Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
RonFuckingJeremy Kille, 34 år

958 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 11:08
RonFuckingJeremy Kille, 34 år

Citat från Gordon_Freeman


Idag är det fortfarande förbjudet att slakta halal eller koscher i Sverige. Förbudet har sina rötter i nazismen, all judisk praktik skulle förbjudas. Sverige influerades starkt och man åkte bland annat upp norrut för att mäta skallar på samer. Idag kräver bland annat diskrimineringsombudsmannen lagändring, i religionsfrihetens namn, för att halalslakt ska tillåtas.

De som argumenterar för att halal-slakt är barbariskt borde fråga sig själva om vi då också inte ska förbjuda älgjakt. Hur dör en älg som man skjuter på? Fiska?

Nåväl, här följer 11 punkter om halal-slakt från Sveriges muslimska råds rapport om halal-slakt. Kommentera gärna om du tycker att dagens industriella masslakt där djur i anonyma massor blir elchockade till medvetslöshet är mer barmhärtig än halal-slakt?
http://www.hikma.se/bloggen/visdom/11-viktiga-punkter-angende-halalslakt/


Jag tycker inte halal-slakt ska tillåtas.
Jag tycker ifs att älgjakt också ska förbjudas.

Och ja, köttindustrin (som den ser ut idag) måste revolutioneras.
För själva dödandet är inte det mest plågsamma i djurens liv men det är bara inhumant att låta ett djur förblöda till döds.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 18:16
DumFan Kille, 35 år

Citat från RonFuckingJeremy


Jag tycker inte halal-slakt ska tillåtas.
Jag tycker ifs att älgjakt också ska förbjudas.

Och ja, köttindustrin (som den ser ut idag) måste revolutioneras.
För själva dödandet är inte det mest plågsamma i djurens liv men det är bara inhumant att låta ett djur förblöda till döds.[/i]

På vilket sätt är det inhumant att låta djuret förblöda när det ändå är medvetslöst?

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 18:57
Legilimency 27 år

Citat från DumFan


Citat från RonFuckingJeremy

Jag tycker inte halal-slakt ska tillåtas.
Jag tycker ifs att älgjakt också ska förbjudas.

Och ja, köttindustrin (som den ser ut idag) måste revolutioneras.
För själva dödandet är inte det mest plågsamma i djurens liv men det är bara inhumant att låta ett djur förblöda till döds.

På vilket sätt är det inhumant att låta djuret förblöda när det ändå är medvetslöst?



Du gör verkligen skäl för ditt namn. :P

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 18:58
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från Bagheera


Du gör verkligen skäl för ditt namn. :P[/i]

Kom med argument istället.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:02
Legilimency 27 år

Citat från Silenced


Citat från Bagheera

Du gör verkligen skäl för ditt namn. :P

Kom med argument istället.



I lol'd.

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:03
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från Bagheera


I lol'd.[/i]

Starka argument.

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:06
Legilimency 27 år

Citat från Silenced


Citat från Bagheera

I lol'd.

Starka argument.



Vad vill du argumentera/diskutera? Om du väljer ett ämne (som rör SD, eftersom det är denna tråden) så är jag på. ^^

Liten_pojk14 Kille, 35 år

42 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:06
Liten_pojk14 Kille, 35 år

Citat från Tuboxih


Jag tycker SD är ett bra parti, för då går alla rasister dit och jag slipper förknippas med de idioterna (t.ex. om vissa rasister skulle stödja socialismen).
Btw, hellre misshandlad av skinnheads än att se ut som dem :)


Bara det visar vad du vet om genre's samt politik.

SKINHEADS:
Ursprung: Jamaica
Är emot facismen

Boneheads:
Ursprung: n/a
Kom upp efter andra världskriget och är hatiska mot folk som är annorlunda såsom, handikappade, folk med glasögon, mörka, folk med annorlunda etnisk bakgrund.




SD är ett parti som kom in pågrundav svenska samhällets media och deras fina information om att: Nej nej vi är inte rasister vi vill bara skärpa lagarna i Sverige kring detta.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:06
DumFan Kille, 35 år

Känner att du redan fått svar, bagge.

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:08
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från Bagheera


Vad vill du argumentera/diskutera? Om du väljer ett ämne (som rör SD, eftersom det är denna tråden) så är jag på. ^^[/i]

Vad anser du om halal-slakt?

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:08
Legilimency 27 år

Citat från DumFan


Känner att du redan fått svar, bagge.


Oki, dummefan. :)

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:10
Tour Kille, 38 år

Citat från Bagheera


Citat från DumFan

Känner att du redan fått svar, bagge.


Oki, dummefan. :)



käften meffan

Legilimency 27 år

3 405 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 19:15
Legilimency 27 år

Citat från Tour


Citat från Bagheera

Citat från DumFan

Känner att du redan fått svar, bagge.


Oki, dummefan. :)


käften meffan




Lol. Bara högre och högre nivå alltså :D



OnT: SD är...hmm. Fick inte direkt ett positivt intryck när man ser på SVT agenda att Åkesson & Co sjunger Vit Makt-låtar på Silja line och drar rasistskämt om somalier. Sen att politiken (av det jag vet) är askass är inget som någonsin kommer får mig att vilja rösta på dem.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 21:52
Anklever Kille, 34 år

– Jag tänker aldrig kasta av mig det skynket. Den är en mantel som jag är fäst vid. När jag nu lämnar partiledningen är det en sak jag kräver. Ta alltid strid med sverigedemokraterna och andra antidemokratiska krafter i vårt land. Det här är på riktigt. Och det är vår viktigaste strid. Glöm inte det, sade Sahlin och rev ner applåder från läktaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/skongressen/article12784479.ab

Roligt att Mona Sahlin är så himla stolt över att hon tog striden med Sverigedemokraterna, trots att det var under hennes tid vid makten över Sveriges största parti som SD tog sig till riksdagen.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
25 mars 2011 kl. 23:42
Tour Kille, 38 år

Citat från Anklever


– Jag tänker aldrig kasta av mig det skynket. Den är en mantel som jag är fäst vid. När jag nu lämnar partiledningen är det en sak jag kräver. Ta alltid strid med sverigedemokraterna och andra antidemokratiska krafter i vårt land. Det här är på riktigt. Och det är vår viktigaste strid. Glöm inte det, sade Sahlin och rev ner applåder från läktaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/skongressen/article12784479.ab

Roligt att Mona Sahlin är så himla stolt över att hon tog striden med Sverigedemokraterna, trots att det var under hennes tid vid makten över Sveriges största parti som SD tog sig till riksdagen.



jaha? ska vi skylla finanskrisen på reinfeldt när vi ändå är igång i dom banorna?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet