Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2011 kl. 18:41
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från u_suck_tbh


Och om någon från SD läser detta så uppmanas dom att hålla sig the fuck away om dom inte vill ha stryk

<3

louisepolis Tjej, 33 år

74 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2011 kl. 19:11
louisepolis Tjej, 33 år

Citat från Thias


Citat från louisepolis

Wall of texti]

Du vet att det sitter fler Svenskar inne för våldtäkter.


Och det var ju också min poäng?

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2011 kl. 22:37
Anklever Kille, 34 år

Citat från louisepolis


Visserligen är våra lagar hårdare (bra, eller är det bara jag som tycker det?) men oavsett hur hårda våra lagar är så räknas det som våldtäkter i Sverige, och vad det egentligen handlade om var ju att Anklever ansåg att flyktingar står för en stor del av våra våldtäkter.

Jag har inte sett något som tyder på att just flyktingar står för en stor del av våldtäkterna i Sverige, så det anser jag verkligen inte. Det är snarare det Stringburka och 2qt2bstr8 påstår eftersom de hävdar att det inte är något märkvärdigt med att ett gäng flyktingar sexuellt ofredar småbarn på ett badhus.

babsaan Tjej, 30 år

3 759 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2011 kl. 22:38
babsaan Tjej, 30 år

är bäääääst! <333333333333

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2011 kl. 22:54
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Jag har inte sett något som tyder på att just flyktingar står för en stor del av våldtäkterna i Sverige, så det anser jag verkligen inte. Det är snarare det Stringburka och 2qt2bstr8 påstår eftersom de hävdar att det inte är något märkvärdigt med att ett gäng flyktingar sexuellt ofredar småbarn på ett badhus.

Jamen vad FAN då. Ja, när jag sa att detta kanske inte hade den nationella nyhets-dignitet du tycker att det har så menade jag egentligen "barn blir ju tagna på fittan av flyktingar hela tiden".

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
4 mars 2011 kl. 23:29
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Jamen vad FAN då. Ja, när jag sa att detta kanske inte hade den nationella nyhets-dignitet du tycker att det har så menade jag egentligen "barn blir ju tagna på fittan av flyktingar hela tiden".



(bara för att du hatar memes)

Nämen, du måste ju förstå vad jag menar. Du menar att det inte är värt att rapportera om det här eftersom det sker så många andra sexualbrott hela tiden. Indirekt säger du alltså att den här händelsen inte är ovanlig.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 12:07
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Nej, jag förstår inte vad du menar. Vadå indirekt? Jag sa väl cirka bokstavligen att det är vanligt med sexuella trakasserier. Att du trodde att jag med detta menade "sexuella trakasserier utförda av flyktingar" säger förmodligen mer om dig än om mig.

Nastrand Kille, 32 år

1 005 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 12:10
Nastrand Kille, 32 år

de funkar

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 13:23
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Nej, jag förstår inte vad du menar. Vadå indirekt? Jag sa väl cirka bokstavligen att det är vanligt med sexuella trakasserier. Att du trodde att jag med detta menade "sexuella trakasserier utförda av flyktingar" säger förmodligen mer om dig än om mig.

Om vi vänder på frågan då: hur skulle ett sexuellt ofredande behöva se ut för att det skulle ha ett nyhetsvärde enligt dig?

Vi vet redan att det är mycket viktigt att svenska folket får veta när en sverigedemokrat skickar sex-sms till sitt ex.

http://na.se/nyheter/orebro/1.832856-sverigedemokrat-skickade-sex-sms-till-invandrarfamilj (jävligt viktigt att nämna att det är en invandrarfamilj också, inte en vanlig familj)

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 13:35
Tour Kille, 38 år

då blir du väl nöjd, att pk-media inte mörkar kulturell/nationell information, för det är ju viktigt.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 18:37
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Anklever


Om vi vänder på frågan då: hur skulle ett sexuellt ofredande behöva se ut för att det skulle ha ett nyhetsvärde enligt dig?

Vi vet redan att det är mycket viktigt att svenska folket får veta när en sverigedemokrat skickar sex-sms till sitt ex.


Enligt mig har det aldrig något nyhetsvärde, att läsa om brott är typ det mest ointressanta jag vet såvida det inte är i statistikform, men enligt nationella (och då menar jag som i "rikstäckande", inte som i Nationell Ungdom) media så brukar det vara när någon offentlig person är inblandad.

Således rapporterade exempelvis Dagens Nyheter om att Sven-Otto Littorin var misstänkt för det extremt ringa brottet sexköp, men mörkade, som du skulle uttryckt dig, samtidigt om en helt slumpmässig invandrarsnubbe från Hägersten som misstänktes för exakt samma brott. Om du inte inser att du och dina PI-kompisar är ensamma om att tycka att detta är jättekonstigt vet jag inte hur jag ska kunna förklara det.

Att en lokalpolitiker är misstänkt för brott har såklart nyhetsvärde för Nerikes Allehanda, som även rapporterar att "Entusiaster knattrade runt Örebro i finvädret", "Två bilar i frontalkrock" och "Rattfylla i Hallsberg". Om jag ska vara objektiv bedömare skulle jag säga att simhalls-ofredande har ungefär lokaltidningsdignitet. Om Mitt i Kista undlät att skriva en notis om händelsen ber jag härmed om ursäkt för att jag tagit PK-media i försvar.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 18:56
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Varför har vi ens den här diskussionen förresten? Vad är det du försöker säga? Att DN och SvD och Aftonbladet borde hoppa på PI-tåget och rapportera varenda skitnyhet från hela vårt avlånga land så länge den har med någon invandrare att göra?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 19:00
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från 2qt2bstr8


Varför har vi ens den här diskussionen förresten? Vad är det du försöker säga? Att DN och SvD och Aftonbladet borde hoppa på PI-tåget och rapportera varenda skitnyhet från hela vårt avlånga land så länge den har med någon invandrare att göra?


Ja.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 19:47
Anklever Kille, 34 år

Citat från 2qt2bstr8


Varför har vi ens den här diskussionen förresten? Vad är det du försöker säga? Att DN och SvD och Aftonbladet borde hoppa på PI-tåget och rapportera varenda skitnyhet från hela vårt avlånga land så länge den har med någon invandrare att göra?

Det är det här det som är grejen. Du tycker att det är en liten skitsak att en grupp flyktingar har ofredat flera småtjejer sexuellt på ett badhus. Jag tycker det är en märklig händelse som borde uppmärksammas.

Aftonbladet (som exempel) har ju inte haft några problem med att uppmärksamma märkliga sexuella ofredanden tidigare, så varför ska de låta bli att skriva om flyktingar som begår liknande brott?

* Pedofilbloggaren kan ha ofredat flicka
* Polisstudent tafsade på kollega – frias
* Dagisanställd polisanmäld för sexuellt ofredande
* Soldat anmäld för sexuellt ofredande
* Tafsade på brösten - mot ont i ryggen
* Sexuellt ofredande mot barn på förskola

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2011 kl. 20:04
Viridian Kille, 36 år

Citat från Anklever


Citat från 2qt2bstr8

Varför har vi ens den här diskussionen förresten? Vad är det du försöker säga? Att DN och SvD och Aftonbladet borde hoppa på PI-tåget och rapportera varenda skitnyhet från hela vårt avlånga land så länge den har med någon invandrare att göra?

Det är det här det som är grejen. Du tycker att det är en liten skitsak att en grupp flyktingar har ofredat flera småtjejer sexuellt på ett badhus. Jag tycker det är en märklig händelse som borde uppmärksammas.

Aftonbladet (som exempel) har ju inte haft några problem med att uppmärksamma märkliga sexuella ofredanden tidigare, så varför ska de låta bli att skriva om flyktingar som begår liknande brott?

* Pedofilbloggaren kan ha ofredat flicka
* Polisstudent tafsade på kollega – frias
* Dagisanställd polisanmäld för sexuellt ofredande
* Soldat anmäld för sexuellt ofredande
* Tafsade på brösten - mot ont i ryggen
* Sexuellt ofredande mot barn på förskola


För de brotten har skett av folk som har hög status i samhället, folk som man vanligtvis ska kunna lita på, tillex soldat, dagisanställd, polisstudent, etc. Sen att några invandrarungdomar tar några tjejer på rumpan är inte samma sak som det är ju helt förstårligt, då¨kommer vi behöva skriva om ungdomar som mobbas i skolan, ungefär lika intressant för människor.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet