Sverigedemokraterna
Citat från Gordon_Freeman
Idag är det fortfarande förbjudet att slakta halal eller koscher i Sverige. Förbudet har sina rötter i nazismen, all judisk praktik skulle förbjudas. Sverige influerades starkt och man åkte bland annat upp norrut för att mäta skallar på samer. Idag kräver bland annat diskrimineringsombudsmannen lagändring, i religionsfrihetens namn, för att halalslakt ska tillåtas.
De som argumenterar för att halal-slakt är barbariskt borde fråga sig själva om vi då också inte ska förbjuda älgjakt. Hur dör en älg som man skjuter på? Fiska?
Nåväl, här följer 11 punkter om halal-slakt från Sveriges muslimska råds rapport om halal-slakt. Kommentera gärna om du tycker att dagens industriella masslakt där djur i anonyma massor blir elchockade till medvetslöshet är mer barmhärtig än halal-slakt?
http://www.hikma.se/bloggen/visdom/11-viktiga-punkter-angende-halalslakt/
Jag tycker inte halal-slakt ska tillåtas.
Jag tycker ifs att älgjakt också ska förbjudas.
Och ja, köttindustrin (som den ser ut idag) måste revolutioneras.
För själva dödandet är inte det mest plågsamma i djurens liv men det är bara inhumant att låta ett djur förblöda till döds.
Citat från RonFuckingJeremy
Jag tycker inte halal-slakt ska tillåtas.
Jag tycker ifs att älgjakt också ska förbjudas.
Och ja, köttindustrin (som den ser ut idag) måste revolutioneras.
För själva dödandet är inte det mest plågsamma i djurens liv men det är bara inhumant att låta ett djur förblöda till döds.[/i]
På vilket sätt är det inhumant att låta djuret förblöda när det ändå är medvetslöst?
Citat från DumFan
Citat från RonFuckingJeremy
Jag tycker inte halal-slakt ska tillåtas.
Jag tycker ifs att älgjakt också ska förbjudas.
Och ja, köttindustrin (som den ser ut idag) måste revolutioneras.
För själva dödandet är inte det mest plågsamma i djurens liv men det är bara inhumant att låta ett djur förblöda till döds.
På vilket sätt är det inhumant att låta djuret förblöda när det ändå är medvetslöst?
Du gör verkligen skäl för ditt namn. :P
Citat från Silenced
Citat från Bagheera
Du gör verkligen skäl för ditt namn. :P
Kom med argument istället.
I lol'd.
Citat från Silenced
Citat från Bagheera
I lol'd.
Starka argument.
Vad vill du argumentera/diskutera? Om du väljer ett ämne (som rör SD, eftersom det är denna tråden) så är jag på. ^^
Citat från Tuboxih
Jag tycker SD är ett bra parti, för då går alla rasister dit och jag slipper förknippas med de idioterna (t.ex. om vissa rasister skulle stödja socialismen).
Btw, hellre misshandlad av skinnheads än att se ut som dem :)
Bara det visar vad du vet om genre's samt politik.
SKINHEADS:
Ursprung: Jamaica
Är emot facismen
Boneheads:
Ursprung: n/a
Kom upp efter andra världskriget och är hatiska mot folk som är annorlunda såsom, handikappade, folk med glasögon, mörka, folk med annorlunda etnisk bakgrund.
SD är ett parti som kom in pågrundav svenska samhällets media och deras fina information om att: Nej nej vi är inte rasister vi vill bara skärpa lagarna i Sverige kring detta.
Känner att du redan fått svar, bagge.
Citat från Tour
Citat från Bagheera
Citat från DumFan
Känner att du redan fått svar, bagge.
Oki, dummefan. :)
käften meffan
Lol. Bara högre och högre nivå alltså :D
OnT: SD är...hmm. Fick inte direkt ett positivt intryck när man ser på SVT agenda att Åkesson & Co sjunger Vit Makt-låtar på Silja line och drar rasistskämt om somalier. Sen att politiken (av det jag vet) är askass är inget som någonsin kommer får mig att vilja rösta på dem.
– Jag tänker aldrig kasta av mig det skynket. Den är en mantel som jag är fäst vid. När jag nu lämnar partiledningen är det en sak jag kräver. Ta alltid strid med sverigedemokraterna och andra antidemokratiska krafter i vårt land. Det här är på riktigt. Och det är vår viktigaste strid. Glöm inte det, sade Sahlin och rev ner applåder från läktaren.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/skongressen/article12784479.ab
Roligt att Mona Sahlin är så himla stolt över att hon tog striden med Sverigedemokraterna, trots att det var under hennes tid vid makten över Sveriges största parti som SD tog sig till riksdagen.
Citat från Anklever
Jag tänker aldrig kasta av mig det skynket. Den är en mantel som jag är fäst vid. När jag nu lämnar partiledningen är det en sak jag kräver. Ta alltid strid med sverigedemokraterna och andra antidemokratiska krafter i vårt land. Det här är på riktigt. Och det är vår viktigaste strid. Glöm inte det, sade Sahlin och rev ner applåder från läktaren.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/skongressen/article12784479.ab
Roligt att Mona Sahlin är så himla stolt över att hon tog striden med Sverigedemokraterna, trots att det var under hennes tid vid makten över Sveriges största parti som SD tog sig till riksdagen.
jaha? ska vi skylla finanskrisen på reinfeldt när vi ändå är igång i dom banorna?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet