Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2011 kl. 20:55
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Bra artikel angående Sverker-intervjun: Jimmie Åkesson ständig vinnare mot usla intervjuare

instämmer. så trött på att aldrig höra någon av de cirka tusen relevanta invändningarna mot SD i intervjuer.

biskvi Kille, 34 år

46 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:31
biskvi Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


ja fy fan. papperslös flykting skulle man va, det verkar vara ett riktigt lyxlir

Finns inget som heter papperslös flykting... En flykting får uppehållstillstånd direkt, och det har ingen klagat på. De "papperslösa flyktingarna" som det pratas om är invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag.

Eastbirch Kille, 35 år

39 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:34
Eastbirch Kille, 35 år

Citat från biskvi


Citat från 2qt2bstr8

ja fy fan. papperslös flykting skulle man va, det verkar vara ett riktigt lyxlir

Finns inget som heter papperslös flykting... En flykting får uppehållstillstånd direkt, och det har ingen klagat på. De "papperslösa flyktingarna" som det pratas om är invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag.


"[...] invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag." = papperslös flykting

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:35
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Eastbirch


Citat från biskvi

Citat från 2qt2bstr8

ja fy fan. papperslös flykting skulle man va, det verkar vara ett riktigt lyxlir

Finns inget som heter papperslös flykting... En flykting får uppehållstillstånd direkt, och det har ingen klagat på. De "papperslösa flyktingarna" som det pratas om är invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag.

"[...] invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag." = papperslös flykting


<3

biskvi Kille, 34 år

46 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:38
biskvi Kille, 34 år

Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:39
Rosquist Kille, 33 år

Citat från biskvi


Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.

Vad de får det att låta som är väl irrelevant, det är ju vad det egentligen är som räknas?

biskvi Kille, 34 år

46 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:40
biskvi Kille, 34 år

För övrigt gillade jag Sverkerintervjun. Sverker var påläst och tog sig tid att ställa frågor som inte bara handlade om att kalla SD för rasister.

Eastbirch Kille, 35 år

39 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:42
Eastbirch Kille, 35 år

Citat från biskvi


Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.

Illegala invandrare eller pappersLÖSA flyktingar - det är ju precis samma sak (även om jag personligen har väldigt svårt för begreppet ILLEGAL invandrare).

biskvi Kille, 34 år

46 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:42
biskvi Kille, 34 år

Citat från s3xnio


Citat från biskvi

Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.

Vad de får det att låta som är väl irrelevant, det är ju vad det egentligen är som räknas?


När 90% av befolkningen inklusive media inte har koll på vad som egentligen menas så är det relevant enligt mig. Varför inte bara kalla dom illegala invandrare som dom egentligen är?

Eastbirch Kille, 35 år

39 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 13:43
Eastbirch Kille, 35 år

Citat från biskvi


Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.

I övrigt, vad är det som är fel med det. Det är ju flyktingar och invandrare som inte har fått uppehållstillstånd än - vari ligger felet nu då...?

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 15:33
Lalala1234 Tjej, 31 år

Angående att dra upp SD:s historia: Sverigedemokrater försöker jämt påskina att det var jäääääätteeeläääängeeeseen och inte har någon relevans längre, men det var bara fem år sedan de valde att inte ha den fascistiska facklan som symbol för partiet längre, och att nuvarande partiledaren var aktiv redan när nazistiska uniformer var vanliga på mötena och de ville att utlänningar inte skulle få yttrande- eller mötesfrihet. Det är bara tre år sedan Dragan Klaric sade att folk som demonstrerade mot SD (fredligt, ska noteras!) var "pest som ska utrotas från jordens yta" och att staten borde använda mer batonger mot demonstranterna. Det var inte förrän några månader sedan han lämnade partiet (frivilligt). Hade en medlem från något annat parti betett sig så hade de fått det hett om öronen av partikamrater på direkten - alla har en sundare demokratisyn än så. Inte ens en folkpartist hade kunnat säga så och få behålla sin heltidsanställning på partiet, utan att ens ta tillbaka det.

Samtidigt får Sahlin fortfarande skit för att hon olovandes lånade pengar från fel konto för 20 år sedan - 5 år INNAN Åkesson gick med i SD.

Citat från biskvi


Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.

1. Det är sjukt att en människa kan vara illegal.
2. Papperslösa flyktingar är en subgrupp av illegala invandrare - det är de flyktingar som inte kan ansöka om tillstånd på grund av att de saknar papper. Om dessa är "papperslös flykting" en väldigt korrekt term, och visserligen är "illegal invandrare" också tekniskt sett korrekt men har en väldigt pejorativ innebörd. Att klaga över detta är lite som att klaga över att media säger "svart" istället för "negerjävel" med motiveringen att svarta inte är tekniskt sett svarta utan snarare har olika grader mörkbrun nyanser.

Att du whinar om det här är ju av rent politiska skäl, snarare än informativa. Du vill använda så negativa ord som möjligt i sammanhanget, eftersom du inte gillar invandringspolitiken. Jag brukar sällan lägga ord i munnen på folk eller kalla dem rasister utan att de öppet uttalat sig otvetydigt rasistiskt, men i det här fallet är det så solklart varför du gnäller när det finns två korrekta ord och du är sur över att de använder det utan laddning.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 15:37
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Stringburka


Angående att dra upp SD:s historia: Sverigedemokrater försöker jämt påskina att det var jäääääätteeeläääängeeeseen och inte har någon relevans längre, men det var bara fem år sedan de valde att inte ha den fascistiska facklan som symbol för partiet längre, och att nuvarande partiledaren var aktiv redan när nazistiska uniformer var vanliga på mötena och de ville att utlänningar inte skulle få yttrande- eller mötesfrihet. Det är bara tre år sedan Dragan Klaric sade att folk som demonstrerade mot SD (fredligt, ska noteras!) var "pest som ska utrotas från jordens yta" och att staten borde använda mer batonger mot demonstranterna. Det var inte förrän några månader sedan han lämnade partiet (frivilligt). Hade en medlem från något annat parti betett sig så hade de fått det hett om öronen av partikamrater på direkten - alla har en sundare demokratisyn än så. Inte ens en folkpartist hade kunnat säga så och få behålla sin heltidsanställning på partiet, utan att ens ta tillbaka det.


Det var dessutom bara ett år sedan det stod "Konservatismen kan även vara internationalistisk och multietniskt orienterad, vilket nationalismen naturligtvis aldrig kan vara" på deras hemsida, samtidigt som de kallar sig ett nationalistiskt parti.

UR4N00B Tjej, 30 år

119 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 15:39
UR4N00B Tjej, 30 år

Nej, jag avskyr dom pga deras fientlighet och rasism (inte för att tala om deras ursprung som är nazistiskt).

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 15:45
Rosquist Kille, 33 år

Citat från UR4N00B


Nej, jag avskyr dom pga deras fientlighet och rasism (inte för att tala om deras ursprung som är nazistiskt).

Att avsky något pga dess ursprung är väldigt konstigt.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2011 kl. 16:07
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från s3xnio


Citat från UR4N00B

Nej, jag avskyr dom pga deras fientlighet och rasism (inte för att tala om deras ursprung som är nazistiskt).

Att avsky något pga dess ursprung är väldigt konstigt.


Håller med om att det ibland kan vara irrationellt, men mördare och barnvåldtäktsmän ses ju rätt illa på på grund av just deras historia...


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet