Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 23:43
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Anklever


– Jag tänker aldrig kasta av mig det skynket. Den är en mantel som jag är fäst vid. När jag nu lämnar partiledningen är det en sak jag kräver. Ta alltid strid med sverigedemokraterna och andra antidemokratiska krafter i vårt land. Det här är på riktigt. Och det är vår viktigaste strid. Glöm inte det, sade Sahlin och rev ner applåder från läktaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/skongressen/article12784479.ab

Roligt att Mona Sahlin är så himla stolt över att hon tog striden med Sverigedemokraterna, trots att det var under hennes tid vid makten över Sveriges största parti som SD tog sig till riksdagen.


De röda blev lila, nedmonterade välfärden och skapade ett hårt klimat för arbetarklassen vilket gav de blåa makten, det gav ännu hårdare klimat vilket gynnade SD och andra med "enkla lösningar", men det skedde inte under hennes tid som partiledare så mycket som under Göran Perssons. Hennes problem vad gäller "striden med sverigedemokraterna" är ju att hon är uselt påläst och inte kan avslöja SD's lögner i t.ex. tv-debatter.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 00:07
Anklever Kille, 34 år

Citat från Stringburka


De röda blev lila, nedmonterade välfärden och skapade ett hårt klimat för arbetarklassen vilket gav de blåa makten, det gav ännu hårdare klimat vilket gynnade SD och andra med "enkla lösningar", men det skedde inte under hennes tid som partiledare så mycket som under Göran Perssons. Hennes problem vad gäller "striden med sverigedemokraterna" är ju att hon är uselt påläst och inte kan avslöja SD's lögner i t.ex. tv-debatter.

Även om det stämmer... så ska hon ju ändå inte vara stolt sin kamp mot SD. Den misslyckades totalt.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 01:00
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Anklever


Citat från Stringburka

De röda blev lila, nedmonterade välfärden och skapade ett hårt klimat för arbetarklassen vilket gav de blåa makten, det gav ännu hårdare klimat vilket gynnade SD och andra med "enkla lösningar", men det skedde inte under hennes tid som partiledare så mycket som under Göran Perssons. Hennes problem vad gäller "striden med sverigedemokraterna" är ju att hon är uselt påläst och inte kan avslöja SD's lögner i t.ex. tv-debatter.

Även om det stämmer... så ska hon ju ändå inte vara stolt sin kamp mot SD. Den misslyckades totalt.


Agreed om att den misslyckades, men hon kämpade ju inte direkt i medvind... Jag har inte mycket till övers för Sahlin, men hon var åtminstone tydlig med var hon stod i frågan till skillnad från de borgerliga som aldrig ville uttala sig om eventuella samarbeten osv.

Sahlin är ett tard på många sätt, men hon fick mycket oförtjänt skit (jag menar, SDare klagar över att man tar upp att de tyckte utlänningar inte skulle ha yttrandefrihet för femton år sedan... Sahlin får fortfarande skit för att hon lånade pengar från fel konto ett decennium innan det) och hon kändes genuint ogillande mot SD, till skillnad från många andra maktmän. Hon försökte med failade, men långt hellre det än att inte försöka alls.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 01:06
Viridian Kille, 36 år

Citat från Anklever


Citat från Stringburka

De röda blev lila, nedmonterade välfärden och skapade ett hårt klimat för arbetarklassen vilket gav de blåa makten, det gav ännu hårdare klimat vilket gynnade SD och andra med "enkla lösningar", men det skedde inte under hennes tid som partiledare så mycket som under Göran Perssons. Hennes problem vad gäller "striden med sverigedemokraterna" är ju att hon är uselt påläst och inte kan avslöja SD's lögner i t.ex. tv-debatter.

Även om det stämmer... så ska hon ju ändå inte vara stolt sin kamp mot SD. Den misslyckades totalt.


Alla som någonsin deltog i en debatt med SD misslyckades totalt enligt alla SD anhängare, och att ni kom in i riksdagen beror faktiskt in på henne, hon hatas totalt av alla SDare just pga att hon står upp för de som är svagast i samhället. Tycker att hennes uttalande faktiskt stämmer helt.

Fukd Kille, 31 år

644 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 01:33
Fukd Kille, 31 år

Inga utländska är ju typ emos så antar bra... :O

shunomayne Kille, 31 år

3 680 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 01:35
shunomayne Kille, 31 år

Tycker inte att ett parti som grundar sin politik i antidemokratiska ideologier har någon framtid i vår riksdag...

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 01:42
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Viridian


Citat från Anklever

Citat från Stringburka

De röda blev lila, nedmonterade välfärden och skapade ett hårt klimat för arbetarklassen vilket gav de blåa makten, det gav ännu hårdare klimat vilket gynnade SD och andra med "enkla lösningar", men det skedde inte under hennes tid som partiledare så mycket som under Göran Perssons. Hennes problem vad gäller "striden med sverigedemokraterna" är ju att hon är uselt påläst och inte kan avslöja SD's lögner i t.ex. tv-debatter.

Även om det stämmer... så ska hon ju ändå inte vara stolt sin kamp mot SD. Den misslyckades totalt.

Alla som någonsin deltog i en debatt med SD misslyckades totalt enligt alla SD anhängare, och att ni kom in i riksdagen beror faktiskt in på henne, hon hatas totalt av alla SDare just pga att hon står upp för de som är svagast i samhället. Tycker att hennes uttalande faktiskt stämmer helt.


Alltså, Sahlin har länge tillhört en högerfalang inom S och är en sådan där "förnyare" som vill "modernisera" oss tillbaka till 1800-talet... Att säga att hon står upp för de svagaste är minst sagt tvivelaktigt.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 01:45
Anklever Kille, 34 år

Citat från Viridian


Alla som någonsin deltog i en debatt med SD misslyckades totalt enligt alla SD anhängare, och att ni kom in i riksdagen beror faktiskt in på henne, hon hatas totalt av alla SDare just pga att hon står upp för de som är svagast i samhället. Tycker att hennes uttalande faktiskt stämmer helt.

Även om det inte är Sahlins fel att SD kom i i riksdagen så kunde hon ha gjort mer för att motarbeta dem.

Om vi antar att Stringburka har rätt, och att Sahlin genuint ogillar SD, så är det mer en nackdel än en fördel. Det har bara gjort att hon bemöter SD med diffusa känsloladdade påstående om att de är "rasister" som "delar in människor i grupper" istället för att attackera dem med konkreta argument som rör deras politik.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 02:13
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Anklever


Citat från Viridian

Alla som någonsin deltog i en debatt med SD misslyckades totalt enligt alla SD anhängare, och att ni kom in i riksdagen beror faktiskt in på henne, hon hatas totalt av alla SDare just pga att hon står upp för de som är svagast i samhället. Tycker att hennes uttalande faktiskt stämmer helt.

Även om det inte är Sahlins fel att SD kom i i riksdagen så kunde hon ha gjort mer för att motarbeta dem.

Om vi antar att Stringburka har rätt, och att Sahlin genuint ogillar SD, så är det mer en nackdel än en fördel. Det har bara gjort att hon bemöter SD med diffusa känsloladdade påstående om att de är "rasister" som "delar in människor i grupper" istället för att attackera dem med konkreta argument som rör deras politik.


Öhm, va? Menar du att det är en nackdel att ogilla någon man kritiserar? Du försöker alltså vända hennes ogillande mot henne och säga att det är bättre att de som diggar SD kritiserar dem?

Viruset Kille, 33 år

14 891 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 13:06
Viruset Kille, 33 år

Citat från Stringburka


Öhm, va? Menar du att det är en nackdel att ogilla någon man kritiserar? Du försöker alltså vända hennes ogillande mot henne och säga att det är bättre att de som diggar SD kritiserar dem?

Det är bättre att hålla sig objektiv i politik oavsett hur man känner för det, annars framstår man bara som inkompetent som kommer med känsloladdade argument.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 13:12
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Viruset


Citat från Stringburka

Öhm, va? Menar du att det är en nackdel att ogilla någon man kritiserar? Du försöker alltså vända hennes ogillande mot henne och säga att det är bättre att de som diggar SD kritiserar dem?

Det är bättre att hålla sig objektiv i politik oavsett hur man känner för det, annars framstår man bara som inkompetent som kommer med känsloladdade argument.


Att ha åsikter och genuint ogilla sina motståndare är BRA. Vad vi inte behöver är fler taktiska karriärister. Nej, vi behöver fler som faktiskt säger vad de tycker, och som faktiskt tycker något och inte bara ser makten som ett självändamål (vilket är en av sossarnas stora fallgropar - något annat säger jag inte).

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 13:12
Lalala1234 Tjej, 31 år

Dessutom är det lite roligt att SDare försöker tala om att man ska undvika känsloargument och hålla sig objektiv...

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 14:13
Viridian Kille, 36 år

Citat från Viruset


Citat från Stringburka

Öhm, va? Menar du att det är en nackdel att ogilla någon man kritiserar? Du försöker alltså vända hennes ogillande mot henne och säga att det är bättre att de som diggar SD kritiserar dem?

Det är bättre att hålla sig objektiv i politik oavsett hur man känner för det, annars framstår man bara som inkompetent som kommer med känsloladdade argument.


Du menar som Jimmie som hatar Mona mer än många och inte är särskilt objektiv? Nej men seriöst så ska politiken självklart vara färgad av åsikter och inte så jävla torrt o tråkigt att all sorts ideologi försvinner.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 14:16
Legilimency 27 år

Samtidigt måste man utgå från verkligheten och fakta. Man måste delvis kunna stärka sina argument med fakta, annars kan ingen "vinna". Att komma med samma emotionellt uppbyggda argument kan vem som helst göra. Tricket är ju att få sin ideologi funkar med verkligheten, vilket är ännu ett steg.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 mars 2011 kl. 17:21
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Bagheera


Samtidigt måste man utgå från verkligheten och fakta. Man måste delvis kunna stärka sina argument med fakta, annars kan ingen "vinna". Att komma med samma emotionellt uppbyggda argument kan vem som helst göra. Tricket är ju att få sin ideologi funkar med verkligheten, vilket är ännu ett steg.

Givetvis. Mona Sahlins största fel när hon debatterar överlag är att hon är för dåligt påläst, och i t.ex. debatten mot Åkesson för några år sedan inte kunde avslöja hans lögner.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet