Sverigedemokraterna
Citat från Anklever
Citat från Viridian
Som sagt så finns det väl inga tillförlitliga uppgifter för vad som hände, och om det inte är en gruppvåldtäckt fattar jag inte varför du målar upp det som att det är något liknande det. Alla uppgifter finns inte så varför ska då en häxjakt från media starta innan det finns tillförlitliga källor som i sådana fall visar motsatsen, du erkänner själv att det är dåliga artiklar så varför ska då aftonbladet ha kommit ut med en liknande "dålig" artikel om ärendet?
Aftonbladet borde skrivit en artikel med korrekt info, den info som polisen och de drabbade gav ut. Det gjorde de i och för sig till slut, men först flera dagar senare. Men den artikeln vinklades sönder eftersom Aftonbladet hellre skriver om rasister som kastar ägg än flyktingar som sexuellt ofredar småbarn på badhus.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8636715.ab
De ska ju inte behöva rapportera vartenda liten skitnyhet som PI tar upp o vrider upp till tusen, för grejen är att den egentliga storyn inte alls är spektakulär, och det som faktiskt är det intressanta för den stora massan, är hur otroligt lite man kan lita på de "alternativa" medierna som alla rassar gillar så mycket.
ja, det som över huvud taget gör det här till en nyhet (åtminstone utanför lokaltidningen) är ju just uppståndelsen kring det, inte själva grejen att en tjej blev klämd på röven i simhallen. detta givetvis oavsett om det var flyktingar eller någon annan som gjorde det.
Man kan själv göra en subjektiv bedömning av vilket nyhetsvärde själva badhusincidenten har.
Men med facit i hand borde vi alla kunna konstatera att det skulle ha varit bättre för alla parter om "rasisterna" hade haft tillgång till korrekt info från de traditionella medierna, istället för att tvingas gå på rykten från Flashback och tveksamma alternativa nättidningar.
Tyckte söder var rätt tardig, ärligt talat, rent objektivt sett.
- "Jag länkade detta för att påvisa att vanlig media inte visar på hur verkligheten är!"
- "men... det gjorde ju inte fria tider heller, de ljög ju sig blåa?"
- "Uh... durpa durpa"
Citat från Anklever
Man kan själv göra en subjektiv bedömning av vilket nyhetsvärde själva badhusincidenten har.
Men med facit i hand borde vi alla kunna konstatera att det skulle ha varit bättre för alla parter om "rasisterna" hade haft tillgång till korrekt info från de traditionella medierna, istället för att tvingas gå på rykten från Flashback och tveksamma alternativa nättidningar.
Ja, givetvis, och jag kan sprida rykten om att du är seriemördande pedofil och sedan skylla på gammelmedia för att de inte sade att du inte hade gjort något sådant? Seriöst, hur ofta kommer sexuellt ofredande med i en dagstidning, även om det är flera inblandade? Brottet anmäldes 7830 gånger under 2010 enligt BRÅ, tror du mer än en procent av dessa hamnade i en dagstidning?
Citat från Anklever
Men med facit i hand borde vi alla kunna konstatera att det skulle ha varit bättre för alla parter om "rasisterna" hade haft tillgång till korrekt info från de traditionella medierna, istället för att tvingas gå på rykten från Flashback och tveksamma alternativa nättidningar.
Jo jo, men det är ju lätt att vara efterklok. Det anmäls typ 15000 sexualbrott om året varav gissningsvis 14900 inte rapporteras om av aftonbladet. Jag vet att PI-hopen tycker att just detta har speciell dignitet eftersom det begicks av flyktingar men det beror på att de är rasister.
Nu försöker ni ju påstå att den här händelsen inte är ovanlig. Som om polisen förhör flyktingar varenda dag för alla tusentals småtjejer de taffsar på. Som jag ser det är just det här påstådda brottet värt att uppmärksammas i media eftersom:
1. Offren är flera unga flickor under 12 år.
2. Förövarna är flera äldre ungdomar som inte hade någon relation till småflickorna.
3. Förövarna är flyktingar som har fått turen att bo i Sverige och leva på svenska skattepengar (till en början iaf).
4. Brottet skedde på en offentlig plats.
Sverige har näst flest Våldtäkter i världen, och de flesta sker inomhus. Stor del av våldtäkterna sker inom familjen/släkten, så det där med att beskylla invandrare för att stå för en stor del av våldtäkterna/sexbrotten var väl lite överdrivet kanske? Därför har jag förståelse för att medier vill dämpa ner händelsen, eftersom det lätt ger vatten på invandrafientligas kvarnar.
Om du tänker efter så är det gaaanska ofta det faktiskt står nämnt i tidningar (främst aftonbladet) att den misstänkte är av invandrarbakgrund för att skapa läsare, inte för att statistiken nödvändigtvis är så.
Citat från louisepolis
Sverige har näst flest Våldtäkter i världen, och de flesta sker inomhus. Stor del av våldtäkterna sker inom familjen/släkten, så det där med att beskylla invandrare för att stå för en stor del av våldtäkterna/sexbrotten var väl lite överdrivet kanske? Därför har jag förståelse för att medier vill dämpa ner händelsen, eftersom det lätt ger vatten på invandrafientligas kvarnar.
Om du tänker efter så är det gaaanska ofta det faktiskt står nämnt i tidningar (främst aftonbladet) att den misstänkte är av invandrarbakgrund för att skapa läsare, inte för att statistiken nödvändigtvis är så.
Slutade läsa där för att kort skriva:
AHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA
HA..
AHHAHHAHHAHAHA
HHAHAHWHAWHWAHAHHAHA
OH WOW.
Jag vet inte om jag ska älska världen för att det finnas såna här idioter eller hata den.
y,know what, jag tänker inte ens läsa vidare efter det. Finns ingen chans att du skriver något intelligent efter det där.
kvinna, du vet att vi i schweden har speciella regler för våldtäckt som får det att verka mera va? Nepp? ok.
Citat från Anklever
Nu försöker ni ju påstå att den här händelsen inte är ovanlig. Som om polisen förhör flyktingar varenda dag för alla tusentals småtjejer de taffsar på. Som jag ser det är just det här påstådda brottet värt att uppmärksammas i media eftersom:
1. Offren är flera unga flickor under 12 år.
2. Förövarna är flera äldre ungdomar som inte hade någon relation till småflickorna.
3. Förövarna är flyktingar som har fått turen att bo i Sverige och leva på svenska skattepengar (till en början iaf).
4. Brottet skedde på en offentlig plats.
Att de är flyktingar är något som bara du och resten av rassepacket bryr sig om, inget dagspressen behöver ta ställning till. Och ja, det är väldigt vanligt att småflickor blir tafsade på, tyvärr. Det är så det funkar när vi lever i ett samhälle där ungdomar har väldigt starka patriarkala tendenser. Och du har också fått turen att bo i Sverige och leva på svenska skattepengar till en början :S
Citat från louisepolis
Sverige har näst flest Våldtäkter i världen, och de flesta sker inomhus. Stor del av våldtäkterna sker inom familjen/släkten, så det där med att beskylla invandrare för att stå för en stor del av våldtäkterna/sexbrotten var väl lite överdrivet kanske? Därför har jag förståelse för att medier vill dämpa ner händelsen, eftersom det lätt ger vatten på invandrafientligas kvarnar.
Om du tänker efter så är det gaaanska ofta det faktiskt står nämnt i tidningar (främst aftonbladet) att den misstänkte är av invandrarbakgrund för att skapa läsare, inte för att statistiken nödvändigtvis är så.
För att ge ett lite mer välformulerat svar än ovanstående svar till dig, så har Sverige väldigt hårda våldtäktslagar, och saker som inte är våldtäkt i danmark är våldtäkt här. Om jag skulle ha sex med en fjortonåring (utan tvång) skulle det vara sexuellt utnyttjande i danmark/norge/finland/england/nästan alla andra länder, men våldtäkt här. I många länder är det sexuellt utnyttjande att ha sex med en medvetslös, om denne själv försatt sig i tillståndet (via t.ex. drickande), här är det våldtäkt. Sen har vi i Sverige högre anmälningsfrekvens också.
Säger inte vad som bör och inte bör vara våldtäkt, men sånt är läget, och det gör att statistiken blir jääävligt skev.
Citat från louisepolis
[i]Wall of texti]
Du vet att det sitter fler Svenskar inne för våldtäkter.
Visserligen är våra lagar hårdare (bra, eller är det bara jag som tycker det?) men oavsett hur hårda våra lagar är så räknas det som våldtäkter i Sverige, och vad det egentligen handlade om var ju att Anklever ansåg att flyktingar står för en stor del av våra våldtäkter.
Jag vet att Sverige ser hårdare på våldtäkter än andra, men det betyder ju inte att man inte kan göra jämförelsen Svenskar/invandrare, så om du, Yaymudkip, faktiskt bemödat dig läsa, hade du kanske förstått vad det handlade om :)
Ganska korkat att dra slutsatser efter att ha läst en tredjedel av argumentet
Citat från louisepolis
Visserligen är våra lagar hårdare (bra, eller är det bara jag som tycker det?) men oavsett hur hårda våra lagar är så räknas det som våldtäkter i Sverige
Ja, givetvis gör det det. Vände mig mot påståendet att det sker näst mest våldtäkter i Sverige, då statistiken skiljer sig så mycket åt. Är kluvet inställd till lagförändringarna - jag tycker att det är bra att sex med medvetslösa räknas som våldtäkt, då jag ser det som en våldtäkt, jag tycker det är dåligt att en 17-åring som har sex med sin villiga 14-åriga flickvän stämplas som våldtäktsman. I det fallet var den gamla lagen, där det var sex med minderårig/sexuellt utnyttjande av minderårig så länge inte våld eller dylikt fanns inblandat, bättre.
Internationella kvinnodagen börjar närma sig! (8e mars)
Undra hur en sverigedemokrat firar den?
Om någon bor i Sundsvall så uppmanar jag folk att dra till torget kl 5 och lyssna på RS, SUF med flera då det ska snackas en del om kvinnornas situation idag/förr/i framtiden.
Citat från Axelvonned
Internationella kvinnodagen börjar närma sig! (8e mars)
Undra hur en sverigedemokrat firar den?
Om någon bor i Sundsvall så uppmanar jag folk att dra till torget kl 5 och lyssna på RS, SUF med flera då det ska snackas en del om kvinnornas situation idag/förr/i framtiden.
Och om någon från SD läser detta så uppmanas dom att hålla sig the fuck away om dom inte vill ha stryk
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet