Sverigedemokraterna
Citat från biskvi
Citat från Viridian
Btw inte konstigt att man liknar SDare med rasister, då de nästan alltid ska i random diskussioner på alla olika sorters diskussionsforum blanda in ras, se tillex flashback pi etc. Många SDare är också rasister vilket gör att man drar den slutssatsen att SD är ett rent rasistiskt parti.
Fast just på flashback så går det ju att hitta väldigt intressanta diskussioner som inte tas upp någonstans angående invandring och integration. Det är klart att det finns troll där som slänger upp en tråd med "Varför luktar negrer illa?" etc, men de flesta andra har en bra poäng i allt dom säger.
Nej, de flesta tar upp något om ras i nästan varje tråd, rent rasistiska saker när de handlar om personer med utländsk härkomst.
Citat från Viridian
Så det är okej att anmäla ett harmlöst skämt i tv? Trodde faktiskt SD var de som ville ha mest demokrati, frispråkhet etc, ivf efter allt man hört på internet, allt jävla gnäll man hört, så när ni få uppmärksamhet gnäller ni om att ni inte får rätt sorts uppmärksamhet. BRA!
Det är klart att det är okej att anmäla saker man känner sig kränkt av till granskningsnämnden. Men bara för det behöver inte alla politiska skämt förbjudas.
Skämten och satiren är bara toppen på ett isberg av anti-SD-material. SVT arbetar kontinuerligt med att vinkla reportage (se här), sprida Expo-propaganda (se här) och stänga ute SD från politiska diskussioner (se här).
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Så det är okej att anmäla ett harmlöst skämt i tv? Trodde faktiskt SD var de som ville ha mest demokrati, frispråkhet etc, ivf efter allt man hört på internet, allt jävla gnäll man hört, så när ni få uppmärksamhet gnäller ni om att ni inte får rätt sorts uppmärksamhet. BRA!
Det är klart att det är okej att anmäla saker man känner sig kränkt av till granskningsnämnden. Men bara för det behöver inte alla politiska skämt förbjudas.
Skämten och satiren är bara toppen på ett isberg av anti-SD-material. SVT arbetar kontinuerligt med att vinkla reportage (se här), sprida Expo-propaganda (se här) och stänga ute SD politiska diskussioner (se här).
Är det så svårt att förstå att man som nytt parti får utstå mycket skit speciellt om ens bakgrund är riktigt jävla grumlig? Alltså sverker rakt på där har även sossarna blivit attackerade hårt och vänsterpartiet med, lite därför det heter "rakt på". Den andra länken är ju rena konspirationsteorierna för med all sannolikhet stämmer uppgifterna, tycker helt klart att det är nyhetsmaterial. Sen är den sista grejen mer att som utstående se in o se vad det är som händer med detta parti, mer en utstående granskning istället för att SD själva ska komma med propaganda, ganska uppenbart.
De gjorde tillochmed en dokumentär där de följer just Sverigedemokraterna och de själva får säga vad de vill, det sista klippet var ju när de snacka i samband med att den dokumentären skulle visas inget konstigt ni försöker bara spela offer för att ni vet att det funkar.
Dessutom sägs ingenting i det sista klippet som är direkt negativt för sd, en relativt neutral diskussion faktiskt just om dokumentären och så, inte en massa SD bashing alls, vilket antagligen är precis vad de ville i morgonsoffan, ingen hetsk diskussion om SDs politik utan en lite mer utomståendes insikt preview inför dokumentären, helt normalt.
Citat från Viridian
Citat från biskvi
Citat från Viridian
Btw inte konstigt att man liknar SDare med rasister, då de nästan alltid ska i random diskussioner på alla olika sorters diskussionsforum blanda in ras, se tillex flashback pi etc. Många SDare är också rasister vilket gör att man drar den slutssatsen att SD är ett rent rasistiskt parti.
Fast just på flashback så går det ju att hitta väldigt intressanta diskussioner som inte tas upp någonstans angående invandring och integration. Det är klart att det finns troll där som slänger upp en tråd med "Varför luktar negrer illa?" etc, men de flesta andra har en bra poäng i allt dom säger.
Nej, de flesta tar upp något om ras i nästan varje tråd, rent rasistiska saker när de handlar om personer med utländsk härkomst.
Snarare mest om att de är trötta på fördelarna som invandrare får gentemot svenskar. Enda "ras"argumentet som tas upp frekvent (undantaget av troll) är att muslimer från MENA är svårast att integrera, och är det ett så jävla kontroversiellt uttalande? De har en helt annan kultur, och kommer ofta från civilisationer som ligger 100 år bak i tiden. Klart att de har svårast att anpassa sig till det svenska samhället.
Om en person läste en debatt helt utan tidigare åsikter i ämnet, så är jag rätt säker på att flashbacks "rasister" vunnit i personens ögon, för många vet verkligen hur man för en debatt, och hur man får fram sina argument. En random flashbackare debatterar bra mycket bättre än de i toppen här.
Citat från biskvi
Citat från Viridian
Citat från biskvi
Citat från Viridian
Btw inte konstigt att man liknar SDare med rasister, då de nästan alltid ska i random diskussioner på alla olika sorters diskussionsforum blanda in ras, se tillex flashback pi etc. Många SDare är också rasister vilket gör att man drar den slutssatsen att SD är ett rent rasistiskt parti.
Fast just på flashback så går det ju att hitta väldigt intressanta diskussioner som inte tas upp någonstans angående invandring och integration. Det är klart att det finns troll där som slänger upp en tråd med "Varför luktar negrer illa?" etc, men de flesta andra har en bra poäng i allt dom säger.
Nej, de flesta tar upp något om ras i nästan varje tråd, rent rasistiska saker när de handlar om personer med utländsk härkomst.
Snarare mest om att de är trötta på fördelarna som invandrare får gentemot svenskar. Enda "ras"argumentet som tas upp frekvent (undantaget av troll) är att muslimer från MENA är svårast att integrera, och är det ett så jävla kontroversiellt uttalande? De har en helt annan kultur, och kommer ofta från civilisationer som ligger 100 år bak i tiden. Klart att de har svårast att anpassa sig till det svenska samhället.
Om en person läste en debatt helt utan tidigare åsikter i ämnet, så är jag rätt säker på att flashbacks "rasister" vunnit i personens ögon, för många vet verkligen hur man för en debatt, och hur man får fram sina argument. En random flashbackare debatterar bra mycket bättre än de i toppen här.
Det är din personliga åsikt att dom är asbra på att debattera där, det får du stå för, det är dock inget fakta för fem öre. Det jag sett där är att såfort man ser en mörkhyad människa kommenteras detta av väldigt många, tillexempel såg tråden om Håkan Juholt där och var många som snacka om att han kom från kurdistan och inte såg ut som någon kalmarperson, det är sjukt många rasdiskussioner på det forumet, sluta ljug om att det bara är troll, de flesta där är SDare och de flesta som kommenterar folks rastillhörighet med rasistiska skämt etc är just samma personer där.
Bra artikel angående Sverker-intervjun: Jimmie Åkesson ständig vinnare mot usla intervjuare
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Alltså sverker rakt på där har även sossarna blivit attackerade hårt och vänsterpartiet med, lite därför det heter "rakt på".
Jag syftade inte på själva intervjun, utan på introt och det missvisande Rapport-klippet som tas upp i intervjun.
awe nu får man inte ta upp historian bakom SD heller, stackars:c
Citat från Viridian
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Alltså sverker rakt på där har även sossarna blivit attackerade hårt och vänsterpartiet med, lite därför det heter "rakt på".
Jag syftade inte på själva intervjun, utan på introt och det missvisande Rapport-klippet som tas upp i intervjun.
awe nu får man inte ta upp historian bakom SD heller, stackars:c
Det känns irrelevant att ta upp det gång på gång på gång på gång.... Ska man ta upp att vänsterpartiet var öppet kommunister som ville skänka Sverige till Sovjet också? Sen tycker jag att du är jävligt bra på att generalisera folk enbart pga vad några tomtar på FB gör. Är det inte det ni rasar över att sverigedemokrater gör?
Citat från biskvi
Det känns irrelevant att ta upp det gång på gång på gång på gång.... Ska man ta upp att vänsterpartiet var öppet kommunister som ville skänka Sverige till Sovjet också? Sen tycker jag att du är jävligt bra på att generalisera folk enbart pga vad några tomtar på FB gör. Är det inte det ni rasar över att sverigedemokrater gör?
Det är allmänbildning att V har varit kommunister, och du sa det själv. De var öppet kommunister.
Citat från biskvi
Citat från Viridian
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Alltså sverker rakt på där har även sossarna blivit attackerade hårt och vänsterpartiet med, lite därför det heter "rakt på".
Jag syftade inte på själva intervjun, utan på introt och det missvisande Rapport-klippet som tas upp i intervjun.
awe nu får man inte ta upp historian bakom SD heller, stackars:c
Det känns irrelevant att ta upp det gång på gång på gång på gång.... Ska man ta upp att vänsterpartiet var öppet kommunister som ville skänka Sverige till Sovjet också? Sen tycker jag att du är jävligt bra på att generalisera folk enbart pga vad några tomtar på FB gör. Är det inte det ni rasar över att sverigedemokrater gör?
Jag generaliserar inte folkgrupper, generaliserar inte minoriteter i sverige som faktiskt har det dåligt på det sättet som SD gör, nej faktiskt inte. Dessutom är det bara inte några tomtar utan de flesta som skriver i politik/nyheter forumen där som är SD. Finns inget problem med att vänsterpartiet var öppet kommunistiska för över 20 år sen men nu inte är de, de har öppet gått ut med att de inte är kommunister, det finns inget i Vs politik som talar för att de är kommunister längre, om man däremot kollar in SDs politik är det mycket som talar för att de har olika värde på människor beroende på var de kommer ifrån.
Citat från Viridian
Citat från biskvi
Citat från Viridian
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Alltså sverker rakt på där har även sossarna blivit attackerade hårt och vänsterpartiet med, lite därför det heter "rakt på".
Jag syftade inte på själva intervjun, utan på introt och det missvisande Rapport-klippet som tas upp i intervjun.
awe nu får man inte ta upp historian bakom SD heller, stackars:c
Det känns irrelevant att ta upp det gång på gång på gång på gång.... Ska man ta upp att vänsterpartiet var öppet kommunister som ville skänka Sverige till Sovjet också? Sen tycker jag att du är jävligt bra på att generalisera folk enbart pga vad några tomtar på FB gör. Är det inte det ni rasar över att sverigedemokrater gör?
Jag generaliserar inte folkgrupper, generaliserar inte minoriteter i sverige som faktiskt har det dåligt på det sättet som SD gör, nej faktiskt inte. Dessutom är det bara inte några tomtar utan de flesta som skriver i politik/nyheter forumen där som är SD. Finns inget problem med att vänsterpartiet var öppet kommunistiska för över 20 år sen men nu inte är de, de har öppet gått ut med att de inte är kommunister, det finns inget i Vs politik som talar för att de är kommunister längre, om man däremot kollar in SDs politik är det mycket som talar för att de har olika värde på människor beroende på var de kommer ifrån.
Ja och Sverigedemokraterna var öppet främlingsfientliga för en sisådär 15 år sen. Om du läser Sverigedemokraternas partiplan så ser du att det inte är några främlingsfientliga åsikter där heller. Det dom säger är att de vill förhindra mångkultur, och med mångkultur avser dom ett samhälle där främmande kulturer värderas högre än den svenska. Det enda dom faktiskt säger är att de vill att svenskar inte ska värderas under invandrare. Som till exempel beslutet att illegala invandrare ska få förmåner som inte svenska medborgare har. Att minska invandringen till EU-standard betyder knappast att man är främlingsfientlig.
ja fy fan. papperslös flykting skulle man va, det verkar vara ett riktigt lyxlir
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet