga: "Herp derp, vi ska integrera invandrarna genom att, TADA!! Segregera dem mer! fucking gg <_>"
Dock kan jag hålla ett stöd i den form av att de behandlas odemokratiskt och att deras politik inte får någon konkret respons eller att etablissemanget blundar för problemen som är riktiga som de faktiskt tar upp(även om de då har fel infallsvinkell)
Nej och jag vet aldrig att jag har påstått detta i något Sverigedemokrat-sammanhang.
Däremot får det inte förglömmas att de som i regel röstar på Sverigedemokraterna är unga killar
som troligtvis har känt av de ekonomiska problem Sverige känt av och den välfärd som blir allt mindre.
Sen är de inte direkt särskilt många högutbildade i partiet förutom Jimmie i princip.
Men man ska skilja på högutbildade och intelligens för de är två helt olika saker.
Sen att etablissemanget blundar för problemen med invandringen är ren och skär myt.
Riskdagen jobbar dagligen med problemet däremot så väger andra problem högre i deras mening, exempelvis
att bygga upp FRA-Lagar och ge bidrag åt rika kärringar så de får städat hemma, när de istället
kunde läggas på exempelvis förorterna och på välfärden.
Citat från Gravedigger
Citat från Bagheera
Jag förstår vad du menar. Jag tror dock att det är bristen på okunskap som är grunden för rasismen. Folk vill ha någon att skylla på när det går dåligt, för dem själva. Fast jag vet inte. Har lite svårt att välja sida in den här frågan, är kluvad.
Betvivlar starkt att 5.5% av Sveriges befolkning är dumma nog för att inte förstå
att Sverigedemokraterna är dåliga.
Tro att de är fördummade är väl om något diskriminerande och främlingsfientligt (om än inte mot invandrare) ;)
Kan nog ligga något i det du säger. :P
Citat från Zalbeyx
Citat från Gravedigger
Citat från Bagheera
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Det han menar är att i ett samhälle där alla har samma etnicitet kommer
problemet med rasism inte existera.
Eller ett samhälle som följer en enad kultur och ett enat sätt att leva istället för att försöka göra alla glada
Japan är ett perfekt exempel på ett framgångsrikt land som faktiskt lyckats utan mångkulturen.
De har behållt många av sina värderingar och kulturella traditioner och har genom sin homogena kultur alltså bäddat för successiv och ganska så otroligt accelerering av den teknologiska framgången t ex.
Like it or leave it är lite mentaliteten där, vilket är en bra sak
Japan är ju kanske inte direkt definitionen av traditionsbundet samhälle längre, särskilt inte bland de unga (som torde vara den relevanta gruppen att jämföra med då de snart tagit över hela samhället). Främsta anledningen till att Japan har låg brottslighet (som jag antar det du länkade till behandlade med tanke på namnet) var inte monokulturen utan att tokugawa-shogunatet tillämpade fruktansvärda kollektiva bestraffningar där en brottslings familj eller ibland en hel by kunde ses som skyldiga för vad en enskild person gjort. Efter 250 år av det finns en ganska djupt ingrodd rädsla för konflikter av alla de slag. Ett annat skäl till att brottsligheten verkar så låg är att många drar sig för att polisanmäla bråk som involverar två personer som känner varandra, och särskilt civilrättsliga fall, då man länge hade som grundprincip att "det är aldrig bara en som bråkar" (så om någon klagade över att ha blivit illa behandlad blev även han bestraffad).
Är för övrigt inte förrän nu, de senaste decennierna när man ÖPPNAT UPP monokulturen och börjat ta avstånd från krav på det traditionella (ibland på lite... speciella vis, japanska lekshower är ju intressanta) som utvecklingen där har kommit igång.
LOL angående Uppväxten avgörande för brottslighet:

Första gången jag sett Jimmie föra retorik på en OK nivå och det är i serieformat. DUKTI!
EDIT: Och vad är det egentligen som är "LOL" med artikeln?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet