Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 17:28
Legilimency 27 år

Citat från Stringburka


Citat från Bagheera

Samtidigt måste man utgå från verkligheten och fakta. Man måste delvis kunna stärka sina argument med fakta, annars kan ingen "vinna". Att komma med samma emotionellt uppbyggda argument kan vem som helst göra. Tricket är ju att få sin ideologi funkar med verkligheten, vilket är ännu ett steg.

Givetvis. Mona Sahlins största fel när hon debatterar överlag är att hon är för dåligt påläst, och i t.ex. debatten mot Åkesson för några år sedan inte kunde avslöja hans lögner.



Det finns så mycket fakta som man kan använda emot dem att man blir helt bestörd när politiker inte verkar kunna läsa på innan de öppnar munnen. Vad jag vet har ingen ledare från de etablerade partierna tagit tag i SD och integrationsdebatten än. Jag tror det är väldigt viktigt att de gör det, för ända sättet att sticka hål på Sverigedemokraterna är att ge alternativ, visa att man har andra lösningar och att sticka hål på deras främlingsfientliga propaganda med kall, rå information.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 18:23
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Bagheera


Citat från Stringburka

Citat från Bagheera

Samtidigt måste man utgå från verkligheten och fakta. Man måste delvis kunna stärka sina argument med fakta, annars kan ingen "vinna". Att komma med samma emotionellt uppbyggda argument kan vem som helst göra. Tricket är ju att få sin ideologi funkar med verkligheten, vilket är ännu ett steg.

Givetvis. Mona Sahlins största fel när hon debatterar överlag är att hon är för dåligt påläst, och i t.ex. debatten mot Åkesson för några år sedan inte kunde avslöja hans lögner.


Det finns så mycket fakta som man kan använda emot dem att man blir helt bestörd när politiker inte verkar kunna läsa på innan de öppnar munnen. Vad jag vet har ingen ledare från de etablerade partierna tagit tag i SD och integrationsdebatten än. Jag tror det är väldigt viktigt att de gör det, för ända sättet att sticka hål på Sverigedemokraterna är att ge alternativ, visa att man har andra lösningar och att sticka hål på deras främlingsfientliga propaganda med kall, rå information.


Saken är att enda som faktiskt förespråkar en konstruktiv integrationspolitik är vänsterpartiet, så det är ju ganska begränsat vilka som skulle kunna göra det. Alliansen vill gärna ha segregation och rasism i landet, de vill bara inte förespråka det själva. Sossarna är för fega för att ifrågasätta den övre medelklassen och MP har blivit jävligt blå de senaste åren, iaf i partitoppen även om många av gräsrötterna är vettiga.

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 18:24
Akterskytt Kille, 34 år

Hell seger, firar SDs riksdagsplats med en fet kebbe från det lokala

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 18:36
Legilimency 27 år

Citat från Stringburka


Citat från Bagheera

Citat från Stringburka

Citat från Bagheera

Samtidigt måste man utgå från verkligheten och fakta. Man måste delvis kunna stärka sina argument med fakta, annars kan ingen "vinna". Att komma med samma emotionellt uppbyggda argument kan vem som helst göra. Tricket är ju att få sin ideologi funkar med verkligheten, vilket är ännu ett steg.

Givetvis. Mona Sahlins största fel när hon debatterar överlag är att hon är för dåligt påläst, och i t.ex. debatten mot Åkesson för några år sedan inte kunde avslöja hans lögner.


Det finns så mycket fakta som man kan använda emot dem att man blir helt bestörd när politiker inte verkar kunna läsa på innan de öppnar munnen. Vad jag vet har ingen ledare från de etablerade partierna tagit tag i SD och integrationsdebatten än. Jag tror det är väldigt viktigt att de gör det, för ända sättet att sticka hål på Sverigedemokraterna är att ge alternativ, visa att man har andra lösningar och att sticka hål på deras främlingsfientliga propaganda med kall, rå information.

Alliansen vill gärna ha segregation och rasism i landet, de vill bara inte förespråka det själva. Sossarna är för fega för att ifrågasätta den övre medelklassen och MP har blivit jävligt blå de senaste åren, iaf i partitoppen även om många av gräsrötterna är vettiga.



Vad har fått att alliansen är för rasism i från?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:09
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Bagheera




Vad har fått att alliansen är för rasism i från?



De är dem inte däremot leder högerpolitik till rasism, tyvärr.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:10
Legilimency 27 år

Citat från Gravedigger


Citat från Bagheera



Vad har fått att alliansen är för rasism i från?


De är dem inte däremot leder högerpolitik till rasism, tyvärr.


Hur?

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:10
Legilimency 27 år

och källa?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:16
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Bagheera



Hur?



Skulle påstå att de inte finns källor då en sån undersökning skulle aldrig få anslag, precis som en undersökning om hur många invandrare begår brott.
När det är utrett så tänkte jag förklara varför, när högerpolitik appliceras i ett välfärdsland som Sverige och man skär ner på välfärden kommer folk hamna i kläm, detta gör att folk kommer i kläm och överlag att folk får de sämre och då söker man efter syndabockar till varför de blir sämre skolor, mindre jobb, mindre pengar e.tc. Då brukar utsatta grupper i samhället få ta smällen, ofta ungdomar som beskylls för att endast vara lata och lever på bidrag, detsamma gäller för invandrare, en av anledningarna till att Sverigedemokraterna har fått medvind, nyliberalismen har skapat mer invandrarfientlighet eftersom de beskylls för att vara anledningen till nedskärningarna av välfärden i Sverige när de handlar om politiken.
Angående källor kan jag även hänvisa till historiska erfarenheter av detta.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:18
Legilimency 27 år

Du får det att låsta som att alliansen är Hitler och invandrare/medelklassen är judarna.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:24
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Bagheera


Du får det att låsta som att alliansen är Hitler och invandrare/medelklassen är judarna.


Fast det är ingenting jag har påstått. Men det är så Sverigedemokraterna resonerar.
Det som är viktigt att tänka på är att jag betvivlar att högerns idé är att få invandrare att komma utanför och bli diskriminerande däremot så är de ett resultat av deras politik. Sen utsätts invandrarna för samma retorik som under 30-talets Judar av Sverigedemokraterna.

EDIT:

Omformulerar mitt tidigare påstående till att Högerpolitik leder till en grogrund för rasism.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:29
Legilimency 27 år

Nej, det 'r inte deras politik som är problemet utan det är integrationen det är fel på. Och Sverigedemokraterna hör knappast till alliansen.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:33
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Bagheera


Nej, det 'r inte deras politik som är problemet utan det är integrationen det är fel på. Och Sverigedemokraterna hör knappast till alliansen.


Har jag påstått att SD hör till Alliansen?
Däremot så håller SD med i 95% av Högerns resonemang och de säger ett och annat. Sätt inte ord i mun på någon annan.

Självklart det är deras politik, integrationen är en av problemen, Vänstern ska kritiseras för rasismen i Sverige idag de också,
eftersom nyliberalismen har förespråkats av Socialdemokratin också, om än inte på lika stor nivå som högern.
Kan du förklara hur deras politik inte leder till utanförskap?
När välfärden blir sämre så kommer folk ifrågasätta varför och söka efter syndabockar, och invandrarna är några som får skulden för det trots att de utgör en väldigt liten del av Sveriges ekonomiska budget.
Det är knappast endast att vi tagit in många invandrare som rasismen fått en grogrund, det tror jag nog att du håller med i.
Förklara för mig uppkomsten till invandrarfientligheten annars skulle komma ifrån?

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:48
Viridian Kille, 36 år

SD röstar i 9 utav 10 fall samma sak som moderaterna i riksdagen.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:50
Legilimency 27 år

Citat från Gravedigger


Citat från Bagheera

Nej, det 'r inte deras politik som är problemet utan det är integrationen det är fel på. Och Sverigedemokraterna hör knappast till alliansen.


Har jag påstått att SD hör till Alliansen?
Däremot så håller SD med i 95% av Högerns resonemang och de säger ett och annat. Sätt inte ord i mun på någon annan.

Självklart det är deras politik, integrationen är en av problemen, Vänstern ska kritiseras för rasismen i Sverige idag de också,
eftersom nyliberalismen har förespråkats av Socialdemokratin också, om än inte på lika stor nivå som högern.
Kan du förklara hur deras politik inte leder till utanförskap?
När välfärden blir sämre så kommer folk ifrågasätta varför och söka efter syndabockar, och invandrarna är några som får skulden för det trots att de utgör en väldigt liten del av Sveriges ekonomiska budget.
Det är knappast endast att vi tagit in många invandrare som rasismen fått en grogrund, det tror jag nog att du håller med i.
Förklara för mig uppkomsten till invandrarfientligheten annars skulle komma ifrån?


Jag kan inte politik på detaljnivå, eftersom jag i princip bara har politiken i grundskolan att stå på.

Men det handlar om socioekonomiska förhållanden osv..Problemet är hur de placeras när de kommer hit. Istället för att kunna fortsätta med utbildning och skaffa jobb sätts de på bidrag..osv.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 19:51
Legilimency 27 år

Citat från Viridian


SD röstar i 9 utav 10 fall samma sak som moderaterna i riksdagen.


Du fick mig att asgarva irl. Du känner inte för att ge en ovinklad källa?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet