Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:55
Legilimency 27 år

*skeptiskt*

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:55
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Bagheera



Jag kan inte politik på detaljnivå, eftersom jag i princip bara har politiken i grundskolan att stå på.

Men det handlar om socioekonomiska förhållanden osv..Problemet är hur de placeras när de kommer hit. Istället för att kunna fortsätta med utbildning och skaffa jobb sätts de på bidrag..osv.



En övertro på staten här alltså? :)
Men socioekonomiska förhållanden var precis det jag förklarade för dig? Eftersom de ekonomiska och sociala välfärden monteras ner
blir folk arga/frustrerade och söker en syndabock till problemet, exakt samma problem skedde i Tyskland i efterkrigstiden men den gången var de judar och romer.

Ja att sätta dem i getton är en stor anledning till att invandrare hamnar utanför men de förklarar inte
varför Svenskar blir fientliga till invandrare.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:56
Viridian Kille, 36 år

Citat från Bagheera


*skeptiskt*

mot vad? står ju i klartext!

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:58
Zalbeyx Kille, 36 år

Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:04
Legilimency 27 år

Jo, jag förstår det. Citat från Gravedigger


Citat från Bagheera


Jag kan inte politik på detaljnivå, eftersom jag i princip bara har politiken i grundskolan att stå på.

Men det handlar om socioekonomiska förhållanden osv..Problemet är hur de placeras när de kommer hit. Istället för att kunna fortsätta med utbildning och skaffa jobb sätts de på bidrag..osv.


En övertro på staten här alltså? :)
Men socioekonomiska förhållanden var precis det jag förklarade för dig? Eftersom de ekonomiska och sociala välfärden monteras ner
blir folk arga/frustrerade och söker en syndabock till problemet, exakt samma problem skedde i Tyskland i efterkrigstiden men den gången var de judar och romer.

Ja att sätta dem i getton är en stor anledning till att invandrare hamnar utanför men de förklarar inte
varför Svenskar blir fientliga till invandrare.



Föråt, jag kanske missuppfattade det du skrev isf. Men jag håller med dig, det är liknande scenario som forna Tyskland.
Men jag tror vi skiljer oss åt genom våra åsikter om hur man ska lösa problemet. Jag tror att det bästa är att ge dem en sysselsättning, ett jobb och placera människorna lite här och var i Sverige för att lättare kunna lära sig språket och ta till sig svenska kulturen och det svenska samhället.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:06
Legilimency 27 år

Citat från Zalbeyx


Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.

Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:07
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Bagheera


Citat från Zalbeyx

Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.

Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?


Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:09
Legilimency 27 år

Citat från Zalbeyx


Citat från Bagheera

Citat från Zalbeyx

Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.

Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?

Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du



Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:11
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Bagheera



Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.



Det han menar är att i ett samhälle där alla har samma etnicitet kommer
problemet med rasism inte existera.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:11
u_suck_tbh 34 år

Citat från Bagheera


Citat från Zalbeyx

Citat från Bagheera

Citat från Zalbeyx

Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.

Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?

Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du


Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.



Fast senast jag såg Jimmie i en debatt på SVT så snackade han om homogenitet.
Kulturell homogenitet iofs, men homogenitet.
Jag ba "that's a buzzword!!!"

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:11
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Bagheera


Citat från Zalbeyx

Citat från Bagheera

Citat från Zalbeyx

Tyvärr är sanningen sådan att homogenitet bäddar för framgång.

Vad baserar du det på?
Har du några bevis för att den "ariska/vita" rasen har några biologiska egenskaper eller dylikt som människor av andra "raser" inte har som gör dem överlägsna?

Du missförstådde grovt vad jag menade
Jag sa varken att de är överlägsna, eller att jag pratade om raser
Gör om gör rätt lilla du


Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.


Du har en väldigt skev och orealistiskt världsuppfattning men nej, det är inte bara nazister som pratar om homogenitet? Vet du äns själv vad det betyder?

En homogen kultur betyder INTE ett "renrasigt" samhälle med folk med blåa ögon och vit hy

Gör om gör rätt efter att du läst detta t ex

http://caffertyfile.blogs.cnn.com/2011/03/15/why-is-there-no-looting-in-japan/

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:13
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Bagheera



Föråt, jag kanske missuppfattade det du skrev isf. Men jag håller med dig, det är liknande scenario som forna Tyskland.
Men jag tror vi skiljer oss åt genom våra åsikter om hur man ska lösa problemet. Jag tror att det bästa är att ge dem en sysselsättning, ett jobb och placera människorna lite här och var i Sverige för att lättare kunna lära sig språket och ta till sig svenska kulturen och det svenska samhället.[/i]


Håller med dig till 100% förutom en invändning oavsett detta så skulle de inte ta bort problemet med att välfärden monteras ner och grogrunden finns kvar, samma problem skulle kunna existera, då Judarna beskylldes för sin framgång, nu är det tvärtom.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 20:14
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Gravedigger


Citat från Bagheera


Är bara nazister som talar om homogenitet, så jag tror vilken människa som helst skulle kunna missuppfatta det där.
Vad förslags homogenitet var det du syftade på?
Min ålder är irrelevant för ämnet.


Det han menar är att i ett samhälle där alla har samma etnicitet kommer
problemet med rasism inte existera.


Eller ett samhälle som följer en enad kultur och ett enat sätt att leva istället för att försöka göra alla glada
Japan är ett perfekt exempel på ett framgångsrikt land som faktiskt lyckats utan mångkulturen.
De har behållt många av sina värderingar och kulturella traditioner och har genom sin homogena kultur alltså bäddat för successiv och ganska så otroligt accelerering av den teknologiska framgången t ex.

Like it or leave it är lite mentaliteten där, vilket är en bra sak


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet