Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 09:35
Anklever Kille, 34 år

Jag säger inte att media ska hänga de misstänkta eller dömda gärningsmännen som personer. Jag säger bara att media ska berätta vilka samhällsgrupper de tillhör, så att vi som läsare kan få en större förståelse för hur den kriminella världen ser ut.

Varför är det helt okej att vara öppen med att mäns, unga personers och personer från lägre samhällsklassers överrepresentation i brottsstatistiken, men rasistiskt och irrelevant att skriva om invandrares överrepresentation?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 09:39
Tour Kille, 38 år

Citat från Anklever


Jag säger inte att media ska hänga de misstänkta eller dömda gärningsmännen som personer. Jag säger bara att media ska berätta vilka samhällsgrupper de tillhör, så att vi som läsare kan få en större förståelse för hur den kriminella världen ser ut.

Varför är det helt okej att vara öppen med att mäns, unga personers och personer från lägre samhällsklassers överrepresentation i brottsstatistiken, men rasistiskt och irrelevant att skriva om invandrares överrepresentation?



många invandrare tillhör den samhällsklassen eller profilen rättare sagt du nyss skrev, faktumet att de är invandrare är irrelevant.
det är inte faktumet att de är invandrare som gör att de begår brott, det är snarare då en fråga om utanförskap och fattigdom, som du själv skrev.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 11:00
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Anklever


Jag säger inte att media ska hänga de misstänkta eller dömda gärningsmännen som personer. Jag säger bara att media ska berätta vilka samhällsgrupper de tillhör, så att vi som läsare kan få en större förståelse för hur den kriminella världen ser ut.

Varför är det helt okej att vara öppen med att mäns, unga personers och personer från lägre samhällsklassers överrepresentation i brottsstatistiken, men rasistiskt och irrelevant att skriva om invandrares överrepresentation?



Man anhållen för ringa narkotikabrott i Göteborg.
Gärningsmannen är född i Sverige, har en förälder från Finland och en från Azerbajdzjan. Han har en inkomst på 16.000 efter skatt och är 28 år gammal. Han är uppväxt i Luleå men har nu bott tre år i Göteborg. Hans umgängeskrets består till 62% av personer med två svenska föräldrar, 10% av personer med en Svensk och en Iransk förälder och till 28% av personer med två utlandsfödda föräldrar (Iran, Finland, Danmark och Irak). Av dessa så är 17% kvinnor och resterande män. De är alla i åldrarna 24-32. Innan brottet så är mannen fälld för fortkörning 2004. Hans favoritfärg är blå och han följer LCHF-dieten. I skolan hade han över lag bra betyg och gick ut med ett snitt på 24, plus meritpoäng för fjärde gradens franska. Han läste naturvetenskapliga linjen och hade franska och datorkunskap som tillvalsämnen. Efter det läste han till ekonom. På fritiden samlar han på serietidningar och ägnar sig åt motionscykling. Han röstade i förra valet på folkpartiet och i valet innan dess på centerpartiet. Drogen han brukat är kokain, och det är enligt hans egna uppgifter tredje gången han testar drogen. Han säger sig även ha druckit alkohol vid ett flertal tillfällen. På TV gillar han att kolla på Simpsons och ekonominyhetena, "det är det enda jag kollar på" säger han. På festen han var på så anhölls även två andra personer för att ha brukat kokain, samt en för innehav av kokain. Straffet blev böter.


Vad spelar det för roll om personen är iranier, finne, dansk, tysk, grek, somalier eller svensk? Enda anledningen till att det skulle kunna spela roll är att DU har en teori om att folk begår brott PGA att de är invandrare.....

Dessutom så är det säkert inte ens 1% av alla brott som rapporteras i media, så man hade kunnat snevrida det rätt rejält. Som alla "invandringskritiska" tidningar som bara rapporterar om invandrare som begår brott.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:24
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Anklever


Jag säger inte att media ska hänga de misstänkta eller dömda gärningsmännen som personer. Jag säger bara att media ska berätta vilka samhällsgrupper de tillhör, så att vi som läsare kan få en större förståelse för hur den kriminella världen ser ut.

Varför är det helt okej att vara öppen med att mäns, unga personers och personer från lägre samhällsklassers överrepresentation i brottsstatistiken, men rasistiskt och irrelevant att skriva om invandrares överrepresentation?



Fast det är det vi inte får eftersom de brott som syns i tidningarna är selektivt utvalda och
kan inte ge en rättvis bild av vilka som begår brott så funkar det inte.
Om man ska få sig en bild av det så får man vända sig till institutioner som håller på med sån granskning, exempelvis BRÅ.

Nathema Kille, 34 år

199 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:27
Nathema Kille, 34 år

ja e inte politiskt intresserad o kommer inte ha långa disskutioner om ämnet men Sverigedemokraterna e de enda vettiga partiet, dom enda som försöker hålla sverige svenskt

litium Tjej, 30 år

525 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:27
litium Tjej, 30 år

Bra.

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:28
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från xCryAria_X


ja e inte politiskt intresserad o kommer inte ha långa disskutioner om ämnet men Sverigedemokraterna e de enda vettiga partiet, dom enda som försöker hålla sverige svenskt

Vad definierar du som svenskt?

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:47
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från xCryAria_X


ja e inte politiskt intresserad o kommer inte ha långa disskutioner om ämnet men Sverigedemokraterna e de enda vettiga partiet, dom enda som försöker hålla sverige svenskt

Sigworthy <3

littlekuriboh Kille, 30 år

402 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:50
littlekuriboh Kille, 30 år

Citat från xCryAria_X


ja e inte politiskt intresserad o kommer inte ha långa disskutioner om ämnet men Sverigedemokraterna e de enda vettiga partiet, dom enda som försöker hålla sverige svenskt

så du är anarkist men samtidigt vill du bevara sverige svenskt? herregud, wemosarna blir värre o värre för varje år...

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:53
postlapsaria Tjej, 33 år

Citat från Dregel


Citat från xCryAria_X

ja e inte politiskt intresserad o kommer inte ha långa disskutioner om ämnet men Sverigedemokraterna e de enda vettiga partiet, dom enda som försöker hålla sverige svenskt

så du är anarkist men samtidigt vill du bevara sverige svenskt? herregud, wemosarna blir värre o värre för varje år...


tänkte fan samma sak hahahaha

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 14:55
Kenmaster Kille, 32 år

Haha <3

men orrka ha någgra reggler elle :pPp

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 15:05
postlapsaria Tjej, 33 år

vaddo man kan ju fortf va anarkist fast man e sd xD

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 15:07
Axelvonned Kille, 35 år

Citat från satansbarn


vaddo man kan ju fortf va anarkist fast man e sd xD

eller?

postlapsaria Tjej, 33 år

1 970 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 15:10
postlapsaria Tjej, 33 år

Citat från Axelvonned


Citat från satansbarn

vaddo man kan ju fortf va anarkist fast man e sd xD

eller?


ja man kan ju va anarkist o för sd o liberal o för sd oxå
man kan även va vänster partist o rösta på moderaterna!!

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 15:18
Axelvonned Kille, 35 år


ja man kan ju va anarkist o för sd o liberal o för sd oxå
man kan även va vänster partist o rösta på moderaterna!![/i]

Så då kan man älska negrer och vara medlem i KKK?

"You are doin it wrong"


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet