Sverigedemokraterna
Citat från Anklever
Bra artikel angående Sverker-intervjun: Jimmie Åkesson ständig vinnare mot usla intervjuare
instämmer. så trött på att aldrig höra någon av de cirka tusen relevanta invändningarna mot SD i intervjuer.
Citat från 2qt2bstr8
ja fy fan. papperslös flykting skulle man va, det verkar vara ett riktigt lyxlir
Finns inget som heter papperslös flykting... En flykting får uppehållstillstånd direkt, och det har ingen klagat på. De "papperslösa flyktingarna" som det pratas om är invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag.
Citat från biskvi
Citat från 2qt2bstr8
ja fy fan. papperslös flykting skulle man va, det verkar vara ett riktigt lyxlir
Finns inget som heter papperslös flykting... En flykting får uppehållstillstånd direkt, och det har ingen klagat på. De "papperslösa flyktingarna" som det pratas om är invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag.
"[...] invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag." = papperslös flykting
Citat från Eastbirch
Citat från biskvi
Citat från 2qt2bstr8
ja fy fan. papperslös flykting skulle man va, det verkar vara ett riktigt lyxlir
Finns inget som heter papperslös flykting... En flykting får uppehållstillstånd direkt, och det har ingen klagat på. De "papperslösa flyktingarna" som det pratas om är invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag.
"[...] invandrare som fått avslag i sin ansökan, och som inte har rätt att vara här enligt svensk lag." = papperslös flykting
<3
Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.
Citat från biskvi
Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.
Vad de får det att låta som är väl irrelevant, det är ju vad det egentligen är som räknas?
För övrigt gillade jag Sverkerintervjun. Sverker var påläst och tog sig tid att ställa frågor som inte bara handlade om att kalla SD för rasister.
Citat från biskvi
Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.
Illegala invandrare eller pappersLÖSA flyktingar - det är ju precis samma sak (även om jag personligen har väldigt svårt för begreppet ILLEGAL invandrare).
Citat från s3xnio
Citat från biskvi
Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.
Vad de får det att låta som är väl irrelevant, det är ju vad det egentligen är som räknas?
När 90% av befolkningen inklusive media inte har koll på vad som egentligen menas så är det relevant enligt mig. Varför inte bara kalla dom illegala invandrare som dom egentligen är?
Citat från biskvi
Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.
I övrigt, vad är det som är fel med det. Det är ju flyktingar och invandrare som inte har fått uppehållstillstånd än - vari ligger felet nu då...?
Angående att dra upp SD:s historia: Sverigedemokrater försöker jämt påskina att det var jäääääätteeeläääängeeeseen och inte har någon relevans längre, men det var bara fem år sedan de valde att inte ha den fascistiska facklan som symbol för partiet längre, och att nuvarande partiledaren var aktiv redan när nazistiska uniformer var vanliga på mötena och de ville att utlänningar inte skulle få yttrande- eller mötesfrihet. Det är bara tre år sedan Dragan Klaric sade att folk som demonstrerade mot SD (fredligt, ska noteras!) var "pest som ska utrotas från jordens yta" och att staten borde använda mer batonger mot demonstranterna. Det var inte förrän några månader sedan han lämnade partiet (frivilligt). Hade en medlem från något annat parti betett sig så hade de fått det hett om öronen av partikamrater på direkten - alla har en sundare demokratisyn än så. Inte ens en folkpartist hade kunnat säga så och få behålla sin heltidsanställning på partiet, utan att ens ta tillbaka det.
Samtidigt får Sahlin fortfarande skit för att hon olovandes lånade pengar från fel konto för 20 år sedan - 5 år INNAN Åkesson gick med i SD.
Citat från biskvi
Illegal invandrare. När politiker och tidningar pratar om "papperslösa flyktingar" får dom det att låta som att det är flyktingar som inte fått uppehållstillstånd än, vilket är direkt fel.
1. Det är sjukt att en människa kan vara illegal.
2. Papperslösa flyktingar är en subgrupp av illegala invandrare - det är de flyktingar som inte kan ansöka om tillstånd på grund av att de saknar papper. Om dessa är "papperslös flykting" en väldigt korrekt term, och visserligen är "illegal invandrare" också tekniskt sett korrekt men har en väldigt pejorativ innebörd. Att klaga över detta är lite som att klaga över att media säger "svart" istället för "negerjävel" med motiveringen att svarta inte är tekniskt sett svarta utan snarare har olika grader mörkbrun nyanser.
Att du whinar om det här är ju av rent politiska skäl, snarare än informativa. Du vill använda så negativa ord som möjligt i sammanhanget, eftersom du inte gillar invandringspolitiken. Jag brukar sällan lägga ord i munnen på folk eller kalla dem rasister utan att de öppet uttalat sig otvetydigt rasistiskt, men i det här fallet är det så solklart varför du gnäller när det finns två korrekta ord och du är sur över att de använder det utan laddning.
Citat från Stringburka
Angående att dra upp SD:s historia: Sverigedemokrater försöker jämt påskina att det var jäääääätteeeläääängeeeseen och inte har någon relevans längre, men det var bara fem år sedan de valde att inte ha den fascistiska facklan som symbol för partiet längre, och att nuvarande partiledaren var aktiv redan när nazistiska uniformer var vanliga på mötena och de ville att utlänningar inte skulle få yttrande- eller mötesfrihet. Det är bara tre år sedan Dragan Klaric sade att folk som demonstrerade mot SD (fredligt, ska noteras!) var "pest som ska utrotas från jordens yta" och att staten borde använda mer batonger mot demonstranterna. Det var inte förrän några månader sedan han lämnade partiet (frivilligt). Hade en medlem från något annat parti betett sig så hade de fått det hett om öronen av partikamrater på direkten - alla har en sundare demokratisyn än så. Inte ens en folkpartist hade kunnat säga så och få behålla sin heltidsanställning på partiet, utan att ens ta tillbaka det.
Det var dessutom bara ett år sedan det stod "Konservatismen kan även vara internationalistisk och multietniskt orienterad, vilket nationalismen naturligtvis aldrig kan vara" på deras hemsida, samtidigt som de kallar sig ett nationalistiskt parti.
Nej, jag avskyr dom pga deras fientlighet och rasism (inte för att tala om deras ursprung som är nazistiskt).
Citat från s3xnio
Citat från UR4N00B
Nej, jag avskyr dom pga deras fientlighet och rasism (inte för att tala om deras ursprung som är nazistiskt).
Att avsky något pga dess ursprung är väldigt konstigt.
Håller med om att det ibland kan vara irrationellt, men mördare och barnvåldtäktsmän ses ju rätt illa på på grund av just deras historia...
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet