Sverigedemokraterna
*skeptiskt*
Citat från Bagheera
Jag kan inte politik på detaljnivå, eftersom jag i princip bara har politiken i grundskolan att stå på.
Men det handlar om socioekonomiska förhållanden osv..Problemet är hur de placeras när de kommer hit. Istället för att kunna fortsätta med utbildning och skaffa jobb sätts de på bidrag..osv.
En övertro på staten här alltså? :)
Men socioekonomiska förhållanden var precis det jag förklarade för dig? Eftersom de ekonomiska och sociala välfärden monteras ner
blir folk arga/frustrerade och söker en syndabock till problemet, exakt samma problem skedde i Tyskland i efterkrigstiden men den gången var de judar och romer.
Ja att sätta dem i getton är en stor anledning till att invandrare hamnar utanför men de förklarar inte
varför Svenskar blir fientliga till invandrare.
Citat från Bagheera
Du fick mig att asgarva irl. Du känner inte för att ge en ovinklad källa?
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/510042-sd-rostar-med-alliansen
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.522940-riksdagsbrak-om-sd-stod
http://svt.se/2.22620/1.2286895/sd_rostade_mest_med_borgerliga
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/riksdagsbrak-om-sd-stod_5845477.svd
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Jo, jag förstår det. Citat från Gravedigger
Citat från Bagheera
Jag kan inte politik på detaljnivå, eftersom jag i princip bara har politiken i grundskolan att stå på.
Men det handlar om socioekonomiska förhållanden osv..Problemet är hur de placeras när de kommer hit. Istället för att kunna fortsätta med utbildning och skaffa jobb sätts de på bidrag..osv.
En övertro på staten här alltså? :)
Men socioekonomiska förhållanden var precis det jag förklarade för dig? Eftersom de ekonomiska och sociala välfärden monteras ner
blir folk arga/frustrerade och söker en syndabock till problemet, exakt samma problem skedde i Tyskland i efterkrigstiden men den gången var de judar och romer.
Ja att sätta dem i getton är en stor anledning till att invandrare hamnar utanför men de förklarar inte
varför Svenskar blir fientliga till invandrare.
Föråt, jag kanske missuppfattade det du skrev isf. Men jag håller med dig, det är liknande scenario som forna Tyskland.
Men jag tror vi skiljer oss åt genom våra åsikter om hur man ska lösa problemet. Jag tror att det bästa är att ge dem en sysselsättning, ett jobb och placera människorna lite här och var i Sverige för att lättare kunna lära sig språket och ta till sig svenska kulturen och det svenska samhället.
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Citat från Bagheera
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Det han menar är att i ett samhälle där alla har samma etnicitet kommer
problemet med rasism inte existera.
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Fast senast jag såg Jimmie i en debatt på SVT så snackade han om homogenitet.
Kulturell homogenitet iofs, men homogenitet.
Jag ba "that's a buzzword!!!"
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Citat från Bagheera
Citat från Zalbeyx
Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.
Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?
Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Du har en väldigt skev och orealistiskt världsuppfattning men nej, det är inte bara nazister som pratar om homogenitet? Vet du äns själv vad det betyder?
En homogen kultur betyder INTE ett "renrasigt" samhälle med folk med blåa ögon och vit hy
Gör om gör rätt efter att du läst detta t ex
http://caffertyfile.blogs.cnn.com/2011/03/15/why-is-there-no-looting-in-japan/
Citat från Bagheera
Föråt, jag kanske missuppfattade det du skrev isf. Men jag håller med dig, det är liknande scenario som forna Tyskland.
Men jag tror vi skiljer oss åt genom våra åsikter om hur man ska lösa problemet. Jag tror att det bästa är att ge dem en sysselsättning, ett jobb och placera människorna lite här och var i Sverige för att lättare kunna lära sig språket och ta till sig svenska kulturen och det svenska samhället.[/i]
Håller med dig till 100% förutom en invändning oavsett detta så skulle de inte ta bort problemet med att välfärden monteras ner och grogrunden finns kvar, samma problem skulle kunna existera, då Judarna beskylldes för sin framgång, nu är det tvärtom.
Citat från Gravedigger
Citat från Bagheera
Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.
Det han menar är att i ett samhälle där alla har samma etnicitet kommer
problemet med rasism inte existera.
Eller ett samhälle som följer en enad kultur och ett enat sätt att leva istället för att försöka göra alla glada
Japan är ett perfekt exempel på ett framgångsrikt land som faktiskt lyckats utan mångkulturen.
De har behållt många av sina värderingar och kulturella traditioner och har genom sin homogena kultur alltså bäddat för successiv och ganska så otroligt accelerering av den teknologiska framgången t ex.
Like it or leave it är lite mentaliteten där, vilket är en bra sak
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet