Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Superhjelte Kille, 35 år

8 455 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 22:30
Superhjelte Kille, 35 år

Kan itne svära på hur det är med kor/grisar, men vid slakt av kalkoner vet jag att man elshockar dom till döds, dom dör direkt.

Har för mig att när du slaktar kor/grisar så använder du en bullpistol först, så att djuret är medvetslös. Men kan inte säga tt jag 100%

Superhjelte Kille, 35 år

8 455 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 22:31
Superhjelte Kille, 35 år

Gordon_Freeman
Så du menar alltså att bara för att dom inte bryr sig så är det okey att döda dom genom förblödning?

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 22:31
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från NiNTENDOHC


Kan itne svära på hur det är med kor/grisar, men vid slakt av kalkoner vet jag att man elshockar dom till döds, dom dör direkt.

Har för mig att när du slaktar kor/grisar så använder du en bullpistol först, så att djuret är medvetslös. Men kan inte säga tt jag 100%


Sen är väl djuret medvetslöst? Har någon orken att kolla upp detta?

Nastrand Kille, 32 år

1 005 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 22:32
Nastrand Kille, 32 år

Citat från NiNTENDOHC


Kan itne svära på hur det är med kor/grisar, men vid slakt av kalkoner vet jag att man elshockar dom till döds, dom dör direkt.

Har för mig att när du slaktar kor/grisar så använder du en bullpistol först, så att djuret är medvetslös. Men kan inte säga tt jag 100%


Det stämmer det med bultpistolen efter man bedövat djuret.

Nyhetslänk från svd. Ifall man förstår texten så säger de att slakt i svergie görs med bedövning

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kott-fran-plagade-djur-saljs-i-mataffarer_4134699.svd

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

1. Djuret ska vara friskt och utan skador.
2. Djuret ska ha behandlats med medlidande och vänlighet.
3. Djuret ska få mat och vatten och lugnas innan det dödas.
4. Slakten skall utföras av en tränad muslim. Slaktaren skall hela tiden ha ögonkontakt med djuret.
5. Både djur och slaktare är vända i Qibla (mot Mecka).
6. Före slakt reciteras orden ”Bismillah, Allahu Akbar” (I Guds namn, Gud är större). Det innebär att muslimerna inte tar djurens liv på eget bevåg utan med skaparens auktoritet.
7. Man ska vässa slaktkniven. Kniven måste undersökas och slipas före och efter varje djur som slaktas.
8. Slaktkniven skall föras i en enda obruten rörelse.
9. Matstrupen, luftstrupen och halspulsådrorna skärs av utan att ryggmärgen skadas.
10. Blodet måste helt avtappas.
11. Ett djur få inte se ett annat djur dö. För lamm och får skall all slakt utföras utan föregående bedövning, och man skall slakta ett djur i taget och under förhållanden som säkrar att det enstaka djuret hanteras så skonsamt och omsorgsfull som möjligt.

Detta är dock från flashback

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 22:38
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från Gordon_Freeman


1. Djuret ska vara friskt och utan skador.
2. Djuret ska ha behandlats med medlidande och vänlighet.
3. Djuret ska få mat och vatten och lugnas innan det dödas.
4. Slakten skall utföras av en tränad muslim. Slaktaren skall hela tiden ha ögonkontakt med djuret.
5. Både djur och slaktare är vända i Qibla (mot Mecka).
6. Före slakt reciteras orden ”Bismillah, Allahu Akbar” (I Guds namn, Gud är större). Det innebär att muslimerna inte tar djurens liv på eget bevåg utan med skaparens auktoritet.
7. Man ska vässa slaktkniven. Kniven måste undersökas och slipas före och efter varje djur som slaktas.
8. Slaktkniven skall föras i en enda obruten rörelse.
9. Matstrupen, luftstrupen och halspulsådrorna skärs av utan att ryggmärgen skadas.
10. Blodet måste helt avtappas.
11. Ett djur få inte se ett annat djur dö. För lamm och får skall all slakt utföras utan föregående bedövning, och man skall slakta ett djur i taget och under förhållanden som säkrar att det enstaka djuret hanteras så skonsamt och omsorgsfull som möjligt.

Detta är dock från flashback


Flashback, dålig källa...

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Idag är det fortfarande förbjudet att slakta halal eller koscher i Sverige. Förbudet har sina rötter i nazismen, all judisk praktik skulle förbjudas. Sverige influerades starkt och man åkte bland annat upp norrut för att mäta skallar på samer. Idag kräver bland annat diskrimineringsombudsmannen lagändring, i religionsfrihetens namn, för att halalslakt ska tillåtas.

De som argumenterar för att halal-slakt är barbariskt borde fråga sig själva om vi då också inte ska förbjuda älgjakt. Hur dör en älg som man skjuter på? Fiska?

Nåväl, här följer 11 punkter om halal-slakt från Sveriges muslimska råds rapport om halal-slakt. Kommentera gärna om du tycker att dagens industriella masslakt där djur i anonyma massor blir elchockade till medvetslöshet är mer barmhärtig än halal-slakt?
http://www.hikma.se/bloggen/visdom/11-viktiga-punkter-angende-halalslakt/

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 22:43
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från Gordon_Freeman


silenced: http://www.hikma.se/bloggen/visdom/11-viktiga-punkter-angende-halalslakt/

Okey, ser inget fel i det fortfarande. Enda anledningen att man kan vara emot det är av rasistiska skäll right?

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 23:00
Viridian Kille, 36 år

Anklever: gillar första kommentaren där som är statistik utav terrorism inom EU.

Total number: 1770
Islamic: 6 (0.34%)
Right Wing Ethno-Nationalist and Separatist: 1596 (90.17%)
Left Wing: 106 (5.99%)
Other/Not Specified: 62 (3.50%)

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 23:03
Nagasaki Kille, 29 år

Och folk klagar mest på AFA...

Akterskytt Kille, 34 år

1 999 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 23:05
Akterskytt Kille, 34 år

Fast att kasta sten, knacka människor och yxa dörrar är inte direkt terrordåd.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Kanske för att AFA är vänsterns skoskav.
ot hursomhelst

Nagasaki Kille, 29 år

2 546 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 23:06
Nagasaki Kille, 29 år

Citat från Gordon_Freeman


Kanske för att AFA är vänsterns skoskav.
ot hursomhelst


Visst gör dom mycket idiotiskt, men finns grejer dom gör som är riktigt bra.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
24 mars 2011 kl. 23:16
Tour Kille, 38 år

Citat från Akterskytt


Fast att kasta sten, knacka människor och yxa dörrar är inte direkt terrordåd.


AFA är terrorstämplade av EU, så allt dom gör klassas nog som terrordåd.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet