Sverigedemokraterna
eller ok, en grej till: jag kan inte komma på att det någonsin har blivit en "rolig diskussion" av era skojfriska generaliseringar om folk som inte gillar SD (eller, i rättvisans namn, av någon annans skojfriska generaliseringar om SD-väljare).
Citat från 2qt2bstr8
eller ok, en grej till: jag kan inte komma på att det någonsin har blivit en "rolig diskussion" av era skojfriska generaliseringar om folk som inte gillar SD (eller, i rättvisans namn, av någon annans skojfriska generaliseringar om SD-väljare).
Nästan alla 2221 sidor av den här tråden innehåller generaliseringar av något slag, så någon slags diskussion har det iallafall blivit.
Citat från Anklever
Citat från 2qt2bstr8
eller ok, en grej till: jag kan inte komma på att det någonsin har blivit en "rolig diskussion" av era skojfriska generaliseringar om folk som inte gillar SD (eller, i rättvisans namn, av någon annans skojfriska generaliseringar om SD-väljare).
Nästan alla 2221 sidor av den här tråden innehåller generaliseringar av något slag, så någon slags diskussion har det iallafall blivit.
kan eventuellt utvidga resonemanget till att jag det inte har förekommit någon "rolig diskussion" i den här tråden på minst ett par månader, eventuellt skulle man kunna döpa om den till "politikchatt och skojiga bilder" för att göra den 100% on topic.
Kolla på Magnus Betner Livets ord Klockrent <3 min åsikt är samma som hans <3
Citat från 2qt2bstr8
Citat från Anklever
Citat från 2qt2bstr8
eller ok, en grej till: jag kan inte komma på att det någonsin har blivit en "rolig diskussion" av era skojfriska generaliseringar om folk som inte gillar SD (eller, i rättvisans namn, av någon annans skojfriska generaliseringar om SD-väljare).
Nästan alla 2221 sidor av den här tråden innehåller generaliseringar av något slag, så någon slags diskussion har det iallafall blivit.
kan eventuellt utvidga resonemanget till att jag det inte har förekommit någon "rolig diskussion" i den här tråden på minst ett par månader, eventuellt skulle man kunna döpa om den till "politikchatt och skojiga bilder" för att göra den 100% on topic.
your name is "2qt2bstr8"
your argument is invalid
i write in english becouse it sound more serious
Underbara sverigedemokratiska folkvalda sprider falska rykten om flyktingbarn
Ryktena leder till att en nynazistisk marsch anordnas (av Nordisk Ungdom) med lynchmob-anda.
Ekeroth skriver en lam ursäkt om sitt agerande, fortsätter anklaga flyktingbarnen för att inte vara "flyktingar på riktigt" och underlåter sig samtidigt att ta avstånd från den nazistiska marsch han själv förorsakat.
Åh, älskade Ekeroth <3
Det betner sa på Livets ord som gick på kanal 5 kan inte bli mer rätt ;D haha
Citat från Thias
Det betner sa på Livets ord som gick på kanal 5 kan inte bli mer rätt ;D haha
Betnér har skrivit en väldigt bra artikelserie om SD som finns på hans blogg. Google and you will find. Både roligt, men framförallt smart.
Citat från Stringburka
Underbara sverigedemokratiska folkvalda sprider falska rykten om flyktingbarn
Åh, älskade Ekeroth <3
Det är intressant att hela Sveriges journalistkår har bestämt sig för att försvara de personer som är polisanmälda för att ha sexuellt ofredat 12-åriga flickor på ett badhus. Det verkar inte spela någon roll vad som händer med småtjejerna så länge ingen vågar demonstrera mot brottsmisstänkta flyktingar.
Citat från Stringburka
Citat från Thias
Det betner sa på Livets ord som gick på kanal 5 kan inte bli mer rätt ;D haha
Betnér har skrivit en väldigt bra artikelserie om SD som finns på hans blogg. Google and you will find. Både roligt, men framförallt smart.
Ah okej ¨såg bara på Hans stand-up men ska kolla =)
Citat från Anklever
Citat från Stringburka
Underbara sverigedemokratiska folkvalda sprider falska rykten om flyktingbarn
Åh, älskade Ekeroth <3
Det är intressant att hela Sveriges journalistkår har bestämt sig för att försvara de personer som är polisanmälda för att ha sexuellt ofredat 12-åriga flickor på ett badhus. Det verkar inte spela någon roll vad som händer med småtjejerna så länge ingen vågar demonstrera mot brottsmisstänkta flyktingar.
Öh, va? En sverigedemokrat ljuger och säger att de utfört en gruppvåldtäkt, vilket leder till en lynchmobsaktig marsch, och det du reagerar över är att inte resten av media hoppar på hetståget mot folk som inte ens är dömda än? Snacka om att försvara SD okritiskt i alla lägen.
Hur menar du att de försvarar personerna? Säger de att de är oskyldiga till brotten? För det Ekeroth gör är ju att säga att de är skyldiga, och inte till ofredande utan till gruppvåldtäkt.
EDIT: TVÅ sverigedemokrater förresten. Både Ekeroth och Söder ju.
Citat från Stringburka
En sverigedemokrat ljuger och säger att de utfört en gruppvåldtäkt, vilket leder till en lynchmobsaktig marsch, och det du reagerar över är att inte resten av media hoppar på hetståget mot folk som inte ens är dömda än?
När ljög Björn Söder? Kan du återge hans hatiska uttalanden om hur flyktingarna hade gruppvåldtagit 12-åringarna? Kan du berätta vad han sa när han uppmuntrade sina väljare att gå och demonstrera mot flyktingarna?
Nej, just det. För det enda han skrev var detta:
Genom att vinkla hela nyheten till att handla om "RYKTEN" och "LÖGNER" som påstås spridas av SD:are så ställer man sig på de misstänkta brottslingarnas sida. Vad sägs som att göra ett reportage om de personer som har polisanmälts istället? De är lite mer intressanta än vilka länkar som sprids på Twitter.
Överfallet i Husbybadet – ett försök till sammanfattning
1. En 11-årig flicka attackeras sexuellt av tjugo så kallade ”flyktingbarn” på Husbybadet i norra Stockholm. Polis förhör de misstänkta männen varpå de släpps och återvänder till sin förläggning.
2. Svensk media undviker att rapportera om händelsen. I stället skriver Flashback, Politiskt Inkorrekt och Fria Tider om fallet - vilka dessutom får kontakt med 11-åringens mamma. Även bloggaren Henrik Johansson spelar en central roll.
3. Nordisk Ungdom anordnar löst sammansatta demonstrationer utanför anläggningen där ”flyktingbanern” är inhysta, de kastar ägg och skriker och lägger därefter ut videos om sin auktion på Youtube, vilken ses av tusentals.
4. Nu har snart hela Nätet exploderat av ursinne över överfallet mot flickan, och att svensk media underlåter att rapportera om händelsen.
5. Svensk media fortsätter att tiga.
6. Aftonbladet inser efter några dygn att att de måste skriva om händelsen eftersom Expo skriver att det varit nazister (Nordisk Ungdom) inblandade i äggkastningen. Aftonbladets artikel kan sammanfattas med attup ”nazisternas ägg var hårda och flyktingbarnens smekningar var mjuka”. Mamman känner sig kränkt och återuppptar sina kontakter med Flashback, bloggar och Politiskt Inkorrekt.
7. I dag kan inte TT/SvD längre hålla emot utan följer även de upp fallet, dock utan att tala med mamman, polisen eller rapportera om vad som egentligen har hänt från början.
8. Politiskt Inkorrekt anser idag att Nordisk Ungdom kapat händelsen och omvandlat den till propaganda. Nationell.nu är inte sena att besvara kritiken.
...
http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/03/01/harda-agg-och-mjuka-smekningar/
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
