Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 23:24
Tour Kille, 38 år

Citat från Anklever


Citat från 2qt2bstr8

Varför har vi ens den här diskussionen förresten? Vad är det du försöker säga? Att DN och SvD och Aftonbladet borde hoppa på PI-tåget och rapportera varenda skitnyhet från hela vårt avlånga land så länge den har med någon invandrare att göra?

Det är det här det som är grejen. Du tycker att det är en liten skitsak att en grupp flyktingar har ofredat flera småtjejer sexuellt på ett badhus. Jag tycker det är en märklig händelse som borde uppmärksammas.

Aftonbladet (som exempel) har ju inte haft några problem med att uppmärksamma märkliga sexuella ofredanden tidigare, så varför ska de låta bli att skriva om flyktingar som begår liknande brott?

* Pedofilbloggaren kan ha ofredat flicka
* Polisstudent tafsade på kollega – frias
* Dagisanställd polisanmäld för sexuellt ofredande
* Soldat anmäld för sexuellt ofredande
* Tafsade på brösten - mot ont i ryggen
* Sexuellt ofredande mot barn på förskola



faktum är att det kan vara flyktingar som begått brotten du länkar till, bara det att det är ytterst orelevant ifall det är det.
sen som viridian säger, så är det personer i förtroendepositioner som utnyttjat barn, lite intressantare att rapportera om än om nån med mörk hy har våldtagit en brud i stockholm.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 14:20
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Det är det här det som är grejen. Du tycker att det är en liten skitsak att en grupp flyktingar har ofredat flera småtjejer sexuellt på ett badhus. Jag tycker det är en märklig händelse som borde uppmärksammas.

Aftonbladet (som exempel) har ju inte haft några problem med att uppmärksamma märkliga sexuella ofredanden tidigare, så varför ska de låta bli att skriva om flyktingar som begår liknande brott?


Ja okej, detta är ytterst "märkligt" och "intressant" till skillnad från dina partikompisars sextrakasserier. Du får tro vad du vill, hade nån på AB tyckt att det här var intressant att rapportera om men velat förtiga att de misstänkta var invandrare så hade de förstås gjort precis det. Den här diskussionen kommer ingenstans alls så jag föreslår att vi lägger ner den nu.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 14:43
Anklever Kille, 34 år

Det relevanta här är ju inte hudfärger. Det är att offren är så pass unga, att det påstådda brottet skedde på en allmän plats och att förövarna är en grupp unga flyktingar.

Men jaja. Det är i alla fall tur att det finns alternativa medier som vågar framställa brottsmisstänkta flyktingar och invandrare som något annat än oskyldiga offer.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 15:17
Tour Kille, 38 år

varför gör du skillnad på invandrare och infödda svenskar? det är det jag finner totalt irrelevant med hela saken, och också därför jag tycker det är extremt löjliga argument du framför. media rapporterar också om dessa brott, bortsett från att de inte går ut med namn och etnisk/nationell tillhörighet på personerna, då det är TOTALT irrelevant. människor är människor, och invandrare eller ej så begår folk brott, och de rapporteras i media.

har aldrig sett dig ge ett bra argument till varför det är så jävla viktigt med att dom basunerar ut var personen kommer ifrån, och vad det skulle vara bra för?

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 15:44
2qt2bstr8 Kille, 46 år

det är så att nazister ska kunna gå hem till brottsmisstänkta och starta raskravaller utanför deras hus.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 15:45
2qt2bstr8 Kille, 46 år

nej förlåt nu försvarade jag visst våldtäkt

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 15:46
Tour Kille, 38 år

du är sekårt päddo mä.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 21:17
Anklever Kille, 34 år

Citat från Tour


varför gör du skillnad på invandrare och infödda svenskar? det är det jag finner totalt irrelevant med hela saken, och också därför jag tycker det är extremt löjliga argument du framför. media rapporterar också om dessa brott, bortsett från att de inte går ut med namn och etnisk/nationell tillhörighet på personerna, då det är TOTALT irrelevant. människor är människor, och invandrare eller ej så begår folk brott, och de rapporteras i media.

Varför är det relevant att veta gärningsmännens kön, ålder, hemstad och brottshistoria? För att man vill veta vilka typer av människor som begår alla brott där ute i landet.
Att låta läsarna veta vilka gärningsmän som är invandrare ger dem en ännu bättre bild av Sverige kriminella.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 21:21
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Anklever



Varför är det relevant att veta gärningsmännens kön, ålder, hemstad och brottshistoria? För att det man vill veta vilka typer av människor som begår alla brott där ute i landet.
Att låta läsarna veta vilka gärningsmän som är invandrare ger dem en ännu bättre bild av Sverige kriminella.



Fast har du fått Svenskt medborgarskap så räknas du som en Svensk så varför skulle det vara nödvändigt?
Dessutom inkluderar det då alla som kommit hit, även norskar, finskar och även Svenskar som flyttat avsagt Svenskt medborgarskap och senare frågar om detta igen?

DanielCarlsson Kille, 33 år

7 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 21:23
DanielCarlsson Kille, 33 år

Ja det är ett dåligt parti i grund och botten, sett till ideologi. Men dom har endel poäng.

louisepolis Tjej, 33 år

74 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 21:28
louisepolis Tjej, 33 år

Citat från DanielCarlsson


Ja det är ett dåligt parti i grund och botten, sett till ideologi. Men dom har endel poäng.

Hur kan ett parti ha en dålig bas men bra tankar? Och vilka tankar är det du anser vara bra?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 21:47
Anklever Kille, 34 år

Citat från Gravedigger


Dessutom inkluderar det då alla som kommit hit, även norskar, finskar och även Svenskar som flyttat avsagt Svenskt medborgarskap och senare frågar om detta igen?

Är det något problem med det? Det är bara för tidningarna att skriva så mycket info som möjligt.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
6 mars 2011 kl. 21:49
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Anklever



Är det något problem med det? Det är bara för tidningarna att skriva så mycket info som möjligt.



Men då är frågan vad är nödvändigheten för detta och vart ska då gränsen gå, hemnummer?
Gatuadress? Eller kanske efternamn?
Speciellt ska man se upp med sånt då folk fortfarande räknas som oskyldiga till motsatsen har bevisats.

archNisse Kille, 33 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 00:08
archNisse Kille, 33 år

Varför ska folk veta vem som begått brotten, om de kanske inte tillhör en grupp av personer som är nära berörda av det? Det enda jag kan se det leda till är lynchningar och utfrysning av felaktigt misstänkta. Liknar lite Beatrice asks förslag om att officiellt stämpla våldtäktsmän innan de blivit dömda. Som Gravedigger sa, så är alla I Sverige oskyldiga tills de bevistats motsatsen, och det finns anledningar till det.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2011 kl. 00:20
Tour Kille, 38 år

Citat från Anklever


Citat från Tour

varför gör du skillnad på invandrare och infödda svenskar? det är det jag finner totalt irrelevant med hela saken, och också därför jag tycker det är extremt löjliga argument du framför. media rapporterar också om dessa brott, bortsett från att de inte går ut med namn och etnisk/nationell tillhörighet på personerna, då det är TOTALT irrelevant. människor är människor, och invandrare eller ej så begår folk brott, och de rapporteras i media.

Varför är det relevant att veta gärningsmännens kön, ålder, hemstad och brottshistoria? För att man vill veta vilka typer av människor som begår alla brott där ute i landet.
Att låta läsarna veta vilka gärningsmän som är invandrare ger dem en ännu bättre bild av Sverige kriminella.



när man rapporterar om brott så är det ju ganska intressant att veta var brottet hänt, annars är det ju totalt meningslöst. sen är det inte alltid man får ålder, men det kan också vara relevant angående straff och liknande, likadant antalet gånger någon blivit dömd.
och i de fallen det är relevant nämns även ifall personen har utländsk härkomst, ifall personen blir utvisad efter avtjänat straff osv. annars är det ju totalt irrelevant information.

sen ger det inte nån en bättre bild av något om det är en invandrare eller svensk som begått brottet, herregud. vi vet redan att vissa invandrare begår brott, precis som vissa svenskar, sen att ni får nån slags masochistisk njutning av att få reda på det så ni kan peka finger är än mindre relevant.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet