Sverigedemokraterna
spiskummin
Kille, 36 år
Citat från Axelvonned
buhu era stackare som röstat på sd...gör som Jan Björklunds tandläkare: Gör om gör rätt
http://expo.se/2011/skamt-om-sd-under-melodifestivalen-anmals_3812.html
Värst vad de gnäller konstant. Ska vi dra in all politisk humor från TV nu?
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Ska vi dra in all politisk humor från TV nu?
Nej.
Däremot borde SVT se över sin policy om att stänga ute SD från politiska debatter, agera språkrör åt Expos propaganda och gång på gång framställa SD som ett parti fullt av BSS-nazister.
Ni är bäst på att framställa er själva som offer, det är sorgligt att se er klaga så otroligt på media, man märker också att det är den enda strategi ni har. Varenda nytt parti får självklart gå igenom hårdare granskning än de partier som redan är starkt etablerade, finns absolut inget konstigt med det. Önskar bara att varje SDare kunde sluta gråta snart.
Tour
Kille, 38 år
word on that, förbannat jävla gnäll, släpp mamma Jimmies kjol nångång förfan.
Anklever
Kille, 34 år
Citat från Viridian
Ni är bäst på att framställa er själva som offer, det är sorgligt att se er klaga så otroligt på media, man märker också att det är den enda strategi ni har. Varenda nytt parti får självklart gå igenom hårdare granskning än de partier som redan är starkt etablerade, finns absolut inget konstigt med det. Önskar bara att varje SDare kunde sluta gråta snart.
Att skämta om riksdagsledamöters felsägningar och stänga ute SD från partiledardebatter är knappast att hårt granska partiet.
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Ni är bäst på att framställa er själva som offer, det är sorgligt att se er klaga så otroligt på media, man märker också att det är den enda strategi ni har. Varenda nytt parti får självklart gå igenom hårdare granskning än de partier som redan är starkt etablerade, finns absolut inget konstigt med det. Önskar bara att varje SDare kunde sluta gråta snart.
Att skämta om riksdagsledamöters felsägningar och stänga ute SD från partiledardebatter är knappast att hårt granska partiet.
Att ta upp en sån grej som är en oerhört stor grej som flera tusentals har sett är väl bara deras demokratiska rättighet att ta upp, dessutom inte SVT som skrivit manus till programmet utan ett produktionsbolag vad jag vet.
Lalala1234
Tjej, 31 år
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Ni är bäst på att framställa er själva som offer, det är sorgligt att se er klaga så otroligt på media, man märker också att det är den enda strategi ni har. Varenda nytt parti får självklart gå igenom hårdare granskning än de partier som redan är starkt etablerade, finns absolut inget konstigt med det. Önskar bara att varje SDare kunde sluta gråta snart.
Att skämta om riksdagsledamöters felsägningar och stänga ute SD från partiledardebatter är knappast att hårt granska partiet.
Att i ett underhållningsprogram skämta om offentliga människors klantigheter är knappast något att få sand i fittan över. Varenda jävla politisk figur har ju gjorts narr av i public service, om inte i TV så i radio. Ohly, Reinfeldt, Göran Greider, Torsten Mörner, Sahlin... Och då ofta utan att egentligen gjort något särskilt, utan mer i allmänhet om hur de beter sig.
spiskummin
Kille, 36 år
Citat från Stringburka
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Ni är bäst på att framställa er själva som offer, det är sorgligt att se er klaga så otroligt på media, man märker också att det är den enda strategi ni har. Varenda nytt parti får självklart gå igenom hårdare granskning än de partier som redan är starkt etablerade, finns absolut inget konstigt med det. Önskar bara att varje SDare kunde sluta gråta snart.
Att skämta om riksdagsledamöters felsägningar och stänga ute SD från partiledardebatter är knappast att hårt granska partiet.
Att i ett underhållningsprogram skämta om offentliga människors klantigheter är knappast något att få sand i fittan över. Varenda jävla politisk figur har ju gjorts narr av i public service, om inte i TV så i radio. Ohly, Reinfeldt, Göran Greider, Torsten Mörner, Sahlin... Och då ofta utan att egentligen gjort något särskilt, utan mer i allmänhet om hur de beter sig.
Men när det är mot Sverigedemokraterna så är det ju ett hån mot demokratin, ett hån mot alla skattebetalare som råkar vara inskränkta!
Viridian
Kille, 36 år
Btw inte konstigt att man liknar SDare med rasister, då de nästan alltid ska i random diskussioner på alla olika sorters diskussionsforum blanda in ras, se tillex flashback pi etc. Många SDare är också rasister vilket gör att man drar den slutssatsen att SD är ett rent rasistiskt parti.
Anklever
Kille, 34 år
Citat från Viridian
Att ta upp en sån grej som är en oerhört stor grej som flera tusentals har sett är väl bara deras demokratiska rättighet att ta upp, dessutom inte SVT som skrivit manus till programmet utan ett produktionsbolag vad jag vet.
De har all rätt att göra det, visst. Men man måste ju ha lite förståelse för att sverigedemokrater tröttnar på alla dessa skämt, Grotesco-sketcher, dokumentärer och Expo-referat som alla innehåller politiskt laddade budskap mot Sverigedemokraterna.
Sacrifize
Kille, 37 år
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Att ta upp en sån grej som är en oerhört stor grej som flera tusentals har sett är väl bara deras demokratiska rättighet att ta upp, dessutom inte SVT som skrivit manus till programmet utan ett produktionsbolag vad jag vet.
De har all rätt att göra det, visst. Men man måste ju ha lite förståelse för att sverigedemokrater tröttnar på alla dessa skämt, Grotesco-sketcher, dokumentärer och Expo-referat som alla innehåller politiskt laddade budskap mot Sverigedemokraterna.
Well, de får nog bara bita ihop. Det är en bonus om man ska vara politiskt engagerad.
2qt2bstr8
Kille, 46 år
Citat från Anklever
Citat från 2qt2bstr8
Det är ett härligt insparkande av en dörr som har varit öppen de senaste 20 åren, om du kan hitta en enda icke-ironisk användning av kulturberikare från det här årtusendet ska jag äta upp min hatt.
Gills det här?
"För mig berikar människor med invandrarbakgrund Sverige. Med deras kultur som mat, kläder, musik och andra sätt att se på saker i livet ger fantastiska upplevelser och förbättrar Sverige.
i stand corrected.
fast givetvis håller jag med denna goa PK-mafioso, utan invandrare stannar sverige osv. sen behöver man ju inte låtsas att det är helt oproblematiskt för det.
biskvi
Kille, 34 år
Citat från Viridian
Btw inte konstigt att man liknar SDare med rasister, då de nästan alltid ska i random diskussioner på alla olika sorters diskussionsforum blanda in ras, se tillex flashback pi etc. Många SDare är också rasister vilket gör att man drar den slutssatsen att SD är ett rent rasistiskt parti.
Fast just på flashback så går det ju att hitta väldigt intressanta diskussioner som inte tas upp någonstans angående invandring och integration. Det är klart att det finns troll där som slänger upp en tråd med "Varför luktar negrer illa?" etc, men de flesta andra har en bra poäng i allt dom säger.
Viridian
Kille, 36 år
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Att ta upp en sån grej som är en oerhört stor grej som flera tusentals har sett är väl bara deras demokratiska rättighet att ta upp, dessutom inte SVT som skrivit manus till programmet utan ett produktionsbolag vad jag vet.
De har all rätt att göra det, visst. Men man måste ju ha lite förståelse för att sverigedemokrater tröttnar på alla dessa skämt, Grotesco-sketcher, dokumentärer och Expo-referat som alla innehåller politiskt laddade budskap mot Sverigedemokraterna.
Så det är okej att anmäla ett harmlöst skämt i tv? Trodde faktiskt SD var de som ville ha mest demokrati, frispråkhet etc, ivf efter allt man hört på internet, allt jävla gnäll man hört, så när ni få uppmärksamhet gnäller ni om att ni inte får rätt sorts uppmärksamhet. BRA!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet