Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 21:01
Anklever Kille, 34 år

Citat från Axelvonned


Intressant artikel från expo ang badhusegrejjen: http://expo.se/2011/de-ligger-bakom-fria-tider_3800.html

"Widar Nord själv har jagats av kronofogden sedan 2009. En handläggare på myndigheten säger att de sökt honom med både delgivningsmän såväl som via brev och telefon. 26 ansökningar om betalningsförelägganden har myndigheten tagit emot. Senast två obetalda räkningar från Canal Digital. Netonnet, Ikanobanken och Bolagsverket är andra som försökt få betalt av Nord. Det rör sig om tiotusentals kronor i obetalda skulder."

Kan det bli mer ad hominem än såhär? Kan de inte bemöta hans påstådda rasistiska åsikter istället för att gräva i hans privatekonomi? Vad har det med främlingsfientlighet och invandringspolitik att göra?

Bara pinsamt.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 21:15
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Anklever



Ja, självklart ger inte Aftonbladet och andra skittidningar en bra bild av hur brottsligheten i Sverige ser ut. Men eftersom 99,9999 % av befolkningen inte läser BRÅ:s rapporter är det ändå medierna som får ansvaret att beskriva hur samhället och brottsligheten ser ut. Det ansvaret borde de axla på ett så bra sätt som möjligt.



Tidningar har aldrig och kommer aldrig ha de ansvaret, tidnings uppgift är att få många läsare.
Om folk vill veta brottsstatistik så är de deras ansvar att leta upp den kunskapen.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 22:31
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Varför är det helt okej att vara öppen med att mäns, unga personers och personer från lägre samhällsklassers överrepresentation i brottsstatistiken, men rasistiskt och irrelevant att skriva om invandrares överrepresentation?

Det här är ju en annan grej som du (med flera) bara fortsätter att påstå helt oavsett hur många gånger det blir emotsagt. Det är bara i er fantasi det är så. VEM är det som säger att detta påstående, i sig, är rasistiskt? Är det över huvud taget kontroversiellt?

Anledningen till att PI blir kallade rasister är att de ÄR det. Anledningen till att SD blir kallade rasister är att DE är det. Anledningen till att du själv alltid skriver flyktingbarn och turister inom citationstecken och älskar att länka till smaskiga kriminalstories trots att det inte säger ett skit om någonting alls tänker jag inte spekulera i, det vet du säkert bäst själv. Tycker du att det är värsta spot on att kalla våldtäktsmän för "kulturberikare" också?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 23:38
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Det här är ju en annan grej som du (med flera) bara fortsätter att påstå helt oavsett hur många gånger det blir emotsagt. Det är bara i er fantasi det är så. VEM är det som säger att detta påstående, i sig, är rasistiskt? Är det över huvud taget kontroversiellt?

Att enbart konstatera att invandrare har det svårare i skolan, svårare på arbetsmarknaden och lättare glider in på den kriminella banan är det många som gör utan att bli anklagade för att vara rasister. Men om man presenterar det faktumet i en politiskt debatt som ett argument för att invandrings- och integrationspolitiken är misslyckad och att invandringen bör minska, så tar det aldrig lång tid innan rasistanklagelserna haglar.

Då är det helt plötsligt väldigt kontroversiellt. För då utgår man ifrån att invandringskritikern tror att ALLA invandrare är obildade, arbetslösa och kriminella. Och sedan kommer alla intetsägande kommentarer i form av "det finns bara en ras, och det är människan!!", "men vem ska baka alla pizzor, va va?!", "alla människor kom faktiskt från afrika från början!!!! därför har sd fel".



Citat från 2qt2bstr8

Anledningen till att PI blir kallade rasister är att de ÄR det. Anledningen till att SD blir kallade rasister är att DE är det. Anledningen till att du själv alltid skriver flyktingbarn och turister inom citationstecken och älskar att länka till smaskiga kriminalstories trots att det inte säger ett skit om någonting alls tänker jag inte spekulera i, det vet du säkert bäst själv. Tycker du att det är värsta spot on att kalla våldtäktsmän för "kulturberikare" också?

"Spot on" vet jag inte. Men det är ett härligt, lika generaliserande, slag i ögat på allt PK-folk som tror att invandringen berikar svensk kultur bara är att ett gäng hundraåttonde generationens kurder står och dansar streetdance i Rinkeby centrum.

När jag länkar till Politiskt Inkorrekt och liknande sajter gör jag det inte för att jag tror artiklarna där stämmer till 100 % eller ger en rättvis bild av nyheter och debatter, utan för att det är en bra kontrast till den bubbla av "Let's dance"-skvaller och "vilka tokiga saker har Charlie Sheen nu sagt"-artiklar och "en hemsk rasistnazistisk sverigedemokrat i Skilleby skrev att flyktingbarn har skägg på sin Facebook"-scoop som Aftonbladet och Expressen blåser upp åt sina läsare.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 00:51
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Att enbart konstatera att invandrare har det svårare i skolan, svårare på arbetsmarknaden och lättare glider in på den kriminella banan är det många som gör utan att bli anklagade för att vara rasister. Men om man presenterar det faktumet i en politiskt debatt som ett argument för att invandrings- och integrationspolitiken är misslyckad och att invandringen bör minska, så tar det aldrig lång tid innan rasistanklagelserna haglar.

Då är det helt plötsligt väldigt kontroversiellt. För då utgår man ifrån att invandringskritikern tror att ALLA invandrare är obildade, arbetslösa och kriminella. Och sedan kommer alla intetsägande kommentarer i form av "det finns bara en ras, och det är människan!!", "men vem ska baka alla pizzor, va va?!", "alla människor kom faktiskt från afrika från början!!!! därför har sd fel".


Det kanske beror på att de som kommer med det argumentet fanimig ALLTID visar sig vara rasister. Utom du, förstås. Kanske.
Men fair enough, jag ber om ursäkt för all infantil skit välmenande antirasister häver ur sig. Hur eller hur så är det ju inte den sortens diskussion du håller på med. Istället postar du slumpmässiga dumma grejer som invandrare har gjort och ba "hmmm... intressant!"


"Spot on" vet jag inte. Men det är ett härligt, lika generaliserande, slag i ögat på allt PK-folk som tror att invandringen berikar svensk kultur bara är att ett gäng hundraåttonde generationens kurder står och dansar streetdance i Rinkeby centrum.

När jag länkar till Politiskt Inkorrekt och liknande sajter gör jag det inte för att jag tror artiklarna där stämmer till 100 % eller ger en rättvis bild av nyheter och debatter, utan för att det är en bra kontrast till den bubbla av "Let's dance"-skvaller och "vilka tokiga saker har Charlie Sheen nu sagt"-artiklar och "en hemsk rasistnazistisk sverigedemokrat i Skilleby skrev att flyktingbarn har skägg på sin Facebook"-scoop som Aftonbladet och Expressen blåser upp åt sina läsare.


Det är ett härligt insparkande av en dörr som har varit öppen de senaste 20 åren, om du kan hitta en enda icke-ironisk användning av kulturberikare från det här årtusendet ska jag äta upp min hatt. Och om du tycker att true crime-historier om tafsning är den naturliga motpolen till Let's Dance tycker jag uppriktigt synd om dig.

Bortser man från just etnicitetsvinkeln är ju PI typisk Aftonbladet-journalistik, ironiskt nog eftersom Aftonbladet (eller "aftonHORAN" som de kallar den, ett härligt slag i ansiktet på PK-maffian!) verkar vara alla flashbackares nemesis. Se hur mycket kriminalreportage du hittar i DN och SvD.

BaronHamworth Kille, 38 år

414 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 08:18
BaronHamworth Kille, 38 år

SD 2014!
Dock så gillar jag muhammara...

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 08:21
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från AnarchoHolger


SD 2014!
Dock så gillar jag muhammara...


SD sitter bra dom är just nu, snubblar runt på 5%, lagom utblottade, lagom mobbade och för ingen som helst påverkan.

Confession Kille, 34 år

361 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 08:23
Confession Kille, 34 år

Samerdemokraterna.

Det enda riktiga folkslag som har funnits i Sverige längre än Svenskarna själva.

BaronHamworth Kille, 38 år

414 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 08:24
BaronHamworth Kille, 38 år

Citat från Kidcrash


Citat från AnarchoHolger

SD 2014!
Dock så gillar jag muhammara...

SD sitter bra dom är just nu, snubblar runt på 5%, lagom utblottade, lagom mobbade och för ingen som helst påverkan.


Nu en tid efter valet har väl allt "motstånd" tonats ner aningen och folk verkar inte bry sig ett uns, iallafall inte i mina umgängeskretsar, är det så generellt i hela riket?

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 08:35
Kidcrash Kille, 35 år

Citat från AnarchoHolger


Nu en tid efter valet har väl allt "motstånd" tonats ner aningen och folk verkar inte bry sig ett uns, iallafall inte i mina umgängeskretsar, är det så generellt i hela riket?[/i]

"Den vanlige svensken" bryr sig inte, man knorrar till ang. petitesser, knyter näven i fickan och glömmer på sin höjd här i Stockholm, som vanligt alltså. Men som politisk aktiv diskuterar vi SD's aktiviteter praxis.

Cykelpedal Kille, 34 år

228 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 12:58
Cykelpedal Kille, 34 år

Citat från Kidcrash


SD sitter bra dom är just nu, snubblar runt på 5%, lagom utblottade, lagom mobbade och för ingen som helst påverkan.

Påverkan har de väl ändå, de stoppade väl nedläggningen av domstolar tillsammans med de övriga oppositionspartierna nyligen?

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 15:00
Axelvonned Kille, 35 år

Citat från Kidcrash


Citat från AnarchoHolger

Nu en tid efter valet har väl allt "motstånd" tonats ner aningen och folk verkar inte bry sig ett uns, iallafall inte i mina umgängeskretsar, är det så generellt i hela riket?

"Den vanlige svensken" bryr sig inte, man knorrar till ang. petitesser, knyter näven i fickan och glömmer på sin höjd här i Stockholm, som vanligt alltså. Men som politisk aktiv diskuterar vi SD's aktiviteter praxis.


Ungefär samma sak här i Sundsvall, kör lite stoppa-rasismen-kampanjer men intresset bland folk har lagt sig (på gott och ont). Däremot har SMR börjat vara aktiva igen och hade bla ett torgmöte som vi mötte upp med en motdemonstration. Fast dom säger iaf vad dom egentligen tänker och tycker vilket gör dom mycket mindre farliga...

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 20:45
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Det är ett härligt insparkande av en dörr som har varit öppen de senaste 20 åren, om du kan hitta en enda icke-ironisk användning av kulturberikare från det här årtusendet ska jag äta upp min hatt.

Gills det här?

"För mig berikar människor med invandrarbakgrund Sverige. Med deras kultur som mat, kläder, musik och andra sätt att se på saker i livet ger fantastiska upplevelser och förbättrar Sverige. De som idag gör precis tvärtom är dessa inkrökta konservativa främlingsfientliga och rasistiska Sverigedemokrater."

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1749&blogg=48091

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2011 kl. 20:47
u_suck_tbh 34 år

:SD

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2011 kl. 12:16
Axelvonned Kille, 35 år

buhu era stackare som röstat på sd...gör som Jan Björklunds tandläkare: Gör om gör rätt

http://expo.se/2011/skamt-om-sd-under-melodifestivalen-anmals_3812.html


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet